![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het krapuul en de ongeintereseerden vallen er dan uit, die kunnen ergens bij een baas dan een job gaan leren, en dan kunnen diegene die wel capaciteiten hebben of willen wel serieus doorstuderen. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Moest ik die leraar zijn, ik zou nu effectief met die meisjes (*zelfcensuur*), niemand gaat hen nu nog geloven.
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We weten er uiteraard ook maar van wat we in de kranten lezen. Maar indien dit effectief klopt dan heeft die leerkracht uiteraard gegronde redenen om te eisen dat de school veroordeeld wordt om hem een fikse schadevergoeding te betalen, bv. het equivalent van zijn verloning gedurende zijn normale verdere loopbaan.
Wat de betrokken kinderen zelf betreft lijkt het mij logisch dat zij van school gestuurd worden en vrolijk ergens anders hun jaar mogen gaan overdoen. Hen effectief vervolgen zal niet lukken gelet op de leeftijd, maar ook hier kan de leerkracht m.i. een fikse schadevergoeding eisen van de ouders. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik heb nergens gesproken van leerling onder de leerlingen te willen zijn en nog minder van de andere idd belachelijkheden waar jij over spreekt maar je kan je naar je eigen leeftijd gedragen en toch leelingen als mens behandelen hoor ... |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga maar eens argumenteren: "de mensen die niet snappen dat gezag het gevolg is van verdiend respect, gaan altijd sukkelen als politie agent" en als ge door het rood licht rijdt, dan is dat de schuld van de agent die er staat naar te kijken, en die "geen gezag kon afdwingen", zeker ? Moest er niet zoiets bestaan als boetes, rijbewijs kwijt, en celstraf, denk je dan dat ALLE mensen braaf het verkeersreglement zouden opvolgen "uit verdiend respect voor meneer of mevrouw de politieagent" ? Autoriteit komt voor een deel uit respect, en voor de rest uit echte macht. Macht komt uit de loop van het geweer, he. En als je van dat basisprincipe afwijkt, dan kan je gerust nog een tijdje komedie spelen, maar vroeg of laat heeft men dat door. Dan blijven er nog altijd die die respect hebben, maar het echt krapuul kan er dan zoveel mee rammelen als hen lief is. En dat is wat er in 't onderwijs gebeurt.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2010 om 12:48. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
En dan nog iets: waarom zouden mensen respect hebben voor iemand van wie ze geloven dat deze personen hen niet geven wat ze verdienen. Of dat geloof van verdienen misplaatst is of niet, is een andere discussie. Feit is dat het gros van alle studenten de leerkracht, docent en professor ziet als een onderdrukker en een saaie piet. Respect komt er niet bij kijken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nexer : 11 maart 2010 om 22:29. |
|||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
Orde , tucht , discipline en netheid !!!
![]() |
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Politici, journalisten, boekhouders en bankiers staan al jaren op de laatste plaatsen. Leeraars nummer één. Maar goed ook. Ik ben zelf geen leeraar meer, maar ben het een tijdje geweest, en heb ingezien hoe onmogelijk dat beroep is. Gelukkig heb ik de kans gekregen te "ontsnappen". Ik was zeer populair bij meisjes van 16, 17, 18 jaar, en er werd dikwijls gestreden om mijn aandacht. Ik kreeg zelfs geregeld liefdesbrieven. Ik kan me inbeelden dat jaloezie en onderlinge rivaliteit onder die jongeren soms erge consequenties kan hebben voor de leerkracht. Complotjes zijn nooit ver weg. Blij dat ik niet meer in die wereld vertoef. Hij is me te nauw.
|
|
|