![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De N-VA blijft een zelfstandige partij met haar eigen standpunten. Enkel bij de punten van overeenkomst is er samenwerking met de CD&V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De punten van overeenkomst: http://www.n-va.be/kartel/vlaamskartel.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets wordt in dit land door de Belgische politiek zo met de voeten getreden als 'Vlaamse' overeenkomsten.
Voor de resoluties in het Vlaamse parlement zal dat trouwens niet eens de eerste keer zijn.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() ik wacht nog altijd op de meerwaarde van het Blok voor vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Veel wordt er gezegd dat dit geld dient om onkosten te dekken, diplomatieke kosten zijn enigsinds nog te verantwoorden, de enorme bedragen die in bijvoorbeeld de huwelijken en geboorteceremonies zitten zijn echter totaal overbodig.
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarlijk astronomisch! De prijs van een lepel mayonnaise op uw veertiendagelijks pakje friet. Citaat:
Even overbodig als subsidies voor sport. Even overbodig als kosten voor beveiliging van allerhande evenementen. Vertel eens welk soort kille koude utilitaristische maatschappij jij voor ogen hebt? Behoor jij ook tot die troupeau van Vlaamse duitenklievers-kultuurbarbaren die elke cent in twee bijten en ziek worden als het gespendeerd wordt 'aan de overkant' of aan iets wat hij niet begrijpt of waar hij geen persoonlijke interesse voor voelt? Bekijk eens de films van MAd MAx. Ik vond het dikke bullshit, maar als ik lieden van uw slag bezig hoor, dan wordt in die prenten een toekomstbeeld geschilderd dat minder veraf is dan we wel denken.......... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staaf, bedoel je dat die kliek francofone duitenklievers van Saksen-Coburgers bijdraagt aan een warmer klimaat in het onveranderlijk Vlaamsvijandige België?
Al was het maar één cent per Belg, dan nog heeft die onverkozen familieclan er geen recht op om de eenvoudige reden dat de meerderheid van de Belgen er niet langer achterstaat. Blijkbaar is de 'cultuur' waar jij het over hebt het behouden van een familie van nitwits niet waard. Maar ik hou jou niet tegen om de som van die luttele centjes uit je eigen, Superstaafse zak te betalen. ![]()
![]() |
#54 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan je zeggen dat er in Vlaanderen mensen duitenklievers moeten zijn om hun gezin te voorzien van basisbehoeften, en dat ik in die context niet gediend ben met een gewest dat denkt zijn werkloosheid op te lossen door iedereen voor de overheid te laten werken (met de daarbij horende kosten). Hierbij mijn ongelooflijk deprimerende toekomstvisie!
![]() |
![]() |
#56 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat 94 eurocent van mijn belastingbijdragen besteed worden aan de familie Van Saxen Cobourg, beroepsprofiteurs en randdebielen van vader op zoon, daar baal ik van. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() [size=6]Basisprincipe van respect = dat het wederzijds moet zijn ![/size]
respect voor onze koning..... tja sé......ik kan me niet van de indruk ontdoen dat telkens zijn Paola in het openbaar verschijnt en men is vlaams aan 't spreken in haar geburen, ze een lip trekt alsof men duivenstront onder haren neus aan t'houden is..... elke keer ze op TV komt, op elke foto in de krant...... ze kan het niet wegsteken.....haar respect voor haar "onderdanen" die het grootste deel van haar "koninklijke pree" betalen ! ![]()
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Bepaalde vlaams-nationale kringen kunnen het blijkbaar nog steeds niet verkroppen dat de N-VA niet in zee is gegaan met de racisten van het VB.
Ze doen hier dan ook aan voortdurende desinformatie. 1. De N-VA zijn realpolitikers, geen dwaze idealisten die strijdend ten onder gaan als naieve helden. De peilingen waren duidelijk: de 5% was niet haalbaar. Om iets te veranderen heb je macht nodig. Die macht krijgen we door het kartel: in zetels en in financiering. 2. Inhoudelijk zijn er kartelafspraken: Het gaat hier om Vlaamse verkiezingen, federalisering is een federale bevoegdheid. Op Vlaams niveau dient het kartel om een beter beleid te voeren dan de paarse geklungel. Het kartel dient tevens om de stemmen van de N-VA te cumuleren met die van de CD&V, waardoor de stemmen niet verloren gaan, en er tegelijk een incontournabele partij ontstaat, om paars te breken. Er zijn ook garanties op de uitvoering van de Vlaamse resoluties: bij niet nakomen van afspraken scheiden onze wegen, maar heeft de N-VA wel een eigen fractie, eigen financiering en dus macht. Dit verschilt ons trouwens ook van Spirit en andere kartelpartners in het land. 3. Iedere partij heeft zijn eigen partijprogramma, alleen het verkiezingsprogramma is van beiden. Daar staat nergens dat we voor de monarchie zijn, voor minder Vlaamse bevoegdheden, etc ... Het is een compromis. We kunnen van de CD&V niet eisen dat ze opeens indipendentisten en republikeinen worden, omgekeerd kan de CD&V het tegendeel niet van ons verlangen. 4. Nu is er de vraag: waarom niet met het VB? Wel, het zijn Vlaamse verkiezingen, en onze visie over de vlaamse beleidspunten staat veel verder af van het VB dan van de CD&V. Ten tweede wensne wij niet in zee te gaan met 1. racisten 2. autoritairen 3. reactionairen 4. anti-liberalen 5. corporatisten Op de Vlaamse standpunten mag er dan al wel een "godsvrede" bestaan, en kunnen wij elkaar steunen, maar daar blijft het ook bij. Op Vlaams niveau moet er een beleid gevoerd worden, en is dus een overeenkomstige maatschappelijke visie noodzakelijk.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Statenlid