![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister
|
Citaat:
of met VVD en PVV of met VVD en D66. Als dit mislukt komt Bos aan de beurt en die probeert een paarse regering te vormen samen met VVD, D66 en Gr links. Andere mogelijkheden lijken mij erg onwaarschijnlijk. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De uitkomst kan dezelfde zijn - blije gezichten bij de één en de ander - de motivatie is dat allerminst. Al is dat vast een al te grote nuance voor sommige lieden...
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
De taliban is zeer content met de PvdA in deze zaak, en ook Tariq Ramadan, u weet wel, die islamitische hoogleraar aan de Erasmusuniversiteit die weg moest wegens extremistische en fundamentalistische uitspraken en die een eigen show heeft op de Iraanse tv, heeft zich ook in zeer lovende woorden uitgesproken over de PvdA. Bovendien houdt de PvdA echt wel heel erg veel rekening met de wensen uit de grote allahtone achterban. Of die wensen vanuit eigen achterban de hoofdreden zijn, is open voor discussie, maar op de achtergrond hebben die wensen zeker wel meegespeeld.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Er waren zelfs al aasgieren bezig om uit de rechterkant van groenlinks en de linkerflank van de VVD een vervangende partij te smeden.
|
|
|
|
#46 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
Neem eens een kijkje op het forum van marokko.nl zou ik zeggen, en zie hoeveel draden er daar zijn over de Nederlandse aanwezigheid, over de taliban enz. Dat geeft alvast een heel aardige indicatie.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Hou daarbij wel in je achterhoofd dat politics.be ook een indicatie geeft van de politiek in België.
|
|
|
|
#49 |
|
|
Misschien moeten we eerst maar eens de verkiezingsuitslag afwachten.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Nee joh, speculeren is veel leuker. Bovendien is het altijd grappig dat zodra de media mee gaan speculeren en de partijen vragen gaan krijgen over wat voor coalitie ze zouden willen zien de mensen deels daarop hun stem gaan baseren, het systeem in actie. Zo zijn mensen al begonnen met waarschuwen dat een stem op het CDA wel eens gied een stem op de PVV zou kunnen blijken te zijn. En dat terwijl het omgekeerde misschien wel veel erger is: een stem op de PVV is vrijwel zeker een stem op het CDA. Een fijne dubbele dosis horror dit jaar.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 25 februari 2010 om 17:08. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Parlementslid
|
Verdomde kuddegeest ook altijd
|
|
|
|
|
#52 | |
|
|
Citaat:
Hertog-coalitie ![]() Zo'n coalitie zou ik op zich wel zien zitten maar misschien is de andere versie - PvdA-VVD-D66-GroenLinks - stabieler omdat er twee keer Grote broer/klein broertje in is verwerkt. Zo'n ''nationaal kabinet'' had vroeger toch een tijd de voorkeur van Hans Wiegel. Toch schijnt hij nu CDA-VVD-PVV te verkiezen. Als ik het gisteren goed hoorde was dat meer om PVV tot verantwoordelijkheid te brengen dan om andere redenen. PvdA-VVD-D66-GroenLinks (of de Hertog-variant ) is overigens best interessant te noemen: Sociaal-democraten, conservatief-liberalen en sociaal-liberalen in één kabinet met Communisten, pacifisten, progressief-katholieken en evangelische boomknuffelaars.Ik zou er meteen voor tekenen (net zoals voor paars toendertijd), op een paar voorwaarden: - Ze regeren samen niet langer dan twee jaar. Ze mogen nog twee jaar erna de rit uitzitten maar dan besluiten ze eensgezind uit elkaar te gaan en geen tweede periode te pakken. (Paars, hoezeer ook een zegen voor het land, was na twee jaar klaar en uitgeregeerd. Daarna waren alle partijen zo naar het midden opgeschoven dat er in feite geen oppositie meer was...en toen kwam Pim...) - Ze regeren samen niet korter dan twee jaar; - Alle ''mannetjes'' en ''vrouwtjes'' (oftewel de partijleiders) blijven uit het kabinet en nemen zitting in de kamer. - M. Hamer neemt of krijgt ontslag. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
En dan hebben we natuurlijk nog de totalitaire coalitie: PVV-SP-SGP. Deze boeiende coalitie komt tot de volgende maatregelen:
- Alle Moslims, oost-Europese gastarbeiders én alle overige niet-Christenen worden stante pede het land uitgezet. (compromis tussen PVV-SP en SGP: Joden en Katholieken worden beschouwd als ''ere-Christenen''.); - De doodstraf wordt heringevoerd; - Het midden-Oosten conflict wordt als volgt opgelost: Israel wordt platgebombardeerd (inbreng SP: Van Bommel/Meulenbelt/Duisenberg); Gaza en de Westbank worden platgebombardeerd (inbreng PVV: Wilders/Fritsma); Het dan leeggemaakte Heilige Land wordt veiliggesteld en bewoond door oprechte Christenen met dien verstande dat op zondag niet mag worden gezwommen in de Dode Zee of de Jordaan.(inbreng SGP: Van der Vlies). Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 26 februari 2010 om 02:03. |
|
|
|
|
|
#54 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
- De AOW wordt niet verhoogd naar 67 jaar (PVV/SP) maar er wordt ook geen rekening gehouden met zware beroepen omdat (SGP): "In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert" (Genesis 3:19a). - Het wordt vrouwen verboden - om te beginnen in overheidsfunctie - te werken omdat: 1. Man en vrouw elk een eigen rol hebben te spelen in onze dienstbare en godsvruchtige maatschappij; 2. De vrouw nu de concurrent is van de man op deze - tot nog toe kapitalistische en uitbuitende - arbeidsmarkt. Eén inkomen per gezin zou genoeg moeten zijn; 3. Vrouwenonderdrukking/Vrouwenarbeid iets is van andere (islamitische) landen en wij het al veel te ver hebben laten komen. |
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als dat hun verklaring is, waarom zijn zij aanvaard?
|
|
|
|
|
#57 |
|
Minister-President
|
Burgemeester: Loverboys zelfs op basisscholen ZALTBOMMEL -
De burgemeester van Zaltbommel doet een boekje open over de groep Marokkanen die zijn gemeente terroriseert. "Intimidatie, geweld, ernstige overlast, er gebeurt veel meer dan alleen maar 'hoer' roepen tegen vrouwen", aldus Albert van den Bosch (VVD). "We hebben ook enkele loverboys, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst. Ik hoor geruchten dat die ook al opduiken bij de basisscholen". De VVD'er pleit voor speciale wetgeving om de intimidatie door Marokkaanse jongeren te stoppen, zegt hij tegen Binnenlands Bestuur. "De mensen zijn het zat. Maak je dáár als overheid eens druk over!", zegt de burgemeester, die zelf ook wordt bedreigd. Volgens Van den Bosch wonen er ruim 1000 Marokkanen in de stad Zaltbommel. Daarvan zijn er volgens hem zo’n vijftig vervelend. "Twintig vormen de harde kern en er zijn dertig meelopers. Met de overige duizend Marokkanen zijn geen problemen. Maar die groep jongens loopt voortdurend te klooien en dat gaat héél ver", vertelt hij op de website van Binnenlands Bestuur. "Ik erger me rot hoe er nu al maanden wordt gepraat over Irak en Afghanistan, terwijl er aan een veel groter probleem niets wordt gedaan. De mensen in mijn kleine gemeente zijn het vertrouwen in de overheid kwijt, ze voelen zich in de steek gelaten. Ik vind het heel belangrijk dat mensen stemmen, maar ik begrijp het als ze het niet meer doen. De mensen zijn de intimidatie van die Marokkaanse jongens zat", aldus de burgemeester. "Ik snap niet dat er zoveel miljard in de aanschaf van JSF straaljagers wordt gestoken als je voor dat geld ook heel veel extra politieagenten kan aanstellen. Wie is onze vijand? Hebben wij een dure luchtmacht nodig voor vage oorlogen in verre landen, of bevindt de vijand zich intern, in Nederland?’". De groep jonge Marokkanen terroriseert de Gelderdse plaats al maanden. De overlast escaleerde echter eind januari toen enkele vrouwelijke agenten twee winkeldieven die zich in het buurthuis 'Philipsschool' hadden verscholen, probeerden te arresteren. Hierbij werden zij volgens burgemeester Albert van den Bosch met zulk schandalig verbaal geweld bejegend dat besloten werd het hele pand te ontruimen. Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen." "Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien. http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...cholen___.html Ja hoor, bedankt JP en PVDAllah. Schoon resultaat bereikt van zoveel kabinetten. En de PVV maar verketteren. Hoog tijd voor een degelijk rechts kabinet dat een grote kuis gaat houden. En de reacties in de krant liegen er niet om. Gefeliciteerd burgemeester, zo moesten en meer zijn die het echt opnemen voor hun stad of dorp. Nederlanden zonder Islam!!!
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Vlaams Belang staat in ieder geval als een "PAAL" achter Wilders.
![]() |
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Helaas, het wordt CDA, VVD en D'66. Niets spannends dus. Old Boys netwerk.
Helaas is NL te fantasieloos voor een werkelijke vooruitstrevende groep teamspelers.
|