![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Hoe wil jij het dan verdelen? Dat gebeurt niet door een of ander mirakel hoor. Trouwens, laat me raden: 't was nattevingerwerk?
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nee, laat mij raden. Dan moet ge zelf echt werk gaan zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dat het niveau is, is het hier nog triester gesteld dan ik dacht. Mensenlief toch. Discussieer eens op een volwassen manier ipv zoals kleuters?
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 1 maart 2010 om 03:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het topic - as if you care - gaat over Serviërs en Macedoniers. Daar zitten niet bijzonder veel moslims tussen, doorgaans.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heu ... Serviërs zijn geen moslims hoor, dat zijn orthodoxe gristenen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Wees dan consequent en pleit voor de afschaffing van de mensenrechten. Dan is het voor iedereen tenminste duidelijk wie waar staat.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot we door moslims werden overrompeld! En niet alleen hier! Want die hebben nog veel meer in hun mars dan hier "hun plaatsje zoeken en innemen in onze maatschappij"! Onze maatschappij zit namelijk in hun weg! Zitten er daar geen moslims tussen die laatste nieuwkomers? Trouwens niet eens zo belangrijk: stel dat je die bepaalde groep wegdenkt, en de problemen zijn grotendeels gesmolten als sneeuw voor de zon! Indien we hier dus over "multiculproblemen" zitten te zaniken zijn zij daar voor het allergrootste gedeelte verantwoordelijk voor! Zolang er problemen zijn worden ze besproken, da's spijtig...het doodzwijgen laat ik aan jou over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het is vandaag onze realiteit en we zullen daarmee moeten omgaan. Op zich is dat niet zo'n probleem. Het gaat in essentie over de creatie van werkgelegenheid, het voorzien van opleiding en onderwijs en andere sociale voorzieningen. Niet alleen is dat geen probleem, het is au fond een goede zaak omdat het economische activiteiten zijn. We moeten zorgen voor economische integratie van migranten, ik ben ervan overtuigd dat daaruit de culturele integratie volgt. En voor hen die zich aan die economische integratie niets gelegen laten en menen dat ze hun zaakjes moeten regelen via criminele activiteiten, geldt wat voor iedereen moet gelden: repressie. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen moet wel duidelijk gemaakt worden hoe die mensenrechten te interpreteren. Iets mogen verwerven betekent nog niet dat ge het moet krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rechten gelden voor iedereen. Anders zijn het geen rechten maar gunsten.
In dit geval moet opgemerkt worden dat de mensen uit Servië en Macedonië niet in aanmerking komen voor asiel en dus het land uitgezet zullen worden. Het moge duidelijk zijn dat de asielprocedure niet voor hen bedoeld is. De toevloed is het resultaat van plaatselijke campagnes van een of meerder reisbureaus die de mensen blaasjes wijs maken.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een verschil tussen al die groepen en de moslims van nu, nietwaar? De eersten kwamen zich hier inwerken en integreren, de laatsten om de maatschappij naar hun hand te zetten en te gebruiken of misbruiken... Die kunnen hier alles gebruiken wat hier te rapen valt,spijtig dat wij er ook nog rondlopen! Laatst gewijzigd door andev : 1 maart 2010 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ging goed tot sommigen dachten dat het een industrie op zich is waar iedereen kan in graaien en niemand moet spijzen. Ik vind daar niets grappig aan. Citaat:
Ze weten heel goed dat ik dat gewoon uit de muur kan halen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het grote verschil tussen Marokkaanse migranten (want ik vermoed dat u daar op doelt) en Franse, Griekse, Spaanse en de hele rist anderen, zal zeker deels verklaard kunnen worden door de cultuur en dus de godsdienst. Ik twijfel daar niet aan. Maar ik denk dat er nog andere zaken meespelen die ik hier al heb aangehaald. Een groot verschil lijkt me dat een Fransman die naar België komt enerzijds cultureel niet hoeft te integreren omdat hij dezelfde basis deelt en anderzijds economisch sneller integreert aangezien hij dezelfde economische realiteit deelt. Dat geldt voor het gros van de Europese migratie met misschien een deel van de Balkan als uitzondering. Voor iemand die van het Marokkaanse platteland komt ligt dat iets anders. Die moet cultureel een bijzonder grote stap zetten. Ziet u zich integreren op het Marokkaanse platteland? Neen wellicht. Wel, de afstand is veen groot. Bovendien moet zo'n migrant ook economisch integreren. Dat verliep makkelijk tijdens de jaren zestig aangezien dat ook de bedoeling van de migratie was: de arbeidsplaatsen stonden op hen te wachten. Vandaag is die realiteit heel anders: er heerst een hoge werkloosheid en we zijn omgeschakeld van een veeleer industriële economische productie naar een diensteneconomie waar voor ongeschoolde handlangers nauwelijks plaats is. De combinatie van die factoren verklaart deels de problemen. Er is nog een verklaring: in tegenstelling tot de door u vermelde Chinezen, Fransen, Grieken et al, was de migratie bij de Marokkanen niet louter een individuele beslissing en was het niet eens de bedoeling om hier hun leven in te richten. Het was een boven hun hoofd georganiseerde en tijdelijke economische migratie. Veel reden om zich cultureel te integreren hadden ze dus niet. Nu, los van die achterliggende redenen en verklaringen voor de problemen, ben ik vooral geïnteresseerd in oplossingen. Ik denk dat er heel wat mis is met ons migratiebeleid en daarover zijn we het dus deels eens. Maar ik meen dat die problemen veroorzaakt worden door een barslecht beleid en dat de migranten - net als het armere deel van de Belgische bevolking - daarvan veeleer het slachtoffer dan wel de oorzaak is. Ik zou de problemen dus ook op die manier aanpakken: niet door migranten te stigmatiseren of hen met alle zonden van Israël te overladen maar door op zoek te gaan naar beleidsmaatregelen die concreet verhelpen aan de grootste problemen. Ik denk dus dat we qua onderwijs, opleiding en werkgelegenheid een tandje moeten bijsteken. En ja, ik stel met u vast dat ons juridisch apparaat slecht functioneert en dat ook daar tamelijk radicale maatregelen nodig zijn om althans de ergste criminaliteit een halt toe te roepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |