![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo iets klein zal ik zelf wel rap fiksen, maar dit is echt nen perte totale, die mens trok nogal ogen gisteren,... Er zaten gewoon gaten getrokken in de velgen en de versnelling was compleet omgeplooid. Bij mij is het niet altijd een kwestie van hard rijden, maar ik zet er enorm veel kracht op bij het vertrekken en zo, dat in combinatie met een redelijk gewicht, zorgt ervoor dat het materiaal van meer dan gemiddelde kwaliteit moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ruineerde die kaders met er zware boekentassen op te dragen, ... dat is normaal die stoelekes zijn niet berekend op die krachten, ... Ik moet wel zeggen de kader die ik nu heb gaat al een jaar of 6 - 7 mee en ziet er nog altijd prima uit, wel belgische kwaliteit (alhoewel misschien ook made in verwegistan) maar in elk geval goed materiaal basisfiets heeft toen wel 500 euro of zoiets gekost, ik denk dat ge daar nu zelf niet meer mee toekomt. Degelijk materiaal bestaat nog wel maar t kost geld en ge moet ook ne goeie fietsmaker vinden die dat allemaal goed kan assembleren en degelijke kabels en kettingen , roulementen en spaken steekt. Alleen daarop kunt ge al geld uitgeven, spreek ik nog niet van kader, wielen en versnelling of remmen. dat moet geen competitie materiaal zijn, maar wel degelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nu zitten er trekkingwielen op voor +80kg en bolt al kleine 15j. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als ik zelf naar de juiste onderdelen moet gaan zoeken kost me dat meer tijd en dus ook meer brandstof voor mijn voituur. Maar je kunt dat inderdaad zelf doen ook. Morgenavond moet hij klaar zijn, en dan zal ik wel eens slikken, maar ik weet ook dat het goed gedaan is. ik ga niet bij den eersten den besten, deze gast kent zijn job en ik ben er content van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de meeste mensen echter vergeten is dat ook een fiets SMERING nodig heeft. Wekelijks wat Teflonolie op de ketting en klaar is kees. En met oude tandenborstel tussen de achterste tandjes voor aangekoekt vuil. Het is niet veel werk mr je moet het wel doen. En zo voel je ook of er ergens iets is losgekomen wat ik denk de oorzaak te zijn van jouw "accidentje". Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk in 6 maand tijd en ze hebben 4 fietsen zodat ze permanent een in reserve hebben,
heb ik hersteld: 2 dynamo's + verlichting, 2 spatborden, 2 steunen, 2 achterbanden, 4 binnenbanden, wat is er nog kapot: 2 wielen (voor en achterwiel) , 1 wielketting kast, 1 fietsslot (je weet wel die zo rond het wiel hangt en vastzit aan de frame) , 1 verendezadelpin, 2 remkabels, |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
shhht, logisch redeneren is niet langer toegelaten. Deftige, goedrijdende fietsen zijn er altijd geweest en de laatste jaren is het idd net zoals bij de wagen bucht op wielen geworden.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 15 april 2010 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() terwijl die andere ne groten atelier en ne kleine winkel heeft, snapt get verschil ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe oud zijn de mannen? Ik rijd als een gek, weeg 75kg (clean), benen als stijgers mr nog nooit wiel kapot gekregen. Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Fietser in coma na val op hobbelig pad
zaterdag 17 april 2010 Auteur: (rwd)POLLARE - Op dinsdag 6 april kwam André De Jaegher uit Sint-Katharina-Lombeek met zijn fiets zwaar ten val op het jaagpad langs de Dender in Pollare waar hij richting Geraardsbergen fietste. Hij was zwaargewond: enkele gebroken ribben en een hersenschudding en -bloeding. André ligt nog steeds op intensieve zorgen. Zijn vrouw Ingrid Vanderheyden klaagt nu de staat van het pad aan. Ninove.'De wortels van de bomen duwen het asfalt tot tien centimeter de hoogte in en zorgen voor levensgevaarlijke toestanden terwijl hier dagelijks honderden fietsers passeren.' Schepen Henri Evenepoel (Open VLD) is op de hoogte van de slechte staat van het wegdek op het jaagpad. 'De bevoegde instanties van het Vlaams Gewest werden op de hoogte gesteld en de herstellingen staan gepland in 2010. We hangen als stad af van de hogere overheid en staan machteloos.' http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GPP2P1LNQ "We hangen als stad af van de hogere overheid en staan machteloos." Slap gelul, al die burocratie. Als het bekend is moest er allang iets aan gedaan worden. die 10cm is best veel. Hoelang zijn die bevoegde instantie al op de hoogte gesteld ? En wanneer staan die herstellingen gepland..na de herstvacantie 2010 of nog voor de zomer? Die vrouw heeft gelijk dat ze de gemeente aanklaagt. Kan me de situatie levendig voorstellen want op de N273 Napoleonsweg OostLimburg precies zelfde probleem. Moeten ze dan de bomen kappen? Nee, het is een prachtige toeritische route. wel met dubbelzijdig breed fietspad aan één kant van de provinciale weg. En die bomen geven schaduw voor fietsers en zijn een natuurlijk snelheidbegrenser voor autos. Ze staan zo dicht bij elkaar dat als het mis gaat ge altijd tegen eentje opvliegt, of ge moet heeeel veel geluk hebben dat ge ertussen door glipt. Trouwens mee de nieuwe autostrade is de Napoleonsweg kei rustig geworden, echt een mmoie route voor lokaal verkeer en met genoeg restaurantjes voor de toerist door het groene Limburg. De oplossing kan zijn een dikkere laag asfalt want de worteldruk bereikt ergens een maximum, met een dikkere laag blijft het pad egaal. En met een breed fietspad is de druk meer verdeeld en zeker geen 10cm. In het voorjaar wordt het meestal bijgewerkt. Wel is het niet zo erg als langs een waterweg, een jaagpad in de vrije natuur. Met mijn citybike zijn die hobbels makkelijk te rijden want ik doe die route Napoleonsweg vaak richting Maaseik. En het is ook niet langs de totale lengte, enkel waar het fietspad iets dichter bij de rijbaan ligt. Meestal zit er nog een brede grasstrook tussen fietspad en rijbaan. Dus als Schouppe vlaanderen aant fietsen wil krijgen is er werk aan de winkel. En die meneer, van harte beterschap gewenst van mij!! ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 17 april 2010 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ja, er zijn altijd dinges die je niet kan anticiperen. Maar de fietser die zijn gezond verstand en ervaring gebruikt kan heel veel risico's vermijden. Ik ga er persoonlijk altijd van uit dat de andere weggebruikers mij niet gezien hebben tot ik er effectief oogcontact mee heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Al die cijfertjes over in welk land, gewest, stad of streek er meer of minder ongevallen zijn met de fietsers zijn te betreuren.
In elke streek is de frequentie van het fietsgebruik van haar inwonenrs anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, elke dag naar school
dus ik heb een fiets gedumpt in het stort de andere fiets al de onderdelen gestript die ik de laatste 3 maand erop gezet heb en die gestripte versie vliegt ook naar het stort en dan heb ik mijn oude raleigh die het inderdaad nog altijd doet, weer getuned, met die onderdelen van die gestripte fiets (dus van 2 een gemaakt hé) en dan heb ik mijzelf getrakteerd op een oerdegelijke sparta cruiser http://www.sparta.nl/nl/Fiets.aspx?Id=4263909 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, als ik nu zweet door 10km te rijden op een stalen fiets of 15km op een alu fiets, feitelijk telt de conditie die je eraan overhoudt
en die http://www.shimano-benelux.com/publi...46.-type-.html dat is toch zalig, dat is gewoon zo'n schakelaar, kun je altijd vitesse verzetten zonder te rijden.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 april 2010 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS. Behalve het aantal fietsers zijn natuurlijk ook andere zaken als fietsinfrastructuur bepalend. Citaat:
Laatst gewijzigd door DriesO : 28 april 2010 om 13:37. |
|||||
![]() |
![]() |