Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 19:26   #41
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En uit wat bestaat dat dan meer precies, dat "alles blijven doen wat hij kan"?
ik weiger bijvoorbeeld al heel de week om BHV te splitsen.
en ik heb extra faciliteiten in het leven gelopen in mijn living, zodat ook niet westvlamingen daar in hun eigen taal geholpen kunnen worden. (deze zijn voorlopig niet uitdovend)

vrede,

redwasp
Oud 1 mei 2010, 19:29   #42
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En uit wat bestaat dat dan meer precies, dat "alles blijven doen wat hij kan"?
Zijn in de moslimwereld gewone middelen om een doel te bereiken: bommengordels, lange messen, kinderscholen bezetten en vervolgens opblazen, flatgebouwen laten ontploffen, metro-bommen plaatsen ... Vergeet ik nog iets?

Citaat:
The sole survivor of a radical Muslim attack on four Christian high school girls has successfully undergone medical treatment. When Noviana Malewa and her three friends were walking home from school on October 29, 2005, they were assaulted by a group of jihadists wielding machetes. Three of the girls were decapitated by the assailants, yet Noviana survived a severe slash to her head and neck in an unsuccessful beheading attempt. Today, Noviana still deals with emotional and physical torment from the brutal attack.
(Bron: http://1voicecrying.wordpress.com/20...ng-persecuted/)

En zoiets durft dan "vrede" te wensen!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

Laatst gewijzigd door Preuße : 1 mei 2010 om 19:29.
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 20:11   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik weiger bijvoorbeeld al heel de week om BHV te splitsen.
en ik heb extra faciliteiten in het leven gelopen in mijn living, zodat ook niet westvlamingen daar in hun eigen taal geholpen kunnen worden. (deze zijn voorlopig niet uitdovend)

vrede,

redwasp
Cotvogel ben je niet, zoveel is duidelijk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 21:04   #44
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Zijn in de moslimwereld gewone middelen om een doel te bereiken: bommengordels, lange messen, kinderscholen bezetten en vervolgens opblazen, flatgebouwen laten ontploffen, metro-bommen plaatsen ... Vergeet ik nog iets?

(Bron: http://1voicecrying.wordpress.com/20...ng-persecuted/)

En zoiets durft dan "vrede" te wensen!
Citaat:
Noviana Malewa, who was 15 at the time, and three of her friends, Theresia Morangke, Alfita Poliwo, Yarni Sambue, were walking along a path on October 29th, 2005, on their way to a private Christian school in Poso, Sulawesi, when they were set upon by a gang of men who may or may not have been Islamic militants, wielding machetes. Noviana's three schoolmates were beheaded while Noviana suffered a massive slash that ran from her cheek to her neck. Some contemporary reports.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 21:06   #45
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Three sisters have suffered serious facial burns after two unidentified men on a motorbike threw acid at them in Pakistan's Balochistan province.
The sisters, aged between 14 and 20 years old, were attacked as they walked from Kalat city to Pandarani village - one is still in a serious condition.
Political activists held a protest in Kalat shortly after the attack.
There are no reliable statistics, but campaigners say there may be 150 acid attack victims in Pakistan each year.
The police named the girls as Fatima Bibi, 20, Saima Bibi, 16 and Sakina Bibi, 14.
They were taken to a government hospital in Kalat, but Fatima Bibi was later shifted to a hospital in the provincial capital, Quetta.
No arrests have been made as yet.
Two weeks ago, an unknown group - the Baloch Ghairatmand Group (the Honourable Baloch Group) - claimed responsibility for a similar attack on two women in a market in Dalbandin city.
The group had warned women to wear the hijab, the traditional Muslim headscarf, and not to visit markets unaccompanied by men from their families.
Maar dat zijn uiteraard "geen echte moslims" ?

Laatst gewijzigd door Cdude : 1 mei 2010 om 21:07.
Oud 1 mei 2010, 22:11   #46
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
vrede,
is het niet een beetje arrogant dat jij hier beslist beter de motivering dan miljoenen verschillende vrouwen te kennen dan zij zelf?

...

welke wetenschap steunt jouw stelling? als je beweert je op wetenschap te baseren vind ik dat het publiek op zijn minst een keurige bronvermelding verdient.

...

dus ongeveer alle moslimmas die ik persoonlijk ken (en dat zijn er toch wat) hebben geen idee waar ze over spreken? jij daarentegen, die nog geen enkele van die dames ooit persoonlijk sprak, hebt de waarheid in pacht?

...

echte vrijheid betekent dat noch de mannen in de omgeving (vader, broers, echtgenoot) noch de mannen in de politiek de arrogantie hebben om IN PLAATS VAN de vrouw die keuze te maken. vrijheid betekent dat men ieder individu toestaat om zelf af te wegen welke keuzes zij over haar leven wil maken.

...

hier gebruik je de term 'wetenschap' (en 'psychologie' en 'neurologie') weer als een soort fetishistisch toverwoordje. ik herhaal dan ook mijn opmerking: als je beweert dat jouw simplificering van de werkelijkheid op wetenschap berust, dan zou een goede bronvermedling niet te veel gevraagd mogen zijn.

...

vrede,

redwasp

Elke seconde die jij gebruikt hebt op dit forum om
- "vrede"
- "vrede"
- "redwasp"
te typen,
had je misschien beter geinvesteerd in
1) het bestuderen van neurologie / hersenen
2) het oefenen van je logisch denken
3) het zoeken naar echte waarheden in plaats van die uit een achterlijk oud versleten koran-boekje geschreven door mensen met het verstand van een varkentje

Ik heb een paar jaar geleden al in discussie gegaan met u ( voor de medelezers: dat was op een ander forum dan politics.be ),
ik ga het écht geen 2de keer doen.
Het is triestig om te zien dat jij na al die jaren sinds onze eerste ontmoeting nog altijd geen enkele vorm van progressie gemaakt hebt, terwijl ik alweer een pak verder sta dan toen wat betreft mijn kennis over al deze zaken.

De rest op dit forum mag dan misschien nog energie in u willen steken, voor mij ben jij een hopeloos en tijds-verpestend geval.

Dag redwasp!

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 1 mei 2010 om 22:16.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 22:20   #47
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht

Het is triestig om te zien dat jij na al die jaren sinds onze eerste ontmoeting nog altijd geen enkele vorm van progressie gemaakt hebt, terwijl ik alweer een pak verder sta dan toen wat betreft mijn kennis over al deze zaken.
Religie en die beide zaken gaan echt niet samen.
Waarom zou je? Het staat toch allemaal in het verlseten boekje.
Met logisch denken haal je het er echt niet uit maar kom, dan denken we toch op een geschifte manier? Waar een wil is ...
Oud 1 mei 2010, 22:54   #48
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

De burqa is teken van vrouwenonderdrukking, dat schijnt men hier te vergeten.
Het is dus het vrij laten van de onderdrukking.
Maar de onderdrukking moet men juist niet toelaten.
Dat is nu juist de paradox.

De Islam is geen religie van de vrijheid, maar een religie van dictatuur.
Laat men deze vrij en hier binnenstromen, dan keurt men dus de dictatuur goed en de vrouwenonderdrukking.
Dit schijnen sommige kringen maar niet door te hebben.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 13:24   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Met logisch denken haal je het er echt niet uit maar kom, dan denken we toch op een geschifte manier? Waar een wil is ...
Darwin was een religieus en heeft toch wel wat logisch denken ten toon gespreid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 19:22   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Darwin was een religieus en heeft toch wel wat logisch denken ten toon gespreid.
Indien men ooit Mohammed had kunnen vervangen door iemand als Darwin had een stuk van de wereld er nu anders uitgezien, denk je niet!
En ik bedoel: véél beter.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 14:38   #51
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Elke seconde die jij gebruikt hebt op dit forum om
- "vrede"
- "vrede"
- "redwasp"
te typen,
had je misschien beter geinvesteerd in
1) het bestuderen van neurologie / hersenen
3) het zoeken naar echte waarheden in plaats van die uit een achterlijk oud versleten koran-boekje geschreven door mensen met het verstand van een varkentje

Ik heb een paar jaar geleden al in discussie gegaan met u ( voor de medelezers: dat was op een ander forum dan politics.be ),
ik ga het écht geen 2de keer doen.

De rest op dit forum mag dan misschien nog energie in u willen steken, voor mij ben jij een hopeloos en tijds-verpestend geval.

Dag redwasp!
je geeft dus geen bronvermelding van je zogenaamd wetenschappelijke argumenten?

