Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2009, 13:48   #41
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Indien u openlijk te kennen geeft de ETA te steunen en er als spreekbuis voor te dienen, dan bent u voor mij evenmin een landgenoot. Dan liggen uw prioriteiten overduidelijk in Baskenland en bent u voor mij dus een Bask.

Let wel, de activiteiten van de DHKP-C en die van de ETA lijken mij verder toch wel verschillend gemotiveerd te zijn, dus elke vergelijking wat dat betreft loopt altijd mank.
Kort gezegd: De ETA staat immers een autonoom Baskenland voor, en dat is iets waar ik me als volksnationalist wel in kan vinden, zij het dat er geen nodeloos geweld gebruikt wordt. En daar schort het bij de ETA nogal eens aan.
De DHKP-C is gewoon een communistische terreurorganisatie die zowat alles en allen aanvalt dat niet met hun zieke doctrines overeenkomt.
En wat dan te doen met iemand wiens prioriteiten bij Vlaanderen, Catalonië en Baskenland liggen? In drieën kappen en opsturen naar hun nieuwe land van herkomst?
Oud 24 december 2009, 13:48   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zo zien we maar weer hoe de rechtse zelfverklaarde democraten werkelijk zijn.
Ongelooflijk toch hoeveel mayonnaise in sommigen hun koppen zitten... Daar kan geen hulp meer baten, denk ik.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 13:49   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vind die toch aantrekkelijk (ze glimlacht wel iets te weinig):

Wat wil je als je hebt moeten leven zoals zij...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 24 december 2009, 13:49   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans is het volgens de rechtbank een democratie.

Dus dan is foltering een democratisch middel?
Heeft de rechtbank Turkije democratisch genoemd?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:02   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heeft de rechtbank Turkije democratisch genoemd?
Citaat:
Nog volgens de rechters zijn de bomaanslagen van de DHKP-C in Turkije niet gerechtvaardigd, omdat dat land tot nader orde nog altijd door een democratische regime bestuurd wordt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:45   #46
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de vraag is inderdaad ook in welke mate zo'n simpel Brussels rechtbankske daarover kan oordelen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:52   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zoals Kelt al aangaf, het zijn geen terroristen, dus hebben ze in Turkije niets te vrezen. Bovendien, zo slecht kan het daar met de mensenrechten niet zijn, want ze zijn kandidaat EU-lid

Lees hier nog eens verder, alvorens dergelijke nonsens uit te kramen:
http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/49197

"Mensen die afwijkende meningen lieten horen, liepen nog steeds gevaar; individuen werden bedreigd met geweld door onbekende personen of groeperingen."

"Personen die werden beschuldigd van gewone en van politiek gemotiveerde misdrijven liepen het risico te worden mishandeld."

"Er werd geen vooruitgang geboekt in de uitvoering van een overheidscirculaire uit 2007 gericht op het verbeteren van de tijd dat gevangenen met elkaar mogen omgaan in strengbeveiligde ‘type F’-gevangenissen. Er waren aanhoudende beschuldigingen van mishandeling in gevangenissen en tijdens overplaatsingen. Straffen, onder andere eenzame opsluiting, werden willekeurig aan gevangenen opgelegd. Isolatie in kleine groepen was nog steeds een probleem in het hele gevangenissysteem voor personen die waren beschuldigd van of veroordeeld wegens politiek gemotiveerde misdrijven."

"Er waren nog steeds langdurige en oneerlijke processen, vooral voor personen die werden vervolgd onder de antiterrorismewetgeving. Veroordelingen onder antiterrorismewetten waren vaak gebaseerd op ongefundeerd of onbetrouwbaar bewijs."
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:01   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dit is volgens mij de beste oplossing. Wat komen ze hier aanvangen met strikt Turkse aangelegenheden?
Dan zou jij waarschijnlijk ook gepleit hebben voor de uitlevering van het Baskisch koppel Garcia-Moreno. Want uitleveringen aan landen die hun gevangenen folteren is voor jou blijkbaar best prima (als ze zich aan de "foute" kant van het politieke spectrum bevinden, welteverstaan).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:27   #49
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Lees hier nog eens verder, alvorens dergelijke nonsens uit te kramen:
http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/49197

"Mensen die afwijkende meningen lieten horen, liepen nog steeds gevaar; individuen werden bedreigd met geweld door onbekende personen of groeperingen."

"Personen die werden beschuldigd van gewone en van politiek gemotiveerde misdrijven liepen het risico te worden mishandeld."

"Er werd geen vooruitgang geboekt in de uitvoering van een overheidscirculaire uit 2007 gericht op het verbeteren van de tijd dat gevangenen met elkaar mogen omgaan in strengbeveiligde ‘type F’-gevangenissen. Er waren aanhoudende beschuldigingen van mishandeling in gevangenissen en tijdens overplaatsingen. Straffen, onder andere eenzame opsluiting, werden willekeurig aan gevangenen opgelegd. Isolatie in kleine groepen was nog steeds een probleem in het hele gevangenissysteem voor personen die waren beschuldigd van of veroordeeld wegens politiek gemotiveerde misdrijven."

"Er waren nog steeds langdurige en oneerlijke processen, vooral voor personen die werden vervolgd onder de antiterrorismewetgeving. Veroordelingen onder antiterrorismewetten waren vaak gebaseerd op ongefundeerd of onbetrouwbaar bewijs."

Waarop wacht je dan nog om je bij de rechterzijde aan te sluiten tegen Turkse EU-toetreding?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:31   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vragen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er werd hier al meer dan eens gevraagd, advocaten niet meer toe te staan procedurefouten te pleiten.
Vragen is vrij en de "refusee" staat erbij...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:46   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dan zou jij waarschijnlijk ook gepleit hebben voor de uitlevering van het Baskisch koppel Garcia-Moreno. Want uitleveringen aan landen die hun gevangenen folteren is voor jou blijkbaar best prima (als ze zich aan de "foute" kant van het politieke spectrum bevinden, welteverstaan).
Hoeveel doden waren er ook al gevallen, bij bomaanslagen door kommunistische Basken?
Wanneer was de laatste dodelijke aanslag ?

Ik zou die mensen dus inderdaad uitleveren aan Spanje, met een kleine bijkomende voorwaarde: zo lang ze in den jail zitten, mag ons ambassadepersoneel, vergezeld van een arts, betrokkenen bezoeken en medisch keuren .... (met andere woorden: de Spanjaarden moeten de whereabouts van de terroristen opgeven: dus, in welke jail ze zitten, en iedere overplaatsing ... bla bla ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:53   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Belgisch gerecht wil een signaal geven aan het Turks gerecht dat in de EU "gerechtigheid" �*nders geïnterpreteerd wordt dan in Turkije.
Tussen de regels: Turkije is bijlange geen land dat kan bij de EU komen !

In Turkije zou men in een gelijkaardig geval één schijnproces houden.

Laatst gewijzigd door Boduo : 24 december 2009 om 17:55.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:06   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het Belgisch gerecht wil een signaal geven aan het Turks gerecht dat in de EU "gerechtigheid" �*nders geïnterpreteerd wordt dan in Turkije.
Tussen de regels: Turkije is bijlange geen land dat kan bij de EU komen !

In Turkije zou men in een gelijkaardig geval één schijnproces houden.
In mijn opinie heeft het gerecht geen sinjalen te geven.

Ze moeten oordelen op voorliggende bewijzen, en zien of mr of mevr x die voor hen staat een misdrijf gepleegd heeft of niet.
Geen bewijzen is vrijspraak. Twijfel is vrijspraak. Wel bewijzen, is een gepast strafke opleggen. Nie meer, nie minder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 december 2009, 22:24   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ze moeten oordelen op voorliggende bewijzen, en zien of mr of mevr x die voor hen staat een misdrijf gepleegd heeft of niet.
Geen bewijzen is vrijspraak. Twijfel is vrijspraak. Wel bewijzen, is een gepast strafke opleggen. Nie meer, nie minder.
Ik denk er hetzelfde over als u schoofzak, alleen is de vraag hoe gaan we het systeem veranderen omdit te bereiken?

Het systeem nu werkt enigzins anders, eerste aanleg spreken we dan, waar het merendeel van de rechtzaken plaatsvinden. In het het huidige systeem werkt de rechtbank op de overtuiging van de magistraat; als die denkt dat jij de waarheid spreekt dan wordt je vrijgesproken, denkt hij dat de procureur de waarheid in pacht heeft dan wordt je veroordeeld, los van de feiten/bewijsmateriaal.

Als het om het blote bewijs ging dan waren mensen als Vermassen werkloos.

Eerste aanleg moet zijn vonnis niet motiveren, daar zit het probleem; het beroepshof moet dat wel, daarom krijg je dan schuldig en vijf jaar bak in eerste aanleg en vrijspraak op het beroepshof.

Dat zou toch niet mogen zulks verschil als het over dezelfde feiten/dossier gaat.

Zodus als je ideeên hebt, vertel ze maar.
Oud 24 december 2009, 23:25   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk er hetzelfde over als u schoofzak, alleen is de vraag hoe gaan we het systeem veranderen omdit te bereiken?

