![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze hebben alleen het dak niet goed nagemaakt, en de 3 meest recente uitbouwen zitten er ook nog niet aan.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Ik woon in mijn droomhuis
![]()
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Als goede Vlaming volgens de Franstaligen: een fermette!
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Erwinvds;4614011]
Citaat:
en dan te weten dat ik de kans gehad heb he, verdoeme... maar alle dagen 70 km heen en terug waarvan de helft door berg en dal is ook al iets... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met mijn niet al te kleine terras en zicht op de nabijgelegen bergen, valt dat toch nogal mee hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Da's echter geen reden waarom deze mensen gefrustreerd zouden moeten rondlopen, en indien dat dan toch zo is, dat ze er dan iets aan doen en hun positie in het leven verbeteren. Werken is misschien al een goed begin.
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Voor mij graag 2 stuks; links van het park en kort aan het meer...
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb samen met een vriend ooit redelijk vergevorderde plannen gehad voor hetvolgende huis;
Ge kapt nen hoop zand op een grote (ronde) betonplaat. Rondom op die betonplaat staat een betonblokken muur van een meter of twee, twee en een half hoog. De vloer bevindt zich op keldervloerhoogte. Je zorgt dat dat een mooi egale hoop is (halve bol die boven de betonmuur uitsteekt proberen te maken) en je stort daar een gewapende betonplaat over. Je voorziet openingen voor ramen en deuren en graaft na uitharden van het beton het zand terug weg. Daarna kap je terug een laag zand over je koepel. Ramen en deuren laat je met een 'tunnel' boven dat oppervlak uit komen. Binnenin deel je de ruimte zo in dat het onderste gedeelte de garage, een voorraadkamer, een wasruimte en een 'zolder' herbergt. In het onderste gedeelte is wegens de dikke zandlaag op die hoogte het plaatsen van ramen al wat moeilijker. Ventilatie en lichttunnels bieden in die ruimtes voldoende uitkomst. De laag erboven wordt van licht voorzien door een centrale lichttunnel die licht 'pakt' uit een grote (ronde) raam in de top van je koepel. Daar is de zandlaag dun genoeg om met een tunnel van hooguit een meter boven de grond uit te komen. Andere kamers kunnen ook op die manier van licht voorzien worden, zij het met kleinere lichttunnels. Je krijgt een fantastisch goed geisoleerd huis. Je bent niet aan een ronde vorm gebonden maar ons leek het het leuktste. Je betaalt je niet blauw aan snelbouw, gevelsteen, metsers, voegers, panlatten, kepers, joefers, pannen. En je houdt nagenoeg de volledige oppervlakte van je perceel over als tuin. Hoera!! En als je dan (net als wij destijds) het plan opvat om het huis te voorzien van een 'Efteling meets Lord of the rings'-schouw krijg je vanaf het straat een geweldig zicht. Een groene heuvel waar niet meer dan een fantastische schouw uitsteekt. Hopelijk komt er dan op dat moment nog rook uit ook. 't Is er helaas nooit van gekomen, maar je weet maar nooit natuurlijk...
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() kom kom BigF, je wou een rond huis omdat uw schoonmoeder had gezegd "als je voor mij nog een hoekje vrij hebt....."
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk kan ik u volgen, als het realistisch moet blijven. 'k Heb het onze getekend en het schaalmodel gemaakt, de ruwbouw helpen zetten, water, elektriciteit, sanitair en verwarming geplaatst en afgewerkt tot de huidige staat. Dat op een lapje grond dat we voorheen nooit hadden durven dromen. Zelf de volledige planning en coördinatie van de werken uitgevoerd en op 10 maand zaten we er in. Enkel de locatie kon eventueel voor ons nog beter maar kom, je kan niet alles hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Vroeger lag die hier, maar ze hadden afleveringen genoeg voor een jaar of vier, dus die blijven ze maar herhalen, de set is weer omgespit.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 februari 2010 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, niet zo koepel-achtig. Meer een glooiing in het terrein. En ook niet met zo'n zichtbare ramen. Hoe minder je er van ziet, hoe beter. En dat is bij die foto van jou niet echt het geval eh?
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Voila, mijn droomhuis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris