![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k snap het probleem niet echt. Elke zelfmoord is terecht volgens diegene die hem onderneemt.
Anderen hebben geen zaken daarover te oordelen.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het is overduidelijk dat dit niet in jou zit. Trouwens die anti-concurrentie clausules voor werknemers zijn meestal niet geldig...maar een afschrikmiddel. Je kan zoiets makkelijk laten nakijken op zijn waarde door een jurist voor weinig geld.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 mei 2010 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik was 15 jaar topverkoper van zwaar industrieel investeringsmateriaal voor een marketleader, met het grootste budget van alle verkopers. Het 15° jaar verdiende ik dertig procent meer -op commissie - dan het jaar ervoor, zie ik op mijn loonstaat. De anti-concurrentieclausule is pas na mijn tijd onwettig verklaard. Over wat je niet weet, daarover moet je zwijgen. Ik solliciteerde inderdaad niet, als succesrijk topverkoper, naar succesrijk topverkoper, dat was ik al. En wel bij de beste firma. Ik verveelde mij echter steendood. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2010 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() flauw, hoeveel keren ik niet in aanmerking kwam voor een job omdat ik van vreemde origine ben en geloof me het zijn er meer dan 200.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je kan ook gek worden van solliciteren en dat is misschien een van die ergere dingen in de wereld. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2010 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Het is alleszins niet goed voor het zelfvertrouwen, voor de crisis kreeg ik onmiddellijk een job, als ik nu solliciteer val ik steeds door de mand
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Zelfmoord is the easy way out en zwak. Laatst gewijzigd door nubian : 8 mei 2010 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk erder dat het in de meeste gevallen niet zo easy is. (de meesten zijn ertoe herleid om de trein te nemen of een touw) De maatschappij is er ook niet op gebrand om het easy te maken. Want dan keldert misschien de arbeidsmarkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een opinie vormen over uw eigen gedrag lijkt mij leerrijker ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en ge hebt besloten wraak te nemen en anderen steendood te vervelen.
toffe pee.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit...wat dan nog. Wie goed in zijn vak is moet niet achter werk vragen maar die zal gevraagd worden doorgaans. Bovendien wie top verkoper is (want veel zijn er dat niet) kan makkelijk en zelfs zeer gemakkelijk overschakelen naar andere branches waar de clausule in het geheel niet verder van toepassing is. En zeker als zelfstandige verkoper...werk bij de vleet. Dus sta me toe...een top verkoper die 30 jaar sukkelt? ...moet zichzelf eens goed aandachtig in vraag stellen. Want ik geloof er de ballen van.
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Dat is de meest populistische mening die men hierover heeft ja.
Zoals "the dude" reeds vermeld heeft: Iedereen die zelfmoord pleegt doet dit meeastal weloverwogen en het is dus niet aan ons om daar over te oordelen. Maar zoals steeds in onze oneindige wijsheid kunnen we net dat als mens niet laten blijkbaar om te veroordelen vanuit vooroordelen, generalisaties en onvermogen tot empatie. Trouwens niet iedereen heeft een even sterk karakter om zich over zijn problemen heen te zetten maar wel heeft ieder zijn eigen breekpunt. Als er dan toch kritissch naar zelfmoorden gekeken mag worden; waarom nemen ze alsmaar toe? Dat is iets waar we beter eens bij stilstaan.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er over praten met een buitenstander of vertrouwenspersoon kan een heel ander licht op de, in zijn/haar ogen hopeloze situatie brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Integendeel: wie zelfmoord pleegt wordt doorgaans gewoon 'verzwolgen' door wanhoop en emoties (eenzaamheid, schuldgevoel, e.d.). Citaat:
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 9 mei 2010 om 22:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind dat er veel te weinig wordt erkend dat het leven vaak werkelijk suckt en dat alle mechanismen om dat gevoel te verdoven uiteindelijk wat kunstmatig zijn en geen antwoord geven op de kern: "wat we willen is zelden wat we beleven en de tijd tikt naar ons graf". ![]() Ik verkies ook om dat donkere gevoel te verdoven (muziek, vriendschap, sport, werk, seks, tuinieren etc.) en dat lukt me, maar zie ik de zaken dan meer helder dan die depressieve persoon? Of ziet hij ze juist helder?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 9 mei 2010 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werken onder leenheer of als (sex)slaaf, altijd pijn, honger, koude, ... Kweenie, zak eens af naar zijn donker niveau en doe hem de groetjes. Live sucks and then u die. Live or die with it ![]() |
|
![]() |
![]() |