![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
en ik heb extra faciliteiten in het leven gelopen in mijn living, zodat ook niet westvlamingen daar in hun eigen taal geholpen kunnen worden. (deze zijn voorlopig niet uitdovend) vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En zoiets durft dan "vrede" te wensen!
Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840). Laatst gewijzigd door Preuße : 1 mei 2010 om 19:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 1 mei 2010 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Elke seconde die jij gebruikt hebt op dit forum om - "vrede" - "vrede" - "redwasp" te typen, had je misschien beter geinvesteerd in 1) het bestuderen van neurologie / hersenen 2) het oefenen van je logisch denken 3) het zoeken naar echte waarheden in plaats van die uit een achterlijk oud versleten koran-boekje geschreven door mensen met het verstand van een varkentje Ik heb een paar jaar geleden al in discussie gegaan met u ( voor de medelezers: dat was op een ander forum dan politics.be ), ik ga het écht geen 2de keer doen. Het is triestig om te zien dat jij na al die jaren sinds onze eerste ontmoeting nog altijd geen enkele vorm van progressie gemaakt hebt, terwijl ik alweer een pak verder sta dan toen wat betreft mijn kennis over al deze zaken. De rest op dit forum mag dan misschien nog energie in u willen steken, voor mij ben jij een hopeloos en tijds-verpestend geval. Dag redwasp!
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 1 mei 2010 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je? Het staat toch allemaal in het verlseten boekje. Met logisch denken haal je het er echt niet uit maar kom, dan denken we toch op een geschifte manier? Waar een wil is ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De burqa is teken van vrouwenonderdrukking, dat schijnt men hier te vergeten.
Het is dus het vrij laten van de onderdrukking. Maar de onderdrukking moet men juist niet toelaten. Dat is nu juist de paradox. De Islam is geen religie van de vrijheid, maar een religie van dictatuur. Laat men deze vrij en hier binnenstromen, dan keurt men dus de dictatuur goed en de vrouwenonderdrukking. Dit schijnen sommige kringen maar niet door te hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Darwin was een religieus en heeft toch wel wat logisch denken ten toon gespreid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ter info,
vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 3 mei 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag u gerust geloven! Maar u kunt niet verwachten dat anderen dit doen, tot heden is bij mijn weten de theorie van het bestaan van een opperwezen nooit bewezen, het kunnen evengoed fabeltjes zijn, overblijfselen van tijdperken waarin de mens vooral onwetend was en dus al wat niet te begrijpen viel toeschreef aan een opperwezen... Het is fijn dat geloof vooral mensen troost biedt, houvast geeft maar daarom kun je toch niet verwachten dat anderen geloof in een oppperwezen ernstig nemen? Eerlijk gezegd lees ik van u ook geen argumenten om dit wel ernstig te nemen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
het bestaan van een opperwezen is niet alleen onbewezen tot nu toe, maar het is zelfs onbewijsbaar. het niet bestaan van dat opperwezen ook. uit de feiten van de wetenschap kunnen we geen enkele theologische conclusie afleiden (noch voor, noch tegen het bestaan van god). als je mijn tekst goed zou lezen, zou je merken dat ik alleen maar de bewering van Seppe Cools bekritiseer die stelt dat kennis van wetenschap (meer bepaald neurologie) sowieso leidt tot atheïsme. in verschillende discussies (hier en elders) blijft hij dat argument aanhalen, maar ik heb nog nooit een bronvermelding gezien waarin hij die stelling aannemelijk maakt. begrijp mij dus goed: ik doe geen poging om mijn geloofskeuze rationeel te beargumenteren (ik betoog zelfs dat dit niet mogelijk is), maar ik eigen mezelf wel het recht toe om mensen die pseudo-rationele argumenten gebruiken om hun eigen geloofskeuze te ondersteunen op zijn minst kritisch te benaderen. ik val dus helemaal het recht van Seppe Cools niet aan om atheïst te zijn (in tegendeel, ik wil me tot het uiterste inzetten voor zijn recht om al dan niet te geloven in deze of die levensbeschouwing en daar voor uit te komen). ik problematiseer wel expliciet de argumenten die hij hiervoor meent te moeten aandragen. ik ben namelijk van mening dat hij even weinig echt rationele argumenten kan aandragen als ikzelf. de uiteindelijke levenscbeschouwelijke keuze KAN NIET rationeel beargumenteerd worden. we zijn veroordeeld tot vrijheid, maar daardoor ook tot de eeuwige twijfel. ik probeer ook duidelijk te maken dat de slogans die Seppe Cools steeds opnieuw uit volle borst opdreunt eigenlijk niets dan flatus vocis zijn. het is niet omdat hij steeds opnieuw beweert dat zijn argumentering op wetenschap, neurologie en logica berusten dat dit ook zo is. 'wetenschap' en 'logica' zijn geen fetishistische toverwoorden die de uitspreker ervan een soort mysterieuze kracht verlenen. als hij beweert over wetenschappelijke argumenten te beschikken, dan is hij intellectueel gezien verplicht om deze argumenten openbaar te maken. hij zou bijvoorbeeld kunnen aangeven op welke publicatie over neurologie hij zich baseert en uitleggen hoe die publicatie zijn persoonlijke mening ondersteunt. dat heeft hij echter nog nooit gedaan. hij beperkt zich al jaren tot het beweren (eventueel met enige virtuele stemverheffing) dat het zo is. aantonen heeft hij tot nu toe nagelaten. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Bienvenu dans le Club des croyants incompris." Er is niets moeilijker dan hulp te willen bieden tegen de wil in van de behoeftige. Vrede en alle goeds |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Partijlid
|
![]() amai dat is hierboven weer hoog niveau, we gaan weer veel bijleren vandaag,
not gelovigen die mij smeken om bewijs, haha, das toch zo grappig hé ![]()
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 mei 2010 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar sta je dan met je wetenschappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor één keer draaien de rollen zich om.
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen geloof kan dat.
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beide gaan dus beter samen, dan het doorsnee mei '68-geloof van "geef toe aan je impulsen" (en studeer dus vooral niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |