Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2010, 22:59   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Als ge als motorrijder een helm + zo'n leren pakske aan hebt (echt leer brandt tenslotte niet) dan zult ge toch niet zoveel last hebben gehad van die peuk?
Maar idd, de rokers moeten de moeite doen om hun peuken in den assebak (of vuilbak) te dumpen, daarin hebt ge gelijk.
Ten eerste, draag ik tekstiel, want van leer heb ik bestendig een ereksie ...
Ten tweede, als 't warm weer is, dan doe ik mijn vizier al eens open (maar wel lippenzalf ook, één keer kloven van drie sentimeter is genoeg).

Maar dat is nu maar gestoef van mij. G'hebt gelijk. Als ze dan toch smoren, dat ze hun peuken fatsoenlijk wegdoen.

En dat is dus het probleem hé. 't Zijn gewoonweg vetzakken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 00:43   #42
Wisord
Banneling

Standaard

Roken is ongezond maar over de rest zwijgen ze want dat past niet in hun kraam...

Een simpele kantoorprinter kan net zo veel schade toebrengen aan de longen als de deeltjes die vrijkomen als iemand rookt. Dit blijkt uit onderzoek van Australische wetenschappers, gepubliceerd in Environ. Sci. Technol., augustus 2007. De onderzoekers hebben meer dan 60 laserprinters getest. Meer dan een derde (40%) van de geteste printers stoot ultra kleine deeltjes kleurstofachtig materiaal uit, 27% hadden zelfs een zeer hoge emissie. Deze deeltjes zijn zo klein dat ze de longen kunnen binnendringen en kunnen leiden tot ademhalingsmoeilijkheden.
Het probleem verergert als er nieuwe cartridges worden gebruikt en wanneer er documenten geprint worden met grafieken en beelden die grotere hoeveelheden kleurstof vereisen.
In een reactie zegt printerfabrikant Hewlett-Packard - een meerderheid van de vervuilende printers uit het onderzoek, bleek van HP te zijn - dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat aantoont dat tonerdeeltjes in de lucht schadelijk zijn voor de gezondheid. De printerfabrikant is van mening dat zijn laserprinters aan alle veiligheidsnormen voldoen. Het bedrijf erkent wel dat nog veel onderzoek gedaan moet worden naar de uitstoot van stofdeeltjes.

Longaandoeningen
Enkele studies toonden het verband aan tussen de luchtvervuiling in de stad en longziekten. Vooral stoffen afkomstig van fossiele brandstoffen zorgen voor een gevaar. Uit deze studies bleek dat de luchtvervuiling tot een verergering van longziektes kan leiden. Of die vervuiling echter de oorzaak is van de ziekte is niet echt duidelijk. De meeste ziekten zijn het gevolg van vele factoren, zoals roken, dieet, erfelijkheid en beroepskeuze. Sommige werknemers worden dagelijks blootgesteld aan schadelijke stoffen, waardoor de kans op een longziekte stijgt

Een kwart meer overlijdens
In de studie werd een poging gedaan om enkel de invloed van de vervuilde lucht te onderzoeken. Men moest dus andere factoren, zoals roken, uitsluiten om een juist resultaat te verkrijgen. In totaal werden ongeveer 8.000 volwassenen gedurende 15 jaar gevolgd. Intussen werd de luchtverontreiniging regelmatig gemeten. De onderzoekers stelden vast dat de vervuilde lucht inderdaad deze ziekten in de hand werkt. De kleine deeltjes van deze vuile lucht dringen ook door tot in de huizen, dus de vervuiling treedt zowel binnen als buiten op.

Sport en luchtvervuiling
Als we sporten gaan we veel meer lucht inademen, en de lucht dringt dieper door in de longen. We ademen ook vervuilde luchtdeeltjes in tijdens de inspanning. Het gehalte aan schadelijke stoffen verschilt naargelang het seizoen: in de winter is het gehalte schadelijke stoffen het hoogst. De schadelijke stoffen stapelen zich op in de onderste luchtlaag en blijven daar hangen. In de zomer stijgt het gehalte aan schadelijke stoffen bij zonnig en constant weer, omdat de deeltjes met elkaar reageren onder invloed van het zonlicht. Natuurlijk is de concentratie aan schadelijke stoffen het grootst bij een drukke straat of een fabriek.

