Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2010, 16:08   #41
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en als er dan zwartjes in de klas zitten dan kan Jefke gelijk tonen hoe dat ging met zijn voet in hun nek en de zweep erover.
Ze zullen dan wel snel hun tafels van vermenigvuldiging kennen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:09   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ze is onafhankelijk gemeenteraadslid in Sint-Truiden, dat lijkt me al genoeg straf voor dit laconieke vergrijp. Die kinderen moeten gewoon op schoolreis naar Palestina zoals hun moeder dat wil.
Ah ok, zo een is het.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:10   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ok, zo een is het.
Een malconte frakkendraaister alla Morel, intussen monddood gemaakt door Heilige Filip en zijn cornuiten.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 april 2010 om 16:11.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:12   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zullen dan wel snel hun tafels van vermenigvuldiging kennen.
Precies, de juiste motivatie voor iedereen.

Voor blanke kindjes een reis naar Auschwitz. (Geen enkele reis he)

Voor zwarte kindjes voet in de nek en zweepslagen.

Onderwijs op maat.
Oud 21 april 2010, 16:12   #45
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en als er dan zwartjes in de klas zitten dan kan Jefke gelijk tonen hoe dat ging met zijn voet in hun nek en de zweep erover.
Het gemak en met welke blijkbare onschuld hij daar over sprak...
Was hij priester geweest dan lag hij nu ook onder vuur.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:13   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een malconte frakkendraaister alla Morel, intussen monddood gemaakt door Heilige Filip en zijn cornuiten.
En nog Vlaams op de koop toe!

Sommige mensen zijn nooit verlegen.
Oud 21 april 2010, 16:14   #47
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, de juiste motivatie voor iedereen.

Voor blanke kindjes een reis naar Auschwitz. (Geen enkele reis he)

Voor zwarte kindjes voet in de nek en zweepslagen.

Onderwijs op maat.
Je bent zo in vorm vandaag, is dat omdat de zon schijnt? Je bent er trouwens vergeten bij te zeggen dat de kindjes van Marleen naar het Midden-Oosten op schoolreis gaan. Met die maximumfactuur wordt dat allemaal wel moeilijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:15   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent zo in vorm vandaag, is dat omdat de zon schijnt? Je bent er trouwens vergeten bij te zeggen dat de kindjes van Marleen naar het Midden-Oosten op schoolreis gaan. Met die maximumfactuur wordt dat allemaal wel moeilijk.
Ik ben in vorm omdat ik moet werken aan de computer.

Maar zoals gewoonlijk speel ik poker en post ik in politics.be.

Allez, kga eerst wat doen nu...
Oud 21 april 2010, 16:16   #49
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...een-barak.aspx

Een raadslid ( VB origine ) uit Sint-truiden vind de Auschwitz site maar een dooie boel en wil er geen klasreizen meer naar toe sturen..

Haar origineel standpunt volg ik wel, ze vindt dat klasreizen naar Auschwitz ( zwaar) subsidiëren niet kan in tijden van crisis..temeer omdat volgens haar de toeristische waarde (voor jongeren) bijzonder laag is.
Marleentje heeft ongelijk...er staan zeker vier barakken en een groot stenen gebouw, een spoorweg en een (heel even gepikt) gietijzeren "arbeit macht frei"...

Dark tourism...

Citaat:
Dark tourism - the tourism of sites of tragedy - may be a recent growth area for the travel industry but it's not a new phenomenon. As far back as the Dark Ages, pilgrims were travelling to tombs and sites of religious martyrdom. The Battle of Waterloo in 1815 was observed by nobility from a safe distance and one of the earliest battlefields of the American Civil War (Manassas) was sold the next day as a visitor attraction site. More recently, Ground Zero in New York has become an essential part of the tourist itinerary for many visitors.

But why are these sites so popular? Our motivations are murky and difficult to unravel: a mix of reverence, voyeurism and maybe even the thrill of coming into close proximity with death.

The difference between what is acceptable and unacceptable as a tourist attraction is often only a matter of chronological distance. Walking tours of Jack the Ripper's London are enduringly popular. The world he inhabited is distant enough from our own for his exploits to be deemed entertaining. A Yorkshire Ripper trail would be seen as highly inappropriate by most people.

Over half a million people visit Auschwitz Birkenau each year. The standard two-and-a-half-hour guided tour gives an audience at best an abridged understanding of this vast and sprawling site. What a tourist can comprehend in such a brief visit is questionable.

Yet the operators of these diverse sites have become the custodians of history, and this carries with it certain responsibilities. Which parts of history do you choose to interpret and commemorate? Where, for example, are the monuments and visitor centres to the Roma and Sinti Holocaust and the genocide of the American Indians?

The coverage is often selective, motivated by the need to increase visitation and revenue rather than presenting an undistorted view of history. 'Dark tourism' sites are important testaments to the consistent failure of humanity to temper our worst excesses and, managed well, they can help us to learn from the darkest elements of our past. But we have to guard against the voyeuristic and exploitative streak that is evident at so many of them.

· Professor John Lennon is co-author of Dark Tourism - The attraction of death and disaster(Continuum) and director of the Moffat Centre for Travel and Tourism at Glasgow Caledonian University.
Oud 21 april 2010, 16:18   #50
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik wordt hier doodongerust als ik de Belgische nationalisten nu al de loftrompet zie steken van Filip De Winter...
Oud 21 april 2010, 16:19   #51
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden beter naar de Congo gaan. Naar de erfenis van de massamoordernaar Leopold 2.

