Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 19:54   #41
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er zijn dus 4 keer minder AIDS gevallen in Utah dan in het gemiddelde van de VS. En als men alleen naar de AIDS-gevallen onder hetero's kijkt is het verschil nog veel groter.
Logisch, de bible belt states zijn er bijgerekend.

Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 20:29   #42
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Nietszeggende holle cliché's. Is allesbehalve een antwoord op mijn vraag. Maar goed, had ik ook niet echt verwacht.

Je kan toch misschien eens uitleggen waarom bijvoorbeeld sexuele voorlichting niet kan of mag in die christelijke wereld van jou.
Seksuele voorlichting zoals ze momenteel in scholen wordt gegeven is vreselijk.

Alles wordt véél te visueel voorgesteld. Als 12-jarig jongetje vond ik de beelden erg schokkend die ze ons toen lieten zien. Iets minder visueel zou beter zijn, en op latere leeftijd.

Wat ze dan tegen de leeftijd van 14 jaar vertellen, lijkt enkel te gaan over voorbehoedsmiddelen en abortus.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 22:03   #43
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Logisch, de bible belt states zijn er bijgerekend.

En wat zijn de AIDS-cijfers voor die bible belt states?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 22:04   #44
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
U noteert maar. Het is allang duidelijk dat je niet eens de moeite neemt om de door mij aangehaalde statistieken, cijfers en bronnen zelfs zijdelings te bekijken. Jammer voor de discussie.

Nog even snel iets uit wikipedia voor ik me uit deze discussie terugtrek:

"Doordat zich vrijwel geen mensen van buiten de gemeenschap bij de Amish voegen zijn alle Amish nakomelingen van de kleine groep oorspronkelijke kolonisten en is iedere Amish verwant aan de familie van zijn of haar partner. Dit leidt tot genetische drift. Bij de Amish komt het Ellis-van Creveld syndroom vaker voor, waarbij onder andere dwerggroei en polydactylie als symptomen aanwezig zijn. Ook komen er veel tweelingen voor onder de Amish. Doordat het gemiddelde Amish-gezin 5 tot 10 kinderen heeft, groeit de gemeenschap snel: iedere 20 jaar verdubbelt hun aantal. Omdat goed bekend is wie allemaal familie is van wie en de groep bereid was mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek zijn veel genetische onderzoeken verricht onder de Amish; een bekend onderzoek waaruit voor het eerst bleek dat manisch-depressiviteit een genetische basis kan hebben werd in een Amish-populatie uitgevoerd."

Of ook nog:

"Separation from the world

The Amish consider the Bible a trustworthy guide for living but do not quote it excessively. To do so would be considered a sinful showing of pride. Separation from the rest of society is based on being a "chosen race, a royal priesthood, a holy nation, God’s own people"(1 Peter 2:9), not being "conformed to this world" (Romans 12:2), avoiding the "love [of] the world or the things in the world" (1 John 2:15) and the belief that "friendship with the world is enmity with God" (James 4:4).[24]

Both out of concern for the effect of absence from the family life, and to minimize contact with outsiders, many Old Order Amish prefer to work at home. Increased prices of farmland and decreasing revenues for low-tech farming have forced many Amish to work away from the farm, particularly in construction and manufacturing, and, in those areas where there is a significant tourist trade, to engage in shopwork and crafts for profit. The Amish are ambivalent about both the consequences of this contact and the commoditization of their culture. The decorative arts play little role in authentic Amish life (though the prized Amish quilts are a genuine cultural inheritance, unlike hex signs), and are in fact regarded with suspicion, as a field where egotism and a display of vanity can easily develop."

Misschien kan je volgende week eens kijken naar de docu waar deze draad eigenlijk over ging. Maar dat zullen vast ook wel weer leugens zijn. Veel plezier nog!
U zegt zelf dat de cijfers niet kloppen. Ik heb dat niet gezegd.

En er blijft het feit dat een grote groep mensen er blijkbaar in slaagt om uw stelling te ontkrachten.
Oud 30 maart 2010, 22:05   #45
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf een tijd in de VS gewoond, heb er nog steeds veel vrienden en kom er minstens een keer per jaar, ik denk dat het wel snor zit met mijn 'elementaire kennis van de VS'. De staten in de tabel liggen in de Bible Belt en er werd gekozen voor abstinence-only education (o.a. in Texas, Georgia ...), terwijl dit niet het geval is in Utah.
Alaska en New York als bible belt states? Proficiat.
Oud 31 maart 2010, 01:19   #46
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alaska en New York als bible belt states? Proficiat.
Heb ik nu geschreven 'alle staten'? Nee toch, he. Als je niet ernstig wil discussiëren, laat het dan toch gewoon.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 05:31   #47
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien niet de sexuele voorlichting zoals u die wenst. U moet misschien uitleggen waarom uw versie van sexuele voorlichting volgens u de enig mogelijke is?
Misschien mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb uitgesproken?

Niet dat mij dit verwondert want het is jouw gebruikelijke taktiek van debateren. Iets waar ik niet langer zin in heb.

Veel plezier nog met jouw Amish.
Oud 31 maart 2010, 07:08   #48
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zijn de AIDS-cijfers voor die bible belt states?
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 08:15   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Seksuele voorlichting zoals ze momenteel in scholen wordt gegeven is vreselijk.

Alles wordt véél te visueel voorgesteld. Als 12-jarig jongetje vond ik de beelden erg schokkend die ze ons toen lieten zien. Iets minder visueel zou beter zijn, en op latere leeftijd.

Wat ze dan tegen de leeftijd van 14 jaar vertellen, lijkt enkel te gaan over voorbehoedsmiddelen en abortus.
lijkt mij ook de geschikte leeftijd. Iemand die trouwens degelijk is voorgelicht betreffende voorbehoudsmiddelen en ze ook gebruikt, zal meestal niet tot een abortus moeten overgaan, al zijn "accidentjes" nog altijd mogelijk.
Maar wat blijkt, je bent blijkbaar zowel tegen voorbehoedsmiddelen als tegen abrtus, zo te zien kan je het echte leven niet aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:28   #50
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Using flavored condoms can lead to yeast infections of used to penetrate.

Altijd goed om te weten. Zou dat ook op het pakje staan?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 19:00   #51
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Heb ik nu geschreven 'alle staten'? Nee toch, he. Als je niet ernstig wil discussiëren, laat het dan toch gewoon.
U schreef letterlijk: "De staten in de tabel liggen in de bible belt ...".

De werkelijkheid is natuurlijk dat de meerderheid van de staten in die tabel NIET in de bible belt liggen.
Oud 31 maart 2010, 19:14   #52
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
lijkt mij ook de geschikte leeftijd. Iemand die trouwens degelijk is voorgelicht betreffende voorbehoudsmiddelen en ze ook gebruikt, zal meestal niet tot een abortus moeten overgaan, al zijn "accidentjes" nog altijd mogelijk.
Maar wat blijkt, je bent blijkbaar zowel tegen voorbehoedsmiddelen als tegen abrtus, zo te zien kan je het echte leven niet aan.
Als ze kinderen eens aanleerden dat seks voor het huwelijk verkeerd is, dan was er geen nood aan voorbehoedsmiddelen. Als er dan toch een "accidentje" ter wereld komt, dan kunnen de ouders het opvoeden in een normale gezinssituatie.

En als ik tegen voorbehoedsmiddelen en abortus ben, kan ik het echte leven niet aan? Het leven is veel meer dan seks en moord, Zipper.
Oud 31 maart 2010, 19:18   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze kinderen eens aanleerden dat seks voor het huwelijk verkeerd is
Waarom zouden ze zoiets doen? Seks voor het huwelijk is helemaal niet verkeerd. Integendeel zelfs. Dank zij seks voor het huwelijk weet je tenminste dat je geen kat in een zak koopt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 20:29   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze kinderen eens aanleerden dat seks voor het huwelijk verkeerd is, dan was er geen nood aan voorbehoedsmiddelen. Als er dan toch een "accidentje" ter wereld komt, dan kunnen de ouders het opvoeden in een normale gezinssituatie.
Wat is er verkeerd aan seks voor het huwelijk ??? Het één heeft trouwens niks met het andere te maken. Wat dan met koppels die al jaren samenwonen en seks met elkaar hebben zonder getrouwd te zijn ?? Seks is wel wat meer dan enkel kinderen verwekken, seks is ook en vooral een heel leuke bezigheid. Vandaar juist wel de nood aan contraceptiva, als de vrouw niet elk jaar wil zwanger raken.

Citaat:
En als ik tegen voorbehoedsmiddelen en abortus ben, kan ik het echte leven niet aan? Het leven is veel meer dan seks en moord, Zipper.
Van moord is hoegenaamd helemaal geen sprake, het is enkel jouw hoogstpersoonlijke perceptie.

Citaat:
Oud 31 maart 2010, 20:51   #55
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd aan seks voor het huwelijk ??? Het één heeft trouwens niks met het andere te maken. Wat dan met koppels die al jaren samenwonen en seks met elkaar hebben zonder getrouwd te zijn ?? Seks is wel wat meer dan enkel kinderen verwekken, seks is ook en vooral een heel leuke bezigheid. Vandaar juist wel de nood aan contraceptiva, als de vrouw niet elk jaar wil zwanger raken.
Een leuke bezigheid... het leven bestaat niet enkel uit leuke bezigheden, Zipper.
Citaat:
Van moord is hoegenaamd helemaal geen sprake, het is enkel jouw hoogstpersoonlijke perceptie.
Hmm, laten we eens gaan tellen.

Er zijn 2,200,000,000 Christenen.

Presbytarianen zijn pro-choice: -40 miljoen. Methodisten ook -75 miljoen. De Evangelische lutheraanse kerk in Amerika ook - 4.8 miljoen. De episcopale kerk van Amerika ook - 2.2 miljoen.

Da's in totaal zo'n 122000000 pro-choice "christenen".

2,200,000,000 - 122000000 = 2 078 000 000

Boeddhisten zijn tegen abortus, behalve in enkele gevallen. Da's zo'n 500,000,000 erbij.

Moslims zijn ook tegen abortus, behalve in bepaalde gevallen. Da's 1,600,000,000 erbij.

1,600,000,000 + 500,000,000 + 2 078 000 000 = 4 178 000 000

We hebben een bevolking van 6,800,000,000.

Dat is al meer dan de helft van de wereld. En ik heb nog niet al die andere godsdiensten erbij opgeteld, zoals de Hindoes, Joden en Sikhs.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 31 maart 2010 om 21:01.
Oud 31 maart 2010, 21:14   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een leuke bezigheid... het leven bestaat niet enkel uit leuke bezigheden, Zipper.
Ik zorg in mijn leven alleszins dat al mijn bezigheden zo leuk mogelijk gehouden worden.

Citaat:
Hmm, laten we eens gaan tellen.
Geef liever een betrouwbare en geloofwaardige bron van al die getallen.
En van mij mag eender wie er tegen zijn, daarom is het nog geen moord, (let dus even op uw woorden), en zolang die overtuiging mij niet opgedrongen word, kan ik daar mee leven. Wat eender welke religie in haar tabellen heeft staan, interesseert mij niet en is nog altijd ondergeschikt aan de wet.

Citaat:
Oud 31 maart 2010, 21:29   #57
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zorg in mijn leven alleszins dat al mijn bezigheden zo leuk mogelijk gehouden worden.
En het nut?
Citaat:
Geef liever een betrouwbare en geloofwaardige bron van al die getallen.
En van mij mag eender wie er tegen zijn, daarom is het nog geen moord, (let dus even op uw woorden), en zolang die overtuiging mij niet opgedrongen word, kan ik daar mee leven. Wat eender welke religie in haar tabellen heeft staan, interesseert mij niet en is nog altijd ondergeschikt aan de wet.
Ik ga niet meer zoeken naar de bronnen van die cijfers, als u er toch niets aan hebt.

Is de wet? Dan weet u toch dat bijvoorbeeld Hilter, volgens de wetten van het Derde Rijk, niets illegaals heeft gedaan.

Of bedoelt u andere wetten?
Oud 31 maart 2010, 21:53   #58
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat pleiten voor onthouding er niet voor zorgt dat jongeren het toch met elkaar doen. Dat is nu net wat er zo wereldvreemd is aan dat hele idee. Hier zitten er nog een paar die er van overtuigd zijn dat voorlichting niet nodig is omdat "hun kinderen toch kuis zijn". Tot ze thuis komen met een dikke buik of een druiper, natuurlijk.
Juist, het is net die naïviteit die je ook hier aantreft. Men is blijkbaar vergeten dat het tegenwoordig anders is om jongere te zijn dan vroeger. Nieuwsgierigheid behoort tot één der stappen naar volwassenheid en het is ook maar normaal dat jongeren onbedacht handelen. Een realistische en ondubbelzinnige voorlichting kan echter zware drama's voorkomen. Wie denkt dat puberende jongeren die niet lam geïndoctrineerd zijn door hun omgeving niet begaan zijn met hun ontluikende seksualiteit weet niet wat jong zijn is. Dit soort drang is sterker dan elke vorm van het moreel-met-de-vinger-wijzend geloof. Of is het omdat zij zelf nooit de kans kregen?

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 31 maart 2010 om 21:54.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 21:57   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het nut?
Ik koppel zoveel mogelijk het nuttige aan het aangename.

Citaat:
Ik ga niet meer zoeken naar de bronnen van die cijfers, als u er toch niets aan hebt.
Zelfs indien die bronnen zouden juist zijn (hetgeen ik zo goed als uitsluit), dan houden nog niet alle christenen er een even fundamentalistische levenswandel op na als u. Of dacht je dat christen vrouwen zich niet laten aborteren ??

Citaat:
Is de wet? Dan weet u toch dat bijvoorbeeld Hilter, volgens de wetten van het Derde Rijk, niets illegaals heeft gedaan.
Blijkbaar zit je op uw tandvlees qua argumenten, anders had je er het derde rijk niet moeten bijsleuren.

Citaat:
Of bedoelt u andere wetten?
Als het voor u hetzelfde is, graag de Belgische wetten.

Citaat:
Oud 31 maart 2010, 22:03   #60
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanavond zendt VijfTv een reportage uit met als onwaarschijnlijke titel : "De Texasmaagden".

"Diep in het hart van de Amerikaanse staat Texas wordt de bijbel heel letterlijk genomen. De plaatstelijke protestantse kerk zorgt ervoor dat tieners geen enkele seksuele voorlichting krijgen, zodat ze niet op verkeerde ideeën worden gebracht. Hun leraren vertellen hen niets, en de christelijke radiostations en priesters vertellen dat condooms niet werken, dat seks voor het huwelijk automatisch ziektes met zich meebrengt, en dat geheelonthouding de enige optie is..."

Enige mogelijke conclusie : RELIGIEUZE GRIEZELS !!!!
het zijn niet alleen de moslims die fanatiek de islam beleven die achterlijk zijn hoor, heel wat amerikanen zijn net zo fanatiek als achterlijk als dat gene dat ze bestrijden en ik zie ook in dit soort groeperingen een groot gevaar

religie = achterlijkheid
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be