Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2010, 00:59   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik zou eigenlijk helemaal niet weten waarvoor ik zou stemmen in Nederland. Ze hebben daar geen Vlaams-nationalistische partij, veronderstel ik?
Voor de Fryske Nasjonale Partij?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 01:09   #42
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Voor de Fryske Nasjonale Partij?
Heb het altijd wel wat vreemd gevonden dat je eigenlijk bijna niets hoort over Friese pogingen tot autonomie. Is de bevolking van Friesland dermate 'vernederlandst' of is het er gewoon geen thema?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:08   #43
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Een heel bekende mantra. Een kwestie van op de juiste knop drukken en dan komt er dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
3. De discipline die je in het leger leert, is het hersenloos opvolgen van bevelen. Ik denk niet dat het een goed idee is om van onze jeugd hersenloze robots te maken. Veel interessanter is, er kritische wezens van te maken.
Zeker nooit in het leger geweest? (het Nederlandse bedoel ik)
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:13   #44
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Jaani

In concreto? Tijdelijk detachement bij de overheid - zie het als een maatschappelijk dienstplicht met een aantal leeronderdelen. Maar dan wel van praktische zaken. Geen vergadertoestanden �* la PvdA cs: opschonen van bossen, dijkverzorging, voertuigbeheersing, adequate hulpverlening, EHBO, diverse stages lopen: marine-luchtmacht-landmacht, civiele taken zoals brandweer, ambulance etc. Dat ene jaar zal nog tekort zijn maar het zal een brede algemene basis geven. Jongeren zullen op die manier meer sociaal gevoel ontwikkelen en sneller tot een uiteindelijke beroepskeuze kunnen komen.
Oud 3 mei 2010, 13:07   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ook dat niet. En staar je niet blind op grensbewaking. Geen razzia' cultuur zoals in Frankrijk en de VS.
Maar een algemene dienstplicht - noem het maatschappelijk dienstplicht - lijkt me niet zo verkeerd.
Akkoord.

Een algemene dien(st)plicht van een jaar voor zowel mannen als vrouwen die bij voorkeur tussen het achttiende en vijfentwintigste levensjaar vervuld dient te worden, en waarbij nuttige dingen geleerd worden.
De zogenaamde gewetensbezwaarden kunnen dan plantsoenen gaan schoffelen, zieken/bejaarden verzorgen of iets anders ter algemeen nut van de maatschappij. Dat zal de jeugd waarschijnlijk meer sociale cohesie en betrokkenheid bijbrengen dan dat eindeloos theedrinken en andere geitenwollensokkenoplossingen die al decennia lang falen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 13:37   #46
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou eigenlijk helemaal niet weten waarvoor ik zou stemmen in Nederland. Ze hebben daar geen Vlaams-nationalistische partij, veronderstel ik?

Overigens misschien een interessante vraag: voor welke partij zouden de aanwezige Nederlanders stemmen moesten ze in Vlaanderen wonen, en waarom?
Ik twijfel. Puur ideologisch gezien LDD en ik heb dat ook vaak verteld. Ik denk echter dat het vijf voor twaalf is voor Belgie en zou daarom ook kunnen overwegen N-VA te stemmen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 13:41   #47
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb het altijd wel wat vreemd gevonden dat je eigenlijk bijna niets hoort over Friese pogingen tot autonomie. Is de bevolking van Friesland dermate 'vernederlandst' of is het er gewoon geen thema?
Beide. 55% van de Friezen spreekt als eerste taal Fries, maar dat percentage neemt af. Bovendien vernederlandst de woordenschat van het Fries. Daarnaast is het meerendeel van de Friezen tevreden met de huidige positie van Friesland binnen Nederland.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 17:03   #48
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens misschien een interessante vraag: voor welke partij zouden de aanwezige Nederlanders stemmen moesten ze in Vlaanderen wonen, en waarom?
Ik zou vermoedelijk op NVA stemmen als ik in Vlaanderen zou wonen. Dat lijkt me een partij die opkomt voor mijn gebied en taalgroep, en dat in een liberaal sausje. Dat lijkt mij in Belgische context een belangrijk meerwaarde.
Overigens ken ik de fijne nuances van jullie politiek nog niet. Kris Peeters lijkt me ook een gedegen politicus.

Geert Bourgeois trouwens ook

Laatst gewijzigd door Hollander : 3 mei 2010 om 17:17.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 17:06   #49
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk geen thema. Vergeet ook niet dat Friesland volmondig medeoprichter is van de Nederlandse staat, als een van de 7 Provincieen zijnde.

Van wat zou Friesland dus onafhankelijk willen worden? Overigens is een sterke provincie wel een thema, maar dat speelt bij meerdere provincies (zelfs bij Hollandse provincies, wat toch vaak als centrum van de (landelijke) macht wordt gezien)
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be