Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2010, 19:10   #41
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Het doet me allemaal een beetje denken aan de evaluatie van het vijfjarenplan door het centraal comité van een land dat bergaf ging.
The medium is the message.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 10:48   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Dat is iets wat ik dus ook niet goed begrijp. Uit tal van proefnemingen blijkt dat het er echt zo aan toe gaat maar als je dan ziet bij bedrijven waar men moeite doet om het personeelsbestand te diversifiëren dat men daar dan toch niet in slaagt.
Bij de lijn; de nmbs slagen ze er wel in.
En in het bedrijf waar ik werk lukt het ook.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 10:52   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als autochtone inwoner van dit landje voel ik me helemaal niet fier dat we zo "gastvrij" zijn! Ik heb meer de indruk dat we ons laten uitzuigen en misbruiken door een flink deel van al diegenen die hier binnenlopen als in een stationshall, en zo maar naar de ocmw-kassa's kunnen trekken op onze kosten! Ik heb meer het gevoel in een landje te zitten waar er teveel lieden rondlopen die op andersmans kosten onze maatschappij op die manier stilaan maar zeker naar de dieperik helpen... Onze o zo normale, vanzelfsprekende en opgedrongen "multiculmaatschappij". Mooi woord voor een grote hoop rotzooi.
Waarop baseer jij je gevoel dat er te veel lieden rondlopen die op andermans kosten onze maatschappij naar de dieperik helpen?
Oud 23 januari 2010, 11:58   #44
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarop baseer jij je gevoel dat er te veel lieden rondlopen die op andermans kosten onze maatschappij naar de dieperik helpen?
De rapporten van Monica Deconinck.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 12:02   #45
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

verbaasd mij niks

Zelfs de autochtone vrouwen alleen al zijn een bron van vreugde .
Oud 24 januari 2010, 15:41   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dacht je dat ik opnieuw voor de zoveelste keer een serie open deuren ging instampen door voor de zoveelste keer op een rijtje te zetten wat we alleen al uit de media kunnen leren? Hoeveel keer moet je dat nog uitgelegd krijgen - en doen alsof je niet weet waarover het gaat???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 15:56   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dacht je dat ik opnieuw voor de zoveelste keer een serie open deuren ging instampen door voor de zoveelste keer op een rijtje te zetten wat we alleen al uit de media kunnen leren?
Het is dus niet op basis van rapporten, cijfers of feiten; maar op basis van krantenartikels.

Citaat:
Hoeveel keer moet je dat nog uitgelegd krijgen - en doen alsof je niet weet waarover het gaat???
Je schreef "Ik heb meer het gevoel in een landje te zitten waar er teveel lieden rondlopen die op andersmans kosten onze maatschappij op die manier stilaan maar zeker naar de dieperik helpen" en over een gevoel kan je moeilijk discussiëren; de beweringen uit krantenartikels zijn wel soms te weerleggen.
Oud 24 januari 2010, 15:59   #48
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dus niet op basis van rapporten, cijfers of feiten; maar op basis van krantenartikels.
Die krantenartikels baseren zich op feiten. De rapporten van Monica De Coninck ook.
Oud 24 januari 2010, 16:02   #49
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Deze migrant voelt zich goed hier
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 16:50   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Acht migranten op tien voelen zich hier goed"
Ahja, die andere twee hebben werk gevonden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 17:23   #51
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ahja, die andere twee hebben werk gevonden.
grrrr leest post boven uwe, grapjas
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 17:42   #52
Luddo
Minister

Standaard

Ik zou ook graag in een open en verdraagzaam Vlaanderen wonen waar de nieuwkomers zich spontaan, open en verdraagzaam aanpassen aan het gastland. Die nieuwkomers die daar problemen mee hebben (2 op 10?) kunnen zich vestigen in het super open en verdraagzaam Wallonië waar ze met open armen en gesloten beurzen zullen verwelkomd worden.
Oud 24 januari 2010, 18:00   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht

Oost-Europeanen hebben het vaakst het gevoel er helemaal of grotendeels bij te horen. Het acceptatie-idee bij Noord-Afrikanen ligt dan weer een heel een stuk lager. Opvallend: amper 3 procent voelt zich hier compleet buitengesloten.
Ik durf het ''I''-woord bijna niet te noemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 18:24   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
In de eerste plaats blijven zij zich als migrant beschouwen. Waarom voert meer dan 70% een eigen-volk-eerst partner uit het heimweeland van de (groot)ouders in? Waarom zien we een opvallende radicalisering bij de 3de generatie bij vb via de hoofddoek? Het zijn de blokkers niet die hen verplichten zich identitair te onderscheiden van de autochtonen : dat doen ze zelf, dat benadrukken ze zelf.
Dat is een gevolg van hun niet-aanvaarding in onze maatschappij, niet de oorzaak.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 18:28   #55
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is een gevolg van hun niet-aanvaarding in onze maatschappij, niet de oorzaak.
"Kies eerst, en bemin dan uw keuze!" (Bond zonder Naam)... Ter attentie van de emigranten.
Oud 24 januari 2010, 19:23   #56
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zever. Hun identitaire terugplooiing vertonen ze overal waar ze numeriek voldoende genoeg zijn om zich niet meer te integreren.
Oud 25 januari 2010, 03:41   #57
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

als ze met genoeg in een straat of buurt leven hoeven ze zich niet aan te passen en plooien ze terug op henzelf.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 10:40   #58
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zo ze met jouw dochter trouwen ben je niet content.
Eieren of jong, hé man!
U begrijpt dit verkeerd denk ik. Het probleem is dat jongeren van Marokkaanse of Turkse afkomst massaal blijven trouwen met pertners die zij uit het land van herkomst halen en niet met andere jongeren van Turkse of Marokkaanse afkomst die hier in België opgegroeid zijn. Hoe je het ook draait of keert: dat wijst op een vrij groot integratieprobleem want op deze wijze wordt de migrantenstatus natuurlijk steeds weer hernieuwd.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 11:35   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je schreef "Ik heb meer het gevoel in een landje te zitten waar er teveel lieden rondlopen die op andersmans kosten onze maatschappij op die manier stilaan maar zeker naar de dieperik helpen" en over een gevoel kan je moeilijk discussiëren; de beweringen uit krantenartikels zijn wel soms te weerleggen.
En die rapporten, cijfers en feiten die kunnen we niet terugvinden in kranten bvb? Wel liefst meer dan één dagelijks doornemen natuurlijk...
De "beweringen" uit de kranten zijn altijd te weerleggen als ze niet in het kraam passen, en dienen om mee te zwaaien op het podium als ze wel in het kraam passen, nietwaar?
En voor wat dat gevoel betreft, zo'n beetje zoals je soms een gevoel hebt alsof men je aan het beliegen en belazeren is terwijl je erbij staat, kan niet volgens jouw? Het gevoel dat je nat aan het worden bent terwijl je in de regen loopt? Moeten we eerst naar de weerdiensten bellen om zeker te zijn?

Laatst gewijzigd door andev : 25 januari 2010 om 11:43.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 13:31   #60
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Uit ervaring weet ik dat Oost-Europeanen kei snel (soms zelfs geen jaar!) Nederlands min of meer onder de knie hebben.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be