![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb hier een hoop onzin gelezen.
1) Om te beginnen heeft elk vuurwapen een veiligheidspal, juist om te verhinderen dat het ongecontroleerd kan afgaan. 2) een vuurwapen dient om te doden en word dus niet boven gehaald om te intimideren, maar om indien nodig te gebruiken. 3) dat de zuster is geraakt, in plaats van de beoogde persoon doet zelfs niet ter zake, een vuurwapen dient om te doden. 4) zelfs het bij hebben van een vuurwapen is hier verboden, en wie met dergelijke wapens rondloopt heeft dus de bedoeling ze te gebruiken en te doden, daar dienen vuurwapens voor. 5) een vuurwapen heb je niet toevallig opzak, maar met bepaalde bedoelingen en daar vuurwapens slechts één doel hebben en dat is doden van andere, heeft de drager steeds de bedoeling iemand te doden. 6) Illwill heeft hier 100% gelijk. De dader wilde zijn gelijk halen en was zelfs bereid om daarvoor te doden, anders loop je niet met vuurwapens rond. Als je wil intimideren doe je dat met woorden, niet met een geladen vuurwapen. Met een geladen vuurwapen kan je enkel doden, dus de dader had de bedoeling iemand te doden, ook al was het zijn zuster niet en stond die slechts in de weg om de bedoelde persoon te doden. Vuurwapen komen niet vanzelf per ongeluk in je handen en gaan niet per ongeluk af. Daarvoor zijn er te veel voorbereidende handelingen nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dader had de bedoeling iemand anders te doden,zij heeft dit verhinderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, en een vuurwapen bijhebben ter zelfverdediging, dat kan niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu als ik bij iemand op bezoek ga, heb ik geen vuurwapens opzak. Ik heb die enkel bij als ik ga jagen en dus de bedoeling heb te doden. En dan nog zijn die niet geladen en is de kamer leeg en de trekker niet gespannen en de veiligheid op. Het wapen is pas vuurklaar op het ogenblik dat ik aanleg met de bedoeling te doden. Een vuurwapen is trouwens een aanvalswapen en geen verdedigingswapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er nu bijvoorbeeld iemand uw leven bedreigt, denk je dan dat het verschil maakt ofdat u op weg bent naar de bakker of naar uw zuster als men u neerschiet? Citaat:
Citaat:
Zoals dat "oorlogswapen" semantische spelletje. Nu, uw verdedigingswapen/aanvalswapen is gewoon relatief. Als ik u er mee aanval is het een aanvalswapen en als ik me verdedig is het een verdedingingswapen, al die termen betekenen niets. Als we nu een patroon van het kaliber .222 naast een .223 leggen, dan is èèn van die twee een "oorlogskaliber" en de andere niet. Wat is nu het verschil als je daarmee beschoten wordt? Niets! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het dragen van vuurwapens wel, en zelfs het bovenhalen van een vuurwapen is verboden als je niet eerst bedreigd word.
Het afvuren van een vuurwapen blijft zelfs bij zelfverdediging een actie met het oog op doden en/of verwonden van andere en is enkel toegelaten als er levensgevaar is voor de schutter of derde. Het gebruik van een vuurwapen ter verdediging kan dus enkel door mensen die gemachtigd zijn een vuurwapen te dragen. En de personen die een vuurwapen mogen dragen zijn reeds zeer beperkt. De personen die het opzak mogen hebben bij familiebezoek onbestaande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga dan van die stelling verder, ik mag dus een vuurwapen bijhebben om mij te verdedigen. Jezelf verdedigen met een vuurwapen is dus niet verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een geladen vuurklaar vuurwapen in zijn handen neemt heeft de intentie te doden. Je neemt toch geen gereedschap mee naar je zuster tenzij je de bedoeling hebt dat bij je zuster te gebruiken. Wel een vuurwapen heb je niet toevallig op zaken zeker niet vuurklaar. Welk vuurwapen dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vuurwapen is een aanvalswapen, geen verdedigingswapen. Je mag dus geen wapen opzak hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfverdediging met een vuurwapen is dus verboden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfverdediging met een vuurwapen is in bepaalde gevallen wel toegelaten, maar die zijn zeer strikt omschreven. Maar voor een gewone burger totaal verboden en zeker als die op familiebezoek is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens, als ik om mijn leven te redden iemand neerschiet, dan is dat helemaal niet strafbaar of verboden. Als de procureur me dan wil vervolgen voor het bezit van een verweerwapen zonder vergunning, dan doet hij dat maar. Misschien vindt hij zelfs een rechter die me er drie maand voorwaardelijk voor geeft. Misschien vindt hij zelfs een rechter die er me zes maand effectief voor geeft. Maar denk jij dan echt dat ik daar ook maar èèn dag van zal zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vuurwapen is namelijk geen verweerwapen. Er zijn zelfs reeds mensen die het wapen enkel binnen hun eigen huis afvuurde op een gewapende indringen voor veroordeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mensen die een nood voelen zich te moeten verdedigen, zijn een gevaar voor de samenleving.
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik niet lezen wat anderen schrijven? Alsof je dat zelfs zou kunnen weten ![]() Mijn plaat blijft helemaal niet hangen. Jij wil gewoon weer persoonlijk worden, niet meer en niet minder. Het...
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees wat ik zeg of ga tegen iemand anders zagen en persoonlijk worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |