![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje verhuizen en onafhankelijk worden hé? Een echte zelfstandige werkt niet voor een ander.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mambo, zouden we niet beter in ons nestje kruipen ? Bijna iedereen hier ligt in dromenland... Slaapwel ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds die storry met hoegaarden, drink ik doelbewust geen inbev brol nie meer. Toch niet als ik het kan vermijden.
Ik schuim speciaal de markt af naar bier gemaakt in kleine productie, liefst zo artisanaal mogelijk. Spul van Moortgat, Palm, Westmalle, Hommelbier, Geuze van de kleinere verdelers, enz,... enz... Heb er zelf al over gedacht om mijn eigen geestrijke natten te gaan produceren, ... maar ge hebt daar tijd en plaats voor nodig, ... maar ik ga het toch nog eens bekijken ast nie slecht is, gooi ik het nog op de markt, een "flikske" wa denkt ge er van ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gelijk of op bedevaart gaan he, ... we gaan gaan bidden bij de paters, ... ![]() Ik heb bekanst alle trappisten al gedronken, ik denk alleen gene la trap, of heb ik da nu toch al,... ja ik kan het mij nie meer herinneren,... en die west-vleteren is toch wel een van de betere... alhoewel de Westmalle double en den 12 van Rochefort ook niet slecht zijn. We zijn zo nekeer met wat collega`s in een cafe beland waar, ze een degelijke voorraad trappist hadden, ... we hebben dan alle rocheforts kunnen proeven en dien 12 was toch wel den besten, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me voorgenomen, als het stakingsrecht gebroken word door Inbev, dat ik geen enkel Inbev product meer ga kopen.
Ik denk dat het familiebedrijf Moortgat een nieuwe klant gaan krijgen, alhoewel ik duvel niet lekker vind.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas is dat zo. Ik pleit voor een tijdelijk verbod op televisies. Eens zien hoe snel dan mensen wakker zullen worden. De geesten niet meer verdoofd door kookhypes, hypes rond de Slimste Mens of het sussende van de zoveelste herhaling van De Kampioenen. Schaf de subsidies voor "de foebal" af en laat aldus een hoop stadia sluiten... misschien is er dan ook weer meer tijd om te zien waar politici en multinationals mee bezig zijn en riskeren ze minder dat hun C4 wordt gemaakt terwijl ze juichen en zingen om een balletje dat in het rond wordt geslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink sowieso geen Inbev spullen meer. Maar je moet heus geen Duvel (toch wel het zwaardere bier) lusten. Vedett is een goede pils van Moortgat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een boikot van Inbev produkten : zal alleen maar mogelijk zijn met een uitgekiende en volgehouden media-aandacht. De vakbonden zouden zoiets kunnen organizeren. Maar interesseert de vakbonden dit wel ?
Sistematisch reklameren telkens men spreekt in publisisteitstermen, over de "eerste nasionale voetbal" ??? Idem dito voor Opel. Als (als) er slecht nieuws komt vandaag, zie je de vakbonden al aksie voeren op het autosalon? Ik zou het toch doen, maar ... En Pier of Pol die aan die stand staat, en hoort dat hij een mooie korting krijgt, en dat daarbij dat tiepe van Opel geen invloed heeft op Antwerpen, want altijd al elders geassembleerd .... Eén stelling : zoals de mens in mekaar zit, zo zal hij handelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
http://nos.nl/artikel/130590-dommels...n-jupiler.html Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus door de Inbev produkten te boycotten en te zorgen dat ze geen bier meer kunnen verkopen, steun je de werknemers van Inbev? Vreemd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is INBEV-vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: ge moet tegen uw vriendin zeggen dat Dentergemse meer op Hoegaarden lijkt dan Brugse Witte (allé, volgens mijn bescheiden mening he). Als ze het hier zouden dichtsmijten en de Jupille en de Hoegaarden wordt in het buitenland gebrouwen, dan drink ik dat uiteraard ook niet meer. Laatst gewijzigd door Pericles : 21 januari 2010 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijt gij een (buitenechtelijke) nakomeling van die nieuwe aarsbiskop ? Die pleit ook voor een "tijdelijk" verbod op dinges (in zijn geval vb. kondomen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 21 januari 2010 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat La Trappe niet te drinken is, alleen is West-Vleteren 12 en Rochefort 10 gewoon buiten kategorie. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 21 januari 2010 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zouden die vakbondsmensen ook kranten lezen?
Daar staat morgen een schoon artikel in over een Antwerpse autofabriek. ... Ben benieuwd of ze met hun geïndoctrineerde geesten de juiste conclusies kunnen trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kan er weinig tegen beginnen. Bedrijven ontslaan nu eenmaal mensen. Ze kunnen niet anders als ze de bonussen voor "topmanagers" willen blijven betalen en het rendement voor de aandeelhouders steeds voldoende willen laten stijgen.
Als er door de toenemende werkeloosheid en dreiging tot werkeloosheid de consumptie daalt is het onze schuld dat het minder goed gaat met die bedrijven en ontslaan ze meer volk. De uitkeringen in Belgiê en west europa beperken de consumptieverlaging wel maar de markt is over zijn hoogtepunt. Markten als China en India zijn groeimarkten, daar valt nog een voldoende stijging in de winstmarges te halen maar ook die markten raken eens verzadigd, minder rendabel. De vraag is wat men dan gaat doen? Afrika? zuid Amerika? Lijkt me economisch moeilijk haalbaar. Goedkope grondstoffen zijn immers ook essentieel inzake winstmarges. Het laatste wat men wil is grondstoffen duurder maken door ze door andere dan slaven te laten delven. Bovendien heeft de wapenindustrie ook zijn afzetmarkt nodig en de doorgedraaide pipo's die in een school of winkelcentrum een paar laders leegschieten zijn echt niet voldoende.