Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 22:14   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een rijtje uitgraven en dan een voor een erin leggen , naam erboven op zetten is te simpel zeker ?
Mijn lijk mogen ze gerust zo erin gooien.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:18   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ongetwijfeld zijn van de meeste van die doden ergens nog familieleden ,te lande,in leven.Zij zullen nu ook wel beseffen dat hun halfvergeten stads-familieleden verloren zijn gegaan...en er is geen plaats waarvan ze kunnen zeggen : daar ligt nonkel Lutien.begraven.....

Zelfs bij een asverstrooiing is er nog een tastbare plaats aan te wijzen....

nu is er niks.......hopen ongeidentificeerd vlees...het is niet zozeer de manier van begraven die ons onderscheid van dieren,maar doordat we een "geheugen" hebben waar bepaalde mensen begraven of verstrooid werden.

Dit is ook een gevolg van een "failed state"...de onmogelijkheid van ambtswege om zelfs maar een elementaire bevolkingsregistratie aan te houden zorgt ervoor dat mensen in anonieme putten moeten verdwijnen...
In hoeveel landen op de wereld zou er een volledige burgelijke stand worden bijgehouden, denk je? Ik vermoed dat de meerderheid van de wereldbevolking gewoon nergens geregistreerd is.
http://www.worldometers.info/nl/
Denk je écht dat al die geboortes en overlijdens ergens in registers of databanken komen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2010 om 22:21.
Oud 18 januari 2010, 22:23   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is ook een gevolg van een "failed state"...de onmogelijkheid van ambtswege om zelfs maar een elementaire bevolkingsregistratie aan te houden zorgt ervoor dat mensen in anonieme putten moeten verdwijnen...
Ik las toevallig juist een artikel (in het spaans) met de naam 'Häiti is geen 'failied state'', waar een relaas van buitenlandse inmenging in Haïtie gemaakt wordt die toont hoe het 'westen' systematisch verhinderd heeft dat Haïtie zich zou ontwikkelen. Je zou ook kunnen zeggen dat Haïtie 'onze' failed state is.

We weten dat wel hoor, maar we horen het niet graag. Lees bv. wat de Huffington post schrijft.

What the Mainstream Media Will Not Tell You About Haiti: Part of the Suffering of Haiti is "Made in the USA"

Citaat:
How? In the last decade alone, the U.S. slashed humanitarian assistance to Haiti, blocked international loans, forced the government of Haiti to downsize, ruined tens of thousands of small farmers, and replaced the government with private non-governmental organizations.

The result? Small farmers are starved out of the countryside and migrate by the tens of thousands to the cities where they built cheap shelters on hills. International funds for roads and education and healthcare are halted by the U.S. The money that does come into the country goes not to the government but to private corporations. Thus the government of Haiti is nearly powerless to provide assistance to its own people on regular days - much less in the face of a real disaster like this one.

Some specifics from recent years...
Correctie: Het is niet alleen de VS die dit deed. Het is eveneens Europa, en dat systematisch en gedurende eeuwen.

En nu discusiëren sommigen over het nut van geboorteregisters in 'landen zoals Haïtie'. Ik wordt niet goed van zoveel wereldvreemdheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 januari 2010 om 22:28.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:28   #44
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap dat perfect van die epidemien, enheb dat dus allang door dat dit daarvoor is
Helaas inderdaad daarom !!

Citaat:
stel dat uw man daar ligt, en je bent op zoek een maand later waar hij ligt ??? Als je nu nog alles een beetje zou documenteren heb je nog een kans om hem te vinden... nu heb je gewoon kans dat er veel mensen nooit gaan weten waar hun kennissen naartoe zijn?
Wat het belangrijkste , de levendeof de doden ??
Vermoedelijk zelfsdegene dieze begraven wetenniet of
er nogoverlevende familieledenzijn !! Daar isgeen tijd voor !!
DE overlevende moeten overleven , dat s nu hetbelangrijkste !!
Trouwens , uw eerste gedeelte dat k kwoot staathet antwoord

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:35   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Denk je écht dat al die geboortes en overlijdens ergens in registers of databanken komen?
In het Bolivia voor Morales wou men zelfs liever niet dat Indiaanse plattelandsbewoners zich registreerden, want dan konden ze gaan stemmen en onderwijs vragen. Toch is het mijns inziens maar een kleine minderheid van de wereldbevolking die niet geregistreerd is.
Oud 18 januari 2010, 22:35   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Helaas inderdaad daarom !!