ter info,
  1. ik volg de literatuur over neurologie zo goed en zo kwaad als ik dat (niet als neuroloog opgeleid) kan. noch in peer reviewed artikels, noch in populariseringen vind ik echter iets dat een duidelijke theologische conclusie toelaat. dat verwondert me niet. epistemologisch gezien liggen de respectievelijke objecten van beide disciplines zo ver uit mekaar dat het eerder verwondering zou wekken als bevindingen uit het ene deelgebied rechtstreeks tot conclusies uit het andere gebied zouden leiden.
    graag benadrukte ik hier nogmaals dat de bewijslast in deze bij jou ligt. jij beweert dat 'de wetenschap' en 'de neurologie' jouw stelling ondersteunen. graag dus: of je geeft een duidelijke bronvermelding, of je trekt die bewering terug.
  2. in logica heb ik iets meer kennis verworven, ik denk dt ik zonder valse bescheidenheid durf beweren dat ik daar meer over weet dan jij. niet alleen de theorie van verschillende logica's (aristoteles tot church and beyond) maar ook de daaraan gerelateerde praktijk meen ik behoorlijk te beheersen. de non sequiturs waar jouw reacties mee doordesemd zijn doen me vermoeden dat dit bij jou nog een probleem is.
  3. binnen de theologie van de laatste twintig eeuwen zijn er heel veel verschillende zienswijzen. de meeste daarvan zijn veel minder simplistisch dan jouw vulgair en onbeargumenteerd antitheïsme. aangezien jij weigert daar kennis van te nemen, vind ik dat je niet echt in staat bent om deze discussie op een grondige manier te voeren. het doet me een beetje denken aan een klein kind dat de vingers in de oren stopt en zo doet alsof er niets aan de hand is.

vrede,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 3 mei 2010 om 14:39.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 14:52   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

ter info,
  1. ik volg de literatuur over neurologie zo goed en zo kwaad als ik dat (niet als neuroloog opgeleid) kan. noch in peer reviewed artikels, noch in populariseringen vind ik echter iets dat een duidelijke theologische conclusie toelaat. dat verwondert me niet. epistemologisch gezien liggen de respectievelijke objecten van beide disciplines zo ver uit mekaar dat het eerder verwondering zou wekken als bevindingen uit het ene deelgebied rechtstreeks tot conclusies uit het andere gebied zouden leiden.
    graag benadrukte ik hier nogmaals dat de bewijslast in deze bij jou ligt. jij beweert dat 'de wetenschap' en 'de neurologie' jouw stelling ondersteunen. graag dus: of je geeft een duidelijke bronvermelding, of je trekt die bewering terug.
  2. in logica heb ik iets meer kennis verworven, ik denk dt ik zonder valse bescheidenheid durf beweren dat ik daar meer over weet dan jij. niet alleen de theorie van verschillende logica's (aristoteles tot church and beyond) maar ook de daaraan gerelateerde praktijk meen ik behoorlijk te beheersen. de non sequiturs waar jouw reacties mee doordesemd zijn doen me vermoeden dat dit bij jou nog een probleem is.
  3. binnen de theologie van de laatste twintig eeuwen zijn er heel veel verschillende zienswijzen. de meeste daarvan zijn veel minder simplistisch dan jouw vulgair en onbeargumenteerd antitheïsme. aangezien jij weigert daar kennis van te nemen, vind ik dat je niet echt in staat bent om deze discussie op een grondige manier te voeren. het doet me een beetje denken aan een klein kind dat de vingers in de oren stopt en zo doet alsof er niets aan de hand is.

vrede,

redwasp
Wat bedoelt u eigenlijk met ongeargumenteerd antitheisme?
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag u gerust geloven!
Maar u kunt niet verwachten dat anderen dit doen, tot heden is bij mijn weten de theorie van het bestaan van een opperwezen nooit bewezen, het kunnen evengoed fabeltjes zijn, overblijfselen van tijdperken waarin de mens vooral onwetend was en dus al wat niet te begrijpen viel toeschreef aan een opperwezen...
Het is fijn dat geloof vooral mensen troost biedt, houvast geeft maar daarom kun je toch niet verwachten dat anderen geloof in een oppperwezen ernstig nemen?
Eerlijk gezegd lees ik van u ook geen argumenten om dit wel ernstig te nemen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 15:17   #53
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat bedoelt u eigenlijk met ongeargumenteerd antitheisme?
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag u gerust geloven!
Maar u kunt niet verwachten dat anderen dit doen, tot heden is bij mijn weten de theorie van het bestaan van een opperwezen nooit bewezen, het kunnen evengoed fabeltjes zijn, overblijfselen van tijdperken waarin de mens vooral onwetend was en dus al wat niet te begrijpen viel toeschreef aan een opperwezen...
Het is fijn dat geloof vooral mensen troost biedt, houvast geeft maar daarom kun je toch niet verwachten dat anderen geloof in een oppperwezen ernstig nemen?
Eerlijk gezegd lees ik van u ook geen argumenten om dit wel ernstig te nemen!
ik verwacht niet dat anderen op mijn initiatief gaan geloven. ik zou het zelfs een beetje verdacht vinden als mensen hun wereldbeschouwing wijzigen na een simpele discussie met een schlemiel als ik.

