![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *Trekt hertog jannetje open, al was het maar om dwars te zijn.*
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 april 2010 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t hebben ze niet geleerd v.d. Vlamingen ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In geen enkel land begrijpt men dat hier de grondwet niet toegepast wodt.
Laatst gewijzigd door Boduo : 23 april 2010 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() Het feit dat jij er over begint zegt mij voldoende.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlanders zijn zo stil......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Belgicistische haatpreek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Parlementslid
|
![]() Ondertussen, op het NOS journaal: http://nos.nl/video/152494-premier-l...n-kabinet.html
![]() Maar wees gerust, ze hebben zich reeds verbeterd: http://nos.nl/artikel/152736-taalgrens-belgie.html Citaat:
Zelfs op Wikipedia vind je accurater informatie dan dit.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toch even dit posten ter illustratie en uitleg voor iedereen (ik kon het niet laten
![]() "Geacht parlementslid, Veronderstel dat twee buren wier respectievelijke tuinen aangrenzend zijn. De ene buur is Franstalig, de andere Nederlandstalig. Nu stelt die Nederlandstalige buur al jaren vast dat die Franstalige buur de grenzen van zijn tuin niet respecteert en steeds op de tuin van de Nederlandstalige buur komt. Hoe verder dit evolueert des te meer gedraagt die Franstalige zich in de tuin van de Nederlandstalige buur als ware het zijn tuin. De Nederlandstalige buur is dit reeds lang beu. Gemaakte afspraken tot het respecteren van elkaars eigendom worden door de andere buur niet nagekomen en hij besluit uiteindelijk naar de rechter te stappen. En... de rechter geeft hem gelijk en legt aan de Franstalige buur het verbod op om de tuin van de Nederlandstalige nog te betreden. De Nederlandstalige buur betekent het vonnis aan de Franstalige buur die hem onverstoorbaar zegt : "OK, ik zal dat vonnis respecteren en uw tuin niet meer betreden, maar enkel als je mij een stuk van uw tuin geeft.". Reactie van mijn kinderen (die i.t.t. vele parlementsleden nog wel worden gehinderd door hoge dosis gezond verstand) : "Wat voor een zever is dat nu vake ? Die Nederlandstalige die moet toch geen stuk van zijn tuin afgeven ? Hij heeft toch gelijk gekregen van de rechter ? En dan... geacht parlementslid... dan ben ik genoodzaakt aan mijn kinderen uit te leggen dat in Vlaanderen die Nederlandstalige buur (lees : de Vlaamse politici) tegen elke logica alsook tegen wet en regel in en vooral door een onnavolgbare lafheid aan zijn andere gezinsleden tracht te verkopen dat het toch beter is van een stuk van de tuin aan de Franstalige buur af te staan. Ik leg hen uit dat een stuk van je tuin afstaan, terwijl je van de rechter gelijk hebt gekregen, in de politiek wordt verhuld en verpakt onder de benaming "onderhandelde oplossing". Verbijsterd en vol ongeloof luisteren mijn kinderen naar dit stuitende verhaal. Wat die andere gezinsleden van hun vader zullen denken ...., hoe die Franstalige buur ooit het eigendomsrecht van de Nederlandstalige buur zal respecteren... daar ga ik nu niet op in maar men kan zich daarbij wel een en ander voorstellen. Aan mijn kinderen leg ik ook uit dat het ondenkbaar is dat een Nederlandstalige buur ooit zoiets zou zeggen tegen zijn Franstalige buur, meer nog, van nature uit zal hij dat eigendomsrecht op de tuin respecteren. Trouwens die Franstalige buur zal bij de minste aantasting van zijn eigendomsrecht (of wanneer hij nog maar vreest - al dan niet terecht - dat het zal worden aangetast) niet alleen de rechter vatten, hij zal moord en brand schreeuwen, het EVRM inroepen, naar de Raad van Europa gaan enz... Kortom, hij zal op alle mogelijke wijzen, respect voor zijn rechten afdwingen. Voor mijn kinderen, die