Wat het belangrijkste , de levendeof de doden ??
Vermoedelijk zelfsdegene dieze begraven wetenniet of
er nogoverlevende familieledenzijn !! Daar isgeen tijd voor !!
DE overlevende moeten overleven , dat s nu hetbelangrijkste !!
Trouwens , uw eerste gedeelte dat k kwoot staathet antwoord
IK ken dat argument tijd, ik denk gewoon dat wij veel gedisciplineeerder hebben leren werken, en dat moest ik daar op die kraan zitten, zou ik dat properder doen. Het is volgens mij het resultaat van hoe die mensen daar nog denken, ze zijn in alles slordig en los...

En voor de rest, uiteraard doe je verder met de levenden. Nu de beelden die ik zie is desastreus in materiele verwoesting, maar het hoofdprobleem is toch wel watervoorziening en voedsel terug in gang krijgen...

Waar ik ook versteld van sta, isdat zogenaamde plattelandsdorpen mensen zonder eten en drinken vallen ?? Een boerderij zou je denken werkt meestal selfsupporting, maar blijkbaar lukt dat daar ook al niet meer.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:45   #47
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

yip,

Die lijken worden broedhavens voor salmonella en cholera, en hoe langer die lijken daar liggen, hoe sneller we Haiti kunnen hernoemen naar "het land der eeuwige schijt".

Beter was om ze allemaal in plastiek zakken te steken, ze op een hoop te gooien en in brand te steken, omdat daarmee de ziektehaard permanent vernietigd wordt.

Maar men moet roeien met de spaanders die men heeft natuurlijk
Oud 18 januari 2010, 23:19   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik las toevallig juist een artikel (in het spaans) met de naam 'Häiti is geen 'failied state'', waar een relaas van buitenlandse inmenging in Haïtie gemaakt wordt die toont hoe het 'westen' systematisch verhinderd heeft dat Haïtie zich zou ontwikkelen. Je zou ook kunnen zeggen dat Haïtie 'onze' failed state is.

We weten dat wel hoor, maar we horen het niet graag. Lees bv. wat de Huffington post schrijft.

What the Mainstream Media Will Not Tell You About Haiti: Part of the Suffering of Haiti is "Made in the USA"

Correctie: Het is niet alleen de VS die dit deed. Het is eveneens Europa, en dat systematisch en gedurende eeuwen.

En nu discusiëren sommigen over het nut van geboorteregisters in 'landen zoals Haïtie'. Ik wordt niet goed van zoveel wereldvreemdheid.
Het is toch zovéél gemakkelijker van hier te posten dat 't komt door hun Afrikaanse origine of door de voodoo. Of door het pact met de duivel dat Haiti afsloot tegen de Fransen in de 19de eeuw, zoals P. Robertson beweert. Of:
Citaat:
het resultaat van hoe die mensen daar nog denken, ze zijn in alles slordig en los...
Nu nog wachten op iemand die schrijft dat 't de schuld van Al Qaeda of van de islam is...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2010 om 23:22.
Oud 18 januari 2010, 23:24   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In het Bolivia voor Morales wou men zelfs liever niet dat Indiaanse plattelandsbewoners zich registreerden, want dan konden ze gaan stemmen en onderwijs vragen. Toch is het mijns inziens maar een kleine minderheid van de wereldbevolking die niet geregistreerd is.
Denk je dat in Mumbai of in de favellas van Rio veel geregistreerd wordt? Op het Chinese of Argentijnse platteland?

