Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Staan VB en de PVV een goede samenwerking Nederland -Vlaanderen in de weg?
Ja 14 41,18%
Nee 20 58,82%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2010, 21:05   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=2hObdgQRGEg

edit

en hier spreekt hij zichzelf compleet tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=aFuV7...eature=related

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 maart 2010 om 21:06.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 21:21   #42
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat verbaast me niets
Tja, u roept hier dat de PVV racistisch zou zijn, maar de concrete bewijzen daarvoor heeft u nog altijd niet geleverd.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 21:26   #43
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja, u roept hier dat de PVV racistisch zou zijn, maar de concrete bewijzen daarvoor heeft u nog altijd niet geleverd.
De meesten weten dat de Wilders racistisch is, maar zijn volgelingen downplayen het wel.
Oud 18 maart 2010, 21:37   #44
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De meesten weten dat de Wilders racistisch is, maar zijn volgelingen downplayen het wel.
Ha nee, zo werkt dat dus niet. U beweert iets, dus u mag dat dan ook aantonen. Het kopiëren van het verkiezingspamflet volstaat dus niet. Als dat namelijk racistisch zou zijn geweest, was de PVV er allang voor veroordeeld geweest.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 21:38   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat alles valt in het niet bij het slachtofferschap en de gevoelens van rancune van veel Vlamingen tegenover Nederland. Die houding is een veel groter probleem voor een goede samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen. Zo kan ik me voorstellen dat men in Nederland geen zin meer heeft in een vierde verdieping van de Schelde na alle bakken met stront die men vanuit Vlaanderen over zich heen heeft gekregen.
U verdient een prijs: u heeft een nog harder Calimero-complex als de Vlamingen zelf. Ik wist niet dat dat bestond...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 21:49   #46
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Veel Nederlanders houden liever Vlaanderen op afstand ,omdat ze niet willen samenwerken met een sterk racistische beweging.
Waarschijnlijk is dat ook andersom zo
Daarom staan racistische partijen als VB en PVV een goede samenwerking in de weg.
Het is wel zo dat het VB lange tijd in Nederland een slechte naam heeft gehad en de houding van veel Nederlanders t.o.v Vlaanderen negatief heeft beinvloed.
Of dit andersom van Vlamingen t.o.v de PVV ook zo is, weet ik niet.
System heb ik hierover nog niet gehoord ,dus dan zal het wel meevallen in Belgie met het veroordelen van de PVV, neem ik aan.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 00:52   #47
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat verbaast me niets
Racisme is iemand haten omwille van zijn huidskleur. Goed lezen nou, H U I D S K L E U R.....ok, Wilders heeft een afkeer van de religieuze overtuiging van bepaalde mensen, dus NIETS racistisch. Goedenavond.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 00:53   #48
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
U verdient een prijs: u heeft een nog harder Calimero-complex als de Vlamingen zelf. Ik wist niet dat dat bestond...

Wij betekenen iets in de wereld, jullie niet(jammer dus voor jullie).
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 06:55   #49
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat verbaast me niets
Mij wel, tenzij je al wat niet politiek-korrekt is als rassisme bestempelt.

Je kan slechts van rassisme spreken als mensen benadeeld of bevoordeeld worden op basis van hun ras, hun huidskleur, dat soort dingen: wat een mens onmogelijk kan veranderen ook al zou hij willen.

Al de rest heeft met rassisme niks te maken. Aan nieuwkomers vragen zich in te passen in onze geplogenheden en prioriteiten, mee te draaien in onze samenleving, zich de taal voldoende eigen te maken om met de rest van de bevolking kontakt te kunnen onderhouden en om bijvoorbeeld wetten en kontrakten te kunnen lezen, veiligheidsvoorschriften te begrijpen en ga zo maar door is geen rassisme. Al de genoemde maatregelen zijn bedoeld om mensen in de samenleving naadloos te kunnen opnemen, niet om ze uit te sluiten.

Dat een samenleving slechts een beperkt aantal mensen in dat inburgeringstrajekt tegelijk kan opnemen zonder ontwricht te geraken is een onvermijdelijke zaak die te maken heeft met de draagkracht ervan. Het wegsturen van herrieschoppers, oproerkraaiers of wie zich bedrieglijk aanmeldt is de normaalste zaak van de wereld en afwijzen van wie zich weigert in te burgeren eveneens. Dat soort mensen sluit zichzelf uit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 07:26   #50
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Racisme is iemand haten omwille van zijn huidskleur. Goed lezen nou, H U I D S K L E U R.....
Dat is jouw (te enge) definitie.
De definitie van de Verenigde Naties bv is veel ruimer. Discriminatie omwille van afkomst of geloof is ook racisme.

Citaat:
elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven
Goed lezen en boven je bed hangen

Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 maart 2010 om 07:35.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 07:28   #51
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ha nee, zo werkt dat dus niet. U beweert iets, dus u mag dat dan ook aantonen.
Ik heb het duidelijk genoeg aangetoond.
Het is niet omdat je de bewijzen weigert te aanvaarden dat het niet aangetoond is
Oud 19 maart 2010, 07:31   #52
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Je kan slechts van rassisme spreken als mensen benadeeld of bevoordeeld worden op basis van hun ras, hun huidskleur
.. afkomst of godsdienst.

En het is dat wat Wilders doet.

Hij doet dat niet elke keer. Soms probeert hij de racisme claims te weerleggen en dan klinkt hij redelijk.
Maar ik heb hem al genoeg gehoord waar in het vuur van zijn betoog zijn echte aard boven komt (zie youtube filmpje).
Oud 19 maart 2010, 07:59   #53
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het is wel zo dat het VB lange tijd in Nederland een slechte naam heeft gehad en de houding van veel Nederlanders t.o.v Vlaanderen negatief heeft beinvloed.
System heb ik hierover nog niet gehoord ,dus dan zal het wel meevallen in Belgie met het veroordelen van de PVV, neem ik aan.
Dewinter is heel wat fatsoenlijker dan Wilders.
Dus de Belgen hebben meer redenen om op Nederland neer te kijken dan andersom.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 08:02   #54
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Racisme is iemand haten omwille van zijn huidskleur. Goed lezen nou, H U I D S K L E U R.....ok, Wilders heeft een afkeer van de religieuze overtuiging van bepaalde mensen, dus NIETS racistisch. Goedenavond.
Wat had de jodenhaat van Hitler en de nazies met de huidskleur van de Joden te maken?
Als Wilders zegt, dat hij miljoenen moslims uit Europa wilt deporteren is dat geen racisme?
Oud 19 maart 2010, 08:04   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo jammer vind ik dat nu eigenlijk niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 08:05   #56
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat Rotterdam- Almere -Den Haag voor de wereld mag betekenen ,mag Joost weten.

U bedoelt kampioen in moslimhaters?
Oud 19 maart 2010, 08:08   #57
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is jouw (te enge) definitie.
De definitie van de Verenigde Naties bv is veel ruimer. Discriminatie omwille van afkomst of geloof is ook racisme.

Goed lezen en boven je bed hangen
U heeft gelijk!
Nederland ,Belgie en Europa hebben dezelfde normen en waarden op dit gebied.
Oud 19 maart 2010, 08:13   #58
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Dat zal volgens mij ook wel voor een deel afhangen van de reactie van het Belgische regime en haar spreekbuis op een eventuele volgende verkiezingsoverwinning van Wilders. En hoe groter de overwinning, hoe negatiever de reactie zal zijn. Wat ergens logisch is, gezien de aanwezigheid van het VB hier ten lande. Een stilzwijgen langs Belgische kant zou immers onrechtstreeks een legitimatie van de standpunten van het VB inhouden. Het was bijvoorbeeld ook echt geen toeval dat de meest felle commentaar op de verkiezingsuitslagen in Oostenrijk destijds vanuit België gelanceerd werd.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 08:35   #59
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Indien we een nieuwe staat van de Lage Landen willen scheppen zullen we de bestaande verschillen en de diversiteit van ideologische ideeën moeten meenemen in een kader waarbij deze vreedzaam naast elkaar kunnen blijven bestaan inclusief vlaams, fries, waals, belgisch separatisme, inclusief moslims, hindoes en antillianen, inclusief groenen,
nationalisten, sociaal democraten, libertariërs en communisten...
akkoord op alles behalve....
Alleen versta ik niet dat we een nieuwe staat van de Lage Landen willen scheppen ?
Waarom? Wie wil dat ? Wie moeten we toelaten tot de geschapen nieuwe staat van de Lage Landen en wie valt buiten de prijzen ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 08:55   #60
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
akkoord op alles behalve....
Alleen versta ik niet dat we een nieuwe staat van de Lage Landen willen scheppen ?
Waarom? Wie wil dat ? Wie moeten we toelaten tot de geschapen nieuwe staat van de Lage Landen en wie valt buiten de prijzen ?
Simpel: Nederland, Vlaanderen en Brussel worden de kernstaat van de Lage Landen. Wallonië en Luxemburg mogen, indien zij dat willen, als confederale delen toetreden.

Waarom?

• de Europese integratie loopt mank en gaat een richting uit die vele burgers niet wensen;
• de mondiale terreurdreiging doet velen snakken naar een performante staat; de globaliserende economie en de dreigende Europese achteruitgang dwingt tot grotere gehelen die soepel op de veranderingen kunnen inspelen;
• de Nederlandse taal staat onder druk;
• het samenleven van Vlamingen en Franstaligen in België wordt moeilijk en het voortbestaan van de Belgische staat twijfelachtig.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be