![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voka wil het prepensioen afschaffen. U ook? | |||
Ik ook |
![]() ![]() ![]() |
56 | 61,54% |
ik niet |
![]() ![]() ![]() |
29 | 31,87% |
ik weet het eigenlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,59% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe "waarom moet ik een pre-pensioen hebben"? Ge moet geen pre-pensioen hebben. Ge kunt op pre-pensioen gáán, dat is iets heel anders he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 18 januari 2010 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk niet. Mensen op prepensioen zijn gewoon noodzakelijk in stijgende technologische werkloosheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het dringt bij de sociaal misvormde mensen echt niet door, dat een crisis niet opgelost wordt door minder te werken, maar precies door meer te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Leg het mij dan nog eens uit. Hoe ik het zag, was de crisis eerder een gevolg van een slecht financiëel beleid. En werd de reële economie meegesleept in het falen van de financiële wereld. Ik denk niet dat de aandelen van Fortis plots naar beneden doken door collectieve luiheid onder de arbeiders. Maar goed. Verlicht mij en alle andere sociaal misvormde mensen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat lijkt me nu wel normaal, daar zijn bruto inkomen stijgt valt hij in een hogere belastingsschijf. Maar nogmaals uw bewering dat hij goedkoper zou zijn houdt geen steek. Bedrijven brengen hun toelage immers ook fiskaal in.
Laatst gewijzigd door speurneus : 19 januari 2010 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook t pensioen op 65 we zouden beter een systeem invoeren waarop je vanaf pakweg je zestigste minder kan gaan werken ... stel bv elk jaar na je 60 een halve dag per week minder per jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb nog maar 1 persoon tegengekomen die misnoegd was dat hij op prepensioen moest en die man had voordien een verantwoordelijke functie in de banksector. Om zich te wreken heeft hij nu zijn eigen beleggingsmij opgericht waar hij tegen betaling uiteraard zijn vroegere bankklanten met raad en daad bijstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als de overheid ervoor zorgt dat de bedrijfskost voor oudere werkgevers lager ligt, zal dit niet meer gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor werknemers in KMO's alsook voor shiftarbeiders, bouwvakkers etc. is uw voorstel bijna onmogelijk te realiseren. Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk ook wel vind dat de overgang van een druk professioneel leven naar niet meer werken (pensioen) te bruusk verloopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het cru te zeggen. De bedrijven dumpen hun oudere werknemers omdat ze te duur zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem is dat de meesten het als een drama ervaren, om een taak gaan te doen op een lager niveau en minder betaald, dan hetgeen ze vroeger deden. En de privé kan het zich nu eenmaal niet permiteren, om iedereen naar een lichte binnendienst te versassen, waar hij nog beter wordt betaald ook. De staat kan dit wel (allé, tot nu toe toch nog), doet het ook, maar het kost wel een massa geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs vrouwelijke shiftarbeiders die zwanger worden !! Waarom zou een 55 of 60 jarige bouwvakker geen vier vijfde kunnen werken ? Trouwens, mocht ik oude bouwvakker zijn, ik zou de laatste 5 of 10 jaar van mijn werkend leven zelfstandige bouwvakker worden. (als de kinderen al even de deur uit zijn ...) Als mijn oude baas een werk dringend moet afkrijgen, mag hij mij inhuren om mee te werken op zijn werf. Op momenten dat hij mij niet nodig heeft, is er werk met hopen: kleinere klussen, verbouwinkskes, renovasies ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant voorstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een plaatselijke kantoordirekteur die in de kas graait, die zit (en terecht natuurlijk) wel in de doos van Zustis. Citaat:
Met een voorbeeld uit je gezinssituasie: als één van je gezinsleden een domme stoot uitgehaald heeft, waardoor er zeer veel (schadevergoeding vb.) betaald moet worden, dan zal er niet veel anders opzitten dan dat de kostwinner(s) meer gaan verdienen, en dat iedereen (kostwinners en anderen) minder gaan kunnen uitgeven. Zelfs al is het maar de schuld van één van hen. Sosiaal misvormdheid in zo'n gezin, zou zijn dat iedereen doet of zijn neus bloedt, en de bankrekening die voor het einde van de maand in het rood staat, kompleet negeert. Want 'het is de schuld van iemand anders'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kampen we met een onderproductie? Ik dacht eerder met een overproductie: de productie is de laatste decenia dermate geëxplodeerd, dat mensen massaal op krediet gingen kopen. Een overproductie los je niet op door mensen harder en meer te laten werken. Dat zou immers zorgen voor immense werkloosheid, en dus lagere inkomsten, waardoor de producten nog minder gemakkelijk verkocht worden.
|
|
![]() |
![]() |