![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat iemand antisemiet maakt - wat het overigens niet is - draag ik die titel met trots. Dat zou de Joodse Verlichtingsdenkers immers ook antisemieten maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Heeft u ook nog een inhoudelijke reactie Kallikles?
Zoals een antwoord op mijn vraag of u mij een antisemiet noemde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herlees de zin, hé. Ik geef je de toestemming om er iemand bij te halen als het voor jou een te grote intellectuele inspanning is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Die zin is niet eenduidig, en kan dus op twee manieren worden uitgelegd. Vandaar mijn eenvoudige vraag om verduidelijking: Noemt u mij daar een antisemiet, ja of nee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beetje vreemd voorstel maar heeft iemand er last van als het doorgaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik mag niet door groene lichten rijden van m'n religie, alleen door rode.
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Godverdomse kruiper! Zitten zagen over de islamieten dit en de islamieten dat maar de joden mogen hier de zotste eisen stellen en meneer gaat er mee akkoord. Ach ja, je bent Hollander zeker. Last er van hebben is hier helemaal niet van tel. Dat de joden in de JewSA de verkeerslichten gaan veranderen, maar niet hier. De joden hebben niet te beslissen over het openbare leven in Europa, en dat doen ze nu wel al veel te veel via lobbygroepen en politieke activiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de automobilisten die moeten stoppen voor een zebrapad terwijl daar helemaal niemand moet oversteken?
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nederlander. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het moet ook niet geleerd worden zoals u voorstelt. U gebruikt de Holocaust en pogroms als speeltjes, om de wereld ethisch onder druk te zetten. Niemand wil vergeleken worden met die dingen, of er aan geassocieerd worden. Dus als u uw zin niet krijgt, doet u net dat, en het duurt niet lang of uit schrik krijgt u wat u wil. U misbruikt de nagedachtenis van iedereen die in deze gebeurtenissen zijn omgekomen en misbruikt, enkel om uw eigen kar voort te trekken. U kunt net zo goed op hun collectief graf gaan zeiken. Religie eindigt aan de stoep van uw deur of die van een religieus gebouw. In een publieke omgeving, waar alle geloofsovertuigingen, levensfilosofiën en dergelijke meer tegelijk met elkaar in contact komen, is het uit den boze om 1 bepaalde groep, hoe groot of klein dan ook, voor te trekken of een uitzondering te geven, op welk vlak dan ook. Het voorstel dat hier gegeven wordt heeft geen snik te maken met respect, het heeft te maken met arrogantie. Een heilig boek kan zoveel regels inhouden als het maar wil, de religie waar het deel van uitmaakt is en blijft slechts een religie: 1 groep mensen. En er zijn er nog veel meer(u zegt zelf "diens religieuze minderheden). Hoe meer er zijn, des te minder reden om 1 groep vooruit te steken, en dan nog minder reden als het voorstel religieuze roots blijkt te hebben. Een religie kunt u als belijder daarvan zo belangrijk vinden als u maar wil: het publiek welzijn is belangrijker. 1 groep vooruitsteken betekent alle andere achteruitsteken, daar hen de keuze ontzegd wordt. Uw respons op Sus Iratus is kinderachtig. Er is geen ander woord voor. Iemand uit diens mening dat uw geschreven interpretatie op het onderwerp totaal naast de kwestie is, en u bevraagt hem onmiddellijk naar mogelijk racisme. Werkelijk kinderachtig. En hier bewijst u uw kinderachtigheid zonder schroom. U kunt net zo goed zeggen dat u vindt dat iedereen die tegen iets is dat door een jood, orthodox of niet, is voorgesteld, onmiddellijk een antisemiet is. Enkel en alleen door de tegenstand, zonder rekening te houden met mogelijke motivatie. De kalmte van uw woorden zijn slechts een laagje vernis. Of u nu gewoon probeert mensen bang te maken of werkelijk in alles jodenhaat ziet, is mij bijster. Wat ik wel weet, is dat u hier slechts antwoordt om iedereen aan het kruis te nagelen die uw manier van denken is, iedereen die anders is.
Laatst gewijzigd door Nexer : 15 maart 2010 om 01:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat antisemitisch? Het is in ieder geval erg intolerant, en toont aan dat de oude haat voor alles wat anders is, nog steeds springlevend is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door alice : 15 maart 2010 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Waarom moeten joden tijdens de sabbat zich verplaatsen? Ze moeten verdorie in hun huizen zitten en helemaal niet de straat oversteken.
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste: Jood of jood? Ten tweede: mensen hebben last van religieuze opdringerigheid in de openbare ruimte. Ongeacht of dat nu hare krishna's zijn die op straat zieltjes proberen te winnen, hoofddoekjes aan gemeentelijke loketten, of zoals in dit geval verkeerslichten die om religieuze redenen moeten worden aangepast. Ongeacht hoe groot of juist hoe nietig de impact van zulke religieuze waanzin op het openbaar leven is, is daarbij volkomen onbelangrijk. Op het ogenblik dat men zulke zaken gaat faciliteren, is het hek van de dam. En ten derde: u bent het blijkbaar oneens met mensen die zoiets 'achterlijk' vinden. U wilt nu toch niet gaan beweren dat zulks vooruitstrevend is, he? Van iemand die constant met Friedrich "god is dood" Nietzsche aan het dwepen is, zoals u nogal vaak pleegt te doen, had ik eerlijk gezegd toch iets anders verwacht. Citaat:
Dat heeft dus geen moer te maken met "de oude haat voor alles wat anders is", zoals u beweert, maar alles met een samenlevingsmodel dat juist waarborgt dat er ook ruimte is voor andere religies. Om dat te bewerkstelligen, heeft men in het westen ervoor gekozen om religie binnenshuis te belijden en zich in de openbare ruimte zo neutraal mogelijk op te stellen. Daarbij ook de opmerking dat "de oude haat voor alles wat anders is", ook geen haat is, maar een natuurlijk, biologisch en gezond wantrouwen dat al zo oud als de mensheid is. Sinds wij ooit ergens in Afrika uit de bomen gekukeld zijn, en in groepen over de savanne doolden, heeft de mensheid in de jacht op voedselbronnen enz geleerd om andere groepen initiëel te wantrouwen aangezien die in potentie het voortbestaan van de eigen groep bedreigden. De menselijke geschiedenis bewijst dat dan ook keer op keer. Tegenwoordig wordt dit natuurlijke en nogmaals, gezonde, wantrouwen voorgesteld als Het Ultieme Kwaad Dat Bestreden Moet Worden en krijgt het het foutieve label 'racisme' opgekleefd. Maar goed, dat is verder een andere discussie. Tot slot zou ik van u, Kallikles, een antwoord willen bekomen op mijn reeds tot drie maal toe gestelde vraag of u mij een antisemiet noemt, ja of nee? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Kostprijs? Als alle lichten vervangen moeten worden zal ik daar inderdaad last van hebben. Als een licht gewoon anders geprogrammeerd moet worden, waarom niet he?