Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2010, 10:18   #41
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zolang BHV niet gesplitst is, zal er niets veranderen! U kan trouwens klagen zolang u wil, die Franstaligen zullen niet Vlaanderen verlaten! U hebt dus geen andere keuze die Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen te accepteren.
Waar staat het ergens dat ik iets tegen franstaligen heb, of het feit dat zij hier wonen? Ik heb iets tegen hun arrogantie (iets wat u hier eigenlijk ook regelmatig tentoonspreidt, net als Henri1, system en azert), hun imperialistische manier van doen, en vooral HUN STRAAL NEGEREN VAN HET FEIT DAT ZE HIER IN HET GRONDGEBIED VLAANDEREN WONEN, EN ZICH MOETEN AANPASSEN AAN DE DECRETEN EN DE TAAL VAN VLAANDEREN.
Al de rest lig ik totaal niet wakker van.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 april 2010 om 10:19.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 10:37   #42
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Waar staat het ergens dat ik iets tegen franstaligen heb, of het feit dat zij hier wonen? Ik heb iets tegen hun arrogantie (iets wat u hier eigenlijk ook regelmatig tentoonspreidt, net als Henri1, system en azert), hun imperialistische manier van doen, en vooral HUN STRAAL NEGEREN VAN HET FEIT DAT ZE HIER IN HET GRONDGEBIED VLAANDEREN WONEN, EN ZICH MOETEN AANPASSEN AAN DE DECRETEN EN DE TAAL VAN VLAANDEREN.
Al de rest lig ik totaal niet wakker van.
Een meester zal zich nooit aanpassen aan de knecht ,zo is het al 180 jaar gegaan.De knecht gaat op de knieen en de Vlamingen hebben dat altijd zo gedaan.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 12:32   #43
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang BHV niet gesplitst is, zal er niets veranderen! U kan trouwens klagen zolang u wil, die Franstaligen zullen niet Vlaanderen verlaten! U hebt dus geen andere keuze die Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen te accepteren.
mij lijkt het eerder alsof franssprekenden geen nederlandstaligen tolereren in vlaanderen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 12:51   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mij lijkt het eerder alsof franssprekenden geen nederlandstaligen tolereren in vlaanderen.
Mwa, om het met de woorden van kardinaal Mercier te zeggen "belgique qui sera latine ou ne sera pas" Inderdaad mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 13:01   #45
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mwa, om het met de woorden van kardinaal Mercier te zeggen "belgique qui sera latine ou ne sera pas" Inderdaad mijn beste...
Wat Mercier zei, was denigrerend voor de Vlamingen natuurlijk. Te vergelijken met zo'n denigrerende variante die sommige flaminganten heden ten dage nog gebruiken, namelijk: "wat walsch is, valsch is". En zo blijven we nog een tijdje bezig.

Laatst gewijzigd door system : 13 april 2010 om 13:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 13:10   #46
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat Mercier zei, was denigrerend voor de Vlamingen natuurlijk. Te vergelijken met zo'n denigrerende variante die sommige flaminganten heden ten dage nog gebruiken, namelijk: "wat walsch is, valsch is". En zo blijven we nog een tijdje bezig.
Eventjes Le Soir lezen en we zijn weer vertrokken voor enkele uren.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 13:22   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De uitspraak van Mercier is een kleine 100 jaar oud,waar de Reyndersen en andere Maingains én de rest van de Francofone brusselse bourgeoikes heden dezen dagen nog altijd volledig achterstaan...

Die andere uitspraak is 700 jaar oud,en niet hélemaal correct waarvan Conscience in zijn leeuw van Vlaanderen gewag maakt en dit in een aanleiding van een reeks veldslagen gericht tegen de franse bezetting destijds......

Hebt U er nog géén gevonden van in de tijd van de romeinen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 april 2010 om 13:24.
Oud 13 april 2010, 13:44   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De uitspraak van Mercier is een kleine 100 jaar oud,waar de Reyndersen en andere Maingains én de rest van de Francofone brusselse bourgeoikes heden dezen dagen nog altijd volledig achterstaan...

Die andere uitspraak is 700 jaar oud,en niet hélemaal correct waarvan Conscience in zijn leeuw van Vlaanderen gewag maakt en dit in een aanleiding van een reeks veldslagen gericht tegen de franse bezetting destijds......

Hebt U er nog géén gevonden van in de tijd van de romeinen....
De leuze op zichzelf was misschien zo oud, of uit de tijd van Conscience (en in dit geval was ze iets ouder dan de uitspraak van van Mercier) maar ,helaas, de flamiganten die deze leuze steevast herbruikten, waren in ieder geval niet zo oud.

Laatst gewijzigd door system : 13 april 2010 om 13:45.
Oud 13 april 2010, 14:04   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De leuze op zichzelf was misschien zo oud, of uit de tijd van Conscience (en in dit geval was ze iets ouder dan de uitspraak van van Mercier) maar ,helaas, de flamiganten die deze leuze steevast herbruikten, waren in ieder geval niet zo oud.
Zeshonderd jaar "iets" noemen ????

Schoon belgicistisch argument...Uw stock aan argumenten is blijkbaar uitgeput...

Net zoals diegenen die nog steeds het woord sale flamand zo graag in de mond nemen....
Hier uit 2007 ,de franstalige lichting van 12 én 13 jarigen...

Citaat:
07/12/'07
Dat meldt de Franstalige krant Vers L’avenir. Scheldwoorden evolueren blijkbaar volgens de actualiteit en de “mode”. Momenteel lijkt het verwijt “sale Flamand” zich te verspreiden in verschillende Franstalige scholen. Een leerkracht uit het Brusselse merkte dit onder meer op tijdens de speeltijd. Sommige leerlingen boycotten ook de Nederlandse les. Vooral leerlingen die hun best doen tijdens de les Nederlands krijgen “sale Flamand” naar het hoofd geslingerd. In sommige klassen weigeren leerlingen mee te werken en doen ze net voldoende om 50% voor Nederlands te behalen.
http://www.hbvl.be/Archief/guid/sale...f-4fefe6169f7c

Nochtans hebben noch ik noch mijn kinderen later tijdens onze schooltijd verwijten in de trend van vuile waal moeten aanhoren als wij goede punten in het frans haalden....

In rattachistenland is dit blijkbaar héél normaal....

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 april 2010 om 14:08.
Oud 13 april 2010, 14:53   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeshonderd jaar "iets" noemen ????

Schoon belgicistisch argument...Uw stock aan argumenten is blijkbaar uitgeput...

Net zoals diegenen die nog steeds het woord sale flamand zo graag in de mond nemen....
Hier uit 2007 ,de franstalige lichting van 12 én 13 jarigen...

http://www.hbvl.be/Archief/guid/sale...f-4fefe6169f7c

Nochtans hebben noch ik noch mijn kinderen later tijdens onze schooltijd verwijten in de trend van vuile waal moeten aanhoren als wij goede punten in het frans haalden....

In rattachistenland is dit blijkbaar héél normaal....
'Sale flamand' is van het hetzelfde kaliber als het woord 'geitenneuker' gebruiken tegenover de Marokkanen of 'luie Waal' tegenover de Walen. Er zullen maar weinig Walen zijn die deze term 'sales flamands' gebruiken. Integendeel zelfs, zoals bleek uit de uitzending van Peeters en Pichal. En een welopgevoed Vlaming zal niet spreken van 'geitenneuker', noch van 'luie Waal' en een welopgevoede Waal zal het niet hebben over een 'sale flamand'. En dus, wanneer mensen zulke termen gebruiken, zegt dat alleen maar iets over de persoon die zulke woordenschat bezigt. En dat is maar weinig fraais.

Maar ook hier hanteert men weer een dubbele standaard. Op het Vlaams Nationaal Zangfeest indertijd, werd gretig de hymne van het voormalige Suid-Afrika gezongen: 'die stem van Suid-Afrika', toen er nog een aparheidsregime bestond. Dus het zich blijven beklagen en blijven lamenteren over discriminatie uit het verleden van de Vlamingen, dat kunnen de Vlaamsnationalisten. Maar dat ze uit volle borst en dito inzet terzelfder tijd op hun Vlaamsnationale manifestaties het volkslied zongen van een land, dat op een mensonwaardige schandalige manier hun zwarte bevolking discimineerde en terroriseerde, dat stoorde diezelfde Vlaamsnationalisten blijkbaar niet erg. Hypocrieten ja die Vlaamsnationalisten. Zeg het zo maar.

Laatst gewijzigd door system : 13 april 2010 om 15:05.
Oud 13 april 2010, 15:41   #51
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

in de tijd van "leuven vlaams" was het ook bon ton om de lessen frans te boycotten. Wij onozole jonkskes van toen lieten ons toen ook manipuleren, om eigenlijk ons eigen toekomst te hypothekeren.

De bekentenis van Anciaux junior en zijn spijt daarover, was ook niet mis.

de koosnaampjes die de walen toen naar hun hoofd kregen door ons bende naapers van de grote mensen waren er voor de tijd van toen ook over.

Dus niks nieuws onder de zon. De jaren van verstand komen hopelijk.

Op dit forum kan je dat bij sommigen merken, anderen zijn in die pubertijd blijven hangen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 13 april 2010 om 15:42.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:43   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hierbij een blog van een VRT-journaliste (Els Aeyels) om de arrogantie van Everytime (en andere Franstaligen) te counteren:

Citaat:
Opgegroeid op de taalgrens, letterlijk
12 / 04 / 2010
Chacun �* son tour. Op “oui” en “non” en enkele scheldwoorden na –raar toch dat je die altijd het snelst leert in een vreemde taal- waren het de eerste woorden Frans die ik sprak. Mijn moeder had ze me geleerd, nadat ik voor de zoveelste keer zeurend van het speelplein naar huis was gekomen omdat de Walen niet van de schommel wilden komen.

Ik ben opgegroeid op de taalgrens. OP ja, letterlijk. Tien jaar aan de Waalse kant, daarna 10 jaar aan de Vlaamse kant, in het vermaledijde arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. In afstand maar 5 kilometer verderop, maar een wereld van verschil.

Enghien/Edingen

In de faciliteitengemeente Enghien/Edingen, waar zeker een derde van de inwoners Nederlandstalig was, moest je expliciet vragen om een Nederlandstalige identiteitskaart. In het postkantoor was het zoeken naar iemand die je aan een postzegel kon helpen en mensen die wilden trouwen in het Nederlands werden vaak doorgestuurd naar een naburige gemeente omdat niemand op het stadhuis de taal voldoende kende om de plechtigheid tot een goed einde te brengen.

Veel oudere winkeliers waren tweetalig, maar bij de jongere deed men meestal geen enkele moeite om je in het Nederlands verder te helpen. Ik kwam ooit naar huis met 16 broodjes omdat de bakkersvrouw niet begreep dat “zes pistolets” niet hetzelfde was als “seize pistolets”. In Edingen kon je niet stemmen voor Nederlandstalige partijen. Mijn vader stemde faute de mieux op een partij die aanleunde bij wat hij dacht, mijn moeder tekende varkentjes op het stembiljet. Ze vonden het geen van beiden leuk, maar goed, we woonden in Wallonië, de faciliteiten waren een gunst en dat was dat.