Het systeem nu werkt enigzins anders, eerste aanleg spreken we dan, waar het merendeel van de rechtzaken plaatsvinden. In het het huidige systeem werkt de rechtbank op de overtuiging van de magistraat; als die denkt dat jij de waarheid spreekt dan wordt je vrijgesproken, denkt hij dat de procureur de waarheid in pacht heeft dan wordt je veroordeeld, los van de feiten/bewijsmateriaal.

Als het om het blote bewijs ging dan waren mensen als Vermassen werkloos.

Eerste aanleg moet zijn vonnis niet motiveren, daar zit het probleem; het beroepshof moet dat wel, daarom krijg je dan schuldig en vijf jaar bak in eerste aanleg en vrijspraak op het beroepshof.

Dat zou toch niet mogen zulks verschil als het over dezelfde feiten/dossier gaat.

Zodus als je ideeên hebt, vertel ze maar.

Jij zegt : "Eerste aanleg moet zijn vonnis niet motiveren"

Ik heb het over Vlaanderen ... en jij ???

Oud 25 december 2009, 00:18   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zegt : "Eerste aanleg moet zijn vonnis niet motiveren"

Ik heb het over Vlaanderen ... en jij ???
Ik reageer op uw post hier:

Citaat:

Ze moeten oordelen op voorliggende bewijzen,
Het woord Vlaanderen komt daar niet in voor.
Oud 25 december 2009, 00:54   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel doden waren er ook al gevallen, bij bomaanslagen door kommunistische Basken?
Wanneer was de laatste dodelijke aanslag ?

Ik zou die mensen dus inderdaad uitleveren aan Spanje, met een kleine bijkomende voorwaarde: zo lang ze in den jail zitten, mag ons ambassadepersoneel, vergezeld van een arts, betrokkenen bezoeken en medisch keuren .... (met andere woorden: de Spanjaarden moeten de whereabouts van de terroristen opgeven: dus, in welke jail ze zitten, en iedere overplaatsing ... bla bla ...)
Jij hebt duidelijk geen benul van het dossier van Moreno en Garcia... Mag ik er trouwens op wijzen dat deze mensen de Belgische nationaliteit hebben? En dat de Spaanse staat bijna een proces aan haar been had wegens tergend en roekeloos geding tegen deze mensen. Zij hebben nooit, maar dan ook nooit wat te maken gehad met welke gewapende activiteit dan ook.

Jij zou die mensen uitleveren aan Spanje, zonder enige kennis van zaken. Fantastische rechter zou je zijn

Verder lijk je me enorm naief met je gezwets over "voorwaarden"...
Oud 25 december 2009, 00:55   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Waarop wacht je dan nog om je bij de rechterzijde aan te sluiten tegen Turkse EU-toetreding?
Wat heeft dat ermee te maken?
Oud 25 december 2009, 08:59   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageer op uw post hier:

Het woord Vlaanderen komt daar niet in voor.
Okee,
ik reageerde in laatste instansie alleen op uw uitpsraak dat in eerste aanleg een vonnis niet gemotiveerd zou moeten zijn.
Waar haalt gij dat in hemelsnaam ?

Oud 25 december 2009, 09:04   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk geen benul van het dossier van Moreno en Garcia... Mag ik er trouwens op wijzen dat deze mensen de Belgische nationaliteit hebben? En dat de Spaanse staat bijna een proces aan haar been had wegens tergend en roekeloos geding tegen deze mensen. Zij hebben nooit, maar dan ook nooit wat te maken gehad met welke gewapende activiteit dan ook.

Jij zou die mensen uitleveren aan Spanje, zonder enige kennis van zaken. Fantastische rechter zou je zijn

Verder lijk je me enorm naief met je gezwets over "voorwaarden"...
Natuurlijk ken ik die mensen niet.

Trouwens, je had niet eens de beleefdheid om, als je die mensen hier ter sprake bracht, om een link of een introduksie te geven.

Ik weet alleen wat ETA in grote lijnen voorstaat.
En dat het daar over vele aantallen bomaanslagen en vele doden gaat.

Ik gun de Basken van harte hun onafhankelijkheid. Maar ik ga niet akkoord met hun werkmetodes. (natuurlijk ook niet met de werkwijze van de Spaanse overheid, zeker niet met hun 'vuile oorlog').

Voor de rest heb ik in deze draad al gesteld dat volgens mijn maatschappelijke vizie een rechter moet oordelen op de bewijzen die voor hem liggen. Je moet dus niet handig afkomen dat ik voorstander zou zijn om God en klein Pierke, die nog nooit in Baslenland geweest zijn, uit te leveren aan wie dan ook in Spanje.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be