![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tenzij u moslims als niet belgen of als niet belastingbetalers bechouwd, is dat net wat ik wou zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() wat vind jij van de politiekosten voor veiligheid die aangerekend worden aan de voetbalclubs in eerste klasse, Spherelike ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() bij ons in t dorp (ttz in een deelgemeenteke) is er een wijkfeest jaarlijks georganiseerd door een feestvzw van de wijk
of wij zorgen zelf voor de opruim van het plein, of de gemeente rekent die kost gewoon door (krijgen we jaarlijks in t contract dat we opstellen bij de toelating om het plein te gebruiken) ... wat vind je daarvan Spherelike ? bij onze straatfeesten in t kader van 'opsinjoren' staat zulks, dacht ik, ook in t contract (ttz van zelf opruimen staat er zeker in, moet eens checken of ze ook dreigen met afrekenen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vuiligheid in de aanpalende straten is ook voor de anderen of de gemeenschap. en dan spreek ik nog niet van eventueel vandalime, beschadigde auto's, voortuinen en gevels in de buurt, die wegens onbekenden ten laste van buurtbewoners of gemeenschap vallen. Maar u mag altijd het tegendeel bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga dan nog geen hoofdstuk openen over sluikstorten en zwerfvuil, waarschijnlijk volgens sommigen eveneens uitsluitend te wijten aan allochtonen en moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg ook dat er ook andere opruimingskosten door de gemeenschap gedragen worden, vrijwillig of van moeten. Persoonlijk zie ik deze draad dan ook als één van de zovelen, deze keer weer gecamoufleerd als kosten, soms als fraudebestrijding, soms als dierenwelzijn, soms als...... om achterligende doelen en agenda's te verwezenlijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weg subsidie, weg herverdeling, weg uitkeringen, weg....... Als de vervuiler moet betalen, en we passen dat dan OVERAL toe, dan is het ook DE VERVUILER. Uit de openingspost heb ik begrepen dat men die niet hoofdelijk kende, dus dat dit princiepe niet kan toegepast worden. Als men verenigingen, gemeenschappen, groeperingen gaat verantwoordelijk stellen voor de daden van hun leden, supporters, aanhangers, dan is het einde zoek denk ik, en is dit de deur openzetten voor provocatie door rivaliserende clubs, verenigingen, maatschappijvisies, ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Scheiding van Kerk en Staat?
Dat wat georganiseerd wordt door de Staat, of een onderdeel ervan, mag de Staat aangerekend worden. Dat wat georganiseerd wordt door de Kerk, of een onderdeel ervan, mag de Kerk aangerekend worden. En nooit omgekeerd. En wat de Gentse feesten betreft, de Staat betaalt dat door middel van het Gents belastingsgeld, en zodoende betalen de vervuilers en feestvierders dus ook voor hun feest.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Parochie feesten en feesten van religieuze verenigingen worden bij ons niet anders behandeld dan seculiere wijkfeesten. Die feesten staan dan ook open voor iedereen, ge moet geen lidmaatschap bewijzen. Ook in gent zou het maar flauw zijn, moesten die feesten moeten leven van de gentse inwoners. Een deel vertrekt gewoon om aan de overlast te ontsnappen, en een heel deel feestvierders en potentiële vervuilers komen van buiten Gent. De gentse belastingbetaler betaalt wel degelijk voor niet inwoners (anderen dus). Langs de andere kant zijn er dan weer neringdoeners die goede zaken doen, en daarop belasting zouden moeten betalen, dat is bij elk feest zo, zelfs bij het offerfeest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien weet ge het niet maar de Belgen slachten ook zelf hun dieren tot de wetgever daar anders over besliste. Ik denk niet dat gij goed geplaatst bent om hier uw wetten te komen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Bobke : 3 februari 2010 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die feesten meer opbrengen dan ze kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De islam is erkend in Belgie zodus welke wetten worden er dan opgelegd..? O ja dat ze 1x per jaar een schaap mogen slachten ![]() Is dat het probleem 1 dag op de 365 dagen in een jaar ![]() Zielig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Thuis slachten is nog steeds toegestaan voor bepaalde dieren, mits voldoen aan de administratieve procedure daarvoor.
RITUELE thuisslachting is NIET toegestaan, en moet in het slachthuis of op een erkende slachtvloer. vele gemeenten voeren via politiereglement een TIJDELIJK verbod in op thuisslachting van schapen ongeacht de methode en voor iedereen in de periode van het offerfeest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat de islam erkend is in Belgie betekent trouwens niet dat ge boven de wet staat. |
|
![]() |
![]() |