Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2010, 23:37   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Uw ondervindingen waren dan bedrieglijk. In ons EVRM staan immers termen als 'onvoorwaardelijk', d.i. zonder verdienste.
Ik denk dat onvoorwaardelijk wilt zeggen “zonder voorwaarden”
Betalen, werken of ruilen is een waarde, geen voorwaarde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 23:45   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Samen met de banken kunnen we de crisis aanpakken, nieuwe zaken,bedrijven, winkels, projecten opstarten.
Waarom zouden ze, ze hebben onvoorwaardelijk recht om winsten te maken.
Oud 28 februari 2010, 23:52   #43
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik begrijp uw opmerking, en zij is niet onjuist, maar waar de redding van de banken nodig was om een instorting van een heel systeem te vermijden, wat onvermijddelijk nog veel meer miserie zou genereren, stellen velen zich terecht de vraag waarom een massa gelukzoekers hier zonder meer moet toegelaten worden tot ons sociaal systeem, zonder daar ooit één cent aan bijgedragen te hebben.
Om het systeem van het EVRM te redden waarvan sommigen denken dat, als dat ineenstort, dat ook nog veel meer miserie zou genereren?
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 23:56   #44
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is geen alibi om daar een administratie op te laten leven die 20-30% van die solidariteit opsoepeert.
Hoe wil jij het dan verdelen? Dat gebeurt niet door een of ander mirakel hoor. Trouwens, laat me raden: 't was nattevingerwerk?
Oud 1 maart 2010, 00:26   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Hoe wil jij het dan verdelen? Dat gebeurt niet door een of ander mirakel hoor. Trouwens, laat me raden: 't was nattevingerwerk?
Door ervan uit te gaan dat ze solidair zijn met elkaar en de taart eerlijk verdelen.
Of nee, laat mij raden.
Dan moet ge zelf echt werk gaan zoeken.
Oud 1 maart 2010, 00:31   #46
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Door ervan uit te gaan dat ze solidair zijn met elkaar en de taart eerlijk verdelen.
Grappig. Of juist niet, ik zou het eigenlijk niet kunnen zeggen. In een complexe samenleving als de onze volstaat de gewone intermenselijke solidariteit niet. Vandaar de sociale zekerheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of nee, laat mij raden.
Dan moet ge zelf echt werk gaan zoeken.
Als dat het niveau is, is het hier nog triester gesteld dan ik dacht. Mensenlief toch. Discussieer eens op een volwassen manier ipv zoals kleuters?
Oud 1 maart 2010, 03:25   #47
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik begrijp uw opmerking, en zij is niet onjuist, maar waar de redding van de banken nodig was om een instorting van een heel systeem te vermijden, wat onvermijddelijk nog veel meer miserie zou genereren,
In de VS werden de banken ook 'gered'. Zij reageerden met het creëren van nog meer dakloosheid (de woonst als onderpand) en werkloosheid (door de kredietverstrekking aan bedrijven initieel te bemoeilijken). Om maar te zeggen dat ik twijfel aan zowel de noodzaak als aan de wenselijkheid van die reddingsplannen.
Citaat:
stellen velen zich terecht de vraag waarom een massa gelukzoekers hier zonder meer moet toegelaten worden tot ons sociaal systeem, zonder daar ooit één cent aan bijgedragen te hebben.
Daar gaat deze draad nu net over: over het onvoorwaardelijk krijgen van bepaalde zaken, zoals onderdak en voedsel. Kinderen bvb hebben per definitie nog niets bijgedragen aan onze samenleving (toch niet via de fiscus), voordat diezelfde fiscus die kinderen via het onderwijs, de gezondheidszorg, etc een massa geld toestopt. Dat vinden we normaal, aangezien die kinderen - ongeacht enige prestatie - recht hebben op onderwijs. Onze wetgeving stelt tot op de dag van vandaag dat dat voor enkele 'gelukzoekers' zo ook moet. Als u daartegen bent, moet u niet alleen pleiten voor het verlaten van de EU, maar ook voor het schrappen van (een deel van) de mensenrechten uit onze grondwet. Zelf ben ik meer te vinden voor het toepassen van die wetgeving. Voor die ene keer dat er in dat wetboek eens mooie dingen staan...