het bestaan van een opperwezen is niet alleen onbewezen tot nu toe, maar het is zelfs onbewijsbaar. het niet bestaan van dat opperwezen ook. uit de feiten van de wetenschap kunnen we geen enkele theologische conclusie afleiden (noch voor, noch tegen het bestaan van god). als je mijn tekst goed zou lezen, zou je merken dat ik alleen maar de bewering van Seppe Cools bekritiseer die stelt dat kennis van wetenschap (meer bepaald neurologie) sowieso leidt tot atheïsme. in verschillende discussies (hier en elders) blijft hij dat argument aanhalen, maar ik heb nog nooit een bronvermelding gezien waarin hij die stelling aannemelijk maakt.

begrijp mij dus goed: ik doe geen poging om mijn geloofskeuze rationeel te beargumenteren (ik betoog zelfs dat dit niet mogelijk is), maar ik eigen mezelf wel het recht toe om mensen die pseudo-rationele argumenten gebruiken om hun eigen geloofskeuze te ondersteunen op zijn minst kritisch te benaderen.

ik val dus helemaal het recht van Seppe Cools niet aan om atheïst te zijn (in tegendeel, ik wil me tot het uiterste inzetten voor zijn recht om al dan niet te geloven in deze of die levensbeschouwing en daar voor uit te komen). ik problematiseer wel expliciet de argumenten die hij hiervoor meent te moeten aandragen. ik ben namelijk van mening dat hij even weinig echt rationele argumenten kan aandragen als ikzelf. de uiteindelijke levenscbeschouwelijke keuze KAN NIET rationeel beargumenteerd worden. we zijn veroordeeld tot vrijheid, maar daardoor ook tot de eeuwige twijfel.

ik probeer ook duidelijk te maken dat de slogans die Seppe Cools steeds opnieuw uit volle borst opdreunt eigenlijk niets dan flatus vocis zijn. het is niet omdat hij steeds opnieuw beweert dat zijn argumentering op wetenschap, neurologie en logica berusten dat dit ook zo is. 'wetenschap' en 'logica' zijn geen fetishistische toverwoorden die de uitspreker ervan een soort mysterieuze kracht verlenen. als hij beweert over wetenschappelijke argumenten te beschikken, dan is hij intellectueel gezien verplicht om deze argumenten openbaar te maken. hij zou bijvoorbeeld kunnen aangeven op welke publicatie over neurologie hij zich baseert en uitleggen hoe die publicatie zijn persoonlijke mening ondersteunt. dat heeft hij echter nog nooit gedaan. hij beperkt zich al jaren tot het beweren (eventueel met enige virtuele stemverheffing) dat het zo is. aantonen heeft hij tot nu toe nagelaten.

vrede,

redwasp
Oud 3 mei 2010, 16:18   #54
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
vrede,

ter info,

vrede,

redwasp
Beste,

"Bienvenu dans le Club des croyants incompris."

Er is niets moeilijker dan hulp te willen bieden tegen de wil in van de behoeftige.

Vrede en alle goeds
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:34   #55
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

amai dat is hierboven weer hoog niveau, we gaan weer veel bijleren vandaag,

not

gelovigen die mij smeken om bewijs, haha, das toch zo grappig hé

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 mei 2010 om 16:40.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 18:39   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
amai dat is hierboven weer hoog niveau, we gaan weer veel bijleren vandaag,

not

Geef toe; er is ook helemaal geen bewijs; niet dat er een God bestaat; ook niet dat er geen God bestaat.

Daar sta je dan met je wetenschappen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 18:41   #57
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor één keer draaien de rollen zich om.
Oud 3 mei 2010, 18:56   #58
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geef toe; er is ook helemaal geen bewijs; niet dat er een God bestaat; ook niet dat er geen God bestaat.

Daar sta je dan met je wetenschappen.
Iets dat niet bestaat is nooit te bewijzen. Men kan niet van niets iets maken.
Alleen geloof kan dat.
Oud 3 mei 2010, 20:01   #59
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Het katholicisme heeft nooit beweert dat "alles" zomaar in de Bijbel te vinden is. Anders konden ze zich het titanenwerk van de bijbelstudie wel besparen, me dunkt. Bovendien hebben geestelijken in het verleden aangezet tot studie en het constant verbeteren van de eigen vermogens.

Beide gaan dus beter samen, dan het doorsnee mei '68-geloof van "geef toe aan je impulsen" (en studeer dus vooral niet).
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 20:02   #60
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Iets dat niet bestaat is nooit te bewijzen. Men kan niet van niets iets maken.
Alleen geloof kan dat.
Jaja, 't is goed jongen. Niemand is nog onder de indruk van je anti-religieuze prietpraat hoor.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be