![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: 500000 die geen werk kunnen vinden, is dat beschamend? | |||
ja, voor mij, want ik ben werkloos |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
ja, voor het kapitalisme |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
nee, niet voor mij, want ik werk |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
nee, niet voor het kapitalisme, want dat werkt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin toch één die er werk mee gevonden heeft. ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Hahahaha! Geen werk vinden? Volgens een VDAB consulente zijn er 100.000 vacatures waarvoor men niemand kan vinden!! Dat komt omdat werklozen te kieskeurig zijn! Na 6 maanden werkloosheid is je marktwaarde met 60% gezakt m.a.w: je moet dan aannemen wat de RVA je zegt: van A1-er naar straatveger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uw stoep moet je dan ook zelf proper houden.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan de helft van de jobs zijn parttime jobs in de horeca of winkelketens, en leveren een uurloon van -10€ op. Als -50jarig gezinshoofd heb je 1100€ per maand plus een toeslag om je kindergeld. Met het loon dat men voor die jobs betaald, kom je dus minder netto uit per maand met meer kost, dan als dopper. Daarnaast zijn dat jobs waarbij weekendwerk word geëist, iets dat vele werkloze alleenstaande ouders dus niet kunnen vanwege hun kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want dat is de grootste oorzaak waardoor er zo veel werklozen zijn in dit land. Te veel politieke bestuurders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het onderwijs nekt de jongeren. Men wil het niet zien...vooral de jongeren niet. Het onderwijs heeft alles gesplitst in afzonderlijke cursussen en zo komt een jongere met een laag of middelmatig diploma zonder voldoende kennis over de normale gangbare werkwijzen uiteindelijk bij een baas terecht die hem de toegang moet weigeren omdat ze in verhouding tot loon/te weinig kunnen aanbieden van opgedane kennis. Maar met een laag of middelmatig diploma moet je niet gaan solliciteren in zaken waar je geen verstand van hebt, en nog minder het loon verwachten dat je toch niet zult krijgen. Maar dat zou wel kunnen als ze laag starten en hun trapsgewijs proberen op te werken. Maar dat willen ze niet meer doen. Jongeren verkiezen de werkloosheid...omdat ze daarvoor opgeleid zijn!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 januari 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zijn die 100.000 vacatures dan wel te vinden? Op de website van de VDAB zijn er momenteel 76830 vacatures. Daarvan zijn er 41741 waarvan de vacature er al langer dan 15 dagen op staat. Hoeveel vacatures er zijn die bijv. al 3 maand openstaan kan niet opgezocht worden. De meeste vacatures hebben echter wel een looptijd om te solliciteren die langer is 15 dagen, dus veel ben je niet met die informatie, die 41741 jobs zijn in ieder geval niet allemaal jobs waarvoor men niemand kan vinden. Veel daarvan zullen wel ingevuld raken na de duur van de sollicitatieperiode. Dus waar haal je die 100000 vacatures vandaan?
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mijn diploma is er momenteel 1 vacature in mijn provincie. Eentje om 4 uur per week als zelfstandige les te gaan geven. Daar zou ik alvast niet van overleven.
Ik ben overigens momenteel op zoek naar een bijkomende deeltijdse job en dat valt niet bepaald mee.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 januari 2010 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, ik ben een psychologe
![]() maar ik geef o.a. wel les aan de hogeschool.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 januari 2010 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat bedoel je?
die ene vacature was de enige in de provincie waarvoor men licentiaten psychologie zocht. ik zoek nu wel expliciet géén job als lic. psychologie, ik heb nl. zo al een job. de job die ik zoek moet voldoen aan volgende vereisten: - geen lichamelijk inspannend werk zoals kuisen en ander repetitief lichamelijk werk en geen zittend werk (dat parttime zitten in m'n andere job is dodelijk voor m'n wervelkolom, dat is overigens één van de redenen waarom ik daar maar parttime werk) - geen job met teveel stoffen waar ik allergisch aan ben (ik ben allergisch aan een hele hoop vluchtige stoffen) - een job die combineerbaar is met mijn andere job én mijn studies. vooral dit sluit de meeste jobs uit ![]() Mijn jobvoorkeur gaat uit naar iets met dieren (aangezien ik nu dierenzorg studeer). Bijv. verkoper in dierenwinkels, hulp in landbouw met kleine dieren (koeien zijn te zwaar), hulp bij eender wat met dieren eigenlijk. Tweede voorkeur is iets met planten / bloemen.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 januari 2010 om 14:43. |
![]() |
![]() |