![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je nu wilt voorkomen dat de overvaller veroordeeld wordt voor 'vrijwillige doodslag' moet je hem toch immobiliseren. En als je nu onhandig bent met uw geweer en daarbij onvrijwillig dodelijk verwondt, is dat toch onvrijwillige doodslag ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen hier volgens mij dus spreken van onweerstaanbare drang of paniek. Schuldig met opschorting van straf lijkt me het maximum dat ze hem mogen geven. Volledige vrijspraak zal er niet inzitten vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slagen en verwondingen met de dood tot gevolg , bedoelt u? http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/...or-schuld.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik gok hier trouwens op : slagen en verwondingen met de dood tot gevolg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens heeft niemand het doel om de overvaller te vermoorden, je hebt het doel om hem te immobiliseren. In de vlaag van 'zinsverbijstering' of hoe noemt dat ben je toch wel 'even ontoerekensvatbaar als een waal die snachts zijn dochter verkracht' en kun je natuurlijk niet voorzien wat de gevolgen zijn van uw kogel. Dus het vermoorden is eerder het gevolg van de drang om uit deze machteloze situatie te ontsnappen, en een onvrijwillig gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik denk het niet.
Maar bon, voer voor Vermassen. Moord is Assisen. VSDG is correctionele dacht ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*EDIT* Misschien voer voor een poll? Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een advocaat dat voor mekaar krijgt dan huur ik die mens direct in, dan wordt ik daar klant voor het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij lijken hier duidelijk verzachtende omstandigheden van toepassing. (Ik wacht nog op het antwoord : http://forum.politics.be/showthread....=1#post4694231 ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn tarief is 100€ per uur, ex kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik bedoel dat er een aantal misdaden zijn die normalerwijze op Assisen moeten voorkomen maar vermits er daar dan nog eens enorme wachttijden zouden bijkomen haalt de raadkamer een technisch foefje uit en verwijst die zaken met verzachtende omstandigheden naar correctioneel. Dat heeft niets met de omstandigheden van de zaak ten gronde te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in elk geval hij verklaart al dat hij dacht dat de andere ging schieten... dus goed bezig dat is zelfverdediging of niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 14:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is de vraag nu precies? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ook hier zijn weer 2 mogelijkheden
![]() ![]() ![]() De link staat er , vraag is duidelijk en de zon schijnt. Waarom nog uitstellen? Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je de zaak wel gevolgd? Op het moment dat hij dat denkt, heeft hij toch al de eerste gangster in de rug geschoten? De juwelier staat toch op de vluchtende gansters te schieten? Nadat hij de eerste heeft neergeschoten draait de tweede man zich om met een pistool omzich te verdedigen tegen de juwelier. Wie begrijpt dat niet? Waarom denk je dat de juwelier in de gevangenis zit? Omdat hij overvallen is? Of omdat hij mensen neerschiet? |
|
![]() |
![]() |