![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt, dat demonstreer je hier keer op keer weer
![]() Klopt, maar waar jij de fout in gaat is dat je denkt dat de waarheid, luid en vaak genoeg herhaald een leugen wordt.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 april 2010 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vroeger werd zo goed als iedereen gedoopt, dus late doopsels waren een uitzondering. Nu is het aantal dopen sterk teruggevallen, waardoor de mogelijkheid bestaat tot een hoger aantal late doopsels. Trouwens, het aantal ont-dopen is de laatste tijd ook sterk toegenomen, Citaat:
Want anders bewijs je hier niets hoor ![]() En hadden geen computer. Dus doe die maar rap weg, want anders ga je ook niet door het oog van de naald geraken zulle ![]() Citaat:
Ik heb het afgooien van de mantel van het geloof als enorm bevrijdend ervaren. Het was een lang proces van bewust deprogrammeren, maar zeker de moeite waard. Geloof heeft volgens mij zeker nog zijn plaats in de maatschappij, maar zou zich niet mogen bezig houden met het aardse. Als iemand zich comfortabel voelt in een cel met enkel een bed en een kast, wie ben ik om die schreeuwend en vloekend in de weide wereld te slepen. Positief genoeg? Citaat:
Ook nu vandaag de dag zijn er nog mensen die hun huis moeten verlaten omdat ze weggepest worden door een geloofsgroep die hen niet in hun midden wensen te hebben. Er zijn honderden verhalen van ongelovigen die door de religieuzen zijn kapot gemaakt. Aanvallen is veel gezegd. Ten eerste is het meestal de kerk zelf die de aanval inzet (bv tegen holebi's), en dan is het nog maar normaal dat die terug vechten. Ten tweede zie ik veelal een vorm van beperken van de macht van de kerk, en dat kan ook een goede zaak zijn ingevallen waar de kerk het fout heeft (vb het verbod van condooms in de strijd tegen HIV) Citaat:
Ontkend, niet weerlegd, groot verschil.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik leer nog elke dag bij van jullie. En ik gebruik alles wat ik hier leer
![]() Citaat:
Dingen die gewoon wetenschappelijk bewezen worden lees je maar één keer in de pers in een droog artikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() H. ariechristus ?
F. lanelcondoom ? Laatst gewijzigd door bgf324 : 11 april 2010 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we eens de doopbeloften op 50 jarige leeftijd lieten herhalen, hoeveel zouden er dan nog gedoopt zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Gaaf, nog meer mensen, en we hadden laatst ook al dat botje van een vijfjarige Russin die verder weg stond dan de neanderthaler maar dichterbij dan erectus.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang niet meer naar de kerk geweest? We hernieuwen onze doopbeloften elk jaar opnieuw in de Paasviering. En die zit elk jaar weer bomvol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Oordeelt niet, opdat gij niet beoordeelt wordt".... En nu gaat U ineens gelijk voor god spelen....Echt een schoon stukske katholiek dus..... De hel dus, dat verzinsel om gelovigen schrik aan te jagen... Maar wij geloven noch in een god ,noch in een hel,poging mislukt mijn beste,en daar drinken we een goeie duvel op..... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 12 april 2010 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En feesten volonté..... En zit de fonne in zijn eentje aan het hemelfirnament... Alle dagen die sterren en de maan binnenhalen,de zon buitenzetten,wind en wolken maken,regen maken,af een toe een goed onweer ,mist én sneeuw maken tijdens de wintermaanden... En dan s'avonds die zon terug binnenhalen,de maan én de sterren terug buitenzetten ... Jaja ,de Fonne gaat daar zijn werk hebben tot in der eeuwigheid,en dat allemaal voor een kommetje rijstpap... ![]() ![]() ![]() Geeft mij dan maar een goeie duvel.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 12 april 2010 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() gates to hell Laatst gewijzigd door fonne : 13 april 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die boodschap is eigenlijk niet eens waar de religie om draait, is het niet? |
|
![]() |
![]() |