![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() ![]() ![]() 4de mooiste station ter wereld volgens Newsweek ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 23 februari 2010 om 02:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Terecht, al heel mijn leven bewonder ik het Centraal Station, hoe vaak ik er al ben geweest. In de 20e eeuw waren de plannen tot afbraak echter zeer concreet en bijna gerealiseerd! De NMBS vond dat stokoude gebouw maar niets...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Met alle respect voor onze franstalige buren, maar ik vind dat er in Vlaanderen veel interessantere steden zijn om te bezoeken dan in Wallonië, met een veel rijker cultureel erfgoed. hoewel er in Wallonië ook heel wat te bekijken valt!
Laatst gewijzigd door respublica : 23 februari 2010 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Brussel heeft té veel waardevol onroerend patrimonium uit het verleden vernietigd. Die stad en haar urbanisatiediensten hebben té weinig de kunst begrepen om een zo harmonisch mogelijk samengaan van oud met nieuw te realiseren. Bovendien is de stad op vele plaatsen gewoon verloederd en vuil. Je wordt er niet zelden geconfronteerd met héél vieze geurtjes. Ik ben ervan overtuigd dat de stad te lijden heeft onder haar politieke versnippering. Negentien burgemeesters, negentien schepencolleges, negentien gemeenteraden en negentien gemeentelijke administraties...dat is er werkelijk teveel aan. Maar blijkbaar vinden "les Bruxellois" dat leuk...
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 23 februari 2010 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar hé, ik woon in Eindhoven, dus feitelijk mag ik over vrij weinig stations klagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Da's toch een racistische taalgenoot van je ?
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zoals amsterdam bv eveneens veel verloederde buurten heeft en etc..
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Brussel is allesbehalve modern, laat staan 'hip'. Dat Brussel tot 'most boring city' wordt verkozen heeft een reden. Starbucks opent morgen haar eerste vestiging in een Belgische stad (buiten de luchthaven). Weet je welke stad ze gekozen hebben? Antwerpen. Normaal openen ze eerst vestigingen in de hoofdstad van een land. Blijkbaar zien ze ook bij Starbucks hoe het met Brussel is gesteld en kiezen ze voor Antwerpen... ![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...che-stad.dhtml |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit is ook echt een pareltje van Antwerpen. Toch wel het mooiste shopping centrum van België denk ik.
![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 23 februari 2010 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() we hoeven toch niet te bediscussiëren dat Brussel intrinsiek een prachtige stad is, maar zwaar verwaarloosd?
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() Heil aan Starbucks!
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb qua verloedering en architectonische chaos in Brussel nog wel niet veel gezien dat kan tippen aan de (Turnhoutse)baan die erheen leidt. Langs de Rooseveltplaats is het ook een rommeltje, en same goes for de noordeleien en grote delen van het eilandje die er nog erg industrieel uit zien. Al vind ik globaal genomen Antwerpen ook wel mooier en charmanter dan Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De manier waarop de Franstalige belgicisten hier doelbewust de lichtere bagger uit de populaire cultuur opvissen om hun beeld van Vlaanderen te illustreren is veelzeggend. De aap komt uit de mouw: we hebben niet te maken met mensen die met open blik naar Vlaanderen kijken, onze troeven willen erkennen, en constructief aan een toekomst willen werken. Het zijn gewoon rabiate nationalisten die willen verhinderen dat dat rare afvallige volkje in het noorden, waar zo zeer op neerkijken, hun francofone heilstaat halveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Neen, dat lijkt me steeds lang duidelijk. Maar dat is niet de enige 'cultuur' waarin u niet uitblinkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |