![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tita Tovenaar heeft gesproken. Is dit een Judaskus voor Papandreou ? |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het is een veelgehoord argument, al sinds kort na de invoering van de euro. Mensen hadden het idee dat de kroegen massaal van een of twee gulden per pilsje naar een of twee euro per pilsje waren gegaan, ergo, alle consumentenprijzen zijn door de euro geheel verdubbeld. Echte cijfers en onderzoeken zijn tenslotte veel nikszeggender dan onderbuikgevoelens.
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sensatie parlee v.d. media ! 16 landen willen géén einde v.d. € !!! |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
Op dit moment, denk ik, begrijpelijk. Een terugkeer naar de oude valuta zou een regelrechte ramp zijn voor de landen die financiëel met hun rug tegen de muur staan. België, Griekenland, maar zeker ook Spanje en Italië. De landen die nog geen euro hebben zouden dus niet kunnen meeliften en daar gaat het natuurlijk om.
De vraag is hier, wie betaalt voor wie.
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit systeem is drammatisch en kan enkel op catastrofe afstevenen: ofwel blijft de schuldenberg groeien totdat heel de wereld failliet gaat, ofwel worden alle schulden als bij wonder afbetaald maar dan verdwijnen de euro en de dollar en stort het monetair systeem helemaal in. De enige winnaars zijn de banken. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
aan wie moeten die schulden betaald worden? Aan de banken. De banken nationaliseren betekent dus ook dat de schulden simpelweg kunnen afgeschaft worden.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
|
Citaat:
Van weer een andere kant zou je dit argument natuurlijk ook kunnen toepassen op Griekenland, dankzij de euro stort de munt niet in en is er minder kans op verwoesting van de economie door paniek, maar doordat de munt zo sterk is blijft het lastig voor een land in de problemen om toch weer goed in de markt te komen staan.
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
Dat er een crisis in de financiële wereld zou komen heb ik als simpele mens jaren geleden al voorspeld. Alleen kon ik op geen 5, 10 of 100 jaren na zeggen wanneer dat het geval zou zijn. Maar ik zie geen alternatief dat op dit moment voor ons beter zou zijn dan de euro. In tegendeel. EN geen ander systeem om handel te drijven. Of wil je terug naar ruilhandel? Maar ik vraag me wel af welke alternatief jij kan voorleggen...... PS Men kan nu al voorspellen dat de wereld een sociale crisis tegemoet gaat. Maar dat is een onderwerp voor een andere topic. |
|
|
|
|
|
|
#49 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik raad je toch aan de documentaire eens te bekijken, hoor. Drie kwartier is veel, maar het is de tijd waard. Ons monetair systeem is de grootste diefstal in de geschiedenis en ze wordt gepleegd door de banken zelf... Citaat:
De verdwijning van de banksector zoals we die nu kennen is alleszins van primair belang. Citaat:
Citaat:
|
|
|