Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 10:51   #41
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
Men is er anders goed in mensen tot wanhoop te drijven. Met mijn 58 jaar ben ik nu 5 jaar werkloos en zéér actief, maar vruchteloos, op zoek naar werk. Ik voel mij nog véél te jong om al helemaal nutteloos te zijn voor de maatschappij. Nu krijg ik de kans vrijwilligerswerk te doen een halve dag per week. Zelfs dat wordt mij door de RVA geweigerd. Hoewel ik door mijn maximum vrijstelling niet meer beschikbaar hoef te zijn voor de arbeidsmarkt. Wat rest mij dan nog dan dood in de put te zitten ipv gefrustreerd. RVA is sterk in repressie, maar héél zwak in menselijkheid.....
Ik vond op mijn 59ste nog werk, dat was wel voor de crisis en toen die er eenmaal was - 2 jaar later - werd ik ontslagen. Nu stempel ik ook met maximale vrijstelling.
Ik heb zonder problemen toestemming gekregen om vrijwilligerswerk te doen, ik ben actief bij 2 verschillende verenigingen. Dat vrijwilligerswerk is ongelooflijk belangrijk voor mij, het zorgt voor afwisseling in mijn leven en maakt dat ik me nuttig voel.
U schrijft echter in een volgende post dat u zulk werk bij een firma wilt doen. Als dat een gewoon bedrijf is met het oogmerk om winst te maken, is het begrijpelijk dat de toestemming geweigerd wordt. Waarom probeert u niet in één of andere vzw? Of in een ziekenhuis bijvoorbeeld? Daar zijn altijd mensen nodig om patiënten van de éne naar de andere afdeling te brengen voor onderzoeken of zo en hen tijdens het wachten gezelschap te houden. De mogelijkheden zijn legio. Ik raad u sterk aan om verder te zoeken naar vrijwilligerswerk. Het schenkt heel veel voldoening.
Oud 23 april 2010, 13:10   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met een ijzerdraad zeg!

Dan voel ik me precies zoals die mensen die de Fuhrer wilden opblazen.

Dat doet veel te zeer denk ik.

Het doel van ne goeie strop is dat ge uw nek breekt, en dus quasi direct dood zijt, het wordt heel ambetant, als de strop u enkel verstikt, dan kan het een paar minuten gaan duren, en dat is vreselijk irritant, en ongetwijfeld ook pijnlijk als ge het met een ijzerdraad doet.

Om u te verhangen moet ge dus doordacht te werk gaan, niet zomaar een luske maken, want dat kan vrij ambetant aflopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:05   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat een gewoon bedrijf is met het oogmerk om winst te maken, is het begrijpelijk dat de toestemming geweigerd wordt
Vrijwilligerswerk weigeren om redens van vermoeden van zwartwerk is onterecht.

Eeen beetje souplesse met mensen die geen andere uitmonding meer hebben aub...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:33   #44
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vrijwilligerswerk weigeren om redens van vermoeden van zwartwerk is onterecht.
Eeen beetje souplesse met mensen die geen andere uitmonding meer hebben aub...
Dat heeft niets te maken met zwart werk maar met het feit dit werk moet gedaan worden door normale werknemers.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:38   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het zeer raar dat wanneer men iemand zoekt om te komen werken er niemand komt opdagen en dat langs de andere kant men wel vrijwilligerswerk wil gaan doen in meestal bedrijven die geen geld te kort hebben om mensen te betalen.
Voor betaald werk bedanken ze, het betaald te weinig en dus zoeken ze onbetaald werk.
Kwestie van evenwicht in hun logica te houden?
Oud 24 april 2010, 09:41   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind het zeer raar dat wanneer men iemand zoekt om te komen werken er niemand komt opdagen en dat langs de andere kant men wel vrijwilligerswerk wil gaan doen in meestal bedrijven die geen geld te kort hebben om mensen te betalen.
Voor betaald werk bedanken ze, het betaald te weinig en dus zoeken ze onbetaald werk.
je zou voor minder zelfmoord plegen als veelgeplaagd baasje.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 11:30   #47
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwestie van jij die er geen bal van snapt ?
Oud 24 april 2010, 11:32   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een dode zaak voor de politiek he man.

Nu, persoonlijk, ik heb het al geprobeerd, dat werkt dus ook niet.
Ik heb een jaar lang geprobeerd iemand er van af te houden en tot andere gedachten te brengen. Dat is dus uiteindelijk mislukt.
eerste poging: overdosis lichte pijnstiller ->maagspoeling
tweede poging overdosis betablokkers->maagspoeling en 2 maand coma, een maand internering.
derde poging: pijnstillers + plastic zak +kussen over 't hoofd-> RIP
12 jaar !
En dat was "maar" de derde zelfmoord die ik meemaakte.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2010 om 11:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 11:42   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zou voor minder zelfmoord plegen als veelgeplaagd baasje.
Die werkgevers hebben toch zo'n rot leven...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 12:06   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb een jaar lang geprobeerd iemand er van af te houden en tot andere gedachten te brengen. Dat is dus uiteindelijk mislukt.
eerste poging: overdosis lichte pijnstiller ->maagspoeling
tweede poging overdosis betablokkers->maagspoeling en 2 maand coma, een maand internering.
derde poging: pijnstillers + plastic zak +kussen over 't hoofd-> RIP
12 jaar !
En dat was "maar" de derde zelfmoord die ik meemaakte.
Het is een erge zaak, maar als iemand echt dood wilt, je kan hen niet stoppen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 13:00   #51
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een erge zaak, maar als iemand echt dood wilt, je kan hen niet stoppen.
Klopt en eigenlijk vind ik ook dat men dat recht niet heeft.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:56   #52
josebi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb dit werk niet zelf gezocht, het werd mij aangeboden. Het betreft digitaliseren van een groot video-archief. Eens alles afgewerkt stopt ook dat werkaanbod. Het is te saai voor een full-time werkshift, dus laat men elke vrijwilliger maar een halve dag per week werken. Met deze weigering straft met niet de werkgever, maar mij. Ze vinden uiteindelijk genoeg gepensioneerden en blijf ik in mijn uitzichtloosheid steken.
josebi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:15   #53
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbedoes Bekijk bericht
In Belgie gebeuren zo'n 7 zelfdodingen per dag en het aantal pogingen zou
zo'n 8 �* 10 maal hoger liggen en toch is er geen interesse vanuit de politiek
en in Nederland ligt het aantal heel wat minder
Graag wat opinies !!
Dat ze al gauw doen.
Ik denk dat het merendeel wel eens met de gedachte gespeeld heeft. Als ge denkt; ik zie het niet meer zitten. Stop er dan mee.

Het leven is hard, beenhard en je moet er proberen het beste van te maken.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 24 april 2010 om 22:15.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 23:38   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit werk niet zelf gezocht, het werd mij aangeboden. Het betreft digitaliseren van een groot video-archief. Eens alles afgewerkt stopt ook dat werkaanbod. Het is te saai voor een full-time werkshift, dus laat men elke vrijwilliger maar een halve dag per week werken. Met deze weigering straft met niet de werkgever, maar mij. Ze vinden uiteindelijk genoeg gepensioneerden en blijf ik in mijn uitzichtloosheid steken.
Tja dat vind ik nu eens echt eens één van de grootste flutredenen die je maar kan bedenken. Het werk is te saai voor full-time.
Mocht men ieder naar huis sturen die een te saai werk heeft, er zouden er waarschijnlijk niet al te veel meer gaan werken.
Garnalen pellen voor de kost bv, dat is saai.
Oud 25 april 2010, 14:05   #55
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me, josebi, maar het werk dat u beschrijft is werk voor een gewone werknemer onder arbeidscontract.
Dit heeft weinig te maken met vrijwilligerswerk maar alles met een werkgever die op goedkope manier een vervelende job gedaan wil krijgen. Waarom neemt hij u niet als interim aan voor de duur van het werk? Dan zou u - als het echt zo vervelend is - kunnen afspreken om bv de éne week wel en de andere niet te werken of iets dergelijks. En dan wordt u tenminste eerlijk betaalt.
Oud 26 april 2010, 10:44   #56
josebi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het spijt me, josebi, maar het werk dat u beschrijft is werk voor een gewone werknemer onder arbeidscontract.
Dit heeft weinig te maken met vrijwilligerswerk maar alles met een werkgever die op goedkope manier een vervelende job gedaan wil krijgen. Waarom neemt hij u niet als interim aan voor de duur van het werk? Dan zou u - als het echt zo vervelend is - kunnen afspreken om bv de éne week wel en de andere niet te werken of iets dergelijks. En dan wordt u tenminste eerlijk betaalt.
Kijk, voor alle duidelijkheid, ik vind het ook niet correct dat wij (50+) enkel nog goed zijn om gratis te werken. Maar dit TV station vind blijkbaar makkelijk gepensioneerden die dat werk gratis WILLEN doen. Mijn bedoeling is wel dat ik dit werk als instap hoop te gebruiken om daar toch nog legaal en betaald aan een job te geraken. In mijn jeugd al wou ik in deze omgeving (toen enkel BRT) werken, maar ik heb niet in RITZ of Narafi mogen studeren van thuis. Mijn "carriere" is dus anders gelopen, maar toch wil en kan ik nog altijd creatief aan het werk met beeld en geluid.. Met zijn weigering straft de RVA dus de verkeerde persoon.
josebi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 10:47   #57
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjonge tjonge, als de overheid ons al een gemakkelijke snelle en pijnloze en democratische uitweg uit dit tranendal, dat ze zelf in een permanent tranendal georganiseerd heeft, belet, dan ga ik daar niet op eigen kosten een riskante en misschien gruwelijk pijnlijke of zelfs mislukte zelfmoord voor plegen.
Wat zou je je er nog van aantrekken als het op eigen kosten is? Je hebt er nadien toch niets meer aan. Trouwens, het zou toch naar de staat gaan, en dat zou jij toch niet willen?
Oud 26 april 2010, 10:58   #58
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja dat vind ik nu eens echt eens één van de grootste flutredenen die je maar kan bedenken. Het werk is te saai voor full-time.
Mocht men ieder naar huis sturen die een te saai werk heeft, er zouden er waarschijnlijk niet al te veel meer gaan werken.
Garnalen pellen voor de kost bv, dat is saai.
Daarom sturen ze die garnalen naar Marokko.
Oud 26 april 2010, 10:59   #59
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, voor alle duidelijkheid, ik vind het ook niet correct dat wij (50+) enkel nog goed zijn om gratis te werken. Maar dit TV station vind blijkbaar makkelijk gepensioneerden die dat werk gratis WILLEN doen. Mijn bedoeling is wel dat ik dit werk als instap hoop te gebruiken om daar toch nog legaal en betaald aan een job te geraken. In mijn jeugd al wou ik in deze omgeving (toen enkel BRT) werken, maar ik heb niet in RITZ of Narafi mogen studeren van thuis. Mijn "carriere" is dus anders gelopen, maar toch wil en kan ik nog altijd creatief aan het werk met beeld en geluid.. Met zijn weigering straft de RVA dus de verkeerde persoon.
Hier zeuren helpt niet :

- Doe het toch

- Ga in beroep

- Doe beide
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be