![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zijn alle treinverbindingen dan samen met het vliegtuigverkeer stilgelegd.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor veel mensen is het sneu: zij moeten gedwongen bivakkeren op luchthavens of bij vreemde mensen. Ruim duizend gezinnen rond Schiphol hebben de gestranden slaapplaatsen aangeboden. Ik denk dat vele mensen die in de nabijheid van aanvliegroutes wonen nu genieten van de stilte, vandaar wellicht die gastvrijheid.
Het milleu vaart er wel bij, want vliegtuigen vervuilen behoorlijk. Bovendien laat moeder natuur zien dat zij nog steeds de baas is. Om met Johan Cruijff te zeggen: Ieder nadeel hep sijn voordeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tja is me dat wat met die vliegtuigen en die stofwolk. Misschien toch eens even bij stilstaan, het is elk jaar hetzelfde nl. de mensen gaan of vakantie met vliegtuig, bus auto of trein, staan vervolgens vast omwille van stakingen, files,terreurdreigingen, noodweer en nu is het de stofwolk. Vervolgens komen de mannen van de tv iedereen interviewen en steeds dezelfde vragen, kan de reiziger nu zijn geld terug krijgen of schadevergoedingen vragen, moet de werkgever al dan niet loon betalen enz... De strafste verhalen mail je best naar Peeters en Pigalle die kunnen alles dan ook nog eens uitvergroten.
Wij moeten toch ook eens beseffen dat wij in de eerste plaats de luxe hebben om op reis te gaan en op reis gaan is NOOIT zonder risico er kan altijd iets gebeuren en dan nog zijn meestal deze risico's gedekt door een verzekering of door de reisorganisatoren. Nu zitten er inderdaad veel vast in het buitenland, ik zou zeggen geniet ervan of maak er tenminste het beste van en hopelijk tot volgende week. Laatst gewijzigd door jbl : 18 april 2010 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog bedankt voor die mooie zonsondergang vulkaantje:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook al waard op zich... ![]() En dat mijn schoonzus momenteel vast zit in het buitenland gun ik het kreng hierbij voluit van harte.... Laatst gewijzigd door Svennies : 18 april 2010 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch...alles is relatief ! Ik maak een veronderstelling: je kan om één of andere reden voor maanden niet met het vliegtuig reizen. Zou je dan zonder werk vallen ? Voor zover ik hierover kan oordelen: neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Normaliteit zitten wij tijdens elke schoolvakantie in canada. Vaak met tripjes via de USA. Mijn teergeliefde echtgenote gaat elke keer maar weer naar een paragnoste voor we vertrekken. Mijn mening = dikke bullshit. Vanwege deze paragnoste zijn we niet vertrokken. Mij niet gelaten als het vrouwtje maar content is. De dagen door gebracht te paard in de vlaamse ardennen. De paragnoste zag donkere wolken en voorspelde dat wij niet op tijd voor het huwelijksfeest van mijn halve trouwboek der zus zouden terug zijn. Ik heb er eens goed mee gelachen. Goed geprofiteerd van de natuur mijn paard en ik( en de stamcafes onderweg). Geen moslim in mijn buurt die de boel kon verpesten. Kamelen en dergelijke zie je niet veel in de vlaamse ardennen. Onderweg goed gelachen tot donderdag. De dag dat de lucht bleef stilstaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() een maand zou genoeg zijn om onze europatak over kop te laten gaan. We staan al een jaar ter discussie, elke druppel kan de emmer doen overlopen.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 april 2010 om 06:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Bussen vol, treinen vol, huurauto's uitgeput. Hij komt vanavond thuis met de boot, als zijn nieuwe zoon 3 dagen oud is, op de eerste ferry die beschikbaar was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nie hetzelfde Filo, als ik terugkom is dat ook het eerste wat ik doe een goe vettig pak frieten van t frituur, met toebehoren...
ge weet maar hoe goed dat dat is als ge da een paar maand moet missen. Trouwens ik kan nu nen helen boom gaan opzetten over degelijke frietpatatten, maar die zijn nie overal te vinden ook. hoe dat downunder zit weet ik nie maar hier is da soms wel wat zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb 3 kennissen die voor t moment vastzitten,
Een in Portugal, Een in Brussel en den anderen hebben we vanuit Milaan naar brussel gekregen dit weekend, maar dat was wel een huzarenstukje, ... Bijna ne helen dag op den trein zitten, vertragingen van 3 uur , overstappen op verschillende treinen (wegens geen internationale direct Milaan-Brussel, ) en alles dat van Parijs naar Brussel ging zat ook boemvol dus maar via Zwitserland, en Duitsland,... Een paar honder euro lichter maar toch op tijd thuis, blijven was overigens even duur of nog duurder uitgekomen, want tot woensdag zitten de meeste vluchten volgeboekt, en dat accumuleert he, ... Stel dat ze vanavond de eerste vliegers in de lucht krijgen, (wat ik betwijfel het zal eerder morgen zijn, alleen al omdat die dingen een heel weekend hebben stil gestaan. ) dan gaan al diegene die gestrand zitten proberen weg geraken, maar er zijn er ook een heleboel die geboekt hadden, dat gaat een chaos geven , iets ongelofelijks. Als ge ergens vast zit en ge wilt redelijk rap thuis geraken (binnen europa) kan je niet beter proberen van met de trein of bvb bus (Eurolines) een zitje vast te krijgen en als dat niet lukt, huurauto, er moeten overal ondertussen al heel wat auto`s uit heel europa staan die terug moeten, ... kan nog meevallen. (al mag je rap een paar honderd euro rekenen. ) maar dat kost uw hotel ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien kan de hoeveelheid puin er voor zorgen dat de motoren uitvallen door een gebrek aan zuurstof of door het vele puin/stof, en ook de reactorbladen die heel gevoelig zijn, kunnen door dat stof gezandstraald worden. en fijn stof en electronica, ... brrr, vieze bedoening, ik heb genoeg industriele computers opengevezen om te zien wat dat met printplaten doet. Het is ongelofelijk in wat voor condities ze het soms blijven doen, maar als daar geladen of gelijdend materiaal tussen zit, of het de componenten teveel isoleert, dan gaat de boel kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
langs de ene kant, hotels, trein, bus, verdienen goe, ... maar die kunnen dat verlies niet opvangen. Er zitten duizenden mensen vast, die moeten gaan werken, maar zakenmannen die tussen de 100 en de 1000 euro per dag kosten aan hun baas zitten ook vast, en dat is voor vele nog niet erg, maar als daar projecten van miljoenen euro`s mee gemoeid zijn, is dat al iets heel anders, nadeel is, ze kunnen ook niet iemand anders sturen, want vliegen kan niet. Dan de vliegtuigmaatschappijen zelf, ... dit kan er een paar hun faillisement kosten. Nu dit is overmacht dus ze moeten niet voor hotelkosten opdraaien in theorie, maar ze gaan wel een massa klanten moeten terugbetalen die niet weggeraakt zijn. Echt dat moet geen week meer duren want dan de gevolgen niet te overzien zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 19 april 2010 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of als men laag genoeg vliegt ook. maar als ze echt door zo een dikke laag vulkaanspul gaan vliegen niet nee. alleen de electrostatische ontladingen daar zijn al gevaarlijk genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uiteraard geheel zonder leedvermaak ![]() |
|
![]() |
![]() |