Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 18:59   #41
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

vlaanderen onafhankelijk maken, laat brussel maar bij wallonië gaan dan als alles rond is pakt ge ergens ene simpele moslim op, bind die een nucleaire bom rond zijn midden en laat die tijdens het offerfeest naar brussel naar zijn vriendjes gaan en dan boem.

Weg brussel en dan hebben we niet alleen het illegaal gespuis en allochtonen probleem weggewerkt hopelijk hebben we ook nog genoeg europa mee weg geknald, grenzen terug sluiten, duitsland sponsoren om hun berlijnse muur terug op te bouwen maar dan op de duitsegrens van nu. gedaan met dat sovjet gespuis dat naar hier komt en die poolse rukkers die hier alles om zeep helpen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:03   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
(citaat)
Franstalig België loopt 10 jaar achter
Volgens Brussels parlementslid Els Ampe (Open Vld) loopt Franstalig België tien jaar achter als het gaat over nultolerantie of een repressief beleid. Ampe zegt ronduit dat PS en cdH het probleem niet durven aan te pakken, uit angst kiezers te verliezen.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ls-geweld.aspx

Zeg, uw pilleke vergeten vandaag. Vandaar dat ge weer aant zwanzen zijt. Wie haat nu wie denkt ge?
Kiezers zijn blijkbaar belangrijker dan veiligheid van burgers aan de franstalige kant. Corrupt, door en door corrupt noem ik da..

Vlaanderen Vrij Nu !!!
Totdat ook die partijen aan geloofwaardigheid verliezen, een proces wat bv met de Nederlandse PvdA aan de gang is.
Tuig van welke afkomst dan ook dient uit de samenleving te verdwijnen. Vergeet niet dat ook Franstalige burgers daarvan het slachtoffer worden.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:05   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Om een in een positiever imago bij de Vlamingen over te komen moet "Bruxelles" daar dan ook concreet veel meer voor doen. En dáár nijpt het schoentje. Ze zoeken volstrekt geen toenadering tot Vlaanderen, integendeel. Je kunt dat niet ontkennen. En ik weet waarover ik praat want ik kom heel frequent in Brussel. Wat ik zeg omtrent de motivatie om "région �* part entière" te worden en daarna het manoever richting WalloBrux is de waarheid. En dat WalloBrux is bij veel Vlamingen als een beledigend signaal overgekomen. Namelijk dat de historisch Vlaams-Brabantse stad Brussel zijn wortels loochent en graag zo snel en zo veel mogelijk wil overkomen als een Waalse stad. Dat is trouwens ook nog eens tot uiting gekomen in een ander feit: de beruchte "corridor" die de "Bruxellois" zo graag zouden hebben. Daarmee wordt de band met Wallonië, dus "WalloBrux" nog eens extra gematerialiseerd. Allemaal feiten die bij Vlamingen als uitermate antipathiek en respectloos overkomen. Als een hoofdstad zó graag blijk geeft van sympathie voor het ene landsdeel en zo graag de banden met het andere doorknipt, dan moet je niet verbaasd zijn dat dat andere landsdeel nog weinig bereidheid zal vertonen om die pretentieuze stad te helpen. En vergeet niet: jullie hebben onze centen meer dan nodig. Voor wat hoort wat.

En nog iets. Het feit dat je N-VA op één lijn plaatst met "Vlaams belang, TAK, Voorpost, VNJ, Ijzerbedevaart, Ijzerwake enz." wijst erop dat je omtrent Vlaanderen en de Vlaamse beweging nog wat moet bijleren.
Ze willen hetzelfde maar op een andere manier. N-VA is gewoon "softer" dan het VB. TAK-leden beweren dat ze "ludieke acties" voeren : volgende keer kunnen ze Franstaligen tijdens hun spel meenemen. Terwijl TAK-leden "Rhode-Saint-Genèse" schrappen, zullen de Franstaligen "Sint-Genesius-Rode" schrappen. Iedereen tevreden zo! De beste oplossing is dan de hele bord verwijderen, nee? Hun acties zijn toch maar "ludiek".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:08   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Beste Roger, ik verzoek je vriendelijk mijn bericht in zijn context te plaatsen. Een reactie op een zeer hatelijk bericht van "everytime". We zijn steeds, en dat sedert de middeleeuwen, een modelregio geweest voor de "anderen" en hebben ons op het gebied van gastvrijheid, leergierigheid en solidariteit absoluut niks te verwijten. Ik voel me dan ook niet aangesproken.
Waar is de haat? De gratis provocatie zoals degene die wij constant op dit forum kunnen lezen? Relativeer : het is geen haat! En geweld in België zal zowiezo nooit gebeuren : Belgen zijn brave mensen.
Oud 1 februari 2010, 19:20   #45
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
(citaat)
Franstalig België loopt 10 jaar achter
Volgens Brussels parlementslid Els Ampe (Open Vld) loopt Franstalig België tien jaar achter als het gaat over nultolerantie of een repressief beleid.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ls-geweld.aspx
Maar 10 jaar? Doe daar gerust nog 10 bij.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:22   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waar is de haat? De gratis provocatie zoals degene die wij constant op dit forum kunnen lezen? Relativeer : het is geen haat! En geweld in België zal zowiezo nooit gebeuren : Belgen zijn brave mensen.
Dus dit van jou was ook maar om te lachen?

