![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik laatst RKK zat te kijken (Rooms-Katholieke omroep in Nederland) zag ik een aantal interviews met priesters. Mijn eerste indruk: Minstens 50% gay.
Ik snap wel waarom ze ze weg willen; teveel verleiding en natuurlijk willen ze duidelijk aangeven dat ze het zelf niet zijn door anderen weg te sturen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 februari 2010 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is nu het verschil? Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 februari 2010 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Dat hetero's wel naar de kerk mogen? Ik weet het niet...
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je, het is dus gewoon weer "ik zou toch zo graag slachtoffertje zijn" geroep van de homo's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 23 februari 2010 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, uiteindelijk zou de biechtvader hier niets van weten en de biecht afnemen voor waar. Veronderstel ik dan... Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 februari 2010 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rkk , de hypcrisiedruipt van hen af !!
naasteliefde roepenze , maarwie nietnaarrk regels leeft .... Van mijmogen zelfs protestant , islamiet , atheïst , nihilist , enz .... , maarwaarom totdie hypcrietebende willenbehorezn ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet het mijn zoon, de vorige honderd hadden hetzelfde verhaal. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Alle hetero's elke week biechten dat ze seks gehad hebben en er vervolgens toch de week erna weer aan beginnen. 2) Alle homo's welkom zouden zijn als ze ook elke week op zouden biechten dat ze seks gehad hebben. 3) Het onmogelijk is dat een openlijk homoseksueel persoon een week geen seks heeft gehad. Dat is wat je zegt toch?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 februari 2010 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Oké, fair enough, leg mij nog eens een keer goed uit waarom homoseksuelen niet ter communie mogen gaan en hetero's wel.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 februari 2010 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() De rooms-katholieke kerk en haar parochies mogen zelf bepalen aan wie ze de hostie verschaft en aan wie niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zondaar moet te biechten gaan alvorens hij ter communie gaat. Als hij te biechte gaat toont hij berouw over zijn zonden en wordt hij ook vergeven. Ofdat hij nu homo of hetero is, dat maakt geen verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 februari 2010 om 00:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Homo's of hetero's leven in zonde.
Het zijn toch meestal de mensen die tegen de RKK zijn die commentaar leveren. Ze horen niet tot de Kerk en accepteren de regels niet. Niemand verplicht mensen te gaan naar de Kerk, maar als je wil gaan, dan moet je de regels aanvaarden, ook al lijken ze vergezocht of dom. Maar als je ze dom vindt, dat ga je toch niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenbuur, zijn we het er over eens dat diegenen die openlijk homosexueel zijn als zondaar leven volgens de RKK?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 februari 2010 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Ah, we zijn het nu dus ook eens dat homo's en hetero's niet gelijk behandeld worden door de RKK? Mooi, gaan we verder. Zij vinden zelf, net als een groot deel van de kerkgemeenschap daar, dat dat maar eens afgelopen moet zijn met dat gehomobash, dat het niet meer als een (grote) zonde beschouwd dient te worden.. Bovendien heb ik nog nooit een pastoor iemand de communie zien weigeren omdat hij bijvoorbeeld een misdaad had begaan of een tijd niet gebiegd had en "vast wel gezondigd had". Het gaat om een uitzonderingspositie voor deze mensen. Enerzijds vraag ik me dan ook heel erg af wat die mensen daar doen, en anderzeids vraag ik me toch stiekem ook wel af waarom de katholieke kerk de laatste tijd weer meer van dit soort strenger gelovige dingen doet. Is het dan echt nog nodig om homo's te discrimineren in deze tijd?
![]() |