Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2009, 13:46   #41
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Larie en apekool. Ze en haar ouders waren met elkaar 100% eens

Een kind is niet verwend omdat hij of zij weigert aan te passen aan de dictaten van een bemoeizuchtige overheidsinstantie.
De moeder was het ermee eens omdat het kind riep dat als ze het er niet mee eens zou zijn dat ze (de moeder) haar hele leven verpest zou hebben en dat ze (Laura) haar dan nooit meer zou willen zien. Later kwam ze daar op terug omdat ze "liever een levend kind had dat ze nooit meer zag dan een dood kind". En ik weet dat ouders overbezorgd kunnen zijn, vooral moeders, maar een solo zeiltocht rond de wereld is toch wel even wat anders dan zeg op je veertiende op een opgevoerde brommer rondrijden en je suf blowen op feestjes waar een heleboel vieze dertigers komen. Laura zelf lijkt zich dat, voor zover ik dat uit haar media optredens kan opmaken, niet te beseffen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 december 2009 om 13:47.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:48   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nog erger: het meisje werd letterlijk geterroriseerd.

Ze had gevlucht niet omdat ze niet mocht zeilen - dat was allang bekend. De directe aanleiding was dat de jeugdzorg had gedreigd haar uit huis te plaatsen. Als een echte heldin nam ze (toen pas) het heft in eigen handen.
Ze m�*g zeilen, ze mag alle weekends en vacanties zeilen, meer dan jij dus, maar niet op 14 solo rond de wereld.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:53   #43
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik heb wel sympathie voor dat meiske. Toen ik die ouderdom had droomde ik ook van een wereldreis over de oceanen, dit is grotendeels bij dromen gebleven. Dat een jong mens nog dromen heeft is beter dan het tegenovergestelde. De wijze hoe de maatschappij/overheden daar op reageert is niet gezond! Dit is totaal verkrampt en verziekt! Is dit de fameuze VOC mentaliteit?
Er is niets tegen dromen, integendeel zelfs, maar soms moet je aanvaarden dat je je dromen niet onmiddellijk kunt realiseren. Dat maakt ze er niet lelijker op. Laura zal het vroeger kunnen dan een kind dat niét over een rijke papa en mama beschikt - als dat laatste er al ooit aan toe komt. Veel reden tot klagen heeft ze dan ook niet.

Trouwens, ik heb begrepen dat haar reis zelfs uitgebreid begeleid zou worden, met boten die in de buurt of op strategische plaatsen worden ingezet voor als er iets misloopt. Nou moe. Zo kan ik het ook...

Dat ze onderweegs maar uitkijkt voor...
...Den Duisteren Duikboot

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 27 december 2009 om 13:55.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:55   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik heb wel sympathie voor dat meiske. Toen ik die ouderdom had droomde ik ook van een wereldreis over de oceanen, dit is grotendeels bij dromen gebleven. Dat een jong mens nog dromen heeft is beter dan het tegenovergestelde. De wijze hoe de maatschappij/overheden daar op reageert is niet gezond! Dit is totaal verkrampt en verziekt! Is dit de fameuze VOC mentaliteit?
Tussen puberdromen en de werkelijkheid is er nu eenmaal een reusachtige kloof.
Ik heb hier ook nog een ongebruikt brevet kustvaart liggen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2009 om 14:07.
Oud 27 december 2009, 13:56   #45
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Larie en apekool. Ze en haar ouders waren met elkaar 100% eens

Een kind is niet verwend omdat hij of zij weigert aan te passen aan de dictaten van een bemoeizuchtige overheidsinstantie.
Maar in geval van een eventuele reddingsactie in volle oceaan mag de overheid wel in actie schieten neem ik aan ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:57   #46
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ze is dus onvoldoende geïnitieerd in de samenleving. Dat verklaart alvast haar wereldvreemde, asociale gedrag...
Wie zegt dat ze asociaal is? Niet haar medeleerlingen, ook niet haar ouders, ook niet haar ooms en tantes. Niemand! Behalve uiteraard de bemoeizuchtige geitewollensokken-apparatsjiks en jaloerse vreemde individuen die haar niet kennen.

Citaat:
Het is niet omdat je met je ouders de wereldzeeën hebt bevaren, dat je dat ook solo aankunt. De rechtbank is o.a. om die reden de Kinderbescherming gevolgd.
Volgens de rechtbank mag ze in 2010 zeilen (nog altijd is zij dan minderjarig én ook op een nog altijd leerplichtige leeftijd)

Kortom de rechtbank heeft in feite een nieuwe koers uitgezet maar om politiek correcte redenen zal de recthbank de jeugdzorg niet expliciet veroordelen maar in feite is dat al gebeurd .

Want als het aan de jeugdzorg lag, had Laura nu niet een bij haar vader gebleven maar ergens bij een of andere pleeggezin of ergens in een kot samen met pedofilie en incestslachtoffers.

Schande!

Laatst gewijzigd door Bertie : 27 december 2009 om 13:57.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:58   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er is niets tegen dromen, integendeel zelfs, maar soms moet je aanvaarden dat je je dromen niet onmiddellijk kunt realiseren. Dat maakt ze er niet lelijker op. Laura zal het vroeger kunnen dan een kind dat niét over een rijke papa en mama beschikt - als dat laatste er al ooit aan toe komt. Veel reden tot klagen heeft ze dan ook niet.

Trouwens, ik heb begrepen dat haar reis zelfs uitgebreid begeleid zou worden, met boten die in de buurt of op strategische plaatsen worden ingezet voor als er iets misloopt. Nou moe. Zo kan ik het ook...

Citaat:
Ze riskeert meer 's nachts tegen een verloren container op te varen. Daar zijn er véél van, zelfs overdag niet zichtbaar wegens 10cm onder de waterspiegel.
Een vriend van een kennis is zo verdronken bij Mauritius.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2009 om 13:58.
Oud 27 december 2009, 13:58   #48
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeggen wacht nog vier jaar en dan bent U van die zeikers vanaf.
Oud 27 december 2009, 14:01   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Maar in geval van een eventuele reddingsactie in volle oceaan mag de overheid wel in actie schieten neem ik aan ?
Alleen binnen de 7-mijls-zone. Op hoogzee komt de overheid niet meer tussen. Zo een langsvarend schip van zijn koers moet afwijken zal de kapitein dat ongetwijfeld doen, maar de rederij stuurt de factuur wel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2009 om 14:02.
Oud 27 december 2009, 14:02   #50
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nee!

Niet noodzakelijk in iedere geval. Zij zal namelijk op afstand gevolgd worden door een team (zoals dat normaal aan toe gaat in die wereldje)
Oud 27 december 2009, 14:19   #51
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De moeder was het ermee eens omdat het kind riep dat als ze het er niet mee eens zou zijn dat ze (de moeder) haar hele leven verpest zou hebben en dat ze (Laura) haar dan nooit meer zou willen zien. Later kwam ze daar op terug...
Bullshit

De moeder werd gemanipuleerd door de geitewollensokken-tirannen van (o.a.) de Jeugdzorg. Zij wilden haar opzetten tegen de vader. De jeugdzorg is namelijk een notoir extreem-feministische instantie volgepropt met mannenhaatsters en zelfhaters/homo's. Zij wilden vader en dochter scheiden (hun dagdagelijkse 'normale' activiteit in verband met scheidingen) maar het meisje wilde niet meedoen met dat vieze spelletje. Toen gingen ze het proberen bij moederke. Zo begon het hele ellende zoals Artois eerder al aangaf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Je moet de zaak kennen om een idee te hebben wat er zich afspeelt.

De basis van het verhaal is dat Laura een meisje is dat tijdens de wereldreis van haar ouders in Niuew-Zeeland ter wereld kwam. Op een boot.
De inprentingsfase en alles wat daarna kwam gebeurde op en in de kleine leefgemeenschap van een relatief kleine zeilboot. Laura ken de zee en haar gevaren beter dan welk kind ook. Aanvankelijk maakte haar moeder geen bezwaren. De enige die dat deed was de leerplichtambtenaar van het stadje waarin Laura woont. Wijk bij Duurstede.
En daarmee begon alle ellende
en begon de hele wereld zich te bemoeien met het leven van Laura Dekker, mede ten gevolge van alle mediaberichten in een periode dat ze niets beters te doen hadden.
Héél bemeoeizuchtig NL viel over het meisje heen. En bemoeizuchtig zijn de Nederlanders, geloof me.
Laura zal alsnog wel gaan zeilen. Al zal zeniet de jongste wereldzeilster worden.
De leerplichtwet geldt alleen voor 'pakbare' ingezetenen.
Marokkaanse en andere allochtoonse kinderen die massaal over straat zwerven en kleine criminaliteit met hoofdletters schrijven, vallen buiten de wet. De links-marxistische poco's zullen het wel uit hun hoofd laten deze groep aan te pakken. Dat strookt immers niet met hun politieke agenda.
Maar Laura Dekker, een meisje dat met kop en schouders boven het maaiveld uitsteekt, ja dié is juist een prachtig slachtoffer.

Laatst gewijzigd door Bertie : 27 december 2009 om 14:27.
Oud 27 december 2009, 14:21   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Ik vind de attitude van dit kind alles behalve.

Nu verschijnt dit in het nieuws:

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091224_015

Dus met andere woorden: omdat ze in Nederland haar zin niet krijgt, trekt ze er maar uit weg. [Sarcasme]Wat een gemene mensen zijn dat toch daar in Nederland. Hoe durven ze een kind van 14 niet onvoorwaardelijk geven, alles wat ze maar hebben wil, onafhankelijk van complexiteit of afmeting, verdienen of niet verdienen.[/Sarcasme]

Verwend nest als je het mij vraagt. Feit dat ze in een depressie raakt en gelooft dat iedereen tegen haar is, wat zegt dat over haar verwachtingen naar de wereld toe? Dat de wereld enkel bestaat om haar te dienen.

En nu is haar bubbeltje gebarsten en komen er traantjes aan te pas. "Boehoehoe ik krijg niet wat ik wil."

En dan zouden wij dat erg moeten vinden? HAH!
Zo'n 20 jaar geleden vond men het nog heel normaal dat kinderen van 14de stopte met school en zware arbeid in bedrijven gingen uitvoeren. Zo'n 40 jaar geleden mocht men zelfs op zijn 12de gaan werken, na de basisschool. En toen was men pas op zijn 25ste meerderjarig en werd men pas op zijn 25ste als volwassen beschouwd door wet en samenleving.

Nu lopen er kinderen van 5jaar dag en nacht op straat omdat de ouders zijn gaan werken, fitnessen, ontspannen, op café zitten, enz...

Laura wil er naar streven het wereldrecord van jongste solozeiler rond de wereld te behalen. Dit record staat nu op 17 jaar en wordt op dit ogenblik verbetert door een 16jarige.
Om dit record dus te kunnen verbeteren moet Laura NU op haar 14de kunnen vertrekken.

Als de maatschappij niet gediend is met het feit dat jongeren steeds vroeger beginnen aan een dergelijke recordverbetering, wel dan moet men niet de jongeren aanvallen en verhinderen dit record naar een jongere leeftijd te brengen, maar dit record uit de lijst halen.

Laura Dekkers beschikt trouwens over alle nodige attesten en brevetten om die solozeiltocht te mogen maken. Ze beschikt zelfs over de nodige attesten en brevetten om toeristen rond te varen op alle Europese en Noord-Amerikaanse wateren. Een totaal pakket dat haar zelfs recht geeft op een masterdiploma binnen de scheepvaart en haar toe laat om als wachtoverste van een koopvaardijschip te laten varen.

Of ze de wereld aan kan is een andere vraag, maar ook een vrouw van 30 kan verkracht en vermoord worden.

Jeugdzorg is trouwens reeds terug gefloten door de rechtbanken.
Zij zijn ver buiten hun bevoegdheden gegaan en hadden de reis zelf NOOIT mogen verhinderen. Ze hadden enkel aan de rechtbanken mogen vragen of zij wel over de nodige bekwaamheid beschikt.

Laura mag van de rechters trouwens haar soloreis aanvangen deze zomer en een poging doen om het record binnen te halen.
En hoewel jeugdzorg nog steeds de mogelijkheid had op hier tegen in beroep te gaan, deden ze dit niet, want het gevaar bestond immers dat zij door de rechtbanken zelf totaal buiten spel zouden gezet worden in de toekomst bij dergelijke gevallen en in hun bevoegdheden zouden ingeperkt worden wegens onbekwaam en vooringenomenheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 14:23   #53
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit

De moeder werd gemanipuleerd door de geitenwollesokken-tirannen van de Jeugdzorg. Zij wilden haar opzetten tegen de vader. De jeugdzorg is namelijk een notoir extreem-feministische instantie volgepropt met mannenhaatsters en zelfhaters/homo's. Zij wilden vader en dochter scheiden (hun dagdagelijkse 'normale' activiteit in verband met scheidingen) maar het meisje wilde niet meedoen met dat vieze spelletje. Toen gingen ze het proberen bij moederke. Zo begon het hele ellende zoals Artois eerder al aangaf:
Nee, posts met voor ieder zelfstandig naamwoord minstens twee scheldwoorden om maar even aan te geven dat het de duivel zelf betreft en deze absoluut niet verdedigd mag worden, die zijn bullshit.
Oud 27 december 2009, 14:30   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee!

Niet noodzakelijk in iedere geval. Zij zal namelijk op afstand gevolgd worden door een team (zoals dat normaal aan toe gaat in die wereldje)
Bij elke solovaarder is er inderdaad een heel team dat op korte afstand meevaart met andere schepen.

Het is namelijk één van de regels waaraan men moet voldoen om een geldig record te kunnen vestigen, 24/24, 7/7 toezicht dat de reis echt alleen word uitgevoerd.
Oud 27 december 2009, 14:32   #55
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee, posts met voor ieder zelfstandig naamwoord minstens twee scheldwoorden om maar even aan te geven dat het de duivel zelf betreft en deze absoluut niet verdedigd mag worden, die zijn bullshit.
Voor die slachtoffers van de Jeugdzorg is deze laatste niet minder dan de duivel zelf, ja. De statistieken laten dat onweerlegbaar duidelijk zien
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 27 december 2009 om 14:34.
Oud 27 december 2009, 14:33   #56
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bij elke solovaarder is er inderdaad een heel team dat op korte afstand meevaart met andere schepen.

Het is namelijk één van de regels waaraan men moet voldoen om een geldig record te kunnen vestigen, 24/24, 7/7 toezicht dat de reis echt alleen word uitgevoerd.
Oud 27 december 2009, 14:41   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Deze was ervaren, géén wicht van 14 jaar: http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89ric_Tabarly

R.I.P.
Oud 27 december 2009, 14:43   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Ik vind de attitude van dit kind alles behalve.

Nu verschijnt dit in het nieuws:

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091224_015

Dus met andere woorden: omdat ze in Nederland haar zin niet krijgt, trekt ze er maar uit weg. [Sarcasme]Wat een gemene mensen zijn dat toch daar in Nederland. Hoe durven ze een kind van 14 niet onvoorwaardelijk geven, alles wat ze maar hebben wil, onafhankelijk van complexiteit of afmeting, verdienen of niet verdienen.[/Sarcasme]

Verwend nest als je het mij vraagt. Feit dat ze in een depressie raakt en gelooft dat iedereen tegen haar is, wat zegt dat over haar verwachtingen naar de wereld toe? Dat de wereld enkel bestaat om haar te dienen.

En nu is haar bubbeltje gebarsten en komen er traantjes aan te pas. "Boehoehoe ik krijg niet wat ik wil."

En dan zouden wij dat erg moeten vinden? HAH!
Pubertje krijgt haar zin niet en loopt weg. Gebeurt alle weken. Hopelijk had ze condooms bij.
Oud 27 december 2009, 14:48   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Point proven: hoeveel zou een motorzeiljacht van 8m30 kosten? Ruim over de 20.000 € http://www.google.com/search?hl=en&s...&aq=f&oq=&aqi=
En gewoon al het huren van de ligplaats?
Andere 14-jarigen zijn blij met een fiets.
Haar vorige staat te koop:
http://watersport.tweedehands.net/ze...ra-dekker.html
Oud 27 december 2009, 14:51   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Deze was ervaren, géén wicht van 14 jaar: http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89ric_Tabarly

R.I.P.
Ongelukken gebeuren er altijd.
Trouwens de meeste ongelukken gebeuren bij ervaren mensen, juist omdat deze op routine beginnen te werken en op hun ervaringen vertrouwen, en niet meer zo veel nadenken over waar ze mee bezig zijn als een onervaren 14jarige.
De lijsten met doden die jaren ervaringen hadden in hun beroep en hobby zijn immens lang en tellen zelfs mensen van koninklijke bloede en mensen met een massa wereldtitel op hun naam onder de doden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be