Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 12:58   #41
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Jullie hebben wel meer waarden dan een mening over homo's zeker. Wat zou Jezus gedaan hebben als een homo een hostie komt vragen?
Zie je hoe ik aan die hypocrisie kom?
Toen Jezus leefden, wisten enkel de apostelen van het "Lichaam van Christus". Goede Donderdag, dus.

Men zou kunnen denk dat iedereen "recht" heeft op het Lichaam en Bloed van Christus. Maar dat is niet zo!

In de verkeerde vertaling van de NOM wordt er dit gezegd: "DIT IS MIJN BLOED, DAT VOOR U EN VOOR ALLE MENSEN WORDT VERGOTEN TOT VERGEVING VAN DE ZONDEN"

In het latin staat er PRO MULTIS. En het juiste vers in het Nederlands vinden we in Marcus.

"Mar 14:24 En Hij zei hun: ‘Dit is mijn bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten. "

Voor velen, maar niet voor allen.

Hetzelfde geldt dan ook voor Zijn lichaam.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 februari 2010 om 12:58.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 13:34   #42
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Toen Jezus leefden, wisten enkel de apostelen van het "Lichaam van Christus". Goede Donderdag, dus.

Men zou kunnen denk dat iedereen "recht" heeft op het Lichaam en Bloed van Christus. Maar dat is niet zo!

In de verkeerde vertaling van de NOM wordt er dit gezegd: "DIT IS MIJN BLOED, DAT VOOR U EN VOOR ALLE MENSEN WORDT VERGOTEN TOT VERGEVING VAN DE ZONDEN"

In het latin staat er PRO MULTIS. En het juiste vers in het Nederlands vinden we in Marcus.

"Mar 14:24 En Hij zei hun: ‘Dit is mijn bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten. "

Voor velen, maar niet voor allen.

Hetzelfde geldt dan ook voor Zijn lichaam.
Dus de letter van de wet is tegenstrijdig of op zijn minst onduidelijk. ga dan toch verder op de geest van dat boek, zoals je in je vorige post schreef.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be