Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2004, 13:02   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik noem Joos geen Christen.
Hahaha. Daar zijn de progressieven weer die ons, christenen, eens gaan dicteren wat een christen eigenlijk is.
Alsof JIJ het wèl zou weten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 13:07   #42
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Ik vrees dat ge uw geschiedenis niet kent.
De Egyptenaren wisten al dat de aarde rond was, zij kenden de loop van de planeten etc.
Er zijn technieken die pas in de 20ste eeuw zijn herondekt, maar die gemeengoed waren bij de Etrusken, 700 jaar voor JC!

Als er iets is geweest dat algemeen funest was en nog is voor de mensheid, is het wel de godsdienst.
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de Egyptenaren en de Etrusken geen godsdienst hadden. Wees gerust, ik ken meer geschiedenis dan u.
Juist!
en het waren niet de egyptenaren die wisten dat de aarde rond was, maar wel de grieken. Dat die griek het in egypte bewezen heeft had niets met de egyptenaren te maken.

Graag meer info over die technieken van de etrusken die maar "onlangs" opnieuw werden ontdekt. Wil altijd wat bijleren
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 13:17   #43
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie ben jij om daarover te oordelen?!?

Het doet me denken aan die onbenul van een Rik Torfs die zich om één of andere reden prof mag noemen en die stelde dat Joos eigenlijk maar een dom dorpspastoortje is die de intellectuele bagage mist om het maatschappelijk debat aan te gaan.
De realiteit is lichtjes anders: Joos is net als Torfs doctor in kerkelijk recht, en zetelt in de kerkelijke rechtbank. Joos is redelijk goed bevriend met de Paus, die hem aanstelde als kardinaal om de Godfried Danneels een ferme stok tussen de wielen te steken.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 13:47   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:

Het doet me denken aan die onbenul van een Rik Torfs die zich om één of andere reden prof mag noemen en die stelde dat Joos eigenlijk maar een dom dorpspastoortje is die de intellectuele bagage mist om het maatschappelijk debat aan te gaan.
De realiteit is lichtjes anders: Joos is net als Torfs doctor in kerkelijk recht, en zetelt in de kerkelijke rechtbank. Joos is redelijk goed bevriend met de Paus, die hem aanstelde als kardinaal om de Godfried Danneels een ferme stok tussen de wielen te steken.
Wie ben jij om te oordelen dat de ene doctor in kerkelijk recht een onbenul is en de andere iemand die klaarblijkelijk de wijsheid in pacht heeft?

Maakt het Joos meer waard dan Torfs dat hij "redelijk goed bevriend met de paus" is? Misschien valt de oorzaak van hun onverholen homohaat wel te achterhalen in het seminarie waar beiden tijdens hun jonge jaren vertoefden. Het zal daar 's nachts wel vaak eenzaam en koud geweest zijn voor die jonge, viriele kereltjes. Ook geestelijken hebben immers lustgevoelens (als het aantal verkrachte koorknapen tenminste een indicatie mag zijn). Men zegt niet voor niets dat degenen die zich het felste tegen homoseksualiteit verzetten degenen zijn die er zich het sterkst toe aangetrokken voelen... Stel je voor: de paus, een mietje! De soepjurk draagt hij al, nu nog een paar pumps met naaldhakken en een handtasje...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 mei 2004, 14:20   #45
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wie ben jij om te oordelen dat de ene doctor in kerkelijk recht een onbenul is en de andere iemand die klaarblijkelijk de wijsheid in pacht heeft?
Maakt het Joos meer waard dan Torfs dat hij "redelijk goed bevriend met de paus" is? Misschien valt de oorzaak van hun onverholen homohaat wel te achterhalen in het seminarie waar beiden tijdens hun jonge jaren vertoefden. Het zal daar 's nachts wel vaak eenzaam en koud geweest zijn voor die jonge, viriele kereltjes. Ook geestelijken hebben immers lustgevoelens (als het aantal verkrachte koorknapen tenminste een indicatie mag zijn). Men zegt niet voor niets dat degenen die zich het felste tegen homoseksualiteit verzetten degenen zijn die er zich het sterkst toe aangetrokken voelen... Stel je voor: de paus, een mietje! De soepjurk draagt hij al, nu nog een paar pumps met naaldhakken en een handtasje...
Raf veronderstelt heel veel en oordeelt en stelt dan parmant de vraag: "Wie ben jij om te oordelen?"
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 14:24   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Raf veronderstelt heel veel en oordeelt en stelt dan parmant de vraag: "Wie ben jij om te oordelen?"

Citaat:
Oud 10 mei 2004, 14:35   #47
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Maar beste Raf, ik heb helemaal niet geoordeeld!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 15:15   #48
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vrees dat ge uw geschiedenis niet kent.
De Egyptenaren wisten al dat de aarde rond was, zij kenden de loop van de planeten etc.
Er zijn technieken die pas in de 20ste eeuw zijn herondekt, maar die gemeengoed waren bij de Etrusken, 700 jaar voor JC!

Als er iets is geweest dat algemeen funest was en nog is voor de mensheid, is het wel de godsdienst.
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de Egyptenaren en de Etrusken geen godsdienst hadden. Wees gerust, ik ken meer geschiedenis dan u.
Begrijpend lezen, jongen!
Jij had het over monotheïstische godsdiensten. Ik dus ook.
Het christendom bv. was en is een ware ramp voor de mensheid. Op alle gzebied.
Zoöok de islam en het jodendom.

Idem dito voor meester Jan. Maar ja diens fundamentalisme is gekend.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 15:28   #49
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

uit www.gva.be

De katholieke vereniging "Belgique et Chrétienté" kondigt op haar website aan dat er op 13 mei in Brussel een conferentie wordt georganiseerd "over christelijke verplichtingen die moeten worden nageleefd en gezinswaarden die moeten worden verdedigd". Spreker is kardinaal Gustaaf Joos.
"Belgique et Chrétienté" staat bekend als behorende tot het extreem-rechtse landschap. Haar voorzitter Alain Escada was vroeger achtereenvolgens bij het Front Nouveau de Belgique (FNB) en het Front National. Hij was ook oprichter van het anti-semitische en pro-nazi tijdschrift "Polémique-Info". Escada is ook actief lid van de "Fraternité Saint-Pie X", die trouw is aan de antisemitische doctrine van Charles Maurras. Het broederschap is sinds enkele jaren eigenaar van de Sint-Jozefskerk op het Frère Orban-plein in Brussel.

"Belgique et Chrétienté" zegt als doel de strijd tegen "het anti-christelijke en anti-Belgische racisme" te hebben. In dat kader aarzelt ze niet in verzet te gaan tegen eisen door mensen van hetzelfde geslacht.
De website , een felle tegenstander van de extreem-rechtse ideologie, laakte zondag het bezoek van kardinaal Joos aan de militanten van "Belgique et Chrétienté".

De man met het glazen brilletje naast Bruno Gollnisch van het Franse F.N is Alain Escada..tevens de oprichter van de unitaristische splinterpartij UNIE die nu opgegaan is in de B.U.B.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 15:44   #50
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Godsdienst is de nummer 1 oorzaak van alle miserie, oorlogen en ellende in de wereld. Als je dan nog eens beseft dat het allemaal verzinsels zijn (de Bijbel is pure sience-fiction) (heb vorig jaar nog een fantastische geschiedenisleraar gehad die zowat elke zin ontkracht heeft), dan ben ik blij dat ik daar allemaal niet in geloof.

Wat niet wegneemt dat ik natuurlijk wel mensen respecteer die wel geloven. Ze doen maar.
Godsdienst is de bron van de meeste beschaving, vrijheid en kunst die de mensheid al voortgebracht heeft.
Voor de kampioenstitel miserie zou ik eens gaan aankloppen bij Nazisme en Communisme, twee zéér anti-religieuze wereldbeschouwingen.
U hebt beiden gelijk.
Tijd voor een volgende stap in de evolutie.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 16:02   #51
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Religies hebben niets met 'god' te maken. Dat kan ook niet.
Als er al een definitie van het begrip 'god' mogelijk zou zijn dan zou die in de richting moeten gaan van 'absolute oneindigheid'.
Welnu, religies houden zich vrijwel uitsluitend bezig met leefregels. Leefregels zijn tijd- en plaatsgebonden en kunnen dus per definitie niets goddelijks hebben. (Wat niet betekend dat ze niet noodzakelijk zijn)
Dat de link god-moraal toch wordt gelegd is uitsluitend om de regels gemakkelijker afdwingbaar te maken.

Als religies vechten, dan zijn het of de verschillende levenswijzen die vechten, of het betreft een ordinaire strijd om de macht.
Dit laatste is vrijwel altijd het geval.

Illustratief, niet argumentatief: 'god' blijkt een fenisisch woord te zijn dat zoiets als donder of donderwolk betekent. Verder blijken alle woorden die in de indogermaanse talen voor god gebruikt worden dezelfde stam te hebben: dju, gu... Dat betekent 'bliksem'.
Wie of wat wordt dan aanbeden?!!!
Oud 10 mei 2004, 20:51   #52
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
uit www.gva.be

De katholieke vereniging "Belgique et Chrétienté" kondigt op haar website aan dat er op 13 mei in Brussel een conferentie wordt georganiseerd "over christelijke verplichtingen die moeten worden nageleefd en gezinswaarden die moeten worden verdedigd". Spreker is kardinaal Gustaaf Joos.
"Belgique et Chrétienté" staat bekend als behorende tot het extreem-rechtse landschap. Haar voorzitter Alain Escada was vroeger achtereenvolgens bij het Front Nouveau de Belgique (FNB) en het Front National. Hij was ook oprichter van het anti-semitische en pro-nazi tijdschrift "Polémique-Info". Escada is ook actief lid van de "Fraternité Saint-Pie X", die trouw is aan de antisemitische doctrine van Charles Maurras. Het broederschap is sinds enkele jaren eigenaar van de Sint-Jozefskerk op het Frère Orban-plein in Brussel.