Daar valt pas wat te zien!

Shock and awe...
Oud 21 april 2010, 16:25   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge weet toch dat Barakken-Marleen uit het VB stapte omdat zij niet de gewenste plaats kreeg op de VB-lijst? Voor de rest was de Auschwitze Barakken-Marleen volstrekt onzichtbaar in het parlement.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:32   #53
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik ben zelf in Auschwitz geweest (moest toch in de buurt zijn), en die mevrouw waarvan in het openingsbericht sprake is, heeft gewoon gelijk. Het zijn enkel wat lege barakken, een poort en een stuk spoorlijn, en het enige wat er verder te zien is, zijn schoolklassen waarvan de leerlingen ofwel met een verveeld smoelwerk rondlopen, ofwel ginnegappend bezig zijn. Wat voor soort leerlingen ginnegappend over het terrein daar lopen, laat zich wel raden overigens, en neen, het zijn geen roomblanke kaalkopjes - maar dit terzijde.

Hoe dan ook, de foto's van Auschwitz en andere concentratiekampen uit de geschiedenisboekjes op school maakten op mij 100 x meer indruk dan het huidige kamp met lege barakken, dat op mij eerder een bijkans commerciële indruk achterliet. Het ontbrak er bij wijze van spreken maar net aan dat er geen sleutelhangers en t-shirts met "arbeit macht frei" verkocht werden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:43   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ben zelf in Auschwitz geweest (moest toch in de buurt zijn), en die mevrouw waarvan in het openingsbericht sprake is, heeft gewoon gelijk. Het zijn enkel wat lege barakken, een poort en een stuk spoorlijn, en het enige wat er verder te zien is, zijn schoolklassen waarvan de leerlingen ofwel met een verveeld smoelwerk rondlopen, ofwel ginnegappend bezig zijn. Wat voor soort leerlingen ginnegappend over het terrein daar lopen, laat zich wel raden overigens, en neen, het zijn geen roomblanke kaalkopjes - maar dit terzijde.

Hoe dan ook, de foto's van Auschwitz en andere concentratiekampen uit de geschiedenisboekjes op school maakten op mij 100 x meer indruk dan het huidige kamp met lege barakken, dat op mij eerder een bijkans commerciële indruk achterliet. Het ontbrak er bij wijze van spreken maar net aan dat er geen sleutelhangers en t-shirts met "arbeit macht frei" verkocht werden.
Iedereen die ik ken die in Auschwitz is geweest onder deskundige begeleiding, vond het een zeer leerrijke ervaring. Eentje om nooit te vergeten. En als men de centen niet heeft, kan men naar Breendonk gaan. Ook zeer interessant op dat vlak.

Laatst gewijzigd door system : 21 april 2010 om 16:44.
Oud 21 april 2010, 17:00   #55
Fieseler

Standaard

Mag ik even aanstippen dat ik weer een kanjer van een dt fout heb gemaakt...ik schaam mij onderhand bijna door...ik wordzonderT....
Oud 21 april 2010, 17:03   #56
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Iedereen die ik ken die in Auschwitz is geweest onder deskundige begeleiding, vond het een zeer leerrijke ervaring. Eentje om nooit te vergeten. En als men de centen niet heeft, kan men naar Breendonk gaan. Ook zeer interessant op dat vlak.
Volwassenen met een hoge interesse in de oorlogsgeschiedenis ?..dat versta ik volkomen...

Er zijn natuurlijk honderden (historische) sites die 'in het echt' zwaar teleurstellen..
Tieners zullen meer geinteresseerd zijn in een gratis reisje VER van bedumpte klaslokalen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 17:04   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er werd me daar niets verteld wat ik al niet wist, maar het hele gebeuren daar is voornamelijk geënt op schoolklassen, dus vandaar wellicht.
Maar zoals ik al zei, maakten de foto's in mijn schoolboeken veel meer indruk op me, alsmede het relaas van twee overlevenden die voor de klas over de gruwelen kwamen vertellen. Dát is mijns inziens een veel betere manier om het e.e.a. duidelijk te maken, hoewel het aantal overlevenden tegenwoordig op de vingers van één hand te tellen is natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 21 april 2010 om 17:05.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 17:05   #58
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mag ik even aanstippen dat ik weer een kanjer van een dt fout heb gemaakt...ik schaam mij onderhand bijna door...ik wordzonderT....
wees blij dat je ze tenminste zelf nog ziet..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 17:13   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Kwestie van tijd. In het amfitheater te Romen heeft ook banaal veel bloed gevloeid en dat staat al wel vollop op t-shirts en sleutelhangers. Nochtans is de Hitler groet van daar gestolen en de hakenkruisvlaggen ook.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 17:18   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kwestie van tijd. In het amfitheater te Romen heeft ook banaal veel bloed gevloeid en dat staat al wel vollop op t-shirts en sleutelhangers. Nochtans is de Hitler groet van daar gestolen en de hakenkruisvlaggen ook.
U bent nu bezig Auschwitz te banaliseren. Maar gezien uw Avatar, verwondert me dat dan ook helemaal niet.

Laatst gewijzigd door system : 21 april 2010 om 17:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be