Als je de inademing van deze schadelijke stoffen wil beperken neem je best volgende maatregelen in acht:

Beperk uw buitensportactiviteiten tijdens periodes van luchtvervuiling (smog) in de winter en de zomer
Vermijd wegen met druk autoverkeer; vermijd spitsuren
Loop niet door tunnels
Rook niet en vermijd rokerige lokalen na uw training

Laatst gewijzigd door Wisord : 25 maart 2010 om 00:54.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 02:38   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er zijn trouwens duizend en één handelingen die potentiëel gevaarlijk zijn..bv. niemand verplicht je in hete zomers met je ruiten dicht te rijden omdat er anders insecten kunnen binnenkomen die voor paniek kunnen zorgen ( bijen en wespen)
Een onnozel argument ? nee,ik heb persoonlijk al meer problemen gehad met die insecten dan met verdwenen brandende sigaretten..
Zo knalde een vriend van mij ooit op een verlichtingspaal doordat hij een bij uit zijn auto wilde verjagen.
Hijzelf had niets maar zijn auto...
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 02:43   #44
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zo knalde een vriend van mij ooit op een verlichtingspaal doordat hij een bij uit zijn auto wilde verjagen.
Hijzelf had niets maar zijn auto...

Heb ook eens een lekke band gereden door een stomme vlieg die mij iriteerde.... brandende sigaretten komen niet in mijn auto , stinkt te hard in zo een kleine ruimte.
Oud 25 maart 2010, 02:44   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja standaard problemen die rokende chauffeurs veroorzaken...
Ik quote even een rabiate roker hater in het HLN :
Citaat:
En nog maar te zwijgen over wat de gevolgen zijn als de luchtinlaat van je auto toevallig zo een peuk opzuigt...).
Die lezer heeft duidelijk nog nooit een luchtfilter van binnen of van buiten gezien
Oud 25 maart 2010, 02:45   #46
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Die lezer heeft duidelijk nog nooit een luchtfilter van binnen of van buiten gezien

Oud 25 maart 2010, 02:55   #47
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
roken is ZEER GEVAARLIJK tijdens het autorijden..... en waarschijnlijk ook slecht voor de gezondheid.....

k'reed ooit mee met iemand die aan het roken was tijdens het autorijden en die per ongeluk zijn brandende sigaret liet vallen...
de sigaret viel tussen zijn benen en brande een gat in de autozetel alsook in zijn (blote) billen (want tennisshort aan) met als resultaat dat de bestuurder in paniek een noodstop deed en uit zijn autozetel wilde springen
En jij nam de brandblusser niet ....
Oud 25 maart 2010, 03:28   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heb ook eens een lekke band gereden door een stomme vlieg die mij iriteerde.... brandende sigaretten komen niet in mijn auto , stinkt te hard in zo een kleine ruimte.
In al mijn auto's rookte ik maar in deze die nu heb (5 jaar) heb ik nog niet gerookt, dat had ik mij voorgenomen toen ik hem kocht.
Oud 25 maart 2010, 03:32   #49
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
In al mijn auto's rookte ik maar in deze die nu heb (5 jaar) heb ik nog niet gerookt, dat had ik mij voorgenomen toen ik hem kocht.

Beter zo anders is het net of je rijd rond in een asbak.
Oud 25 maart 2010, 03:36   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter zo anders is het net of je rijd rond in een asbak.

Ik moet wel bekennen dat ik eens op mijn bestemming ben mijn eerste werk een sigaret opsteken is.

En op mijn boot rook ik ook, een hele dag zonder sigaretten is van het goede te veel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 maart 2010 om 03:37.
Oud 25 maart 2010, 03:38   #51
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet wel bekennen dat ik eens op mijn bestemming ben mijn eerste werk een sigaret opsteken is.

En op mijn boot rook ik ook, een hele dag zonder sigaretten is te veel.

bad habit , maar ja ik probeer het te beperken tot 10 per dag .
Oud 25 maart 2010, 03:42   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bad habit , maar ja ik probeer het te beperken tot 10 per dag .
Proberen ja, maar lukt dat ook?
Oud 25 maart 2010, 03:59   #53
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Proberen ja, maar lukt dat ook?

Zeker alleen op een feest is het moeilijk en lukt het niet voor de rest wel... discipline hebben .
Oud 25 maart 2010, 07:56   #54
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
U geeft zelf het antwoord. Uw motor ZUIGT lucht.
De grote kwakkel is uw gengsterregen. Volgens mij bent u iemand die ook regelmatig UFO's ziet.
OF u rijdt te dicht op uw voorganger. Maar dat is uw keuze.
Het is sowieso al vreemd dat u met de auto rijdt. Al ooit bij stilgestaan dat uw motor heel wat schadelijke uitlaatgassen uitstoot ?
Maar dat zal u worst wezen.
Mij eigenlijk ook.
U verandert wel vlot van idee. Eerst was het het gebrek aan massa van de brandende peuk; nu rij ik te dicht op mijn tegenligger die blijkbaar het volste recht heeft brandende peuklen buiten te gooien. waar bij u vergeet dat er ook lompe boeren van rokers uit de andere richting komen en peuken buitengooien.
Kortom u weet niet wat u eerst moet uitvinden om uw lomp en onbehoorlijk gedrag als verslaafde goed te praten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 08:24   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja standaard problemen die rokende chauffeurs veroorzaken...
Ik quote even een rabiate roker hater in het HLN :

Kanker bij (andermans) kinderen..who the fuck cares..Maar Mijnen autolak wordt beschadigd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja brandende sigaretten wegwerpen hebben zo ook hun gevolgen.

Als ik eene zie roken in de auto heb ik daar geen probleem mee, maar ene die ze voor mij uit zijn voituur kiepert, dan krijg ik toch ook altijd de drang om die oetlul een zetje te gaan geven. (ik doe dat niet want wil de lak niet beschadigen, )

Ge weet toch dat dien brand in de Mont Blanc tunnel ook veroorzaakt is door zo ne frisse die zijn sigaret in de radiator rooster of turbo van die camion gemikt had. niet opzettelijk, natuurlijk, nee maar als een saf met een brandtemperatuur van 600 graden in het jaren oud stof beland dat zich in een radiator rooster bevind , dan vliegt dat zo in de hens, zeker als die radiator juist gekoeld wordt door ne ventilator, dat is gewoon het ultieme recept voor elk degelijk brandje, ...

In zuid-europa vliegen er trouwens elk jaar ook bossen in de fik door zo van die frisse tiepen die hun saf in de natuur keilen.

Zolang ge dus uw kankerstokje proper in den asbak van uw auto mikt, moogt ge voor mijn part nen hele slof opsmoren tijdens uw jaarlijkse trip naar torremolinos of een andere "exotische" plek binnen Europa.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 08:28   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
en overschakelen op chocoladesigaretten is ook al geen optie meer....

gelukkig ben ik 15 jaar geleden gestopt.
Met chocolade sigaretten ?
Oud 25 maart 2010, 08:38   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In Italië is alles toe gelaten, zelfs door het rode licht rijden want schijnbaar is dat voor de meeste Italianen nooit rood genoeg. Zelf rijd ik op zondag ochtend, wanneer ik daar ben, tegens zo een 80 / u door Romen en moet ik vast stellen dat ik toch echt traag ben.

Scandinavische landen zijn er zeker wel waar het niet mag. Maar ik had het over drinken, niet over soep koken of zo. Kan best dat iemand anders de koffie heeft uitgeschonken en die hoeft daarom niet gloeiend heet meer te zijn, maar het vuur van een sigaar is en blijft vuur hé.
Ja zo doen ze dat hier, pas op ge moet meedoen ook of ze rijden u van de baan...

