![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Goed van Luckas dat hij eindelijk tot de jaren van verstand lijkt gekomen te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brussel is het voorbeeld bij uitstek hoe de politieke elite dit land kapot maakt.
Er is vanuit de politieke klasse enkel interesse in het creëren van zoveel mogelijk postjes en al de rest is van minder belang.
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opzetten? Zoals men dieren opzet, met glazen ogen en zo?
Zouden ze daar schrik van hebben? Een opgezette "Allah" misschien? Laatst gewijzigd door andev : 28 januari 2010 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat heb ik dan wel gezegd? a) overheid heeft het monopolie op geweld, zoals het hoort; b) a) geldt onder voorwaarde dat de veiligheid van de burger wordt gegarandeerd; c) in sommige delen van Brussel, kan de overheid blijkbaar de veiligheid van de burger niet garanderen; d) in die delen van Brussel kan het monopolie op geweld van de overheid dan ook niet meer gelden, vermits de voorwaarde sub b) niet vervuld is. e) bijgevolg is in die omstandigheden het gebruik van geweld door de burger verantwoord. Groepje van 5 valt iemand aan in de metro. Geen politie te zien. Er zitten nog 30 andere reizigers in de metro, die allemaal weten dat de politie niet aanwezig is en dat er na de feiten weinig (lees: niets) zal gebeuren i.v.m. bestraffing van de daders. Twee mogelijkheden: 1) 30 burgers kijken de andere kant op en stappen vlug uit, laten het slachtoffer aan z'n lot over en stemmen daarna op een partij van brulapen die ook rap rap uit de metro zouden vluchten. Ondertussen gebeurt er helemaal niets, zit het slachtoffer met de gebakken (muil)peren en zonder handtas/portefeuille, gaan daders vrijuit en blijft de onveilige toestand niet alleen voortduren, maar wordt hij ook erger. 2) 30 burgers staan recht en zeggen het groepje van 5 onmiddellijk op te houden met hun gezever of anders... De 5 zien dat het de burgers menens is en maken dat ze weg zijn. Het slachtoffer komt er met de schrik vanaf. U vindt 1) aka "ieder voor zich, trek uw plan, ik loop vlug weg en roep een beetje verontwaardigd, maar ondertussen doe ik, net als de overheid, lekker niks" de beste mogelijkheid. Ik niet. We zijn een samenleving van labbekakken. We durven niks, we doen niks en we rekenen altijd maar op de overheid, die geleid wordt door onbekwamen die verkozen raken omdat ze veel op tv komen om onnozele praat te verkopen en deel te nemen aan idiote spelprogramma's. En daar doen we ook niks aan. Laatst gewijzigd door Sammael : 28 januari 2010 om 17:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee zou Vlaanderen al een stuk verder staan op dat gebied, omdat ze zelf de nodige beslissingen zou kunnen nemen om de multiculproblemen in haar gebied aan te pakken! Nu zijn het meestal de franstaligen die in naam van het ganse land moord en brand roepen als het gaat om de aanpak van het probleem!
En natuurlijk moet er iets gedaan worden aan de sukkels van politiekers aan wie we dat soort problemen voor een deel te danken hebben! Laatst gewijzigd door andev : 28 januari 2010 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- tussen die 30 burgers, hoeveel vrouwen, kinderen, oudere personen zitten daar tussen? - stel dat die die 5 labbekakkers buiten krijgen... dan staan er aan de volgende halte een hele meute verrijkers klaar om oorlog te voeren? Of staan ze klaar aan de eindhalte om de chauffeur te lynchen? Neen, de oplossing zit in het beteugelen door de overheid! Als ze dergelijk krapuul bij de lurven vatten moeten ze ze een uur later niet laten lopen maar serieus straffen! Desnoods het land uitgooien, met begeleiding, als er illegalen tussen zitten! enz We zitten hier toch nog niet in één van hun apenlanden waar je je zaakjes regelt met een bommengordel op het marktplein! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik het voortouw zou nemen; behoudens het wegjagen van een paar 14 �* 15 jarigen die mijn auto als doelpaal meenden te moeten gebruiken, ben ik nog nooit in zo'n situatie terecht gekomen. Ik denk dat ik mij inderdaad recht zou zetten en tussenkomen, maar 100 % zeker ben ik daar niet van. Ik ben geen vechtersbaas, verre van. Buiten een enkele bloedneus in de lagere school, heb ik geen enkele ervaring met vechtpartijen en dergelijke. Ik hou niet van geweld, heb geen last van geldingsdrang en hoog testosteron gehalte. Het heeft niets te maken met "stoer doen". Ik zou het eerder plichtsbewust noemen. We weten allemaal wat we aan onze overheid hebben in zo'n situaties. Niks. Een mens in nood moet je helpen. Daar is niks "stoers" aan. Het is hetgeen je hoort te doen. Laatst gewijzigd door Sammael : 28 januari 2010 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er vormt zich een maffia in het Brusselse,met Capo's en soldaten.De enige reden dat die er nog niet echt is ,is de multiculturele verscheidenheid die het wat moeilijk maakt om "bloedbroederschappen" te vormen.Maar geld is tenslotte een sterke eenmaker..zeker in de misdaad.Het is een kwestie van tijd voordat een echte "maffia-koepel" het ganse "neringdoen" overneemt..Het heeft menige Italiaanse stad decennia gekost om dergelijke kanker in te perken (onmogelijk uit te roeien!).Ook in Italie was "de overheid" te zwak en uiteindelijk corrupt en medeplichtig....
Het moet nog doenbaar zijn,tenslotte liggen er 's ochtends nog geen lijken op de straat..... Die gevalletjes van afpersing door minderjarigen zijn de leerschool voor kereltjes die enkele de misdaad zullen kennen als beroep,onderbroken door een regelmatige vervolmakingscursus op retraite(gevangenis) Laatst gewijzigd door kelt : 28 januari 2010 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat komt alleen voor in de sprookjes. In de realiteit blijft de lafaard een lafaard. Waarom denk je dat we zulke krapuleuze politici hebben? Omdat we zelf krapuul zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laten we hopen dat het niet tot gekken met bommengordels moet komen vooraleer er iets gebeurt. Ik ben misschien te pessimistisch, maar ik zou niet teveel rekenen op de overheid om één en ander op te lossen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk. Vanaf het moment dat hun eigen gewilde importmiserie voor de volle 100% zelf zullen moeten betalen, zullen ze twee keer nadenken vooraleer ze Magrebmarginalen legaliseren of tot Nouveau Belge maken. Willen ze het voor zichzelf nog leefbaar houden, zullen ze een tandje moeten bijsteken op het vlak van justitie en een uitwijzingsbeleid moeten voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen als Jan Decorte verdienden mijn stem; doch deze werd, als eerlijke mens, weggepest. Er zijn geen eerlijke mensen, mijn hoop ligt in diegene die geneeskunde voor het volk opgericht hebben en bemannen. Dat zijn mensen die zich inspannen voor de samenleving; de gemiddelde politieker daarentegen open de mond voor de show en vult zijn portefeuille, de rest vinden die mensen niet belangrijk.