![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook een boek geschreven door mensen, wat wil je. Het zijn verhalen. Van vele verschillende schrijvers en talloze keren aangepast. Echte archeologie probeert het toch allemaal wat steviger te onderbouwen met bewijzen en sporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gevolgen van jezelf niks wijs te maken kunnen minstens even drastisch zijn.
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Akkoord, maar dat is geen antwoord op de vraag.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwacht je nu van mij dat ik na 18u werken nog even snel op een forum het onderscheid tussen goed en slecht en 'gestoord' en 'normaal' ga beschrijven?
![]()
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Ja.
![]() |
#47 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Helaas al meer dan een jaar geleden dat de auteur iets gepost heeft ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Allez, merci dat ge mij daartoe in staat acht, maar 't zal toch voor een andere keer zijn vrees ik.
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die woorden betekenen vandaag wel iets geheel anders voor me. Ik denk dat we ons de hel niet moeten inbeelden zoals de bijbel afschrijft, zoals een rode duivel met een priem, zwavel en vuur. Hell no }-) Wel denk ik me ervan bewust te zijn dat er wel degelijk duistere krachten bestaan. Dat er een positieve en negatieve geleider is, dat ze tegen elkaar aan wroeten en doen. En in die core van de twee een fantastische harmonie manifesteert. It must be good to be evil and likewise Ik ga mijn kind zeker niet met mijn geloof opvoeden, noch met een ander geloof. Ze moet dat maar allemaal zelf ontdekken. Wel ga ik haar meegeven dat ze niet alles moet geloven wat ze te horen krijgt. Zelf haar zoektocht bepalen en zelf op haar gevoelens afgaan. Uiteraard kan ze altijd komen klappen met papa en mama, we zouden niet liever hebben. Ik denk dan ook niet dat we nog moeten wakker liggen dat kinderen worden opgevoed met het fabeltje van de hel.
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Angst' zou ik eerder zeggen. Twijfel op zich vraagt niet noodzakelijkerwijze uitsluitsel. Twijfel kan je aanvaarden, maar niet als het gekoppelt is aan angst. Dan 'moet' je een oplossing hebben, en eens de oplossing gevonden verdedig je die omdat anders de angst terug aan de oppervlakte komt. Ik merk ook op dit forum hoe weinig mensen kunnen leven met twijfel. Twijfel wordt als een zwakte gezien, als instabiliteit, als een tijdelijke staat die dient te verdwijnen. Mensen hangen zich vast aan een twijfeloplossend geloof of een politieke strekking van waaruit dan de observaties en redeneringen gebeuren, onvermeidelijk bevooroordeeld. Moest twijfel de basishouding zijn zou toenadering gemakkelijker zijn.
'Omhels de twijfel' Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 januari 2010 om 02:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Als ik stout was dan ging ik aan de voddevent verkocht worden. Dat maakte wel indruk en was efficient. Zelf hanteer ik die technieken niet met mijn kinderen omdat ze toch een beetje 'wreed' overkomen en mijn kinderen braver zijn dan hunne pa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen denken vaak dat ze 'het verdienen'. Ook als ze later opgroeien blijven ze dat denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Het helpt hen een verantwoordelijkheidsgevoel te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dreigen met de hel, vagevuur, eeuwige verdoemenis,... is immers eeuwenlang een essentiëel ingrediënt van 'elke' religie.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat ooit eene keer gezien, (heb heel mijn school doorlopen in katholieke scholen ) klasgenoot was lastig geweest en mocht als laatste buitengaan, ik ging net voor hem buiten en achter mij sloot de deur, ... geen getuigen he, filosoof... Verder heb ik ook wel een paar keer geweten dat er een paar naar den bureau van den dikkenteur moesten, ... maar daar werd nie meer gemept, daar werden serieuse gesprekken gevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt de 7 hoofdzonden in het katholisisme, maar zelf dan heb je nog de biecht en vergeving van de zonden, dat is een van de basisregels in het katholiek geloof, die hel is er enkel voor ongelovigen, (en als ze braaf waren zitten ze in het voorgeborchte) ongedoopten (vandaar het feit dat kinderen zo snel mogelijk na de geboorte gedoopt worden ) Het zijn enkel de echte hardleerse, nooit spijt hebbend van wat ze uitgestoken hebben vortzakken die de hel in vliegen. De rest mag naar het vagevuur of den hemel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Heel belangrijk!
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|