Als ik de grens overkom moet ik mij telkens terug in normaal modus zetten...

Ge moet die gasten eens een rond punt zien pakken, ... witte meten dienen ook om pertinent over te rijden,... onlangs is er hier eene aan zijn roemloos eind gekomen door over de witte meet ne scherpen bocht te pakken,... reed daar toch gene klootzak van nen tegenligger zeker, ... ze bellen hier gewoon ook allemaal altijd en overal, liefst aan het stuur, voetgangers overlaten, ... allee gij ... die kijken altijd raar naar mij als ik dat dan wel doe...

Ik heb mij door nen italiaan, die zelf uit Finland kwam en nu in Rome zit, laten wijsmaken, dat toen hij voor het eerst in Rome terugkwam, gewoon niet goed werd van het verkeer, na een paar maand, parkeert hij echter al vrolijk dubbel vlamt door het rood, etc... etc... Pas op die mannen zeggen dat het in Napels nog erger is. Daar leven ze met een soort fatalisme naar het schijnt in de trant, van, ... "die zullen wel uitkijken voor mij... " alleen denken ze dat allemaal.
Oud 25 maart 2010, 08:44   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Roken is ongezond maar over de rest zwijgen ze want dat past niet in hun kraam...

Een simpele kantoorprinter kan net zo veel schade toebrengen aan de longen als de deeltjes die vrijkomen als iemand rookt. Dit blijkt uit onderzoek van Australische wetenschappers, gepubliceerd in Environ. Sci. Technol., augustus 2007. De onderzoekers hebben meer dan 60 laserprinters getest. Meer dan een derde (40%) van de geteste printers stoot ultra kleine deeltjes kleurstofachtig materiaal uit, 27% hadden zelfs een zeer hoge emissie. Deze deeltjes zijn zo klein dat ze de longen kunnen binnendringen en kunnen leiden tot ademhalingsmoeilijkheden.
Het probleem verergert als er nieuwe cartridges worden gebruikt en wanneer er documenten geprint worden met grafieken en beelden die grotere hoeveelheden kleurstof vereisen.
In een reactie zegt printerfabrikant Hewlett-Packard - een meerderheid van de vervuilende printers uit het onderzoek, bleek van HP te zijn - dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat aantoont dat tonerdeeltjes in de lucht schadelijk zijn voor de gezondheid. De printerfabrikant is van mening dat zijn laserprinters aan alle veiligheidsnormen voldoen. Het bedrijf erkent wel dat nog veel onderzoek gedaan moet worden naar de uitstoot van stofdeeltjes.

Ge vervangt dan als verantwoordelijke IT dude al die printers door zware netwerkprinters en steekt die in een printerkot... (Produceren niet alleen miniscule stofdeeltjes, maar ook ozon en geluidshinder en extra warmte.)

Maar na mamimum 3 maand hebt ge de eerste tamzakken al die zo een ding (liefst een kleintje ) in hun bureau willen, dat is dan zogezegd voor "confidentialtiy" jaja te tam dat ze met hun reet uit hun stoel komen en da papierke gaan ophalen, bovendien past het ook bij hun status van een eigen printer te hebben...

Kunnen ze na een jaar of 20 - 30 HP misschien een proces aandoen of het bedrijf een proces aandoen voor de beroepsziekte die ze aan hun eigen ego te danken hebben.
Oud 25 maart 2010, 09:45   #59
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Met chocolade sigaretten ?
Dat is al even langer geleden
Met roken hé kwispels.

Maar los daarvan, laat verdorie toch iedereen zijn zin eens doen in zijn privé leefomgeving. "Betutteling zonder grenzen" men zou er al een programma van kunnen maken dat jaren draait. Rook je waar uw kinderen bij zij, 't zijn UW kinderen hé.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 09:52   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Laten we van roken een religieus symbool maken
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be