Citaat:
Als de VVB burgeroorlog wil, zijn ze alvast op de goeie weg!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:25   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dus dit van jou was ook maar om te lachen?
Natuurlijk! Ziet u echt die bende zageventen burgeroorlog voeren? En waarmee trouwens?
Oud 1 februari 2010, 19:27   #48
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stille waters hebben meestal diepe gronden.
Wie show verkoopt probeert zijn tekorten aan te vullen.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:28   #49
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk! Ziet u echt die bende zageventen burgeroorlog voeren? En waarmee trouwens?
Zoals jij het schrijft, interpreteer ik dat het de tegenstanders van de VVB zullen zijn die als eerste met geweld zullen beginnen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:32   #50
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
vlaanderen onafhankelijk maken, laat brussel maar bij wallonië gaan dan als alles rond is pakt ge ergens ene simpele moslim op, bind die een nucleaire bom rond zijn midden en laat die tijdens het offerfeest naar brussel naar zijn vriendjes gaan en dan boem.

Weg brussel en dan hebben we niet alleen het illegaal gespuis en allochtonen probleem weggewerkt hopelijk hebben we ook nog genoeg europa mee weg geknald, grenzen terug sluiten, duitsland sponsoren om hun berlijnse muur terug op te bouwen maar dan op de duitsegrens van nu. gedaan met dat sovjet gespuis dat naar hier komt en die poolse rukkers die hier alles om zeep helpen.
Wie zei hier iets over hatelijke berichten? Anderlecht heeft duidelijk niet het monopolie op krapuul.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:48   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Stille waters hebben meestal diepe gronden.
Wie show verkoopt probeert zijn tekorten aan te vullen.
Ziet u geweld komen?

Ziet u Vlamingen of Franstaligen geweld gebruiken, in verband met de situatie van België? Ik alvast niet!

Laatst gewijzigd door Everytime : 1 februari 2010 om 19:56.
Oud 1 februari 2010, 19:53   #52
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ziet u geweld komen?
In welke zin?
Oud 1 februari 2010, 19:55   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals jij het schrijft, interpreteer ik dat het de tegenstanders van de VVB zullen zijn die als eerste met geweld zullen beginnen.
Ik zie helemaal geen geweld in België komen. Het feit al dat de meeste Belgen geen interesse in Belgische politiek hebben (in het algemeen, ik heb het zelf niet over het communautair), zegt meer dan genoeg!
Oud 1 februari 2010, 20:01   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Ja kom zeg...Met dergelijke praat verloeder je dit forum.
Oud 1 februari 2010, 20:03   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze willen hetzelfde maar op een andere manier. N-VA is gewoon "softer" dan het VB. TAK-leden beweren dat ze "ludieke acties" voeren : volgende keer kunnen ze Franstaligen tijdens hun spel meenemen. Terwijl TAK-leden "Rhode-Saint-Genèse" schrappen, zullen de Franstaligen "Sint-Genesius-Rode" schrappen. Iedereen tevreden zo! De beste oplossing is dan de hele bord verwijderen, nee? Hun acties zijn toch maar "ludiek".
Je hebt daarmee alleen maar geantwoord op een randbemerking in mijn betoog.

Nu ja, mij niet gelaten hoor...
Oud 1 februari 2010, 20:09   #56
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ziet u geweld komen?

Ziet u Vlamingen of Franstaligen geweld gebruiken, in verband met de situatie van België? Ik alvast niet!
Enkele of mss één aanslag a la Londen of Madrid met als doel "de Belg" kan volgens mij voor "De brave Belg" wel is de druppel zijn.
Oud 1 februari 2010, 20:11   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt daarmee alleen maar geantwoord op een randbemerking in mijn betoog.

Nu ja, mij niet gelaten hoor...
Ze zoeken geen toenadering met Vlaanderen omdat er geen toenadering tussen Vlamingen en Franstaligen is, zo simpel is het! Maar bon, dat is niet erg!
Oud 1 februari 2010, 20:29   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie bent u om te claimen dat Brussel het niet waard is om hoofdstad te zijn? Niemand. En het is niet echt met uw zever dat u overtuigend zal zijn.U kent niets van Brussel, het imago dat u van Brussel hebt is allen het slechte imago dat u WIL hebben. U doet me in feit denken aan de Franstaligen die zouden denken : "Vlaanderen = Vlaams Belang, N-VA, TAK, Voorpost, VNJ, Ijzerbedevaart, Ijzerwake, enz....." Is dat Vlaanderen voor u? Ik denk van niet! Wel, Brussel is veel meer dan het imago dat u daarover hebt! Spijtig dat uw spel - het Vlaams-Nationalisme - u verbiedt een positieve imago over Brussel te hebben.
'Bruxelles' en de Bruxellois hebben hun slechte imago in de eerste plaats aan zichzelf te danken, vrees ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 20:37   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: nogal wat Belgen zijn brave mensen. Maar er zijn er - helaas - ook andere.

Sommige van die 'anderen' knallen al eens een �*l te enthousiast geworden republikeinse volksvertegenwoordiger neer, andere 'anderen' zien er geen graten in een verkozen president van een 'onafhankelijk' Congo te laten vermoorden, en dat zijn nog maar twee - toegegeven, vrij extreme - voorbeelden.

U kunt de lijst ongetwijfeld aanvullen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 20:43   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zoeken geen toenadering met Vlaanderen omdat er geen toenadering tussen Vlamingen en Franstaligen is, zo simpel is het! Maar bon, dat is niet erg!
Wel, "ze" zouden blijk geven van meer intelligentie indien ze zich rekenschap zouden geven van het feit dat Vlaanderen de economisch belangrijkste regio is, met de grootste bevolking en met de meest gesproken taal. En die bovendien de grootste bron is van overheidssteun die "Bruxelles" in financieel evenwicht houdt. Deze avond even gekeken op Terzake naar de reacties op de bewogen voorbije week in de Brusselse regio. Het discours van de Franstalige Brusselse P.S. burgemeesters komt neer op: "C'est un fait-divers". Mooi zo! "Tout va très bien, Madame la Marquise!".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be