Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2010, 08:58   #41
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
De Belgen betalen dit alles met belastinggeld, maar is ook ergens logisch. Wat de Belg viert, wordt door hem betaald. Wat anderen vieren, wordt bij voorkeur ook door Belgen betaald. Volgens sommigen is dat ook logisch. Niet volgens de gemiddelde Belgische belastingsbetaler...
Ik hoor het u graag zeggen.
Tenzij u moslims als niet belgen of als niet belastingbetalers bechouwd, is dat net wat ik wou zeggen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 09:22   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik hoor het u graag zeggen.
Tenzij u moslims als niet belgen of als niet belastingbetalers bechouwd, is dat net wat ik wou zeggen.
wat vind jij van de politiekosten voor veiligheid die aangerekend worden aan de voetbalclubs in eerste klasse, Spherelike ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 09:26   #43
Anna List
Banneling

Standaard

bij ons in t dorp (ttz in een deelgemeenteke) is er een wijkfeest jaarlijks georganiseerd door een feestvzw van de wijk
of wij zorgen zelf voor de opruim van het plein,
of de gemeente rekent die kost gewoon door (krijgen we jaarlijks in t contract dat we opstellen bij de toelating om het plein te gebruiken) ... wat vind je daarvan Spherelike ?

bij onze straatfeesten in t kader van 'opsinjoren' staat zulks, dacht ik, ook in t contract (ttz van zelf opruimen staat er zeker in, moet eens checken of ze ook dreigen met afrekenen)
Oud 3 februari 2010, 09:37   #44
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat vind jij van de politiekosten voor veiligheid die aangerekend worden aan de voetbalclubs in eerste klasse, Spherelike ?
Als het overal al aangerekend wordt, dan zeker niet tegen de kostprijs, als die ontplooing van manschappen paarden en honden ziet, plus de shiftvergoeding en overuren, kan geen enkele club hem dat permitteren.
De vuiligheid in de aanpalende straten is ook voor de anderen of de gemeenschap.
en dan spreek ik nog niet van eventueel vandalime, beschadigde auto's, voortuinen en gevels in de buurt, die wegens onbekenden ten laste van buurtbewoners of gemeenschap vallen.

Maar u mag altijd het tegendeel bewijzen.
Oud 3 februari 2010, 09:39   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het overal al aangerekend wordt, dan zeker niet tegen de kostprijs, als die ontplooing van manschappen paarden en honden ziet, plus de shiftvergoeding en overuren, kan geen enkele club hem dat permitteren.
De vuiligheid in de aanpalende straten is ook voor de anderen of de gemeenschap.
en dan spreek ik nog niet van eventueel vandalime, beschadigde auto's, voortuinen en gevels in de buurt, die wegens onbekenden ten laste van buurtbewoners of gemeenschap vallen.

Maar u mag altijd het tegendeel bewijzen.
dus een deel mag aangerekend worden aan de organisatoren van dat offerfeest, zolang het maar niet tegen kostprijs is ?
Oud 3 februari 2010, 09:41   #46
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bij ons in t dorp (ttz in een deelgemeenteke) is er een wijkfeest jaarlijks georganiseerd door een feestvzw van de wijk
of wij zorgen zelf voor de opruim van het plein,
of de gemeente rekent die kost gewoon door (krijgen we jaarlijks in t contract dat we opstellen bij de toelating om het plein te gebruiken) ... wat vind je daarvan Spherelike ?

bij onze straatfeesten in t kader van 'opsinjoren' staat zulks, dacht ik, ook in t contract (ttz van zelf opruimen staat er zeker in, moet eens checken of ze ook dreigen met afrekenen)
Bij ons stelt de gemeent (gemeenschap) speciale vuilbakken ter beschikking van evenementen, die gratis terug opgehaald worden en ruimt de gemeentedienst de restafval op.

Ik ga dan nog geen hoofdstuk openen over sluikstorten en zwerfvuil, waarschijnlijk volgens sommigen eveneens uitsluitend te wijten aan allochtonen en moslims.
Oud 3 februari 2010, 09:45   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij ons stelt de gemeent (gemeenschap) speciale vuilbakken ter beschikking van evenementen, die gratis terug opgehaald worden en ruimt de gemeentedienst de restafval op.

