Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2010, 08:21   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
diplomatie leken mij parels voor de zwijnen in dit geval, we spreken toch over een voetbalfan hé
Netetiquette he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 08:26   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het gruwelijke is dan nog dat je je radio niet mag aanzetten of Sporza is daar met een match of 2 en nog een hoop geneuzel - ZELFS TIJDENS HET NIEUWS - over dat balletjetrapgedoe.

"<begin nieuws-jingle>Het is nu officieel. Mbunga Sese Mnemnele zal geen nieuw contract tekenen bij FC Germinal-De-Kupe. Hij verhuist naar Club A... ... (10 minuten uitleg over die wereldgebeurtenis)... Verder blijken er bij naschokken in Chili nog 500 doden te zijn gevallen. (0 minuten, 0 seconden)<einde nieuws-jingle>"

Vooral heel relaxerend als je op een Augustus werkdag bij 32 graden na je werk in volle spits en op weg naar huis op een belangrijke verkeersader aan kant wordt gezet door 150 combi's (geen dieven te vangen?) om een amateuristische wielerkoers te laten passeren. Heb er toen zo maar 30 minuten aan kant mogen staan fluiten. Ik had toen gelukkig al airco, maar geen koeling van mijn woede.
Body Count heeft daar ooit eens een nummer over gemaakt:

Citaat:
Body Count Now Sports lyrics

This weekend,
seventeen youths killed in gang homicides.
Now sports.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 08:27   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wel, een student marketing die ons naar een enquête weet te lokken over drank maar dat als een voetbalenquête laat uitschijnen, is me dunkt een goede student marketing.
hij heeft mij toch nog niet tot daar gekregen ... hij is me dunkt dus gebuisd
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 08:37   #44
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hij heeft mij toch nog niet tot daar gekregen ... hij is me dunkt dus gebuisd
Ik ben gemakkelijk voer voor sluwe marketeers.
Ik dacht 'voetbal, dan moet het in de marge wel over tetten gaan', maar noppes.
Oud 1 april 2010, 08:40   #45
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wel, een student marketing die ons naar een enquête weet te lokken over drank maar dat als een voetbalenquête laat uitschijnen, is me dunkt een goede student marketing.
Bedankt, toch iemand die het begrijpt.

De enquête gaat wel degelijk over voetbal maar aangezien ik marketing studeer, zal het niet te maken hebben met "20 man die achter een bal lopen op erop te trappen" maar met meer economische aspecten. Mocht ik van op voorhand zeggen waarover het gaat, zou ik jullie beïnvloeden, waardoor mijn onderzoek waardeloos zou worden. Het feit dat sommige de enquête (waarvoor dank) al na één vraag afsluiten, toont aan dat ik op zoek ben naar een bepaalde doelgroep (voetballiefhebbers). Ik snap niet waarom daar kritiek op moet gegeven worden? In tegendeel, zo verliest niemand tijd en is mijn onderzoek correct. Iemand die zelden naar voetbal kijkt, heeft er waarschijnlijk ook weinig interesse in, niet?

En neen, ik lieg niet, das het werk van de politici .

Jullie (anti-voetballers) mening is volgens mij eerder de mening van onsportievelingen die op school gepest werden en sindsdien een trauma aan overhebben .

Mijn vriendin had voor ze mij kende nog nooit naar een wedstrijd gekeken. We zijn dan samen gaan kijken. Ze was onder de indruk van de atletische kracht, de sfeer, etc. Nu is ze nog steeds geen voetbalfan, maar ze definieert voetbal niet met simpele oneliners en veralgemeningen. Ik dacht dat mensen die geïnteresseerd in politiek zijn, slimmer zouden zijn dan dit. Erger nog, op voetbalfora zijn ze slimmer en hebben ze op het einde wel door over welk aspect het gaat! Pijnlijk.
mrsusnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 08:47   #46
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Neen het is eigendom van Chuck Norris ...

Chuck Norris doesn't go on the internet, he has every internet site stored in his memory. He refreshes webpages by blinking.
Oud 1 april 2010, 08:57   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrsusnea Bekijk bericht
Beste,

Ik ben een student aan de UGent. Om mijn diploma te behalen dien ik een thesis te schrijven. Hiervoor voer ik een onderzoek uit, waarbij ik een 250-tal respondenten nodig heb. Deze vragenlijst invullen duurt een kleine 3 a 5 minuten en het gaat over voetbal.

