Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 18:53   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
...
De bedoeling van de aartsbisschop is net enkele dagen per week tussen de gewone man in wonen, zo simpel is het. Ik juich dit initiatief toe, en het is betreurenswaardig dat net zo iemand, die toch een stap verder gaat dan de vorige aartsbisschop, het onderwerp van diefstal en spot wordt.
Ik vind het inisiatief belachelijk en eigenlijk kompleet overbodig.

Het is voor mij krak hetzelfde als het omgekeerde, namelijk dat de onderpastoor van Kuregem enkele dagen per week in de miljoenenwijk van Gent zou gaan wonen. Of zijn die daar kerkelijk minderwaardig ?

(het doet me wel denken aan een zeer oude mop, van in de tijd dat de toenmalige paus neergekogeld was in zijn poepmobiel, pakweg 20 jaar geleden.
Het gerucht ging dat hij na die aanslag een tijdje pro abortus geweest is. Omdat hij toen ten volle besefte wat het was, in de buik geschoten te worden ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 18:54   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoelang het duurt eer de aartsbisschop beslist om "wegens praktische redenen" terug full time in Mechelen te gaan wonen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 19:16   #43
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het inisiatief belachelijk en eigenlijk kompleet overbodig.
Ik niet, ik vind het een goed initiatief. Wat niet wegneemt dat ik ten zeerste betwijfel of het effectief positieve gevolgen zal hebben.

Maar het blijft toch beter dan in je ivoren toren te zitten en wat aantekeningen te maken bij de zoveelste pauselijke encycliek.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 19:59   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik niet, ik vind het een goed initiatief. Wat niet wegneemt dat ik ten zeerste betwijfel of het effectief positieve gevolgen zal hebben.

Maar het blijft toch beter dan in je ivoren toren te zitten en wat aantekeningen te maken bij de zoveelste pauselijke encycliek.
Waar je woont, of waar je je, met de pers bij, eens laat zien, maken niet of je je in een ivoren toren bevindt.

Dat ivoren toren spellement zit meer tussen je oren.

(daarbij, dat hem trouwt, zoals iedere vent. Dan pas zal hij leren wat het is, om te moeten leven zoals wij, echte venten.
Maar ja, dat zit minder tussen zijn oren, dan tussen zijn twee grote tenen.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 19:15   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
koopt hij er nieuw.
Waarschijnlijk. Hoe zou ge zelf zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be