wel logisch kunnen redeneren, is dit verhaal en meerbepaald de houding van de Nederlandstalige buur (lees : de Vlaamse politici) uiteraard volkomen onbegrijpelijk en vinden zij die buur "een echte laffe loser". Voor zo iemand kunnen zij begrijpelijkerwijze geen respect opbrengen. Wie het schoentje past... trekke het aan. Maar de vraag stelt zich, geacht parlementslid, of er toch niet wat boorzuurschilfers in de schoen moeten worden gedaan want de geur is niet te harden. U zal het wellicht met me eens zijn dat met zulke houding van de Nederlandstalige buur (lees : de Vlaamse politici) kinderen opvoeden, respect voor waarden, normen, wet en regel meegeven een hallucinant moeilijke aangelegenheid is. Mag ik u daarom met aandrang verzoeken die opvoeding voor een keer wat te vergemakkelijken door de houding van de Nederlandstalige buur te wijzigen en geen enkel stuk van de tuin (ook geen kleintje) af te geven ? Deze brief werd u toegezonden op uitdrukkelijk verzoek van mijn kinderen. Met beleefde groet." bron: een kennis van mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In Duitsland is de politiek behoorlijk saai. Er is hier een behoorlijk homogene cultuur (allemaal saaie duitsers), die één keer in de 4 jaar gaan stemmen en dan jarenlang door een regering met twee partijen geregeerd wordt. De meeste discussies verlopen rationeel, en de besluitvorming wordt bepaald door de meerderheid. Hier hebben de Oost-Duitsers bijvoorbeeld geen alarmbellen of veto-rechten. In Belgie is het echter veel leuker. De communautaire problemen zijn iedere dag weer onvoorspelbaar en complex en bepalen een groot deel van het nieuws. Het politieke nieuws uit Belgie bevat veel meer aspecten dan in andere landen: 1) Communautaire gevoeligheden gekoppeld aan taal ("verfransing") 2) Communautaire gevoeligheden gekoppeld aan nationalisme (taalgrens=deelstaatsgrens; uitbreiding Brussel) 3) Het personaliteitsbeginsel versus het territorialiteitsbeginsel 4) Het meerderheidsprincipe versus de consensusdemocratie 5) Juridische overwegingen (Grondwettelijkheid verkiezingen; grondwettelijkheid situatie) 6) Electorale belangen 7) Psychologische overwegingen (revanchisme, profileringsdrang) 8) De houding van de publieke opinie 9) De rol van de (nieuwe) media 10) Sociaal-economische belangen Politiek gezien vind ik Belgie leuker dan Duitsland. Net zo goed ik schaken leuker vind dan dammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Och, het is gewoon pure frustratie. Henri1 ziet Belgie nog steeds als een ideaal huwelijk. Hij verwart de vechtscheiding die nu bezig is met een Lover's Quarrel, een echtelijk twistje.
En Nederland speelt voor hem de rol van de buurvrouw die aardig is voor papa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat walgelijk. Jamaar, en dan zijn er hier nog die de draak steken met Henri1’s verdriet. Echt waar, dat kan zo niet blijven duren. Vermits ik de enig echte Franse taal spreek (en met het juiste accent, dan nog), heb ik beslist om mij vanaf heden volkomen aan Henri1’s zijde te scharen in zijn strijd tegen de Hollandse vijand. Samen met System zijn we dan al met z’n drieën om ons op te offeren voor dit nobel streven. Wie ons een beetje kent, weet dat het er zal stuiven. Hierbij stel ik de vermaledijde Hollanders een eerste ultimatum : indien u Vlamingen en Walen niet binnen de 48 uur vanaf nu, zegge vòòr dinsdagavond, ten volle terug doet overeenkomen, zullen wij hier in de rubriek Staatsinrichting uitgebreid de geschiedenis der Nederlanden uitsmeren, zodat eenieder kan zien wat voor volk u bent. En we zullen daarbij niet enkel de gegevens van Wikipedia aanwenden, maar tevens geleerde woorden gebruiken die in het Noord-Nederlands niet eens voorkomen. Verdere actie’s zullen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zij zijn deel van het Oranjecomplot. Via politics.be wordt België gedestabiliseerd waarna het Nederlandse leger rustig Vlaanderen kan binnentrekken.