![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europese funkties die VHFSTD ambieert ,zal hij mislopen.Mogelijk is zijn hyperkinetisch en betweterig gedrag absoluut onverteerbaar,en zeker bij de echte machthebbers in de EU(Frankrijk en Duitsland)..
Dergelijke uitspraken over interne Franse zaken zal hem enkele verder isoleren,tot zelfs de Liberale Europese fraktie hem ergens op een achteraf-zeteltje zal moeten dumpen..... VHFST,net als Blair,de meelijwekkende figuurtjes die geen Europees postje meer KUNNEN krijgen,terwijl grijze muizen en voormalig ondergeschikten hen rustig voorbijwandelen naar de Europese mandaten... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 februari 2010 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Wil dat zeggen dat er een "juiste" kultuur is, en al de rest minderwaardig ? Natuurlijk zijn er grotere culturen dan andere. Het is waarschijnlijk niet fout om te stellen dat de Europese literatuur cultureel rijker is dan de Inuiten literatuur, om een extreem voorbeeld te nemen, he. Maar is een Rubens nu "beter" of "slechter" dan een Vermeer ? Is Dumas een groter auteur dan Goethe ?
Ik denk dat vele culturen het bestuderen waard zijn. Misschien leer je van sommige culturen meer dan van andere, misschien heb je een grotere persoonlijke voorkeur voor een dan voor een andere. Maar het kan zijn dat je met cultuur eerder "ethiek" bedoelt, of zelfs "maatschappelijke organisatie" ; rechten van de mens en zo. Zelfs dat is eigenlijk relatief - hoewel ik natuurlijk mijn eigen voorkeuren heb voor vrijheid en democratie. Alleen, we zijn nu wel HEEL VAAG BEZIG. Daarmee definieer je geen natie, he. Daarmee maak je het verschil niet tussen een Belg en een Nederlander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Patrick - In wezen heb je natuurlijk gelijk.
Maar het wordt de goegemeente toch wel zo langzamerhand duidelijk dat multicul een bende narigheid met zich brengt. Het minste van alles nog een verhoogde, lees zwaar verhoogde, nationale criminaliteit. Maar dat te ener zijde. De psychische druk van het nadrukkelijk afwijzen van de couleur locale, het afwijzen en protesteren tegenlandelijke gebruiken en beleefdheidsregels, om will van zogenaamde religie maar in feite niet anders dan pure provocatie, juist dat stoort in het algemeen en bijzondere mate.
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke staat heeft die dan wel ? Staatsnationaliteit heeft niets met "behoren tot een volk" te maken - in principe zijn alle staten "multicultureel".
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vreemd toch dat er grote groepen mensen zijn die dat niet beseffen. Naties zijn kunstmatig in het leven geroepen lijntjes op onze planeet met als voornaamste bedoeling het makkelijker maken voor heersende klassen om de rest eronder te houden.
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() ben ik nu de enige hier die het eens met Verhofstadt? (op dit punt, wel te verstaan!)
Al die navelstaarderige identiteitsdebatten die dan eindigen met een oproep om het volkslied te zingen, da's toch volslagen betekenisloos en belachelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat af en toe eens graag : Verhofstadt kan mijn kloten kussen.
Voila, dat lucht op. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar Guy heeft ook zijn goede kanten. Op het gebied van groepsvorming is hij een liberaal. Het gaat er in de eerste plaats om wat iemand wil en kan, niet wat iemands afkomst is. Of iemand Belg of Fransman is, is ondergeschikt aan het feit dat iemand democraat is en vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft. Thomas Friedman schreef The World is Flat. Zijn betoog kwam neer op een toename van globalisatie. Hoog technologische producten en grote marktspelers breken artificieel opgeworpen grenzen tussen mensen af. Een vorm van zulke grenzen zijn de naties. Met Belgiek als ongelukkig geconstrueerd voorbeeld. Mensen geven achterhaalde concepten niet zomaar op. Voorbeeld zijn de godsdiensten. Wie gelooft nog dat god een man met een grote baard is die de aarde in zes dagen creëerde? Ook de huidige naties zullen op de schroothoop van de historie belanden. En de Franse identiteitsdiscussie zal daarmee tot een donquichotterie verworden. Maar zover zijn we nog lang niet. Verhofstadt loopt gewoon wat ver voor de troepen uit. Hij is de onbegrepen profeet in eigen land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Dat manneke uit het Gentse, wier eigen politiek inzicht nooit het niveau der dorpsidiotie heeft weten te overstijgen, en wier vermeende staatsmanschapstalenten zich overduidelijk steeds hebben beperkt tot het loopjongentje spelen van de Saksen-Coburgs en van de zelfopgeblazen Belgische Beulemans-bourgeoisie, heeft dus gemeend zich op volkomen ongepaste en beledigende wijze te moeten bemoeien met de interne politiek van mijn land, een natie waarin hij, mocht hij ooit gepoogd hebben er aan politiek te doen, zelfs veel te licht zou bevonden geweest zijn voor een mandaat als leerling-schoenenpoetser.
Dat de Belgen zelf zich kennelijk wensen te laten besturen en vertegenwoordigen door een uitgebreid politiek heir volslagen onbekwame idioten en al dan niet constant bezopen clowns, tot daar aan toe. Al zou dat mensen als ik, die pertinent weten dat er ook intelligente Belgen bestaan (waaronder sommigen op dit forum) moeten verbazen, maar als je gezien de diverse verkiezingsuitslagen moet vaststellen dat een meerderheid der Belgen blijkbaar bestaat uit Henri1’s, system’s, en andere elementen van dat niveau, dan snap je al snel hoe zoiets - wars van elke logica - mogelijk is. Evenwel : blijkbaar is het nu ook al te veel gevraagd dat de Belgen tenminste zouden pogen hun politieke clowns binnen de beslotenheid van de eigen grenzen te houden. Le ridicule tue un peu…. Wil van mij aannemen dat dit, van hieruit bekeken, na dergelijke boertige bemoeienis vanuit uw land, niet enkel slaat op uw kwestieuze paljas, maar evenzeer op degenen die hij lijkt te vertegenwoordigen… Ik vind dat jammer voor mijn Vlaamse en Waalse vrienden, en voor hun landgenoten die kennelijk te veel verstand hebben om tot de meerderheid te behoren : zij verdienen het niet om met een individu als voormelde clown geassocieerd te worden. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 februari 2010 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 februari 2010 om 22:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ze voelen zich zovéél beter omdat zij tussen die-en-die stippellijntjes wonen en die anderen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik denk dat het onmogelijk is om een logische, precieze definitie te geven van de identiteit van een natie en dat zoiets dus tot op zekere hoogte arbitrair is, is een natie op zich natuurlijk - zij het wel arbitrair - gedefinieerd (zoals eerder gezegd hier): een Fransman is iemand met een Franse identiteitskaart, een Belg is iemand met een Belgische identiteitskaart. Welnu, we hebben een systeem (een democratie, in een of andere vorm) die de regels bepaalt (de wetten), en die moeten nageleefd worden, onafhankelijk van de "gewoontes" (en ik onderscheid expliciet "gewoontes" en "cultuur" - dat laatste is literatuur, schilderkunst, wetenschap, filosofie,...). Als die gewoontes in strijd zijn met de democratische wetten, dan moeten die beteugeld worden zonder "verzachtende omstandigheden" omdat die zogezegd van een ander "gewoonterecht" zouden mogen profiteren om "multi-culturele redenen". Citaat:
|
||
![]() |
![]() |