Ik ga dan nog geen hoofdstuk openen over sluikstorten en zwerfvuil, waarschijnlijk volgens sommigen eveneens uitsluitend te wijten aan allochtonen en moslims.
dus je vind dat ons wijkcomité dat opkuisen maar door de gemeente moet laten doen (op kosten van de gemeente) omdat er ook zwerfvuil wordt opgehaald en omdat het offerfeest ook niet moet opkuisen of betalen ? is het dat wat je zegt ?
Oud 3 februari 2010, 09:45   #48
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dus een deel mag aangerekend worden aan de organisatoren van dat offerfeest, zolang het maar niet tegen kostprijs is ?
U doet uw nick geen eer aan.

vele weken voetbal <=> 1 week offerfeest
en dan zwijgen we nog van koersen, betogingen allerlei, ......
Oud 3 februari 2010, 09:51   #49
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dus je vind dat ons wijkcomité dat opkuisen maar door de gemeente moet laten doen (op kosten van de gemeente) omdat er ook zwerfvuil wordt opgehaald en omdat het offerfeest ook niet moet opkuisen of betalen ? is het dat wat je zegt ?
Ik zeg alleen dat uw gemeente uw gemeente is, en dat extrapolatie waarschijnlijk niet opgaat.
Ik zeg ook dat er ook andere opruimingskosten door de gemeenschap gedragen worden, vrijwillig of van moeten.
Persoonlijk zie ik deze draad dan ook als één van de zovelen, deze keer weer gecamoufleerd als kosten, soms als fraudebestrijding, soms als dierenwelzijn, soms als...... om achterligende doelen en agenda's te verwezenlijken.
Oud 3 februari 2010, 10:17   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U doet uw nick geen eer aan.

vele weken voetbal <=> 1 week offerfeest
en dan zwijgen we nog van koersen, betogingen allerlei, ......
deze is te complex voor mij vrees ik ...
Oud 3 februari 2010, 10:19   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen dat uw gemeente uw gemeente is, en dat extrapolatie waarschijnlijk niet opgaat.
Ik zeg ook dat er ook andere opruimingskosten door de gemeenschap gedragen worden, vrijwillig of van moeten.
Persoonlijk zie ik deze draad dan ook als één van de zovelen, deze keer weer gecamoufleerd als kosten, soms als fraudebestrijding, soms als dierenwelzijn, soms als...... om achterligende doelen en agenda's te verwezenlijken.
ik vind het logisch dat minstens een deel van de kost door de organisatoren gedragen wordt, waar ook, wanneer ook, hoe dikwijls ook. meer dan het 'de vervuiler betaalt principe' is dat toch niet ???
Oud 3 februari 2010, 10:55   #52
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik vind het logisch dat minstens een deel van de kost door de organisatoren gedragen wordt, waar ook, wanneer ook, hoe dikwijls ook. meer dan het 'de vervuiler betaalt principe' is dat toch niet ???
vervuilen is maar één aspect van onze samenleving. als iedereen zou moeten opdraaien voor alle kosten die hij gewild of niet gewild veroorzaakt, dan zou onze samenleving er gans anders gaan uitzien, en zou er heel wat verdwijnen.

Weg subsidie, weg herverdeling, weg uitkeringen, weg.......

Als de vervuiler moet betalen, en we passen dat dan OVERAL toe, dan is het ook DE VERVUILER. Uit de openingspost heb ik begrepen dat men die niet hoofdelijk kende, dus dat dit princiepe niet kan toegepast worden.

Als men verenigingen, gemeenschappen, groeperingen gaat verantwoordelijk stellen voor de daden van hun leden, supporters, aanhangers, dan is het einde zoek denk ik, en is dit de deur openzetten voor provocatie door rivaliserende clubs, verenigingen, maatschappijvisies, ......
Oud 3 februari 2010, 11:54   #53
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Scheiding van Kerk en Staat?

Dat wat georganiseerd wordt door de Staat, of een onderdeel ervan, mag de Staat aangerekend worden.

Dat wat georganiseerd wordt door de Kerk, of een onderdeel ervan, mag de Kerk aangerekend worden.

En nooit omgekeerd.

En wat de Gentse feesten betreft, de Staat betaalt dat door middel van het Gents belastingsgeld, en zodoende betalen de vervuilers en feestvierders dus ook voor hun feest.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 12:52   #54
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Scheiding van Kerk en Staat?

Dat wat georganiseerd wordt door de Staat, of een onderdeel ervan, mag de Staat aangerekend worden.

