Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2010, 20:47   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Bedankt, mijn collega die zijn zwangere vrouw pas op maandagavond terugziet, ipv vrijdag zal troost putten nu hij weet dat hij het zelf gezocht heeft.Het is angstaanjagend tot welke empathieloze gedachten mensen in staat zijn uit jaloezie.
Dat is ietwat pathetisch mijn beste, gezien een volgende post van U....

Citaat:
Omdat ik in Holland moest werken, moest die gast mij vervangen in Denemarken. Eigelijk is het dusmijn schuld, maar voorlopig hebben we in belgie nog geen 9 maanden zwangerschapsverlof voor mannen.
Vanuit Denemarken godbetert....én die geraakt zogezegd niet thuis....

Zijn alle treinverbindingen dan samen met het vliegtuigverkeer stilgelegd....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:53   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Voor veel mensen is het sneu: zij moeten gedwongen bivakkeren op luchthavens of bij vreemde mensen. Ruim duizend gezinnen rond Schiphol hebben de gestranden slaapplaatsen aangeboden. Ik denk dat vele mensen die in de nabijheid van aanvliegroutes wonen nu genieten van de stilte, vandaar wellicht die gastvrijheid.
Het milleu vaart er wel bij, want vliegtuigen vervuilen behoorlijk. Bovendien laat moeder natuur zien dat zij nog steeds de baas is.
Om met Johan Cruijff te zeggen: Ieder nadeel hep sijn voordeel.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:55   #43
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Tja is me dat wat met die vliegtuigen en die stofwolk. Misschien toch eens even bij stilstaan, het is elk jaar hetzelfde nl. de mensen gaan of vakantie met vliegtuig, bus auto of trein, staan vervolgens vast omwille van stakingen, files,terreurdreigingen, noodweer en nu is het de stofwolk. Vervolgens komen de mannen van de tv iedereen interviewen en steeds dezelfde vragen, kan de reiziger nu zijn geld terug krijgen of schadevergoedingen vragen, moet de werkgever al dan niet loon betalen enz... De strafste verhalen mail je best naar Peeters en Pigalle die kunnen alles dan ook nog eens uitvergroten.
Wij moeten toch ook eens beseffen dat wij in de eerste plaats de luxe hebben om op reis te gaan en op reis gaan is NOOIT zonder risico er kan altijd iets gebeuren en dan nog zijn meestal deze risico's gedekt door een verzekering of door de reisorganisatoren.
Nu zitten er inderdaad veel vast in het buitenland, ik zou zeggen geniet ervan of maak er tenminste het beste van en hopelijk tot volgende week.

Laatst gewijzigd door jbl : 18 april 2010 om 20:57.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:00   #44
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog bedankt voor die mooie zonsondergang vulkaantje:

Oud 18 april 2010, 21:13   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Voor veel mensen is het sneu: zij moeten gedwongen bivakkeren op luchthavens of bij vreemde mensen. Ruim duizend gezinnen rond Schiphol hebben de gestranden slaapplaatsen aangeboden. Ik denk dat vele mensen die in de nabijheid van aanvliegroutes wonen nu genieten van de stilte, vandaar wellicht die gastvrijheid.
Het milleu vaart er wel bij, want vliegtuigen vervuilen behoorlijk. Bovendien laat moeder natuur zien dat zij nog steeds de baas is.
Om met Johan Cruijff te zeggen: Ieder nadeel hep sijn voordeel.
Inderdaad, géén enkel vliegtuig te zien boven mijn huis,al dagen lang niet...
Dat is ook al waard op zich...

En dat mijn schoonzus momenteel vast zit in het buitenland gun ik het kreng hierbij voluit van harte....

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 april 2010 om 21:14.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:34   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik train mensen om een heel specifiek software pakket te gebruiken. IT dus, maar alleen grote bedrijven en overheden.
Chapeau Travis !
Toch...alles is relatief !
Ik maak een veronderstelling: je kan om één of andere reden voor maanden niet met het vliegtuig reizen. Zou je dan zonder werk vallen ?
Voor zover ik hierover kan oordelen: neen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 22:09   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Chapeau Travis !
Ik maak een veronderstelling: je kan om één of andere reden voor maanden niet met het vliegtuig reizen. Zou je dan zonder werk vallen ?
Neen, natuurlijk niet. Werken doe je toch hier beneden, niet boven in de lucht. Hier is meer dan werk genoeg. 'k Weet nu al niet waar het eerst aan te beginnen. Moet mijne kelder nog opruimen ook al.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 22:41   #48
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
“De mist” van Stephen King spookt door mijn hoofd. Donkere, vieze wolken nemen langzaam maar zeker onze ganse leefwereld in. Zwarte bloemkolen. De vuurberg eronder contrasteert mooi oranje. De wolk is angstaanjagend. Waar ze komt valt het leven stil. Denken wij, want weten doen we het niet. Niemand kan weg uit het gebied van de wolk. Waar de wolk is, vallen vliegtuigen uit de lucht. Het kan nog erger. In de18de eeuw zouden zelfs het vee en de mensen dood gevallen zijn, daar waar de wolk zich uitspreidde. De wolk is braaf nu. Alleen vliegtuigen…daar kan ze niet tegen.

Willem ligt in zijn tuin. Onder een straalblauwe stille hemel, zonder lijnen of straalstrepen. Op reis naar de zon, in je eigen tuin. Een aangenaam temperatuurtje erbij, en wat wil je meer ? Een koffietje ? Moppie is het gaan maken in de nieuwe espressomachine. Een biertje ? Ik breng het mijzelf mee als ik Moppie een koffiewafeltje ga halen ? Mag het wat meer zijn ? Neen hoeft eigenlijk niet. Dit is genoeg. Bevredigend en gelukzalig.

Stel je voor dat je nu op reis bent….naar de zon. Alsof ze hier niet zou schijnen, maar kom laten we over dat detail nu niet beginnen zeveren. Een mooi landschap erbij. Dat is nog beter dan wat Willem in zijn hof kan krijgen ! En enkele graadjes meer ! Maar die maken Willem niet jaloers. De volle 19°C van deze middag zijn eigenlijk al meer dan genoeg. Zeker in de zon. De zee, het strand, de bergen….er eens uit. Ontspanning aan 300 km per uur ? Ach dat kan perfect in ons kleine tuintje.

En toen kwam dat vulkaantje. Eyjafjallajökull, uit IJsland. Na de vuiligheid die Björk uitbraakte, de geluidsvervuiling van Sigur Ros, de bankencrisis,…..alweer een hoop miserie die van dat rare eiland afkomstig is. U zult maar op reis zijn. Een weekje er eens uit. Eens alles achterlaten. Fantastisch tot …euh wij willen terug naar huis ! Wat geen vliegtuig ? Geen vlucht ? Wat er zich dan afspeelt kennen wij allemaal van de beelden op TV. Zoffige huisvrouwen worden hyperkinetische kiekens zonder kop die continue scanderen “wat moeten wij nu doen, Waar moeten wij nu naartoe ?”. Een serie zageventen komt zeveren dat ze niet genoeg informatie krijgen, helpen de zenuwen naar het kookpunt. Welke informatie willen die dommekloten nog meer ? Vliegtuigje vliegt niet. Is dat niet genoeg ? Weg ontspanning. Weg uitrusten. Gierende nervositeit. Kinderen blèren. Jengelen dat ze het niet meer leuk vinden. Slapen in de luchthaven, het hoogtepunt van ontspanning naar de zon. Zullen we op tijd thuis zijn. Ik moet gaan werken. De blijters moeten naar school. Nog eens gaan kijken. “Cancelled” is het enige dat er te zien is. Info ? De wolk blijft kwalijk vliegtuigen viseren tot….ach ja …tot tot tot tot ….veel te lang. Wat moeten wij nu doen….waar moeten wij nu naartoe….

Onder de straalmotorloze hemel rusten Willem en Moppie nog een extra dagje uit. Ontspannen, rustig….straks een barbequuetje met een lekker wijntje. Nog eventjes blijven liggen en genieten van mijn gniffelend medelijden met de vastgelopen toeristen. Willem zou Willem niet zijn mocht hij niet vinden dat al die gestranden het zelf hebben gezocht. En van op mijn tuinzetel vergenoeg ik mij vettig in mijn leedvermaak met al die luchthavensukkels !
Verzuurde, gefrustreerde keesbol!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 22:53   #49
grimbergen
Banneling

Standaard

Normaliteit zitten wij tijdens elke schoolvakantie in canada. Vaak met tripjes via de USA. Mijn teergeliefde echtgenote gaat elke keer maar weer naar een paragnoste voor we vertrekken. Mijn mening = dikke bullshit. Vanwege deze paragnoste zijn we niet vertrokken. Mij niet gelaten als het vrouwtje maar content is. De dagen door gebracht te paard in de vlaamse ardennen. De paragnoste zag donkere wolken en voorspelde dat wij niet op tijd voor het huwelijksfeest van mijn halve trouwboek der zus zouden terug zijn. Ik heb er eens goed mee gelachen. Goed geprofiteerd van de natuur mijn paard en ik( en de stamcafes onderweg). Geen moslim in mijn buurt die de boel kon verpesten. Kamelen en dergelijke zie je niet veel in de vlaamse ardennen. Onderweg goed gelachen tot donderdag. De dag dat de lucht bleef stilstaan.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 06:09   #50
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chapeau Travis !
een maand zou genoeg zijn om onze europatak over kop te laten gaan. We staan al een jaar ter discussie, elke druppel kan de emmer doen overlopen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 april 2010 om 06:12.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 06:10   #51
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Bussen vol, treinen vol, huurauto's uitgeput. Hij komt vanavond thuis met de boot, als zijn nieuwe zoon 3 dagen oud is, op de eerste ferry die beschikbaar was.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 06:42   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Zijn er geen pattatten en arachideolie in Australië?
Dat is nie hetzelfde Filo, als ik terugkom is dat ook het eerste wat ik doe een goe vettig pak frieten van t frituur, met toebehoren...

ge weet maar hoe goed dat dat is als ge da een paar maand moet missen.

Trouwens ik kan nu nen helen boom gaan opzetten over degelijke frietpatatten, maar die zijn nie overal te vinden ook. hoe dat downunder zit weet ik nie maar hier is da soms wel wat zoeken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 06:51   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, géén enkel vliegtuig te zien boven mijn huis,al dagen lang niet...
Dat is ook al waard op zich...

En dat mijn schoonzus momenteel vast zit in het buitenland gun ik het kreng hierbij voluit van harte....
Ze leest hier niet mee toevallig ?
Oud 19 april 2010, 06:52   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb 3 kennissen die voor t moment vastzitten,

Een in Portugal, Een in Brussel en den anderen hebben we vanuit Milaan naar brussel gekregen dit weekend, maar dat was wel een huzarenstukje, ...

Bijna ne helen dag op den trein zitten, vertragingen van 3 uur , overstappen op verschillende treinen (wegens geen internationale direct Milaan-Brussel, ) en alles dat van Parijs naar Brussel ging zat ook boemvol dus maar via Zwitserland, en Duitsland,...

Een paar honder euro lichter maar toch op tijd thuis, blijven was overigens even duur of nog duurder uitgekomen, want tot woensdag zitten de meeste vluchten volgeboekt, en dat accumuleert he, ...

Stel dat ze vanavond de eerste vliegers in de lucht krijgen, (wat ik betwijfel het zal eerder morgen zijn, alleen al omdat die dingen een heel weekend hebben stil gestaan. ) dan gaan al diegene die gestrand zitten proberen weg geraken, maar er zijn er ook een heleboel die geboekt hadden, dat gaat een chaos geven , iets ongelofelijks.

Als ge ergens vast zit en ge wilt redelijk rap thuis geraken (binnen europa) kan je niet beter proberen van met de trein of bvb bus (Eurolines) een zitje vast te krijgen en als dat niet lukt, huurauto, er moeten overal ondertussen al heel wat auto`s uit heel europa staan die terug moeten, ... kan nog meevallen. (al mag je rap een paar honderd euro rekenen. ) maar dat kost uw hotel ook.
Oud 19 april 2010, 06:56   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles is relatief.
Sommigen beweren dat men geen ervaring heeft met zo'n stofwolken.
Onjuist: enkele jaren terug stortte een lijnvliegtuig neer in de omgeving van Indonesie. Na lang zoeken vond men de oorzaak: het vliegtuig had door zo'n stofwolk gevlogen !!!
Hoe zou men anders wéten dat zo'n vulkaanstof zeer gevaarlijk is ?
Dat zit vol puin (rots, zand, lava, verglaasd zand) als daar ne vlieger met 800 per uur doorvliegt, wordt die gezandstraald, ... dat is nie goe voor de lak, maar ook nie goe voor de vensters, ...

bovendien kan de hoeveelheid puin er voor zorgen dat de motoren uitvallen door een gebrek aan zuurstof of door het vele puin/stof, en ook de reactorbladen die heel gevoelig zijn, kunnen door dat stof gezandstraald worden.

en fijn stof en electronica, ... brrr, vieze bedoening, ik heb genoeg industriele computers opengevezen om te zien wat dat met printplaten doet.

Het is ongelofelijk in wat voor condities ze het soms blijven doen, maar als daar geladen of gelijdend materiaal tussen zit, of het de componenten teveel isoleert, dan gaat de boel kapot.
Oud 19 april 2010, 07:06   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans, er is wel degelijk stront aan de knikker http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100418_017

Ik hou mijn hart vast voor het moment dat de economische realiteit de veiligheidsnormen versoepelt. En ik ben nog geen enkel bedrijf tegengekomen waar dat NIEt gebeurt.
De realiteit is gewoon dat dat luchtverkeer niet nog een week kan tegengehouden worden.

langs de ene kant, hotels, trein, bus, verdienen goe, ... maar die kunnen dat verlies niet opvangen.

Er zitten duizenden mensen vast, die moeten gaan werken, maar zakenmannen die tussen de 100 en de 1000 euro per dag kosten aan hun baas zitten ook vast, en dat is voor vele nog niet erg, maar als daar projecten van miljoenen euro`s mee gemoeid zijn, is dat al iets heel anders, nadeel is, ze kunnen ook niet iemand anders sturen, want vliegen kan niet.

Dan de vliegtuigmaatschappijen zelf, ... dit kan er een paar hun faillisement kosten. Nu dit is overmacht dus ze moeten niet voor hotelkosten opdraaien in theorie, maar ze gaan wel een massa klanten moeten terugbetalen die niet weggeraakt zijn.

Echt dat moet geen week meer duren want dan de gevolgen niet te overzien zijn.
Oud 19 april 2010, 08:29   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ????????????????????????????????????????????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De realiteit is gewoon dat dat luchtverkeer niet nog een week kan tegengehouden worden.

langs de ene kant, hotels, trein, bus, verdienen goe, ... maar die kunnen dat verlies niet opvangen.

Er zitten duizenden mensen vast, die moeten gaan werken, maar zakenmannen die tussen de 100 en de 1000 euro per dag kosten aan hun baas zitten ook vast, en dat is voor vele nog niet erg, maar als daar projecten van miljoenen euro`s mee gemoeid zijn, is dat al iets heel anders, nadeel is, ze kunnen ook niet iemand anders sturen, want vliegen kan niet.

Dan de vliegtuigmaatschappijen zelf, ... dit kan er een paar hun faillisement kosten. Nu dit is overmacht dus ze moeten niet voor hotelkosten opdraaien in theorie, maar ze gaan wel een massa klanten moeten terugbetalen die niet weggeraakt zijn.

Echt dat moet geen week meer duren want dan de gevolgen niet te overzien zijn.
Zou jijzelf nu in een vliegtuig stappen dat naar Zweden vliegt ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 april 2010 om 08:30.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 08:50   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou jijzelf nu in een vliegtuig stappen dat naar Zweden vliegt ?
Als men zegt dat die aslaag dun genoeg is, wel ja, ...

of als men laag genoeg vliegt ook.

maar als ze echt door zo een dikke laag vulkaanspul gaan vliegen niet nee.

alleen de electrostatische ontladingen daar zijn al gevaarlijk genoeg.
Oud 19 april 2010, 08:50   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dank je.
We hebben alles wat we nodig hebben hoor.
Momenteel zitten we bij mijn schoonouders in Groot-Bijgaarden en straks gaan we slapen bij mijn ouders in Gent. Die mensen zijn allemaal blij dat we hier nog even wat langer bij hun zijn want we komen niet zo vaak terug naar het oude land.
Geen probleem dus.

Net nog even van geprofiteerd om frietjes te gaan eten hier ook, het zouden de laatste voor een lange tijd kunnen zijn (maar dat dachten we vorige week ook)
het ziet ernaar uit dat je nog gerust even fvdw kan worden ...

uiteraard geheel zonder leedvermaak
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 08:59   #60
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Autostop doen hé...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be