Geen Nederlandstalige school

Ondanks de faciliteiten was er in Edingen geen Nederlandstalige school. In theorie konden de Vlamingen die eisen, in de praktijk was er een makkelijkere oplossing waar iedereen mee kon leven: de Vlaamse kinderen uit de cité waar wij woonden, werden opgehaald door de schoolbus uit Kokejane, aan de overkant van de taalgrens. Een Nederlandstalige school in een ééntalig Vlaamse gemeente, waar ze extra moeite deden om meertalige kinderen te kweken. Wij kregen Frans vanaf het derde leerjaar, omdat dat nuttig was in de streek waar we woonden.

In mijn klas zaten gewone Vlaamse kinderen, Vlaamse kinderen die in Edingen woonden en kinderen uit tweetalige gezinnen. Maar ook kinderen van wie geen van beide ouders een woord Nederlands sprak. Het Nederlandstalig onderwijs had ook toen al een veel betere naam dan het Franstalig. En veel ouders vonden het interessant dat hun kind Nederlands kon.

Niet de minste moeite

Vreemd genoeg vonden ze dat vooral omdat het goed stond op een CV, zo’n Nederlandstalig diploma. Zelf deden ze vaak niet de minste moeite om de taal van het huiswerk van hun kinderen te leren of deel uit te maken van het schoolleven.

Dat leidde soms tot schrijnende situaties. Ik herinner me mijn plechtige communie, waarop één van mijn klasgenoten bijna een uur te laat in de mis verscheen omdat zijn ouders niet hadden begrepen wanneer die begon. Huilende kleuters ook op schoolfeesten waar hun ouders niet kwamen opdagen en kinderen die op schoolreis geen zwempak mee hadden omdat hun ouders het briefje in de boekentas ongelezen bij het oud papier hadden gegooid.

Ik haatte Sebastien

Sommige ouders presteerden het zelfs hun kind in het zesde leerjaar over te hevelen van een Franstalige school naar onze school. Om ze na dat ene jaar –en dat diploma- weer in een Franstalige school te steken. Toen ik in het zesde zat, kregen we zo’n nieuw kind in de klas. Sébastien heette hij. Ik h�*�*tte Sébastien. Niet dat het geen leuke jongen was, maar Sébastien haalde altijd een tien op het dagelijks dictee. Niet omdat hij buitengewoon slim was, maar omdat hij als enige het dictee de avond voordien mee naar huis kreeg om zich voor te bereiden. “Want hij spreekt geen Nederlands”, zei de juffrouw. Ik sprak wel Nederlands en had het gevoel dat ik daar voor gestraft werd, want ik haalde vaak maar een negen of een acht voor dictee.

Het niveau van het onderwijs

Het schooltje van toen is intussen compleet uit zijn voegen gebarsten. Maar kinderen die van huis uit Nederlandstalig zijn, zitten er nog amper. De directie en de leerkrachten hebben altijd veel moeite gedaan om anderstalige kinderen hartelijk te verwelkomen. Zoveel moeite dat de Nederlandstaligen zijn gaan lopen en nu niet meer in hun eigen dorp naar school gaan. Want scholen vol anderstalige kinderen, daar zakt onvermijdelijk het niveau van het onderwijs, omdat de leerkrachten steeds meer tijd steken in het vertalen en in het bijstaan van kinderen die nauwelijks weten wat ze er zitten te doen.

Leerkrachten die eigenlijk niet zijn opgeleid om met die problematiek om te gaan, in een school die ook geen extra middelen krijgt om de problemen aan te pakken omdat ze niet in een tweetalig gebied of in een grootstad ligt. Leerkrachten die op ouderavonden driekwart van de tijd Frans moeten spreken omdat de ouders gemakshalve zelfs zijn vergeten dat het een Nederlandstalige school is. Want al die andere ouders spreken toch ook Frans, niet?

Méér dan een symbooldossier

Ik begrijp dat voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen B-H-V niet meer is dan een symbooldossier waarover politici al decennialang met veel plezier ruziënd over de grond rollen. Maar voor de mensen die er wonen, is het veel meer dan dat. De verfransing is geen doembeeld van angstige, radicale, Walenhatende Vlamingen. Het is een reëel probleem dat ingrijpt in het dagelijkse leven van ouders en kinderen.

En ik beweer niet dat de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde dat zomaar zal oplossen. Maar ik hoop wel dat welke beslissing er ook wordt genomen, dat ze op zijn minst duidelijk is en definitief. Zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Zodat Franstaligen in de rand beseffen dat ze in Vlaanderen wonen en dat ze daar welkom zijn als ze dat kleine beetje moeite willen doen om enkele woorden Nederlands te leren, om eens een Nederlandstalige krant te lezen en op de plaatselijke politici te stemmen.

Zodat hun kinderen naar een school kunnen gaan waar ook de andere kinderen in het dorp nog naartoe willen, kunnen en mogen gaan. Want als je graag ergens wil wonen, dan zou dat toch moeten zijn omdat je het daar fijn vindt en omdat je deel wil uitmaken van de gemeenschap? Niet omdat je de dingen naar je hand wil zetten tot de gemeenschap waar je voor hebt gekozen, ontwricht achterblijft.
DIT is de realiteit in de Vlaamse rand. Schandalig dat er nog Vlamingen rondlopen die weigeren om solidair te zijn met de Vlamingen in de Rand (uit politiek correcte of belgicistische overwegingen), die dagelijks geconfronteerd worden met verfransing en ordinair 'landjepik'.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 13 april 2010 om 15:46.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:49   #53
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Valt mij alijd op hoe de Vlamingen steeds Walen en Brusselaars in dezelde pot zetten.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:53   #54
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Sale flamand' is van het hetzelfde kaliber als het woord 'geitenneuker' gebruiken tegenover de Marokkanen of 'luie Waal' tegenover de Walen. Er zullen maar weinig Walen zijn die deze term 'sales flamands' gebruiken. Integendeel zelfs, zoals bleek uit de uitzending van Peeters en Pichal. En een welopgevoed Vlaming zal niet spreken van 'geitenneuker', noch van 'luie Waal' en een welopgevoede Waal zal het niet hebben over een 'sale flamand'. En dus, wanneer mensen zulke termen gebruiken, zegt dat alleen maar iets over de persoon die zulke woordenschat bezigt. En dat is maar weinig fraais.
Dan zijn de franstalige brusselse jeugd dus dé uitzondering wat dat betreft....

Citaat:
Maar ook hier hanteert men weer een dubbele standaard. Op het Vlaams Nationaal Zangfeest indertijd, werd gretig de hymne van het voormalige Suid-Afrika gezongen: 'die stem van Suid-Afrika', toen er nog een aparheidsregime bestond. Dus het zich blijven beklagen en blijven lamenteren over discriminatie uit het verleden van de Vlamingen, dat kunnen de Vlaamsnationalisten. Maar dat ze uit volle borst en dito inzet terzelfder tijd op hun Vlaamsnationale manifestaties het volkslied zongen van een land, dat op een mensonwaardige schandalige manier hun zwarte bevolking discimineerde en terroriseerde, dat stoorde diezelfde Vlaamsnationalisten blijkbaar niet erg. Hypocrieten ja die Vlaamsnationalisten. Zeg het zo maar.
Zozo,de tweeledigheid in Uw post,zo goed als U in het eerste deel alles nuanceert ,zo veralgemeent U wat Vlaams én nationalistisch betreft en gaat U die beperkte groep die toen aanwezig was om die hymne die zij daar zongen gelijk extrapoleren nét of iedere Vlaming die in Uw ogen het predikaat Vlaams-nationalist verdient diezelfde hymne mee uit volle borst zou zingen en bestempelt U hen allemaal als hypocrieten....

Nu mijn beste, Uw belgicistisch reflex speelt U parten in Uw analyse als lakei van het ancien belgique....
Oud 13 april 2010, 15:55   #55
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijn de franstalige brusselse jeugd dus dé uitzondering wat dat betreft....

Zozo,de tweeledigheid in Uw post,zo goed als U in het eerste deel alles nuanceert ,zo veralgemeent U wat Vlaams én nationalistisch betreft en gaat U die beperkte groep die toen aanwezig was om die hymne die zij daar zongen gelijk extrapoleren nét of iedere Vlaming die in Uw ogen het predikaat Vlaams-nationalist verdient diezelfde hymne mee uit volle borst zou zingen en bestempelt U hen allemaal als hypocrieten....

Nu mijn beste, Uw belgicistisch reflex speelt U parten in Uw analyse als lakei van het ancien belgique....
Als er hier iemand extrapoleert (met uitspraken van een kardinaal), dan bent u het wel. Het is niet omdat Mercier dit zei, dat alle Walen dit vonden. En zo komt het bij u wel over.

Laatst gewijzigd door system : 13 april 2010 om 15:58.
Oud 13 april 2010, 16:27   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er hier iemand extrapoleert (met uitspraken van een kardinaal), dan bent u het wel. Het is niet omdat Mercier dit zei, dat alle Walen dit vonden. En zo komt het bij u wel over.
Die kardinaal was dus de hoogste vertegenwoordiger van het kerkelijke bestel in België mijn beste in een tijd dat het katholicisme zijn hoogtijdagen vierde en bijgevolg een groter impact had op de gelovige massa....

Die kerkvader is voor zowel Walen ,als Vlamingen én Duitstaligen....
Mensen in zulke functies horen zulke uitspraken absoluut niet in het openbaar te doen...
Zij beinvloeden er zelfs een groot deel van hun publiek mee die dan kunnen oordelen van "als onze hoogste kerkvader al géén respect naar die taalgroep toe heeft,hoeven wij er ook géén respect voor op te brengen"...

Zij bepalen zo volop mee de houding tegenover één bepaalde taal in een land waarin zij zélf met hun taal een minderheid vormen...
Oud 13 april 2010, 16:35   #57
Bourbon-Condé
Vreemdeling

Bourbon-Condé's schermafbeelding

Standaard

Ach, waar is die mooie tijd....

Bourbon-Condé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 16:46   #58
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Hierbij een blog van een VRT-journaliste (Els Aeyels) om de arrogantie van Everytime (en andere Franstaligen) te counteren:

DIT is de realiteit in de Vlaamse rand. Schandalig dat er nog Vlamingen rondlopen die weigeren om solidair te zijn met de Vlamingen in de Rand (uit politiek correcte of belgicistische overwegingen), die dagelijks geconfronteerd worden met verfransing en ordinair 'landjepik'.
Gaan we de emo-toer op?

maar ter zake, welk probleem van de opgesomde denk je op te losen met de splitsing van BHV?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 16:56   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Valt mij alijd op hoe de Vlamingen steeds Walen en Brusselaars in dezelde pot zetten.
Dat is juist, maar vergeet ook niet dat:

- de Vlaamse publieke opinie ook nalaat dat onderscheid te maken. Men heeft het voortdurend over 'de Franstaligen'.

- het feit dat zowel in Brussel als Wallonië dezelfde partijen actief zijn, draagt bij tot de vervorming van het beeld en de veralgemening dat Wallonië en Brussel één pot nat zijn.

- in casu BHV Wallonië zelf ook geen enkele moeite gedaan heeft om een genuanceerd beeld uit te dragen doordat het meegeholpen heeft de belangenconflictencarroussel draaiende te houden, in een zaak waarbij het in principe geen betrokken partij is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 16:57   #60
Bourbon-Condé
Vreemdeling

Bourbon-Condé's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De essentie van de faciliteiten was dat ze "uitdovend" zouden zijn.....
Maar neen.
Dat is een tussenstap naar aanhechting bij Bruxelles.

En een volgend opstapje naar ons geliefde Wallo-Brux.
Bourbon-Condé is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be