![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verblinden deze waarschuwingsborden de automobilisten dan zo erg?
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de zaak is nu inderdaad wel duidelijk. Samengevat komt het hierop neer: men heeft een omweg gevonden om de man te veroordelen, maar inderdaad: wettelijk is er geen speld tussen dit vonnis te krijgen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 april 2010 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een juiste conclusie.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maak jij ervan, ik bedoel dit helemaal niet.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nogal voor snelheidskontroles.
Omdat te snel rijden ten eerste gevaarlijk is, en ten tweede ambetant. Ik ben niet voor snelheidskontroles met het uitsluitende doel om automobilisten te pakken; wel om een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid en het verkeerskomfort. Daarom ben ik ook voorstander van diverse verwittigingsmogelijkheden: enkele voorbeelden: - een herhalingsbord van een bepaalde snelheidsbeperking - de flikken die aankondigen in vagere termen waar en wanneer kontroles plaats hebben (komt eigenlijk erop neer dat het gratis reklame is voor het BIVV) - geen strafbaarstelling om flitsplaatsen in te stellen in de gps-toestellen (zoals die vuile Zwitsers wel doen): ideaal zou het overzicht van die flitspalen moeten samenvallen met alle plaatsen waar statistisch bekeken meer ongevallen voorkomen dan op andere plaatsen; of waar het beter is om wat trager te rijden (bejaardenhuis; oversteekplaatsen, stiltegebieden ... mijn fantazie laat me even in de steek ...) Daarom vind ik het heel kortzichtig van die flikken om 'jacht' te maken op automobilisten die een andere verwittigen dat er een kontrol bezig is. Da's zo presies of die flikken maken er hun persoonlijke kruistocht van. Dan riskeert men toch dat er teveel aandacht gaat naar het pakken, in plaats van naar de bedoeling van het pakken. Om dat allemaal te voorkomen, zit er eigenlijk maar één ding op: de snelheidsbeperkingen naleven. Dan zijn kontroles niet meer nodig. Dan moet er niet meer geflikkerd worden met de lichten. Spijtig hé ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Welke criteria worden er gehanteerd om snelheidsverlagingen in te voeren? 2. Waarom wordt er zo weinig geld geinvesteerd in infrastructuuraanpassingen, ik denk dan aan ondertunneling van fietspaden, het scheiden van fietsers, voertuigen en voetgangers. 3. Waarom zouden scholen niet moeten zoeken naar andere in - en uitvalswegen naar hun school toe? Ik weet dat dit niet altijd mogelijk is, ik ken verschillende plaatsen waar het wel mogelijk is. 4. Waarom mogen ouders hun kinderen voor de schoolpoort afzetten? Bij ons in het dorp is dit verboden, de kinderen moeten de laatste 100 tot 150 meter te voet naar school gaan, al dan niet onder begeleiding van de ouders.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben er ooit eens achteraan gegaan maar bij 180 zag ik ze nog steeds meer verwijderen. Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2010 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom houdt nu niemand zich aan de snelheidsbeperkingen? Omdat, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, de pakkans nog steeds erg klein is. Iedereen die regelmatig op de E19 rijdt (ik hoor daarbij) kan dagelijks aanschouwen wat er gebeurt bij de flitspaal in de buurt van Rumst: iedereen stampt daar gewoon keihard op de rem. Zelfs mobiele flitsers staan meestal op dezelfde plekken opgesteld, waardoor automobilisten er gewoon op anticiperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
150 € en al het ander gezever en rondgeloop " om met uw lichten te dimmen ". Dat is een peststraf...http://www.youtube.com/watch?v=lLFscOEBkwI Laatst gewijzigd door Wisord : 12 april 2010 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vroeger reed de politie in onopvallende, donker gekleurde combi's en porsches. Nu geeft ook zij er de voorkeur aan, op te vallen, alsof overtreders gewaarschuwd moeten worden. Dan vraag ik me af: kunnen ze zich nog ergeren als anderen ook tegen hen waarschuwen? Lijkt me allemaal nogal inefficiënt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |