Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 22:47   #41
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al in de gaten in welke richting uw post weer naartoe gaat?:
"Zeverdezever".
Meestal haak ik af als het weer eens de mist begint in te gaan. Ben daarom een beetje verrast door uw reaktie. Die forums zijn niet veel beter dan die zogenaamde praat programmas op TV. Daily Mirror level. Misschien dat daarom de wereld is zoals hij is, als het gepeupel de bovenhand heeft in de publieke discussie, dan worden de echte beslissingen door een selecte groep gemaakt zonder dat ze dat aan de klok hangen. En mij moeten met zijn allen dan maar ondergaan. Infeite verdient iemand zoals Roland wel een pluim. Ooit bij Amada en nu het meest libertarische standpunt dat je kunt vinden. Bijna 300 000 stemmen en veel met zijn eigen geld en zweet bekostigd. Daarenboven is het Vivant idee wellicht de enige uitweg uit dit moeras.

Op dit topic kwam wel nog reaktie, maar het wordt tijd om uit te wijken naar een ander platform. Ben zelf bezig met een. Wordt www.WorkForAll.org (nog niet gaan kijken). Wat quasie geen reaktie gaf was de topic over de toespraak van de Duitse President. Spijkers met koppen. Voor de volledigheid hieronder terug :
----------------------------------------------------

De aftredende Duitse president Johannes Rau heeft in zijn afscheidsrede de vinger op de wonde gelegd. (bron : De Tijd).

Quote:
Het huidige pessimisme is voor een groot deel te wijten aan het wantrouwen dat de politiek over zich gehaald heeft en het egoisme, de hebzucht en het gebrek aan verantwoordelijkheid die de economische elites typeert, ...

Hij spreekt verder van een 'interne emigratie uit de democratie', 'een gevaar voor de grondslagen van onze maatschappij'. En verder dat bedrijfsleiders en publieke figuren openlijk hun zakken zitten te vullen en blijkbaar geen besef meer hebben van goed versus kwaad. Werkloosheid noemt hij de grootste wonde van onze maatschaapij. Wetgeving inzake migratie is verworden tot een spelletje scoren op nevenkwesties.

Zijn oplossing : een terugkeer van de echte politiek, een reeel functionerend parlement, geloofwaardigheid, eerlijkheid en plichtsbewustzijn als in ere te herstellen waarden.

Wellicht herkent iedereen hier ook toestanden die in dit land (en vele andere Europese landen) aan het ontaarden zijn. En zijn uitspraken bewijzen nogmaals de belangerijkheid van een wijze, onafhankelijke opinie die boven alle macht en politiek staat zonder belangenvermenging.

Ondertussen gaat de europese politieke 'elite' maar door. Duitsland dringt nu aan om de vennootschapsbelasting op Europees niveau te verhogen. (een verkeerde manier om harmonisatie in te voeren). Reden: sommige nieuwe lidstaten hanteren een veel lagere vennootschapsbelasting en men wil geen fiscale concurrentie. Net nu Ierland uit een decennia durend economisch moeras gekropen is o.a. door de vennootschapsbelasting en overheidsuitgaven drastisch te verlagen.
Rau zijn woorden zijn nog niet koud, of de feiten bewijzen nog eens zijn gelijk.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 23:30   #42
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

Ja,natuurlijk
de verwende generatie hebben geen kinderen die geld kosten ,om studies,onderhoud,uitgaan,kleren,auto's en dergelijke te betalen dat is voor de verwende generatie gratis.
Ik vind dat u behorend bij de opdraaiende generatie,wat meer respect zou mogen tonen voor degene die u gemaakt hebben tot wat u bent.

hoogachtend.
voorzitter van de verwende generatie
och collega verwende generatie, maak je niet druk....
veel mensen begrijpen gewoon niet waar het over gaat...
neem het hen niet kwalijk...
niet iedereen kan even slim zijn als jij en ik...
ALs we ons zegske maar is kunnen doen he,dan zijn we tevreden
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 00:39   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Citaat:
Al in de gaten in welke richting uw post weer naartoe gaat?:
"Zeverdezever".
Meestal haak ik af als het weer eens de mist begint in te gaan. Ben daarom een beetje verrast door uw reaktie. Die forums zijn niet veel beter dan die zogenaamde praat programmas op TV. Daily Mirror level. Misschien dat daarom de wereld is zoals hij is, als het gepeupel de bovenhand heeft in de publieke discussie, dan worden de echte beslissingen door een selecte groep gemaakt zonder dat ze dat aan de klok hangen. En mij moeten met zijn allen dan maar ondergaan. Infeite verdient iemand zoals Roland wel een pluim. Ooit bij Amada en nu het meest libertarische standpunt dat je kunt vinden. Bijna 300 000 stemmen en veel met zijn eigen geld en zweet bekostigd. Daarenboven is het Vivant idee wellicht de enige uitweg uit dit moeras.
Jah, ik heb dit forum hier via een link op 't Zwart/Wit forum van Jurgen Verstrepen ontdekt en na m'n eerste post was ik al een racist.
Voor de rest zitten er hier enkele grote Ego's die graag iedereen verbeteren en daarbij allerhande beledigingen hanteren en een heel nest politiek gekrakeel dat weinig meer doet dan allerlei nieuwsfeiten uit hun context trekken voor 't eigen gewin.
Uit uw enkele posts heb ik meer opgestoken dan uit al die van anderen samen.
'k zal met plezier dit forum achter mij laten als ik een ander vind waar over oplossingen gediscussieerd wordt in de plaats.
Ik ben een economie noob maar bereid om bij te leren.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 07:46   #44
Eric Verhulst
Schepen

Standaard

Thanks. Dan is het wellicht wel de moeite om er wat tijd in blijven te stoppen. Een allereerste magere versie van www.workforall.org is nu live. Voorlopig in het Engels want de problematiek geldt niet alleen voor dit landje.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Oud 15 mei 2004, 08:24   #45
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Thanks. Dan is het wellicht wel de moeite om er wat tijd in blijven te stoppen. Een allereerste magere versie van www.workforall.org is nu live. Voorlopig in het Engels want de problematiek geldt niet alleen voor dit landje.
Verander dan als je wil de taal "flemish" door "dutch".

Er zijn al organisaties die zich met dergelijke problematiek bezig houden.
Probleem is dat de meeste nogal elitair zijn en je er zomaar niet binnenkomt. Een aantal zien het ook beperkt tot de Amerikaanse markt.
Eentje die het wat ruimer zag, maar ondertussen wel in het wilde weg alle kanten op aan het gaan is, is de "Foundation for Economic Education" http://www.fee.org/
Ik had nog een lijstje met anderen maar gek genoeg zijn er daarvan intussen al vele verdwenen.
Oud 15 mei 2004, 08:36   #46
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
...
'k zal met plezier dit forum achter mij laten als ik een ander vind waar over oplossingen gediscussieerd wordt in de plaats.
Ik ben een economie noob maar bereid om bij te leren.
Goed zo !
In plaats van zeuren over theoretische beschouwingen van links en rechts en er dure theorieën bij te sleuren (die ze zelf niet snappen in veel gevallen) mag er eens gediscusseerd worden over oplossingen.
Behalve dat voorstel van Eric Verhulst heb ik hier nog niet veel creatiefs en en gefundeerd gezien. Komt er een (afgeschermd) forum op die site ?
Oud 15 mei 2004, 09:35   #47
Eric Verhulst
Schepen

Standaard

Ja, dat is natuurlijk de hamvraag. Is het allemaal de moeite waard ? Toch denk ik dat zelfs een beperket aktie een verschil kan maken. Die website die je aanduidt is van zuiver libertarisch gehalte met heel wat links. De libertariers hebben ene goede basis, alleen is het een allegaartje inclusief mensen die ofwel te anarchistisch zijn om constructief te zijn, ofwel het woord vrijheid misbruiken om hun onethisch gedrag te verrechtvaardigen. Alhoewel de morele basis ook belangerijk is, wil ik mij op die website toeleggen op 'jobs for all'. Nothing more, nothing less.
Thanks for the link.
Oud 15 mei 2004, 09:43   #48
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66

och collega verwende generatie, maak je niet druk....
veel mensen begrijpen gewoon niet waar het over gaat...
neem het hen niet kwalijk...
niet iedereen kan even slim zijn als jij en ik...
ALs we ons zegske maar is kunnen doen he,dan zijn we tevreden

och ja, dat is nodig van af en toe eens wat te leuteren, hé....
de ene al een beetje meer dan de andere....
maar we moeten het wel doen...

en sommiege reacties op simpele economische waarheden bewijzen dat we het velen neit kunnen kwalijk nemen...
ze weten niet wat ze zeggen...
het weze hun vergeven....
Oud 15 mei 2004, 17:05   #49
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tomb schreef :

Citaat:
Het is een misconceptie dat enkel de kleine wordt benadeeld in Belgie. De grote wordt evenzeer benadeeld door het fiscale wanbeleid. De kleine voelt het natuurlijk wel harder.
Klopt !

Ik ben tamelijk welstellend met als gevolg : mijn fiscale + parafiscale druk tezamen bedraagt :

70 % !

Dit is géén geleuter. Dit is géén gezwans.
Oud 15 mei 2004, 17:16   #50
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Tomb schreef :

Citaat:
Het is een misconceptie dat enkel de kleine wordt benadeeld in Belgie. De grote wordt evenzeer benadeeld door het fiscale wanbeleid. De kleine voelt het natuurlijk wel harder.
Klopt !

Ik ben tamelijk welstellend met als gevolg : mijn fiscale + parafiscale druk tezamen bedraagt :

70 % !

Dit is géén geleuter. Dit is géén gezwans.
De mijne 12 %
Oud 15 mei 2004, 21:58   #51
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tomb schreef :

Citaat:
De mijne 12 %
Dit heb je reeds in een andere "thread" vermeld, weken geleden. Kort nadat je dit geschreven had ben ik naar de US of A geweest én toen ik dat daar vertelde werd ik uitgelachen ... ; o.a. belasing van de State waar je woont blijkbaar vergeten.
In een andere thread vertelde je dat je in Florida woont, Sarasato of zo iets ... Toen ik vorige week opnieuw in de States was, bij andere mensen, werd er niet meer gelachen ... toen het woord Florida viel. Florida, de staat der gepensioneerden, is ... goedkoop.

In elke geval : in een forum liegt men niet. PUNT. Je betaalt 12%. Amen en uit. Je hebt ook verteld dat je er een onderneming hebt en in dat kader zal je waarschijnlijk, dat is mijn en de algemene conclusie van die Amerikanen, van één of andere "vrijstelling" genieten.

Tomb nu komt het plezante !

Misschien betaal je nog te véél !

In alle Angelsaksische landen bestaat volgende regel, is hetvolgende wettelijk mogelijk. Je koopt een plek grond gedeeltelijk omzoomd door bomen; géén volledig bos dus. Die plek moet dienen om er "iets" op te bouwen en ze moet niet grenzen aan een terrein dat reeds je eigendom is. Bouw daar nu een eenvoudige schuur op maar blijf van die bomen af, moest je b.v. het terrein inderdaad nodig hebben als uitbreiding van je bedrijf; en nog beter : plant een tweede rij bomen. Vermits je de natuur beschermt, moet je beloond worden :

voor een tijdspanne van 5 jaar is je maximale belasingsaanslag 6 of 6,5%, ongeacht je inkomen !

Deze regeling is weinig bekend. Ik noem het mijn Manchester Tax Rule.
Misschien de moeite om navraag te doen. In Texas pakt het; in België niet.

Beste Groeten.
Oud 15 mei 2004, 22:53   #52
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Tomb schreef :

Citaat:
De mijne 12 %
Dit heb je reeds in een andere "thread" vermeld, weken geleden. Kort nadat je dit geschreven had ben ik naar de US of A geweest én toen ik dat daar vertelde werd ik uitgelachen ... ; o.a. belasing van de State waar je woont blijkbaar vergeten.
In een andere thread vertelde je dat je in Florida woont, Sarasato of zo iets ... Toen ik vorige week opnieuw in de States was, bij andere mensen, werd er niet meer gelachen ... toen het woord Florida viel. Florida, de staat der gepensioneerden, is ... goedkoop.

In elke geval : in een forum liegt men niet. PUNT. Je betaalt 12%. Amen en uit. Je hebt ook verteld dat je er een onderneming hebt en in dat kader zal je waarschijnlijk, dat is mijn en de algemene conclusie van die Amerikanen, van één of andere "vrijstelling" genieten.

Tomb nu komt het plezante !

Misschien betaal je nog te véél !

In alle Angelsaksische landen bestaat volgende regel, is hetvolgende wettelijk mogelijk. Je koopt een plek grond gedeeltelijk omzoomd door bomen; géén volledig bos dus. Die plek moet dienen om er "iets" op te bouwen en ze moet niet grenzen aan een terrein dat reeds je eigendom is. Bouw daar nu een eenvoudige schuur op maar blijf van die bomen af, moest je b.v. het terrein inderdaad nodig hebben als uitbreiding van je bedrijf; en nog beter : plant een tweede rij bomen. Vermits je de natuur beschermt, moet je beloond worden :

voor een tijdspanne van 5 jaar is je maximale belasingsaanslag 6 of 6,5%, ongeacht je inkomen !

Deze regeling is weinig bekend. Ik noem het mijn Manchester Tax Rule.
Misschien de moeite om navraag te doen. In Texas pakt het; in België niet.

Beste Groeten.
Ik ben zo een uurtje geleden door TomB voor leugenaar verweten in een ander topic en nu zie ik hier dat hij dat zelf verweten wordt.
In het topic waar ik over spreek waren het woordspelletjes.
Lees eens http://forum.politics.be/viewtopic.p...&start=210, m'n laatste post daar anders heb je een stijf been tegen dat je erdoor bent.
Mogelijk niet de laatste post van de thread want ik ben zeker dat TomB z'n trivia clubje alweer toegeslagen zal hebben.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be