Laatst gewijzigd door Andy : 1 maart 2010 om 03:36.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 04:51   #48
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat terwijl de moslimlanden hun eigen versie hebben van die EVRM, en eruit laten wat hen niet past!Eerst kijken naar de wetten van de islam, de rest blijft ondergeschikt...
Maar hier kijken ze naar "onze" versie zeker daar waar het hen goed uitkomt?
En wanneer het later van hen zal afhangen zal er van die EVRM niet veel meer overschieten zeker? Ondertussen moeten wij maar de nuttige idioten spelen...
Gij met uw gezeik over moslims de hele tijd. Het wordt tijd dat ge u bekeerd, dan zijn we van uwe zever van af.

Het topic - as if you care - gaat over Serviërs en Macedoniers. Daar zitten niet bijzonder veel moslims tussen, doorgaans.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 04:54   #49
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het doel moet zijn dat die moslim hier begint te werken,
Heu ... Serviërs zijn geen moslims hoor, dat zijn orthodoxe gristenen.

Oud 1 maart 2010, 08:22   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de VS werden de banken ook 'gered'. Zij reageerden met het creëren van nog meer dakloosheid (de woonst als onderpand) en werkloosheid (door de kredietverstrekking aan bedrijven initieel te bemoeilijken). Om maar te zeggen dat ik twijfel aan zowel de noodzaak als aan de wenselijkheid van die reddingsplannen.

Daar gaat deze draad nu net over: over het onvoorwaardelijk krijgen van bepaalde zaken, zoals onderdak en voedsel. Kinderen bvb hebben per definitie nog niets bijgedragen aan onze samenleving (toch niet via de fiscus), voordat diezelfde fiscus die kinderen via het onderwijs, de gezondheidszorg, etc een massa geld toestopt. Dat vinden we normaal, aangezien die kinderen - ongeacht enige prestatie - recht hebben op onderwijs. Onze wetgeving stelt tot op de dag van vandaag dat dat voor enkele 'gelukzoekers' zo ook moet. Als u daartegen bent, moet u niet alleen pleiten voor het verlaten van de EU, maar ook voor het schrappen van (een deel van) de mensenrechten uit onze grondwet. Zelf ben ik meer te vinden voor het toepassen van die wetgeving. Voor die ene keer dat er in dat wetboek eens mooie dingen staan...
Andy, goed gevonden uw kinderen. Maar met die theorie wonen er hier morgen 1miljard kinderen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 15:57   #51
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andy, goed gevonden uw kinderen. Maar met die theorie wonen er hier morgen 1miljard kinderen
Wees dan consequent en pleit voor de afschaffing van de mensenrechten. Dan is het voor iedereen tenminste duidelijk wie waar staat.
Oud 1 maart 2010, 16:01   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Gij met uw gezeik over moslims de hele tijd. Het wordt tijd dat ge u bekeerd, dan zijn we van uwe zever van af.

Het topic - as if you care - gaat over Serviërs en Macedoniers. Daar zitten niet bijzonder veel moslims tussen, doorgaans.
In Macedonië wel he Ministe. Ca 30 procent is er moslim van Albanese afkomst. En daar hebben ze er ook zware problemen mee.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 16:14   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zijn een land dat al decennia, of is het eeuwen, vreemdelingen opvangt en over de vloer krijgt. De meeste van die mensen verkopen hier geen last en spannen zich in om terecht hun plaatsje te vinden en in te nemen in onze maatschappij, leve de multicul nietwaar?
Tot we door moslims werden overrompeld! En niet alleen hier!
Want die hebben nog veel meer in hun mars dan hier "hun plaatsje zoeken en innemen in onze maatschappij"! Onze maatschappij zit namelijk in hun weg!
Zitten er daar geen moslims tussen die laatste nieuwkomers?
Trouwens niet eens zo belangrijk: stel dat je die bepaalde groep wegdenkt, en de problemen zijn grotendeels gesmolten als sneeuw voor de zon! Indien we hier dus over "multiculproblemen" zitten te zaniken zijn zij daar voor het allergrootste gedeelte verantwoordelijk voor!
Zolang er problemen zijn worden ze besproken, da's spijtig...het doodzwijgen laat ik aan jou over.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 16:27   #54
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zijn een land dat al decennia, of is het eeuwen, vreemdelingen opvangt en over de vloer krijgt. De meeste van die mensen verkopen hier geen last en spannen zich in om terecht hun plaatsje te vinden en in te nemen in onze maatschappij
Hahaha! Zoals de Spanjaarden zeker? Die kwamen bepaald niet om zich te integreren maar om de protestanten buiten te jagen. Of de Oostenrijkers? De Nederlanders, de Fransen? Ze verkochten hier allemaal last en nog geen klein beetje ook.

Citaat:
Tot we door moslims werden overrompeld! En niet alleen hier!
Het woord 'overrompeld' is wat overrompelend, vind ik. Kij, ik ben geen voorstander van grootschalige, georganiseerde economische migratie. Het leidt altijd tot problemen. Die migratie is boven onze hoofden georganiseerd en boven de hoofden van e migranten zelf. Ik beschouw het als een historische fout, een stommiteit.

Maar het is vandaag onze realiteit en we zullen daarmee moeten omgaan. Op zich is dat niet zo'n probleem. Het gaat in essentie over de creatie van werkgelegenheid, het voorzien van opleiding en onderwijs en andere sociale voorzieningen. Niet alleen is dat geen probleem, het is au fond een goede zaak omdat het economische activiteiten zijn. We moeten zorgen voor economische integratie van migranten, ik ben ervan overtuigd dat daaruit de culturele integratie volgt.

En voor hen die zich aan die economische integratie niets gelegen laten en menen dat ze hun zaakjes moeten regelen via criminele activiteiten, geldt wat voor iedereen moet gelden: repressie.
Citaat:
Trouwens niet eens zo belangrijk: stel dat je die bepaalde groep wegdenkt, en de problemen zijn grotendeels gesmolten als sneeuw voor de zon!
Dat is onzin. Het soort problemen en criminaliteit waarnaar je verwijst, hebben altijd bestaan en zullen bestaan zolang er een onderklasse is. We hadden dat soort criminaliteit ook al op het eind van de 19de eeuw en het begin van de 20ste en het bestond ook in de 18de eeuw en zonder twijfel daarvoor. Beurzensnijders, struikrovers, messentrekkers, rabauwen, boeven, enz, het is allemaal niet nieuw en het heeft niets te maken met migratie maar alles met economie.

Oud 1 maart 2010, 18:27   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees dan consequent en pleit voor de afschaffing van de mensenrechten. Dan is het voor iedereen tenminste duidelijk wie waar staat.
Nergens voor nodig.
Sommigen moet wel duidelijk gemaakt worden hoe die mensenrechten te interpreteren.
Iets mogen verwerven betekent nog niet dat ge het moet krijgen.
Oud 1 maart 2010, 18:32   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Rechten gelden voor iedereen. Anders zijn het geen rechten maar gunsten.

In dit geval moet opgemerkt worden dat de mensen uit Servië en Macedonië niet in aanmerking komen voor asiel en dus het land uitgezet zullen worden. Het moge duidelijk zijn dat de asielprocedure niet voor hen bedoeld is.

De toevloed is het resultaat van plaatselijke campagnes van een of meerder reisbureaus die de mensen blaasjes wijs maken.

Oud 1 maart 2010, 18:43   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hahaha! Zoals de Spanjaarden zeker? Die kwamen bepaald niet om zich te integreren maar om de protestanten buiten te jagen. Of de Oostenrijkers? De Nederlanders, de Fransen? Ze verkochten hier allemaal last en nog geen klein beetje ook.

...
Ik had het dan ook vooral over de Fransen, de Italianen, de Grieken, de Spanjaarden, de Portugezen, de Chinezen, de Japanners en noem maar op die ook nu nog vreedzaam met ons samenleven...
Wat een verschil tussen al die groepen en de moslims van nu, nietwaar?
De eersten kwamen zich hier inwerken en integreren, de laatsten om de maatschappij naar hun hand te zetten en te gebruiken of misbruiken...
Die kunnen hier alles gebruiken wat hier te rapen valt,spijtig dat wij er ook nog rondlopen!

Laatst gewijzigd door andev : 1 maart 2010 om 18:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 18:56   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Grappig. Of juist niet, ik zou het eigenlijk niet kunnen zeggen. In een complexe samenleving als de onze volstaat de gewone intermenselijke solidariteit niet. Vandaar de sociale zekerheid.
Ge vergeet dat de sociale zekerheid uit de gewone intermenselijke solidariteit ontstaan is.
Dat ging goed tot sommigen dachten dat het een industrie op zich is waar iedereen kan in graaien en niemand moet spijzen.
Ik vind daar niets grappig aan.
Citaat:
Als dat het niveau is, is het hier nog triester gesteld dan ik dacht. Mensenlief toch. Discussieer eens op een volwassen manier ipv zoals kleuters?
Dat zeggen mijn kleinkinderen ook als ik beweer dat mijn geld op is.
Ze weten heel goed dat ik dat gewoon uit de muur kan halen.
Oud 1 maart 2010, 19:02   #59
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het dan ook vooral over de Fransen, de Italianen, de Grieken, de Spanjaarden, de Portugezen, de Chinezen, de Japanners en noem maar op die ook nu nog vreedzaam met ons samenleven...
Wat een verschil tussen al die groepen en de moslims van nu, nietwaar?
De eersten kwamen zich hier inwerken en integreren, de laatsten om de maatschappij naar hun hand te zetten en te gebruiken of misbruiken...
Die kunnen hier alles gebruiken wat hier te rapen valt,spijtig dat wij er ook nog rondlopen!
U dicht de moslims een bewust kwaadwillige ingesteldheid toe en verklaart daarmee de problemen van de migratie. Ik meen dat u zich vergist.

Het grote verschil tussen Marokkaanse migranten (want ik vermoed dat u daar op doelt) en Franse, Griekse, Spaanse en de hele rist anderen, zal zeker deels verklaard kunnen worden door de cultuur en dus de godsdienst. Ik twijfel daar niet aan.

Maar ik denk dat er nog andere zaken meespelen die ik hier al heb aangehaald. Een groot verschil lijkt me dat een Fransman die naar België komt enerzijds cultureel niet hoeft te integreren omdat hij dezelfde basis deelt en anderzijds economisch sneller integreert aangezien hij dezelfde economische realiteit deelt. Dat geldt voor het gros van de Europese migratie met misschien een deel van de Balkan als uitzondering.
Voor iemand die van het Marokkaanse platteland komt ligt dat iets anders. Die moet cultureel een bijzonder grote stap zetten. Ziet u zich integreren op het Marokkaanse platteland? Neen wellicht. Wel, de afstand is veen groot.
Bovendien moet zo'n migrant ook economisch integreren. Dat verliep makkelijk tijdens de jaren zestig aangezien dat ook de bedoeling van de migratie was: de arbeidsplaatsen stonden op hen te wachten.

Vandaag is die realiteit heel anders: er heerst een hoge werkloosheid en we zijn omgeschakeld van een veeleer industriële economische productie naar een diensteneconomie waar voor ongeschoolde handlangers nauwelijks plaats is.

De combinatie van die factoren verklaart deels de problemen.

Er is nog een verklaring: in tegenstelling tot de door u vermelde Chinezen, Fransen, Grieken et al, was de migratie bij de Marokkanen niet louter een individuele beslissing en was het niet eens de bedoeling om hier hun leven in te richten. Het was een boven hun hoofd georganiseerde en tijdelijke economische migratie. Veel reden om zich cultureel te integreren hadden ze dus niet.

Nu, los van die achterliggende redenen en verklaringen voor de problemen, ben ik vooral geïnteresseerd in oplossingen. Ik denk dat er heel wat mis is met ons migratiebeleid en daarover zijn we het dus deels eens. Maar ik meen dat die problemen veroorzaakt worden door een barslecht beleid en dat de migranten - net als het armere deel van de Belgische bevolking - daarvan veeleer het slachtoffer dan wel de oorzaak is. Ik zou de problemen dus ook op die manier aanpakken: niet door migranten te stigmatiseren of hen met alle zonden van Israël te overladen maar door op zoek te gaan naar beleidsmaatregelen die concreet verhelpen aan de grootste problemen. Ik denk dus dat we qua onderwijs, opleiding en werkgelegenheid een tandje moeten bijsteken. En ja, ik stel met u vast dat ons juridisch apparaat slecht functioneert en dat ook daar tamelijk radicale maatregelen nodig zijn om althans de ergste criminaliteit een halt toe te roepen.

Oud 1 maart 2010, 19:10   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechten gelden voor iedereen. Anders zijn het geen rechten maar gunsten.
.
Dat is nu eens gesproken.
Allochtonen, armen, werklozen enz. hebben dus evenveel recht om hier een huis te kopen, huren als ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be