U zou mij een zeer groot plezier doen mocht u deze willen invullen. Ik verzeker dat alle gegevens anoniem zullen behandeld worden.

Alvast bedankt voor uw tijd en medewerking!

http://bit.ly/voetbal-thesis
Je had de mogelijkheid van wil je dat deze sport verboden word op TV ook moeten geven.

Je zou dan hebben vastgesteld dat de meeste mensen voetbal en wielerkoersen helemaal niet wensen opgedrongen te krijgen op hun beeldbuis.

Internet heeft trouwens zijn succes te danken aan deze twee sporten op TV.
Voor vele appartementbewoners de enige uitweg als de partner aan zijn beeld gekluisterd zit te kijken naar een bende overbetaalde drugsgebruikers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 09:00   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De enquête gaat wel degelijk over voetbal maar aangezien ik marketing studeer, zal het niet te maken hebben met "20 man die achter een bal lopen op erop te trappen" maar met meer economische aspecten. Mocht ik van op voorhand zeggen waarover het gaat, zou ik jullie beïnvloeden, waardoor mijn onderzoek waardeloos zou worden. Het feit dat sommige de enquête (waarvoor dank) al na één vraag afsluiten, toont aan dat ik op zoek ben naar een bepaalde doelgroep (voetballiefhebbers). Ik snap niet waarom daar kritiek op moet gegeven worden? In tegendeel, zo verliest niemand tijd en is mijn onderzoek correct. Iemand die zelden naar voetbal kijkt, heeft er waarschijnlijk ook weinig interesse in, niet?

Jullie (anti-voetballers) mening is volgens mij eerder de mening van onsportievelingen die op school gepest werden en sindsdien een trauma aan overhebben .

Mijn vriendin had voor ze mij kende nog nooit naar een wedstrijd gekeken. We zijn dan samen gaan kijken. Ze was onder de indruk van de atletische kracht, de sfeer, etc. Nu is ze nog steeds geen voetbalfan, maar ze definieert voetbal niet met simpele oneliners en veralgemeningen. Ik dacht dat mensen die geïnteresseerd in politiek zijn, slimmer zouden zijn dan dit. Erger nog, op voetbalfora zijn ze slimmer en hebben ze op het einde wel door over welk aspect het gaat! Pijnlijk.
Als je hier zou vertellen dat ze slechts 1 vraag moeten beantwoorden, dan zou je veel meer succes hebben.

Citaat:
Hoe vaak kijkt u naar voetbal op TV (wedstrijden, studio 1, etc)?

* zelden of nooit (max 2 keer per jaar)
* soms (3 a 10 keer per jaar)
* maandelijks
* wekelijks
http://ghentmarketing.qualtrics.com/...9WjG&SVID=Prod

Dus invullen jongens en meisjes, zodat hij naar de politici kan stappen om het op TV te verbieden, wegens te weinig aanvaard door de bevolking
Oud 1 april 2010, 09:01   #49
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad Jantje, je beschrijft uitstekend waar mijn onderzoek niet over gaat. En verder uw mening over sport interesseert mij evenveel als sport u interesseert. Blij dat we daarover eens zijn!
Oud 1 april 2010, 09:05   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

je stelt mensen die zelden naar voetbal kijken meteen gelijk met anti-voetballers ...
om maar te zeggen, ik heb 16 jaar gevoetbald ... altijd heel graag gedaan, maar om naar te zitten kijken (zeker in B) sorry, daar is het spelletje te traag voor ... het is geen interessante kijksport.

geen reden om het daarom over slim of minder slim te gaan hebben, als ik u een goeie raad mag geven trouwens : blijf weg uit die discussie.
Oud 1 april 2010, 09:14   #51
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Kijk, dat is het probleem. Ik zeg nergens dat mensen die zelden kijken, anti-voetballers zijn. Ik zeg enkel, wie zelden kijkt, is geen voetballiefhebber. Jij trekt de verkeerde conclusies.

Een tip: blijf weg uit de discussie
Oud 1 april 2010, 09:16   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is het probleem. Ik zeg nergens dat mensen die zelden kijken, anti-voetballers zijn. Ik zeg enkel, wie zelden kijkt, is geen voetballiefhebber. Jij trekt de verkeerde conclusies.

als dat jou gelukkig maakt ...
Oud 1 april 2010, 09:22   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, jij trekt de verkeerde conclusies.

Zowel ik als mijn kinderen voetballen regelmatig.
2 van hen zelfs in een club, maar voetbal staat hier NOOIT op.
Het zijn overbetaalde drugsverslaafden en geen sportieve voetballers die van de sport houden, bij hen gaat het enkel om geld.
En in die wedstrijden is het de ploeg die er het meeste geld tegenaan smijt, die wint.

In de Belgische ploegen spelen er zelfs nog amper Belgen, de meeste spelers zijn zelfs geen Europeanen.
Oud 1 april 2010, 09:39   #54
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Het zijn overbetaalde drugsverslaafden en geen sportieve voetballers die van de sport houden, bij hen gaat het enkel om geld.
En in die wedstrijden is het de ploeg die er het meeste geld tegenaan smijt, die wint.

In de Belgische ploegen spelen er zelfs nog amper Belgen, de meeste spelers zijn zelfs geen Europeanen.
Racist

lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 09:45   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Racist

Nee, het gaat over Belgisch voetbal.
Ze moeten dus geen Afrikaanse spelers gaan halen om hier in Belgische ploegen te spelen.

De meeste van die spelers mogen zelfs niet eens voor de rode duivels spelen, juist omdat ze geen Belgen zijn.
Oud 1 april 2010, 10:08   #56
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Ik stel enkel dat wie wel kijkt, wel een liefhebber is. Ik wil niet bewijzen dat wie niet kijkt, geen liefhebber is. Het is in mijn ogen wel zo: je bent nogal een rare als je een sport beoefent en daar nooit op TV naar kijkt (en met de redenen die je geeft wordt het helemaal lachwekkend). Maar zelfs als het zo is, blijf ik correct filteren aangezien mijn thesis over "voetbal kijken" gaat en de volgende vraag de betrokkenheid meet (maar nu wijd ik uit en als de theoretisch bagage niet hebt, zal je het niet begrijpen).

Trouwens mocht je voetbal volgen zou je weten dat de twee ploegen met het kleinste budget bij de eerste zes zijn geëindigd. Uw stelling is bij deze gefalsifieerd.

Dus nogmaals, mijn onderzoek gaat niet over drugs, de nationaliteit van de voetballers, zwarten, Vlamingen of racisten. Of zwarten mogen spelen bij ons, of ik naar voetbal mag kijken, etc. Daarover heb ik de waarheid niet in pacht en jij ook niet Jantje.

Ik wens enkel respondenten die naar voetbal kijken op TV. Ik heb daar mijn redenen voor en snap helemaal niet waarom daar kritiek op is. Waarschijnlijk een stoornis van sommigen doordat ze teveel op dit forum posten.
Oud 1 april 2010, 10:09   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een domme conclusie. Het zou ook best kunnen dat iemand geen TV heeft en dus gewoon niet kán kijken, en dus voetbal volgt op de radio.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 10:12   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

zou je daar niet nog eens over nadenken ??? je catalogeert nu ook al mogelijk nog actieve spelers tot niet voetballiefhebber ... dat lijkt me toch sterk hoor.
Oud 1 april 2010, 10:18   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wens enkel respondenten die naar voetbal kijken op TV. Ik heb daar mijn redenen voor en snap helemaal niet waarom daar kritiek op is. Waarschijnlijk een stoornis van sommigen doordat ze teveel op dit forum posten.
Nu ik heb NOOIT voetbal op TV gekeken, zelfs niet in mijn jeugdjaren.
Dit enkel reeds omdat het niet over de sport gaat, maar om geld.

Laat die paljassen maar eens alle dagen gaan werken in een fabriek en de sport beoefenen tijdens hun vrije tijd.
Wedden dat 90% niet eens meer 1/5 van hun snelheid halen en amper nog een bal van een kleine van 10 jaar kunnen afpakken.

Een wedstrijd van een kleine caféploeg is duizenden malen beter als sportprestatie, dan heel de competitie van het Belgische en Europese voetbal.
Oud 1 april 2010, 10:22   #60
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is een domme conclusie. Het zou ook best kunnen dat iemand geen TV heeft en dus gewoon niet kán kijken, en dus voetbal volgt op de radio.
Vandaar ook mijn eerste vraag, jezus! Wie geen TV heeft en wie niet kijkt behoort niet tot de populatie voor mijn onderzoek. Moeilijk om te snappen niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be