Dat wat georganiseerd wordt door de Kerk, of een onderdeel ervan, mag de Kerk aangerekend worden.

En nooit omgekeerd.

En wat de Gentse feesten betreft, de Staat betaalt dat door middel van het Gents belastingsgeld, en zodoende betalen de vervuilers en feestvierders dus ook voor hun feest.
Scheiding van kerk en staat? Toch niet qua kosten denk ik. De gemeenschap betaalt voor eredienstgebouwen, woningen voor de bedieners van de eredienst en weddes.
Parochie feesten en feesten van religieuze verenigingen worden bij ons niet anders behandeld dan seculiere wijkfeesten.
Die feesten staan dan ook open voor iedereen, ge moet geen lidmaatschap bewijzen.

Ook in gent zou het maar flauw zijn, moesten die feesten moeten leven van de gentse inwoners. Een deel vertrekt gewoon om aan de overlast te ontsnappen, en een heel deel feestvierders en potentiële vervuilers komen van buiten Gent. De gentse belastingbetaler betaalt wel degelijk voor niet inwoners (anderen dus).
Langs de andere kant zijn er dan weer neringdoeners die goede zaken doen, en daarop belasting zouden moeten betalen, dat is bij elk feest zo, zelfs bij het offerfeest.
Oud 3 februari 2010, 17:07   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Natuurlijk zien ze de lol er niet van in...
Ze willen niet weten waar hun vlees vandaan komt, zo hypocriet zijn ze.

Door een dier zelf te slachten krijg je meer respect voor het vlees van dat dier dat je eet, je zal het niet zo snel in de vuilbak zwieren.
De meeste Belgen zijn hierover hypocriet, met een vinger wijzen naar moslims omdat ze een schaap slachten...
Geloven de Belgen echt dat het vlees dat dagelijks op hun bord ligt aan de bomen groeit

Enkel een vegetariër heeft hier recht van spreken en al de rest moet zijn hypocriete mond houden!
Of zullen we eens optellen hoeveel dieren die in de Belgische slachthuizen geslacht worden gewoonweg terug in vuilbak verdwijnen omdat het vlees een beetje aangebakken is, men geen honger heeft, enz..
Wat is er dan verkeerd aan het regelen van slachtvoorwaarden ?
Misschien weet ge het niet maar de Belgen slachten ook zelf hun dieren tot de wetgever daar anders over besliste.
Ik denk niet dat gij goed geplaatst bent om hier uw wetten te komen opleggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 17:13   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Bobke : 3 februari 2010 om 17:16.
Oud 3 februari 2010, 17:23   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

Weet jij hoeveel de eigenaars van de kramen betalen ?
Ik denk dat die feesten meer opbrengen dan ze kosten.
Oud 3 februari 2010, 17:34   #58
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat is er dan verkeerd aan het regelen van slachtvoorwaarden ?
Misschien weet ge het niet maar de Belgen slachten ook zelf hun dieren tot de wetgever daar anders over besliste.
Ik denk niet dat gij goed geplaatst bent om hier uw wetten te komen opleggen.
Mijn wetten...? en welke wetten zijn dat dan ???
De islam is erkend in Belgie zodus welke wetten worden er dan opgelegd..?

O ja dat ze 1x per jaar een schaap mogen slachten
Is dat het probleem 1 dag op de 365 dagen in een jaar

Zielig

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 18:58   #59
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Thuis slachten is nog steeds toegestaan voor bepaalde dieren, mits voldoen aan de administratieve procedure daarvoor.
RITUELE thuisslachting is NIET toegestaan, en moet in het slachthuis of op een erkende slachtvloer.
vele gemeenten voeren via politiereglement een TIJDELIJK verbod in op thuisslachting van schapen ongeacht de methode en voor iedereen in de periode van het offerfeest.
Oud 3 februari 2010, 19:07   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn wetten...? en welke wetten zijn dat dan ???
De islam is erkend in Belgie zodus welke wetten worden er dan opgelegd..?

O ja dat ze 1x per jaar een schaap mogen slachten
Is dat het probleem 1 dag op de 365 dagen in een jaar

Zielig
Dit bijvoorbeeld.
Citaat:

Enkel een vegetariër heeft hier recht van spreken en al de rest moet zijn hypocriete mond houden!
En dat de islam erkend is in Belgie betekent trouwens niet dat ge boven de wet staat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be