![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ironie is dat veruit de makkelijkste en meest voor de hand liggende manier om Brussel te "heroveren" het onderwijs is en dat net daar de Vlaamse regering subtiel haar best doet om de instroom van de anderstaligen op alle mogelijke manieren te beperken (onder druk van de meerwaarde zoekende ouders die voor de Mo zijn zolang ie niet naast zoon of dochter op de schoolbanken zit.) Ze maken het de Franstaligen zeer makkelijk door alle anderstaligen de facto onder de noemer Franstaligen te boeken.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 januari 2010 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed bezig daar in Brussel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 21 januari 2010 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Klinkt misschien leuk, maar dan krijg je een soort nieuwe Brusselse creooltaal. Het is mogelijk om dat aan pak hoogstens 30 % goed bij te brengen, dat ze ze alle drie vloeiend kunnen spreken. De andere 70 % procent mag nog zo zijn best doen, het lukt hen gewoon niet. Niet iedereen heeft een talenknobbel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het Franstalig onderwijs zou ook veel meer kunnen en moeten doen om de kennis van het Nederlands te stimuleren maar we moeten niet van hen verwachten dat ze Nederlandstalig onderwijs gaan geven in plaats van de Vlaamse gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het Nederlandstalig onderwijs in Brussel is voor mij een springplank geweest.
Eén vd. beste keuzes die mijn vader heeft gedaan. (mama was tegen!) Heb er goed onderwijs genoten en nooit een gevoel van uitsluiting gehad. Persoonlijk zal ik mijn kind(eren) nooit in het Franstalig onderwijs zetten! Vlamingen moeten Brussel absoluut niet laten gaan. Tegenwoordig willen heel veel Brusselaars hun kroost in het Nl-talig onderwijs zetten omdat ze weten dat het juist een springplank is naar een betere toekomst. Ik denk dat Vlaanderen WEL nog de kans heeft, de stad terug een Vlaamse tint te geven en op lange termijn zelfs terug Vlaams te maken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 26 januari 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 januari 2010 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk is dat laatste wat je poneert een ideaal middel om Brussel niet te moeilijk te laten doen bij Vlaamse natievorming.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Idd thuis en met de vriendjes van die andere Franstalige ouders blijft de voertaal het Frans. Dat is bij mij ook niet anders! Ik spreek thuis nog steeds Frans met mijn broer ook al kan hij Nl net zoals ik! Alles veranderd later als je zelf je kennissen en vrienden kiest. En idd. zolang je in Brussel zelf woont zijn het meestal Franstaligen. Kinderen worden dus groot en die Franstalige en Nerlandstalige schoolvriendjes trekken later met elkaar op en ondervinden dat er in Brussel zelf maar weinig positiefs te beleven valt en dat ze zich gelukkig mogen prijzen dat zij wel Nederlands kennen en veel meer kans op succes maken dan de anderen in de wijk. De uitwijking naar het Vlaamse leven gebeurt vanzelf wat je ook doet. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 26 januari 2010 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me duidelijk wezen, een corridor of uitbreiding: nooit! Een soort van stadstaat Brussel, dat scheelt ons al de miserie in Brussel en een derde van de staatsschuld. Win Win! Voor Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 januari 2010 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik denk wal dat het Nl een serieuze opmars "kan" maken. Idd, Engels is vooral in opmars bij mensen die het goed hebben vnl. in het Oosten vd stad en in de Rand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig dat het Duits er nooit wortel heeft kunnen schieten.