"Belgique et Chrétienté" zegt als doel de strijd tegen "het anti-christelijke en anti-Belgische racisme" te hebben. In dat kader aarzelt ze niet in verzet te gaan tegen eisen door mensen van hetzelfde geslacht.
De website , een felle tegenstander van de extreem-rechtse ideologie, laakte zondag het bezoek van kardinaal Joos aan de militanten van "Belgique et Chrétienté".

De man met het glazen brilletje naast Bruno Gollnisch van het Franse F.N is Alain Escada..tevens de oprichter van de unitaristische splinterpartij UNIE die nu opgegaan is in de B.U.B.
Leugens! Laster! BUB heeft NIETS te maken met de walgelijke anti-semitische zot Escada! BUB distantieert zich duidelijk van alle anti-semitische initiatieven en mensen! Overigens is GEEN ENKEL ex-UNIE-lid thans lid van de BUB. Mag ik u vragen deze lastercampagne te stoppen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 20:53   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hahaha. Daar zijn de progressieven weer die ons, christenen, eens gaan dicteren wat een christen eigenlijk is.
Ja, ik vertrouw immers op de Kerk die de hoedster is van de waarheid op aarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 20:54   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij had het over monotheïstische godsdiensten. Ik dus ook.
Het christendom bv. was en is een ware ramp voor de mensheid. Op alle gzebied.
Zoöok de islam en het jodendom.
Dat het christendom een grote beschavende invloed had op de Oude Wereld alsook de Germaanse volkeren vergeten onze christenhaters natuurlijk wel eventjes. Blijkbaar hadden ze liever onder de Romeinen geleefd of onder de heidense Germanen. Blijkbaar was het bij die laatsten heel wat beter.
Oud 10 mei 2004, 20:56   #55
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vergeef het hem, want hij weet niet wat hij zegt...

Moest het niet zo intriest zijn, dan zou ik gieren van 't lachen, maar ik heb meer zin om te wenen bij zoveel domheid. En daarvan moeten onze kinderen onderwijs krijgen!
Oud 10 mei 2004, 21:00   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Escada is ook actief lid van de "Fraternité Saint-Pie X", die trouw is aan de antisemitische doctrine van Charles Maurras. Het broederschap is sinds enkele jaren eigenaar van de Sint-Jozefskerk op het Frère Orban-plein in Brussel.
Hahahaha. De Sint-Priesterbroederschap Sint-Pius X heeft niets met Charles Maurras te maken. Maar ja, de linkiewinkies schoppen weer flink om zich heen en verzinnen de leugens ter plaatse. Natuurlijk weten ze niet dat de stichter van de Priesterbroederschap, die trouwens ook een heus klooster en kerk heeft in Antwerpen, een uitgesproken tegenstander was (en heel zijn leven is gebleven) van de "Action Française" (waarop Maurras een grote invloed op had). Mgr. Lefebvre, een Frans-Vlaming trouwens die die identiteit nooit onder stoelen of banken heeft gestoken en in zijn bisschoppelijk schild zelfs de Vlaamse Leeuw droeg, heeft altijd gesteld dat heel wat ideeën van Charles Maurras niet overeenkomstig zijn de kerkelijke leer. Niet zo verwonderlijk: hierin volgt hij gewoon het oordeel van de Kerk die toendertijd Charles Maurras en de Action Française veroordeelde.

Kortom, de linkiewinkies hebben er weer niets van begrepen...

Mgr. Lefebvre zaliger:

Oud 10 mei 2004, 21:03   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Leugens! Laster! BUB heeft NIETS te maken met de walgelijke anti-semitische zot Escada!
Antisemitisch? Waar moet dat dan uitbleken? Concrete voorbeelden van mr. Escada's antiseministisme?
Oud 10 mei 2004, 21:09   #58
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Méén jij dat!? Beangstigend bijna
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 21:25   #59
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
uit www.gva.be

Leugens! Laster! BUB heeft NIETS te maken met de walgelijke anti-semitische zot Escada! BUB distantieert zich duidelijk van alle anti-semitische initiatieven en mensen! Overigens is GEEN ENKEL ex-UNIE-lid thans lid van de BUB. Mag ik u vragen deze lastercampagne te stoppen?
Nochtans was een groot deel van de EDB-leden in Antwerpen die zich bij de BUB heeft aangesloten lid van UNIE.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 21:27   #60
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Nochtans was een groot deel van de EDB-leden in Antwerpen die zich bij de BUB heeft aangesloten lid van UNIE.
De enige Antwerpse EDB'er die ooit lid werd van BUB was Gustave Janssens, en die is al een half jaar geen lid meer.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be