![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat WEL een feit is, is dat we allemaal tot dezelfde diersoort behoren. Ik vraag mij eigenlijk af waar jij het vandaan haalt dat ik iedereen in hetzelfde schavotje zou zetten, ik kan dat niet zien in mijn tekst... buiten gemeenschappelijke elementen die we hebben omdat we allemaal mensen zijn. Kijk, jij toont eigenlijk perfect het probleem aan dat ik heb met de huidige politieke partijen. Mensen als jij denken dat wij allemaal verschillende individuen zijn tot in de kern en dat de hersenen maar een aanhangsel zijn. Dat is dus gewoon 100 % fout geredeneerd want de hersenen zijn niet zomaar een aanhangsel: onze hersenen maken ons mens. En bepaalde eigenschappen zijn voor iedereen gelijk, maar jij weet duidelijk niet welke eigenschappen dat dan zouden zijn. ==> Awel, een wetenschappelijke partij zal dat nu eens wèl weten, dankzij de wetenschap. Namelijk dat wij slaap nodig hebben om informatie over te zetten van kortetermijn naar langetermijn geheugen, dat is iets dat gewoon voor elke mens geldt. Daarmee zet ik niemand "blindelings in hetzelfde schavotje", nee, want dat is gewoon een eigenschap dat voor elke mens geldt. Bovendien ontbreekt het duidelijk van goede wil van uw kant, want als jij zegt dat ik iedereen in hetzelfde schavotje zet, dan negeer je wel het feit dat ik een duidelijk groen licht geef voor homoseksualiteit... Is dat mensen in hetzelfde schavotje zetten dat ik daar doe? Absoluut niet, integendeel! Misschien nog een ander voorbeeld: "- Op welke leeftijd onze kinderen nu werkelijk meerdere talen moeten beginnen te leren." ==> Momenteel gaat men er met de natte vinger even een graad op plakken, dat vooral een gevolg is van debat en "wat vinden de ouders", "wat zeggen de enquetes van de ouders". Als de wetenschap daarentegen hier een antwoord op zou moeten geven, dan komt er een veel objectievere oplossing uit de bus dat voor veel meer kinderen geldt. Worden dan "alle mensen in hetzelfde schavotje gezet?" Niet meer dan wat men de dag van vandaag doet! Het verschil zit hem er in dat de aangeboden regeling een betere beslissing zal zijn ( = geldig voor de meerderheid van de kinderen) dankzij de wetenschap, dan wanneer je gewoon even wat democratie toepast en rekening houdt met wat de "meeste mensen denken". Dus guido 007, stop toch met die wilde veronderstellingen te maken van onpersoonlijke en onmenselijke praktijken dat zouden voortkomen uit zo'n wetenschappelijke partij. Jij kijkt teveel science-fiction films jongen. De menselijke kant moet van de mensen komen, niet van de methodes of ideologiën. En aangezien elke politieke partij bestaat uit mensen, zal er altijd een menselijke kant zijn. Gerustgesteld? Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 22 december 2009 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pedofiel zijn is nieteens strafbaar. Pedofiele streken uithalen wel, er is een verschil. Citaat:
Sigaretten zijn veel verslavender dan cocaine, ik zeg dat ik met alle twee gestopt ben dus ik weet het. We moeten sigaretten dus verbieden en cocaine verkopen in de winkel. Mensen die hier anders over denken zijn dus simpelweg fout en that's it. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() inderdaad, in de richting die u aangeeft moet men het niet zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Trouwens, uit het feit dat iets al of niet verslavend is volgt nog niet of het ook gecriminaliseerd moet worden. Je houdt er in dat geval absoluut geen rekening mee dat mensen niet te veel bemoederd willen worden. Je moet altijd een zekere mate van handelingsvrijheid toestaan, ook al is allicht een groot deel van de bevolking het ermee eens dat een verslaving nooit wenselijk is. En zelfs niet iedereen he ... Vooral in het geval van tabak lijkt me dat bijzonder problematisch.
(Nog een klein voorbeeld: fietshesjes en helmen verhogen de veiligheid aanzienlijk. Allemaal verplichten dan? Of laten we ieder zelf de keuze?) Je houdt ook geen rekening met het feit dat criminalisering allicht net niet betere resultaten boekt. In Portugal werd in 2001 alle druggebruik en -bezit gedecriminaliseerd, en sindsdien zijn zowat alle cijfers over verslaving, hiv-besmetting, overdosis, ... gedaald. Het enige cijfer dat gestegen is, is dat van het aantal therapie-aanvragen. Zie http://www.time.com/time/health/arti...893946,00.html. Het is ook maar de vraag of je kan legitimeren om cocaïne te verbieden, als slechts een kleine minderheid van de gebruikers daardoor in de problemen komt ...
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 22 december 2009 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen van deze stellingen wordt ondersteund door voldoende empirisch materiaal, voornamelijk omdat wetenschappers nog niet begrijpen hoé men nu net een taal leert en wat het criteterium is om te bepalen of men een taal beheerst of niet. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: