Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2004, 19:36   #41
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Op 13 juni pas?

En nu al verstikken jullie je allereerste 'Vlaamse' strijdpunt en slikken jullie het CD&V standpunt over de Belgische koning?

We zullen wel zien wat er NA 13 juni nog allemaal zal geslikt worden terwille van de kruimeltjes die van de tjeventafel vallen.
Oei oei.

De N-VA blijft een zelfstandige partij met haar eigen standpunten. Enkel bij de punten van overeenkomst is er samenwerking met de CD&V.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 19:39   #42
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Op 13 juni pas?

En nu al verstikken jullie je allereerste 'Vlaamse' strijdpunt en slikken jullie het CD&V standpunt over de Belgische koning?

We zullen wel zien wat er NA 13 juni nog allemaal zal geslikt worden terwille van de kruimeltjes die van de tjeventafel vallen.
Oei oei.

De N-VA blijft een zelfstandige partij met haar eigen standpunten. Enkel bij de punten van overeenkomst is er samenwerking met de CD&V.
En die punten van overeenkomst zijn? Alleszins niet het koningshuis blijkbaar.
Timor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 19:40   #43
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De punten van overeenkomst: http://www.n-va.be/kartel/vlaamskartel.htm
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 19:53   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niets wordt in dit land door de Belgische politiek zo met de voeten getreden als 'Vlaamse' overeenkomsten.

Voor de resoluties in het Vlaamse parlement zal dat trouwens niet eens de eerste keer zijn.
Oud 10 mei 2004, 19:55   #45
giserke
Banneling

Standaard

ik wacht nog altijd op de meerwaarde van het Blok voor vlaanderen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 19:55   #46
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

imponderabilia schreef:
Als het gaat over het systeem mag het wel duidelijk zijn, 100% tegen (zeker wat betreft de enorme bedragen die er naar de koninklijke familie gaan).

Plak daar eens een concreet cijfer op
10,4 miljoen euro (verandert uiteraard elk jaar door o.a. de indexering)

Veel wordt er gezegd dat dit geld dient om onkosten te dekken, diplomatieke kosten zijn enigsinds nog te verantwoorden, de enorme bedragen die in bijvoorbeeld de huwelijken en geboorteceremonies zitten zijn echter totaal overbodig.
Oud 10 mei 2004, 19:58   #47
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Vergeet niet dat, naar de huidige peilingen kijkend, een tripartite nog altijd tot de mogelijkheden behoord, en dat dat betekent dat het Vlaams Blok de enige oppositiepartij wordt. Wat dan weer tot gevolg heeft dat jullie genadeloos kunnen afgestraft worden binnen 4 jaar wanneer jullie die Vlaamse reflex helemaal niet waarmaken als het er echt toe doet.
Hou er ook rekening mee dat dat maar peilingen zijn en dat het (o horror ) niet is uitgesloten dat paars (evt terug +groen) ook gewoon voort kan doen. Eérst met vereende krachten paars kapot en over wie wat daarna al dan niet gaat doen kunnen we het dan nog hebben zou ik zeggen
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 19:59   #48
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
De punten van overeenkomst: http://www.n-va.be/kartel/vlaamskartel.htm
Sorry hoor, maar meer dan wat vage standpunten en de splitsing van B-H-V (die ondertussen elke grote Vlaamse partij al steunt) kom ik niet na het lezen van die tekst. Ik vroeg concrete zaken.
Oud 10 mei 2004, 20:02   #49
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Vergeet niet dat, naar de huidige peilingen kijkend, een tripartite nog altijd tot de mogelijkheden behoord, en dat dat betekent dat het Vlaams Blok de enige oppositiepartij wordt. Wat dan weer tot gevolg heeft dat jullie genadeloos kunnen afgestraft worden binnen 4 jaar wanneer jullie die Vlaamse reflex helemaal niet waarmaken als het er echt toe doet.
Hou er ook rekening mee dat dat maar peilingen zijn en dat het (o horror ) niet is uitgesloten dat paars (evt terug +groen) ook gewoon voort kan doen. Eérst met vereende krachten paars kapot en over wie wat daarna al dan niet gaat doen kunnen we het dan nog hebben zou ik zeggen
Akkoord. Maar zoals het er nu naar uitziet is het toch niet zo waarschijnlijk dat paars nog een meerderheid haalt, zelfs niet met Groen erbij. Ik ging gewoon even uit van het feit dat, wanneer het Vlaams Kartel de verkiezingen wint, ze zich wel degelijk zullen moeten bewijzen op communautair niveau.
Oud 10 mei 2004, 20:02   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Dit is DE meerwaarde van het Vlaams Blok, misérke:

Citaat:
Vergeet niet dat, naar de huidige peilingen kijkend, een tripartite nog altijd tot de mogelijkheden behoord, en dat dat betekent dat het Vlaams Blok de enige oppositiepartij wordt. [size=6]Wat dan weer tot gevolg heeft dat jullie genadeloos kunnen afgestraft worden binnen 4 jaar wanneer jullie die Vlaamse reflex helemaal niet waarmaken als het er echt toe doet[/size]
Oud 10 mei 2004, 20:02   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
www.vlaamsblok2004.be klik bij programma op brochure... en je weet waarom als je de moeite wil doen het te lezen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 21:20   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:

imponderabilia schreef:
Als het gaat over het systeem mag het wel duidelijk zijn, 100% tegen (zeker wat betreft de enorme bedragen die er naar de koninklijke familie gaan).

Plak daar eens een concreet cijfer op
10.400.000 €=0,94€ of 94 Eurocent per Belg.
Waarlijk astronomisch!
De prijs van een lepel mayonnaise op uw veertiendagelijks pakje friet.

Citaat:
Veel wordt er gezegd dat dit geld dient om onkosten te dekken, diplomatieke kosten zijn enigsinds nog te verantwoorden, de enorme bedragen die in bijvoorbeeld de huwelijken en geboorteceremonies zitten zijn echter totaal overbodig.
Even overbodig als alle andere cultuur.
Even overbodig als subsidies voor sport.
Even overbodig als kosten voor beveiliging van allerhande evenementen.

Vertel eens welk soort kille koude utilitaristische maatschappij jij voor ogen hebt?
Behoor jij ook tot die troupeau van Vlaamse duitenklievers-kultuurbarbaren die elke cent in twee bijten en ziek worden als het gespendeerd wordt 'aan de overkant' of aan iets wat hij niet begrijpt of waar hij geen persoonlijke interesse voor voelt?
Bekijk eens de films van MAd MAx. Ik vond het dikke bullshit, maar als ik lieden van uw slag bezig hoor, dan wordt in die prenten een toekomstbeeld geschilderd dat minder veraf is dan we wel denken..........
Oud 10 mei 2004, 21:48   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Staaf, bedoel je dat die kliek francofone duitenklievers van Saksen-Coburgers bijdraagt aan een warmer klimaat in het onveranderlijk Vlaamsvijandige België?

Al was het maar één cent per Belg, dan nog heeft die onverkozen familieclan er geen recht op om de eenvoudige reden dat de meerderheid van de Belgen er niet langer achterstaat.
Blijkbaar is de 'cultuur' waar jij het over hebt het behouden van een familie van nitwits niet waard.

Maar ik hou jou niet tegen om de som van die luttele centjes uit je eigen, Superstaafse zak te betalen.
Oud 10 mei 2004, 21:51   #54
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Waarlijk astronomisch!
Ach, in dat geval wil ik ook wel best van elke Belg 0,94 eurocent krijgen. Het is tenslotte toch best discriminerend dat ik dit niet krijg, enkel en alleen omdat ik uit de verkeerde baarmoeder kom, nietwaar?
Oud 10 mei 2004, 22:23   #55
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarlijk astronomisch!

Citaat:

Vertel eens welk soort kille koude utilitaristische maatschappij jij voor ogen hebt?
Behoor jij ook tot die troupeau van Vlaamse duitenklievers-kultuurbarbaren die elke cent in twee bijten en ziek worden als het gespendeerd wordt 'aan de overkant' of aan iets wat hij niet begrijpt of waar hij geen persoonlijke interesse voor voelt?
Bekijk eens de films van MAd MAx. Ik vond het dikke bullshit, maar als ik lieden van uw slag bezig hoor, dan wordt in die prenten een toekomstbeeld geschilderd dat minder veraf is dan we wel denken..........
Er zit een fout in je redenering je moet namelijk dat berag niet delen door 10.000.000 mensen maar door de werkelijke betalende massa met een inkomen dat wil zeggen de actieve bevolking circa 4.000.000 mensen, en het gaat hier niet over het bedrag per persoon want dat is belachelijk uiteraard. Maar globaal kan je met dat bedrag wel zeer nuttige dingen doen, dan denk ik bijvoorbeeld de tekorten in de gezondheidszorg wegwerken, als dat nog geen schrikwekkend toekomstbeeld is , en stel je voor, voor mij mag zelfs de helft van dat geld naar de Walen gaan, ook een zeer beangstigend toekomstbeeld.
Ik kan je zeggen dat er in Vlaanderen mensen duitenklievers moeten zijn om hun gezin te voorzien van basisbehoeften, en dat ik in die context niet gediend ben met een gewest dat denkt zijn werkloosheid op te lossen door iedereen voor de overheid te laten werken (met de daarbij horende kosten).

Hierbij mijn ongelooflijk deprimerende toekomstvisie!
Oud 11 mei 2004, 10:43   #56
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarlijk astronomisch!

Citaat:

Behoor je tot de kudde royalistische koekendozenfans die het uitkirren van plezier als Astridje in't zweet er drie woordjes Nederlands zonder hakkelen uitkrijgt ten gelegenheid van haar ondraaglijke maar royaal betaalde job die uit lintjesknippen bestaat? Behoor jij tot het zelfverklaarde selecte Belgicische clubje dat de laatste permanent van Fabiola tot het toppunt van cultuur bombardeert, cultuur die royale subsidies van de belastingbetaler verantwoordt, want zonder wordt het een koele utilitaristische maatschappij

Dat 94 eurocent van mijn belastingbijdragen besteed worden aan de familie Van Saxen Cobourg, beroepsprofiteurs en randdebielen van vader op zoon, daar baal ik van.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 11:13   #57
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Basisprincipe van respect = dat het wederzijds moet zijn ![/size]

respect voor onze koning..... tja sé......ik kan me niet van de indruk ontdoen dat telkens zijn Paola in het openbaar verschijnt en men is vlaams aan 't spreken in haar geburen, ze een lip trekt alsof men duivenstront onder haren neus aan t'houden is..... elke keer ze op TV komt, op elke foto in de krant...... ze kan het niet wegsteken.....haar respect voor haar "onderdanen" die het grootste deel van haar "koninklijke pree" betalen !
Oud 11 mei 2004, 11:31   #58
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Bepaalde vlaams-nationale kringen kunnen het blijkbaar nog steeds niet verkroppen dat de N-VA niet in zee is gegaan met de racisten van het VB.

Ze doen hier dan ook aan voortdurende desinformatie.

1. De N-VA zijn realpolitikers, geen dwaze idealisten die strijdend ten onder gaan als naieve helden. De peilingen waren duidelijk: de 5% was niet haalbaar. Om iets te veranderen heb je macht nodig. Die macht krijgen we door het kartel: in zetels en in financiering.

2. Inhoudelijk zijn er kartelafspraken: Het gaat hier om Vlaamse verkiezingen, federalisering is een federale bevoegdheid. Op Vlaams niveau dient het kartel om een beter beleid te voeren dan de paarse geklungel. Het kartel dient tevens om de stemmen van de N-VA te cumuleren met die van de CD&V, waardoor de stemmen niet verloren gaan, en er tegelijk een incontournabele partij ontstaat, om paars te breken.

Er zijn ook garanties op de uitvoering van de Vlaamse resoluties: bij niet nakomen van afspraken scheiden onze wegen, maar heeft de N-VA wel een eigen fractie, eigen financiering en dus macht. Dit verschilt ons trouwens ook van Spirit en andere kartelpartners in het land.

3. Iedere partij heeft zijn eigen partijprogramma, alleen het verkiezingsprogramma is van beiden. Daar staat nergens dat we voor de monarchie zijn, voor minder Vlaamse bevoegdheden, etc ... Het is een compromis. We kunnen van de CD&V niet eisen dat ze opeens indipendentisten en republikeinen worden, omgekeerd kan de CD&V het tegendeel niet van ons verlangen.

4. Nu is er de vraag: waarom niet met het VB? Wel, het zijn Vlaamse verkiezingen, en onze visie over de vlaamse beleidspunten staat veel verder af van het VB dan van de CD&V. Ten tweede wensne wij niet in zee te gaan met

1. racisten
2. autoritairen
3. reactionairen
4. anti-liberalen
5. corporatisten

Op de Vlaamse standpunten mag er dan al wel een "godsvrede" bestaan, en kunnen wij elkaar steunen, maar daar blijft het ook bij. Op Vlaams niveau moet er een beleid gevoerd worden, en is dus een overeenkomstige maatschappelijke visie noodzakelijk.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 12:22   #59
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Citaat:
Vertrouwen in koninghuis krijgt klap

(...)

Opvallend is hoe de populariteit van de koning een knauw krijgt. Van 51 procent in 2000 naar 39,6 in 2002 - al blijkt uit de hele statistiek dat 2000 misschien eerder een uitschieter was, dankzij het huwelijk van prins Filip in december 1999.
Dan vond ik hem voor 61,4% een überkwal, en voor 39,6% had ik er medelijden mee, althans in 2002. In 2003 en 2004 durf ik niet meer zeggen want we leven volop in de vierde belgische repressie en 'la justice des rois nègres' is heel dichtbij gekomen.

Of sla ik de bal weer mis...
De vierde Belgische repressie???
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 12:24   #60
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Zoals reeds anderen gezegd hebben, kunnen we de taken van een presiden + de daaraan verbonden kosten zelf bepalen.
Net zoals bij een koning.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be