![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is voor mij krak hetzelfde als het omgekeerde, namelijk dat de onderpastoor van Kuregem enkele dagen per week in de miljoenenwijk van Gent zou gaan wonen. Of zijn die daar kerkelijk minderwaardig ? (het doet me wel denken aan een zeer oude mop, van in de tijd dat de toenmalige paus neergekogeld was in zijn poepmobiel, pakweg 20 jaar geleden. Het gerucht ging dat hij na die aanslag een tijdje pro abortus geweest is. Omdat hij toen ten volle besefte wat het was, in de buik geschoten te worden ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af hoelang het duurt eer de aartsbisschop beslist om "wegens praktische redenen" terug full time in Mechelen te gaan wonen
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het blijft toch beter dan in je ivoren toren te zitten en wat aantekeningen te maken bij de zoveelste pauselijke encycliek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ivoren toren spellement zit meer tussen je oren. (daarbij, dat hem trouwt, zoals iedere vent. Dan pas zal hij leren wat het is, om te moeten leven zoals wij, echte venten. Maar ja, dat zit minder tussen zijn oren, dan tussen zijn twee grote tenen.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |