Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 09:42   #41
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
dan toch een belgisch biertje, diene hollandse limonaad is niet in te slikken
*Trekt hertog jannetje open, al was het maar om dwars te zijn.*

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 april 2010 om 09:42.
Bovenbuur is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 09:44   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hou een Galviscon bij de hand.
Just in case.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 10:11   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hertog Jan
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 10:41   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht trekken ze die kaart omdat ze de Franse taal niet machtig zijn en niet kunnen gaan meelullen op franstalige fora.

Nederlanders krijgen er dus alleen de Vlaamse kant ingeramd.....
Volgens een belangrijke Nederlandse krant betekent "FDF" : Fédéralistes Démocrates Francophones...
D�*t hebben ze niet geleerd v.d. Vlamingen !

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 19:02   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In geen enkel land begrijpt men dat hier de grondwet niet toegepast wodt.

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 april 2010 om 19:03.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 19:11   #46
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tof, ik open hier een serieuze draad en dan schertsen jullie.

Ik weet genoeg.
Het feit dat jij er over begint zegt mij voldoende.
Oud 23 april 2010, 22:28   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Nederlanders zijn zo stil......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:44   #48
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu komen we bij het verhaal van de kip en het ei.
Wie was eerst ?

Nederlanders kunnen Belgen allang niet meer luchten.
Maakt U zich geen zorgen, dat was al zo voor 1830 toen Willem de Belgen uitzoog.
Hen buitensjotten heeft dat alleen erger gemaakt
.
Belgicistische haatpreek.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:52   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dit is er echt eentje voor het Quote-Archief in K&K.

Geniaal gewoon.

Als Nederlander geniet ik hier uiteraard van, dat moge duidelijk wezen.
Henrieke kan soms al eens grappig zijn ook.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:56   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In geen enkel land begrijpt men dat hier de grondwet niet toegepast wodt.
Dat is niet te begrijpen ook.
En dat zijn dan al die politici die bij hun aanstelling zworen '' ik zweer trouw aan de wet''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 00:08   #51
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen, op het NOS journaal: http://nos.nl/video/152494-premier-l...n-kabinet.html

Maar wees gerust, ze hebben zich reeds verbeterd: http://nos.nl/artikel/152736-taalgrens-belgie.html

Citaat:
In enkele tv-journaals van 22 april is een foute kaart van België gebruikt om de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorden te illustreren. In het bewuste kaartje is de provinciegrens van Oost-Vlaanderen abusievelijk weergegeven als de taalgrens. Uiteraard is Oost-Vlaanderen Nederlandstalig.
Je zou denken dat ze toch wel enkele mensen in dienst hebben die zich professioneel bezighouden met buitenlandse zaken...

Zelfs op Wikipedia vind je accurater informatie dan dit.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 00:11   #52
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Toch even dit posten ter illustratie en uitleg voor iedereen (ik kon het niet laten :

"Geacht parlementslid,

Veronderstel dat twee buren wier respectievelijke tuinen aangrenzend zijn. De ene buur is Franstalig, de andere Nederlandstalig. Nu stelt die Nederlandstalige buur al jaren vast dat die Franstalige buur de grenzen van zijn tuin niet respecteert en steeds op de tuin van de Nederlandstalige buur komt. Hoe verder dit evolueert des te meer gedraagt die Franstalige zich in de tuin van de Nederlandstalige buur als ware het zijn tuin. De Nederlandstalige buur is dit reeds lang beu. Gemaakte afspraken tot het respecteren van elkaars eigendom worden door de andere buur niet nagekomen en hij besluit uiteindelijk naar de rechter te stappen.

En... de rechter geeft hem gelijk en legt aan de Franstalige buur het verbod op om de tuin van de Nederlandstalige nog te betreden. De Nederlandstalige buur betekent het vonnis aan de Franstalige buur die hem onverstoorbaar zegt : "OK, ik zal dat vonnis respecteren en uw tuin niet meer betreden, maar enkel als je mij een stuk van uw tuin geeft.".

Reactie van mijn kinderen (die i.t.t. vele parlementsleden nog wel worden gehinderd door hoge dosis gezond verstand) : "Wat voor een zever is dat nu vake ? Die Nederlandstalige die moet toch geen stuk van zijn tuin afgeven ? Hij heeft toch gelijk gekregen van de rechter ?

En dan... geacht parlementslid... dan ben ik genoodzaakt aan mijn kinderen uit te leggen dat in Vlaanderen die Nederlandstalige buur (lees : de Vlaamse politici) tegen elke logica alsook tegen wet en regel in en vooral door een onnavolgbare lafheid aan zijn andere gezinsleden tracht te verkopen dat het toch beter is van een stuk van de tuin aan de Franstalige buur af te staan. Ik leg hen uit dat een stuk van je tuin afstaan, terwijl je van de rechter gelijk hebt gekregen, in de politiek wordt verhuld en verpakt onder de benaming "onderhandelde oplossing". Verbijsterd en vol ongeloof luisteren mijn kinderen naar dit stuitende verhaal.

Wat die andere gezinsleden van hun vader zullen denken ...., hoe die Franstalige buur ooit het eigendomsrecht van de Nederlandstalige buur zal respecteren... daar ga ik nu niet op in maar men kan zich daarbij wel een en ander voorstellen.

Aan mijn kinderen leg ik ook uit dat het ondenkbaar is dat een Nederlandstalige buur ooit zoiets zou zeggen tegen zijn Franstalige buur, meer nog, van nature uit zal hij dat eigendomsrecht op de tuin respecteren. Trouwens die Franstalige buur zal bij de minste aantasting van zijn eigendomsrecht (of wanneer hij nog maar vreest - al dan niet terecht - dat het zal worden aangetast) niet alleen de rechter vatten, hij zal moord en brand schreeuwen, het EVRM inroepen, naar de Raad van Europa gaan enz... Kortom, hij zal op alle mogelijke wijzen, respect voor zijn rechten afdwingen.

Voor mijn kinderen, die wel logisch kunnen redeneren, is dit verhaal en meerbepaald de houding van de Nederlandstalige buur (lees : de Vlaamse politici) uiteraard volkomen onbegrijpelijk en vinden zij die buur "een echte laffe loser". Voor zo iemand kunnen zij begrijpelijkerwijze geen respect opbrengen.

Wie het schoentje past... trekke het aan.

Maar de vraag stelt zich, geacht parlementslid, of er toch niet wat boorzuurschilfers in de schoen moeten worden gedaan want de geur is niet te harden.

U zal het wellicht met me eens zijn dat met zulke houding van de Nederlandstalige buur (lees : de Vlaamse politici) kinderen opvoeden, respect voor waarden, normen, wet en regel meegeven een hallucinant moeilijke aangelegenheid is.

Mag ik u daarom met aandrang verzoeken die opvoeding voor een keer wat te vergemakkelijken door de houding van de Nederlandstalige buur te wijzigen en geen enkel stuk van de tuin (ook geen kleintje) af te geven ?

Deze brief werd u toegezonden op uitdrukkelijk verzoek van mijn kinderen.

Met beleefde groet."

bron: een kennis van mij.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 00:21   #53
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Belgie is leuker dan Duitsland. Schaken is leuker dan dammen.

Citaat:
Ik vertel geen geheimen als ik stel dat hier een aantal Nederlanders er een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten door aan te sturen op de splitsing van België.

Alle redenen zijn goed om te pas en te onpas België, hun inwoners en hun Instituten af te kakken.

1. Wie zijn deze Nederlanders ?
2. Wat drijft hen ?
3. Is de eigen Nederlandse politiek dan zo ontzettend saai dat ze zich hier op deze wijze moeten komen moeien of worden ze in eigen land politiek monddood gemaakt ?
Ik behoor welliswaar niet tot jouw doelgroep, maar probeer toch te antwoorden.

In Duitsland is de politiek behoorlijk saai. Er is hier een behoorlijk homogene cultuur (allemaal saaie duitsers), die één keer in de 4 jaar gaan stemmen en dan jarenlang door een regering met twee partijen geregeerd wordt. De meeste discussies verlopen rationeel, en de besluitvorming wordt bepaald door de meerderheid. Hier hebben de Oost-Duitsers bijvoorbeeld geen alarmbellen of veto-rechten.

In Belgie is het echter veel leuker. De communautaire problemen zijn iedere dag weer onvoorspelbaar en complex en bepalen een groot deel van het nieuws. Het politieke nieuws uit Belgie bevat veel meer aspecten dan in andere landen:
1) Communautaire gevoeligheden gekoppeld aan taal ("verfransing")
2) Communautaire gevoeligheden gekoppeld aan nationalisme (taalgrens=deelstaatsgrens; uitbreiding Brussel)
3) Het personaliteitsbeginsel versus het territorialiteitsbeginsel
4) Het meerderheidsprincipe versus de consensusdemocratie
5) Juridische overwegingen (Grondwettelijkheid verkiezingen; grondwettelijkheid situatie)
6) Electorale belangen
7) Psychologische overwegingen (revanchisme, profileringsdrang)
8) De houding van de publieke opinie
9) De rol van de (nieuwe) media
10) Sociaal-economische belangen

Politiek gezien vind ik Belgie leuker dan Duitsland. Net zo goed ik schaken leuker vind dan dammen.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 01:09   #54
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vertel geen geheimen als ik stel dat hier een aantal Nederlanders er een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten door aan te sturen op de splitsing van België.

Alle redenen zijn goed om te pas en te onpas België, hun inwoners en hun Instituten af te kakken.

2. Wat drijft hen ?
3. Is de eigen Nederlandse politiek dan zo ontzettend saai dat ze zich hier op deze wijze moeten komen moeien of worden ze in eigen land politiek monddood gemaakt ?
Godmanlief, Henri. Denk je nu echt dat het een Hollandse samenzwering is? Je doet de massa's Vlaams-nationalisten ten oneer.
Oud 25 april 2010, 02:07   #55
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Och, het is gewoon pure frustratie. Henri1 ziet Belgie nog steeds als een ideaal huwelijk. Hij verwart de vechtscheiding die nu bezig is met een Lover's Quarrel, een echtelijk twistje.
En Nederland speelt voor hem de rol van de buurvrouw die aardig is voor papa.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 14:41   #56
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Wat drijft hen ?
Hoe denk jij met een dergelijk stuk tekst serieuze reacties te kunnen ontlokken?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 14:45   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hoe denk jij met een dergelijk stuk tekst serieuze reacties te kunnen ontlokken?
Dat is ook helemaal zijn bedoeling niet.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 16:30   #58
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

2. Wat drijft hen ?
Het is zonder meer duidelijk dat de Hollanders België aan het kapotmaken zijn door de mensen tegen elkaar op te zetten dat het niet mooi meer is. Ze zijn er zelfs andermaal in geslaagd om de regering te doen vallen en alzo België in een crisis te storten. Bovendien zijn ze sluw genoeg om de Belgische Franstaligen de stellige indruk te geven dat de schuld voor dit alles bij de Vlamingen zoals Henri1 dient te worden gelegd.

Ik vind dat walgelijk.

Jamaar, en dan zijn er hier nog die de draak steken met Henri1’s verdriet.

Echt waar, dat kan zo niet blijven duren. Vermits ik de enig echte Franse taal spreek (en met het juiste accent, dan nog), heb ik beslist om mij vanaf heden volkomen aan Henri1’s zijde te scharen in zijn strijd tegen de Hollandse vijand. Samen met System zijn we dan al met z’n drieën om ons op te offeren voor dit nobel streven. Wie ons een beetje kent, weet dat het er zal stuiven.

Hierbij stel ik de vermaledijde Hollanders een eerste ultimatum : indien u Vlamingen en Walen niet binnen de 48 uur vanaf nu, zegge vòòr dinsdagavond, ten volle terug doet overeenkomen, zullen wij hier in de rubriek Staatsinrichting uitgebreid de geschiedenis der Nederlanden uitsmeren, zodat eenieder kan zien wat voor volk u bent. En we zullen daarbij niet enkel de gegevens van Wikipedia aanwenden, maar tevens geleerde woorden gebruiken die in het Noord-Nederlands niet eens voorkomen.

Verdere actie’s zullen volgen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 16:31   #59
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Het is zonder meer duidelijk dat de Hollanders België aan het kapotmaken zijn door de mensen tegen elkaar op te zetten dat het niet mooi meer is. Ze zijn er zelfs andermaal in geslaagd om de regering te doen vallen en alzo België in een crisis te storten. Bovendien zijn ze sluw genoeg om de Belgische Franstaligen de stellige indruk te geven dat de schuld voor dit alles bij de Vlamingen zoals Henri1 dient te worden gelegd.

Ik vind dat walgelijk.

Jamaar, en dan zijn er hier nog die de draak steken met Henri1’s verdriet.

Echt waar, dat kan zo niet blijven duren. Vermits ik de enig echte Franse taal spreek (en met het juiste accent, dan nog), heb ik beslist om mij vanaf heden volkomen aan Henri1’s zijde te scharen in zijn strijd tegen de Hollandse vijand. Samen met System zijn we dan al met z’n drieën om ons op te offeren voor dit nobel streven. Wie ons een beetje kent, weet dat het er zal stuiven.

Hierbij stel ik de vermaledijde Hollanders een eerste ultimatum : indien u Vlamingen en Walen niet binnen de 48 uur vanaf nu, zegge vòòr dinsdagavond, ten volle terug doet overeenkomen, zullen wij hier in de rubriek Staatsinrichting uitgebreid de geschiedenis der Nederlanden uitsmeren, zodat eenieder kan zien wat voor volk u bent. En we zullen daarbij niet enkel de gegevens van Wikipedia aanwenden, maar tevens geleerde woorden gebruiken die in het Noord-Nederlands niet eens voorkomen.

Verdere actie’s zullen volgen.
is dit cynisch bedoeld Hallebarde?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 16:32   #60
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
[?...] een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten door aan te sturen op de splitsing van België. [...]
2. Wat drijft hen? [...]
Zij zijn deel van het Oranjecomplot. Via politics.be wordt België gedestabiliseerd waarna het Nederlandse leger rustig Vlaanderen kan binnentrekken.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be