Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2010, 12:15   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Strikt genomen moeten dan de waarschuwingsborden voor flitscontrole ook als overtreding gezien worden.
Verder vind ik het maar onnozel allemaal.
Verblinden deze waarschuwingsborden de automobilisten dan zo erg?
Oud 11 april 2010, 12:22   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de zaak is nu inderdaad wel duidelijk. Samengevat komt het hierop neer: men heeft een omweg gevonden om de man te veroordelen, maar inderdaad: wettelijk is er geen speld tussen dit vonnis te krijgen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 april 2010 om 12:23.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 12:32   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de zaak is nu inderdaad wel duidelijk. Samengevat komt het hierop neer: men heeft een omweg gevonden om de man te veroordelen, maar inderdaad: wettelijk is er geen speld tussen dit vonnis te krijgen.
Een juiste conclusie.
Oud 11 april 2010, 12:38   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een juiste conclusie.
Dat is dus belgische rechtvaardigheid!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 12:43   #45
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is dus belgische rechtvaardigheid!
Dat maak jij ervan, ik bedoel dit helemaal niet.
Oud 11 april 2010, 14:14   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nogal voor snelheidskontroles.
Omdat te snel rijden ten eerste gevaarlijk is, en ten tweede ambetant.

Ik ben niet voor snelheidskontroles met het uitsluitende doel om automobilisten te pakken; wel om een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid en het verkeerskomfort.

Daarom ben ik ook voorstander van diverse verwittigingsmogelijkheden:
enkele voorbeelden:
- een herhalingsbord van een bepaalde snelheidsbeperking
- de flikken die aankondigen in vagere termen waar en wanneer kontroles plaats hebben (komt eigenlijk erop neer dat het gratis reklame is voor het BIVV)
- geen strafbaarstelling om flitsplaatsen in te stellen in de gps-toestellen (zoals die vuile Zwitsers wel doen): ideaal zou het overzicht van die flitspalen moeten samenvallen met alle plaatsen waar statistisch bekeken meer ongevallen voorkomen dan op andere plaatsen; of waar het beter is om wat trager te rijden (bejaardenhuis; oversteekplaatsen, stiltegebieden ... mijn fantazie laat me even in de steek ...)

Daarom vind ik het heel kortzichtig van die flikken om 'jacht' te maken op automobilisten die een andere verwittigen dat er een kontrol bezig is.
Da's zo presies of die flikken maken er hun persoonlijke kruistocht van. Dan riskeert men toch dat er teveel aandacht gaat naar het pakken, in plaats van naar de bedoeling van het pakken.

Om dat allemaal te voorkomen, zit er eigenlijk maar één ding op: de snelheidsbeperkingen naleven.
Dan zijn kontroles niet meer nodig.
Dan moet er niet meer geflikkerd worden met de lichten.
Spijtig hé ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 14:35   #47
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik ben niet voor snelheidskontroles met het uitsluitende doel om automobilisten te pakken; wel om een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid en het verkeerskomfort.

enkele voorbeelden:
- de flikken die aankondigen in vagere termen waar en wanneer kontroles plaats hebben (komt eigenlijk erop neer dat het gratis reklame is voor het BIVV)
- geen strafbaarstelling om flitsplaatsen in te stellen in de gps-toestellen (zoals die vuile Zwitsers wel doen): ideaal zou het overzicht van die flitspalen moeten samenvallen met alle plaatsen waar statistisch bekeken meer ongevallen voorkomen dan op andere plaatsen; of waar het beter is om wat trager te rijden (bejaardenhuis; oversteekplaatsen, stiltegebieden ... mijn fantazie laat me even in de steek ...)

Daarom vind ik het heel kortzichtig van die flikken om 'jacht' te maken op automobilisten die een andere verwittigen dat er een kontrol bezig is.
Da's zo presies of die flikken maken er hun persoonlijke kruistocht van. Dan riskeert men toch dat er teveel aandacht gaat naar het pakken, in plaats van naar de bedoeling van het pakken.

Om dat allemaal te voorkomen, zit er eigenlijk maar één ding op: de snelheidsbeperkingen naleven.
Spijtig hé ...
Akkoord, maar dan belanden we automatisch in een andere discussies.
1.
Welke criteria worden er gehanteerd om snelheidsverlagingen in te voeren?
2.
Waarom wordt er zo weinig geld geinvesteerd in infrastructuuraanpassingen, ik denk dan aan ondertunneling van fietspaden, het scheiden van fietsers, voertuigen en voetgangers.
3.
Waarom zouden scholen niet moeten zoeken naar andere in - en uitvalswegen naar hun school toe? Ik weet dat dit niet altijd mogelijk is, ik ken verschillende plaatsen waar het wel mogelijk is.
4.
Waarom mogen ouders hun kinderen voor de schoolpoort afzetten? Bij ons in het dorp is dit verboden, de kinderen moeten de laatste 100 tot 150 meter te voet naar school gaan, al dan niet onder begeleiding van de ouders.
Oud 11 april 2010, 15:33   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Akkoord, maar dan belanden we automatisch in een andere discussies.
1.
Welke criteria worden er gehanteerd om snelheidsverlagingen in te voeren?
2.
Waarom wordt er zo weinig geld geinvesteerd in infrastructuuraanpassingen, ik denk dan aan ondertunneling van fietspaden, het scheiden van fietsers, voertuigen en voetgangers.
3.
Waarom zouden scholen niet moeten zoeken naar andere in - en uitvalswegen naar hun school toe? Ik weet dat dit niet altijd mogelijk is, ik ken verschillende plaatsen waar het wel mogelijk is.
4.
Waarom mogen ouders hun kinderen voor de schoolpoort afzetten? Bij ons in het dorp is dit verboden, de kinderen moeten de laatste 100 tot 150 meter te voet naar school gaan, al dan niet onder begeleiding van de ouders.
Denk jij nu echt dat er één politieker wakker ligt over uw veiligheid? Allemaal dikke zever. Nog een beetje en 70 km/u wordt ook te snel gevonden, maar als onze elite ergens moet zijn komen ze tegen snelheden van pakt weg tegen de 200 voorbij geraasd, dan is dat niet gevaarlijk.

Ben er ooit eens achteraan gegaan maar bij 180 zag ik ze nog steeds meer verwijderen.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2010 om 15:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 16:28   #49
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat er één politieker wakker ligt over uw veiligheid? Allemaal dikke zever. Nog een beetje en 70 km/u wordt ook te snel gevonden, maar als onze elite ergens moet zijn komen ze tegen snelheden van pakt weg tegen de 200 voorbij geraasd, dan is dat niet gevaarlijk.

Ben er ooit eens achteraan gegaan maar bij 180 zag ik ze nog steeds meer verwijderen.
Vandaar mijn vragen en opmerkingen.
Oud 12 april 2010, 00:34   #50
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

enkele voorbeelden:

Spijtig hé ...
Ik zal me eens even heel onpopulair maken, maar er bestaan vrij eenvoudige middelen om het verkeer veiliger te maken (gesteld dat trager rijden zorgt voor een veiliger verkeer, wat ik in de meeste gevallen wel wil aannemen). 1) Begrens wagens op 120 km/u. Nu zullen er vast wat mensen komen mekkeren dat je op sommige plaatsen sneller mag (Duitsland bijv.). Technisch is het perfect haalbaar om nieuwe auto's uit te rusten met een dynamische begrenzer, waarbij de begrenzing afhangt van het type weg en de lokale snelheidsbeperking. 2) Voer overal en altijd trajectcontrole in en werk evt. met een systeem van strafpunten en intrekkingen i.p.v. boetes.

Waarom houdt nu niemand zich aan de snelheidsbeperkingen? Omdat, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, de pakkans nog steeds erg klein is. Iedereen die regelmatig op de E19 rijdt (ik hoor daarbij) kan dagelijks aanschouwen wat er gebeurt bij de flitspaal in de buurt van Rumst: iedereen stampt daar gewoon keihard op de rem. Zelfs mobiele flitsers staan meestal op dezelfde plekken opgesteld, waardoor automobilisten er gewoon op anticiperen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 00:47   #51
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Uiteraard weet ik dat, maar het gaat om het idee. Het merendeel van de niet betaalde boetes wordt evenmin geïnd, dus je zou kunnen zeggen dat mister € 150 ook niet gestraft wordt

150 € en al het ander gezever en rondgeloop " om met uw lichten te dimmen ".

Dat is een peststraf...http://www.youtube.com/watch?v=lLFscOEBkwI

Laatst gewijzigd door Wisord : 12 april 2010 om 00:50.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 07:39   #52
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Strikt genomen moeten dan de waarschuwingsborden voor flitscontrole ook als overtreding gezien worden.
Verder vind ik het maar onnozel allemaal.
De grote schande is dat op de radio gewaarschuwd mag worden tegen controles die tot doel hebben, de veiligheid van de weggebruiker te verhogen. Dus VRT en VTM mogen hun inkomsten gebruiken om onze veiligheid te verlagen.

Vroeger reed de politie in onopvallende, donker gekleurde combi's en porsches. Nu geeft ook zij er de voorkeur aan, op te vallen, alsof overtreders gewaarschuwd moeten worden. Dan vraag ik me af: kunnen ze zich nog ergeren als anderen ook tegen hen waarschuwen?

Lijkt me allemaal nogal inefficiënt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be