('t is me tweemaal gebeurd, iemand in Frankrijk via zijn gemeente te zoeken... Geboorteregister, ja, kieslijsten, ja, overlijdens ja, maar verhuis? Schijnbaar enkel zo er minderjarigen zijn)

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2010 om 23:34.
Oud 18 januari 2010, 23:33   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Denk je dat in Mumbai of in de favellas van Rio veel geregistreerd wordt? Op het Chinese of Argentijnse platteland?
In Latijns Amerika worden er 89 % van de kinderen onder 1 jaar geregistreerd. UNICEF is bezig met het thema van het 'civil register'. Via hen zullen wel gegevens over de hele wereld te vinden zijn.
Oud 18 januari 2010, 23:39   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In Latijns Amerika worden er 89 % van de kinderen onder 1 jaar geregistreerd. UNICEF is bezig met het thema van het 'civil register'. Via hen zullen wel gegevens over de hele wereld te vinden zijn.
't is me tweemaal gebeurd, iemand in Frankrijk via zijn gemeente te zoeken... Geboorteregister, ja, kieslijsten, ja, overlijdens ja, maar verhuis? Schijnbaar enkel zo er minderjarigen zijn, want opvolging van schoolplicht wordt er gekoppeld aan postcode. Gemeentelijk Bevolkingsregister zoals in België schijnt zelfs in Frankrijk maar zo zo te bestaan. Ik wou 't eerst ook niet geloven: allemaal afzonderlijke registers.
Oud 19 januari 2010, 00:27   #52
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

a mijnheerke maakt stambomen.
Oud 19 januari 2010, 00:32   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een boerderij zou je denken werkt meestal selfsupporting, maar blijkbaar lukt dat daar ook al niet meer.
Nee, en daar zijn goede verklaringen voor. Informeer u over wat er gebeurde met de rijstproductie op Haïtie en waarom. Voedselveiligheid en neoliberalisme lijken niet goed samen te gaan op dat eiland. Zie ook reaktie #43

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 januari 2010 om 00:34.
Oud 19 januari 2010, 00:33   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, en daar zijn goede verklaringen voor. Informeer u over wat er gebeurde met de rijstproductie op Haïtie en waarom.
zegt het gij maar, want ik ben de wereldvreemde toch, ik ken daar dus niemand, ik wist zelfs niet dat de dominikaanse en haiti een eiland waren... en de meeste belgen weten dat niet.

De meeste mensen weten dat zelfs niet liggen...
Oud 19 januari 2010, 00:36   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zegt het gij maar, want ik ben de wereldvreemde toch...
Ge voelde u aangesproken?
Oud 19 januari 2010, 01:08   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch een beetje makkelijk op de armoede van Haïti universeel op het 'neoliberalisme' van de USA te steken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 01:41   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind het toch een beetje makkelijk op de armoede van Haïti universeel op het 'neoliberalisme' van de USA te steken.
2
Oud 19 januari 2010, 01:49   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
zegt het gij maar, want ik ben de wereldvreemde toch, ik ken daar dus niemand, ik wist zelfs niet dat de dominikaanse en haiti een eiland waren... en de meeste belgen weten dat niet.

De meeste mensen weten dat zelfs niet liggen...
Het eiland heet Hispaniola, sinds 1492.
Vertrek misschien hiervan:

http://www.hartford-hwp.com/archives/43a/210.html
http://www1.american.edu/TED/haitirice.htm

(en in West Afrika gebeurt hetzelfde)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 januari 2010 om 01:53.
Oud 19 januari 2010, 02:30   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een verleden van dictators, rampen, militaire interventie van de USA, verleden van de grondstoffen vloek, door de Fransen gekoloniseerd (doen het systematisch slechter), grote afkoopsom voor onafhankelijkheid, ...

Zij die stellen dat het komt door het 'neoliberalisme' en de 'afzwakking van de staat', moeten toch bewijzen, me dunkt, dat voor het 'afzwakken van de staat' het daar zo'n pretje was; dat lijkt me toch dubieus.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be