![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee hoor, de horeca is een van de moeilijkste sectoren. Zeer veel faillissementen. Als ze nu ergens géén geld als slijk verdienen, dan wel in de horeca.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 2 maart 2010 om 01:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je wil weten of die mensen woekerwinsten aanrekenen, dan moet je eigenlijk maar gewoon kijken naar de rijkdom van caféuitbaters op rust. Als die op een yacht zitten, dan hebben ze hun voormalige klanten wellicht teveel laten betalen. Ik denk niet dat dat het geval is.
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij nu 1 cent winst maakt wil dat dus zeggen dat zijn inkoopprijs op 1 pint 0,99 euro is. Daarvoor rekende hij 1,60 euro, dat wil dus zeggen een winst van ongeveer 60 % op 1 pint. Nu kunnen we natuurlijk ook rekening beginnen houden met allerlei onkosten maar dan moeten we het totaal plaatje bekijken, koffie, theekes, soep,snackjes..etc. Maar ik heb het hier louter over de aan en verkoopprijs van een pintje. Laatst gewijzigd door daiwa : 2 maart 2010 om 03:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
edit: en 60 cent is op een bedrag van 1.6€ niet 'ongeveer 60%', maar slechts 37,5% Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 maart 2010 om 03:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er cafébazen zijn die na een hele carrière een spaarpot aangelegd hebben is juist. Maar daar staan er natuurlijk ook tegenover die dat niet hebben kunnen doen, die hun zaak hebben moeten sluiten of die - gezien de tijd en moeite die in dat café gestoken is - per arbeidsuur erg weinig verdienden.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 maart 2010 om 03:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zware bieren kosten slechts 1.5€ en sterke dranken worden gewoon niet geschonken. Maar ja, hier zijn de cafébazen met hun eigen centen hun café begonnen en kunnen zij de prijzen van hun aangekocht bier dus onderhandelen. Voor de brouwerijen is het bij hen, of de prijs van de grote winkelketens, of niets aan hen verkopen. En daar wringt het schoentje, veel mensen willen een eigen zaak opstarten, maar belenen zich te veel en laten zich via leningen tot verplichtingen verbinden. Maar ook de steden en gemeentes gaan niet vrijuit in deze zaak. Vaak moeten cafés hoge gemeente taksen betalen om te mogen openhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gebeurde hier al toch, op een verkoopprijs van 1 euro maakt hij 1 cent winst, wat dus wil zeggen dat zijn aankooprijs van 1 pint 0,99 euro is. Dus als hij nu door zijn pinten aan 1 euro te verkopen nog winst maakt kunnen we stellen dat hij door zijn pinten aan 1,60 euro te verkopen woekerwinsten maakte. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan ga jij me komen vertellen dat één euro een normale prijs is. Sorry, maar dat klopt gewoon niet.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tel bij volle cafés maar al de rest ook bij die verkocht geraakt die in lege cafés gewoon blijft staan.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 2 maart 2010 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
ik kan mij echt met de beste wil van de wereld niet herinneren hoeveel ik mijn bier betaal als ik uitga. wat ik wel weet is dat ik met 50 euro net toekom om een hele avond pintjes te zuipen. en dat ik de dag erna niet in opperfitte stemming ben. ik denk dat ge hier in brussel toch al gauw tegen de 4 euro voor ne halve liter betaalt.
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet ge wa ... ik ga naar de nachtwinkel mijne pint gaan halen en ik drink hem thuis uit ... Geen gezaag en geen geblaas (in 't zakske) of ik gedronken heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |