![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt. Ik constateer dat ook sinds 2007. Sinds die tijd schuif ik niet meer onder stoelen of banken dat ik voorstander van een vereniging ben, al is het natuurlijk aan de Vlamingen of dat gebeurt.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 15 maart 2010 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Une Belgique �* aimer, une Belgique francophone...".
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Zie mijn bericht #9.
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben wel voorstander van een vereniging Vlaanderen-Nederland ,maar ik heb geen zin om met allemaal PVV'ers aan tafel te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spinoza : 15 maart 2010 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar kan ik ook inkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Velen willen hier er alles aan doen om het verschil tussen een NL-Belg en een Nederlander dik in de verf te zetten. De realteit is dat NL en NL-Belgie eigenlijk 1 gebied zijn waarin men verschillende dialecten, gewoontes en dergelijke in terugvinden.
Waarom is een W-Vlaming wel een volksgenoot van mij, een Limburger, en een Brabander uit Eindhoven niet ? Het is daarom ook compleet onlogisch om die opdeling te handhaven en het bewijst maar 1 ding: dat de vlaming verknecht is aan een franstalige meester, want de minieme verschillen die er zijn, zijn er gekomen door hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt. Het CDA heeft volgens mij zelfs in een haar partijprogramma staan dat ze een zo nauw mogelijke band met Vlaanderen nastreeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() dat is een belangrijke stap: het verstevigen van de relaties tussen nederland en vlaanderen, niet tussen nederland en belgie want dat wordt toch gedwarsboomd door de franstalige partijen.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 maart 2010 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Of die levensstijl er nu gekomen is door de Fransen, bosjesmannen of marsmannetjes doet er niet toe, maar we zijn der aan gehecht. Een aantal mensen op dit forum hebben me overtuigd dat deze levensstijl niet kan gewaarborgd worden ('desnoods onder lichte dwang'), dus sta ik zeer wantrouwend tegenover een samengaan met Nederland.
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denk je dat de Limburger identiek is aan de Hollander ? Wat ik wilde vertellen is, is dat de interne vlaamse verschillen even groot zijn (al dan niet groter) als die tussen NL en NL-Belgie. Maar al deze regios zijn compatibel. De meer bourgondische Limburgers en Brabanders hebben ook niet moeten inboeten voor de calvinistische Noord Hollanders..... Verschillen zijn er om te koesteren mijn beste, maar vooral, de gemeenschappelijke taal en geschiedenis moeten we zien als bindmiddel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Taal wel (min of meer), geschiedenis samen hebben we amper, en dat was dan nog een mislukking.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor mij hoeft deze verbondenheid wel niet per se door een Groot-Nederlandse staat (federaal of confederaal) gerealiseerd te worden. Laatst gewijzigd door respublica : 15 maart 2010 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een villa in de verkaveling, één vakantiehuis in Frankrijk, 'gratis' gezondheidszorg, eeuwige werkloosheidsuitkeringen, goedkoop openbaar vervoer, nauwelijks vermogensbelasting, drie vakanties per jaar, en gemiddeld tot 59 jaar werken. |
|
![]() |
![]() |