Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 20:35   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
Het zijn toch parasieten. Laat ons eerlijk zijn dat je argumentatie op niks trekt. Heeft Roemenie een Roemeens Blok dat streeft naar een onafhankelijk Roemenie? We moeten de lijn niet doortrekken tot daar waar ze geen steek meer houdt.
Het is zo dat bedelaars moeten werken voor mensensmokkelaars. Dit is zeker het geval bij Oost-Europese bedelaars. Zij stellen een zekere economische waarde voor bij hun uitbuiters. Ik vind dat we onze poorten moeten toehouden. Dit bespaart ons vele problemen en bespaart bij hun menselijk leed.
Heb jij ooit een van die bedelaars gezien? Heb jij ooit gezien met welke walgelijkheid ze hun misvormingen tentoon spreiden? Ik denk het niet.
Deporteren die handel en ze buitenhouden zeg ik!
Waarom zijn het parasieten?

Ik denk dat jij in je leven al VEEL meer gratis hebt gekregen van de Belgische gemeenschap dan die 128 dat zijn opgepakt samen.

Moeten we u dan ook maar deporteren?
Oud 13 mei 2004, 20:39   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Het zijn toch parasieten. Laat ons eerlijk zijn dat je argumentatie op niks trekt. Heeft Roemenie een Roemeens Blok dat streeft naar een onafhankelijk Roemenie? We moeten de lijn niet doortrekken tot daar waar ze geen steek meer houdt.
Het is zo dat bedelaars moeten werken voor mensensmokkelaars. Dit is zeker het geval bij Oost-Europese bedelaars. Zij stellen een zekere economische waarde voor bij hun uitbuiters. Ik vind dat we onze poorten moeten toehouden. Dit bespaart ons vele problemen en bespaart bij hun menselijk leed.
Heb jij ooit een van die bedelaars gezien? Heb jij ooit gezien met welke walgelijkheid ze hun misvormingen tentoon spreiden? Ik denk het niet.
Deporteren die handel en ze buitenhouden zeg ik!

Ik denk dat jij in je leven al VEEL meer gratis hebt gekregen van de Belgische gemeenschap dan die 128 dat zijn opgepakt samen.

hij is dan ook een Belg en geniet bijgevolg wettelijk van de sociale voorzieningen.
is dat nu zo moeilijk?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:39   #43
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:

Leg dat eens uit...? Ik heb de staat al meer opgebracht dan ik ervan terugbetaald heb. Die mensenhandelaren achter de 108 mensen hebben niets gedaan dan van de samenleving geprofiteerd. Ik vind dat onaanvaardbaar. Keuren de mensen met linkse sympathien het zomaar goed dat mensen misbruikt worden om enkelen rijk te maken?
Bij mijn weten zijn het geen belgen die mensen van daar naar hier halen, het zijn nog altijd Roemenen die roemenen naar hier halen.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:44   #44
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
hij is dan ook een Belg
Juist ja, hoe konden we dat toch vergeten. Omwille van het feit dat hij uit de juiste kut is komen te vallen, heeft hij meer rechten dan een ander, bedankt om ons daar nog eens aan te herinneren.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:48   #45
Tiger777
Burgemeester

Standaard

We kunnen moeilijk een sociaal vangnet opbouwen voor heel de wereld. Sorry, het tegendeel is een naïve gedachte. Ik werk om de sociale zekerheid te financieren. Dat en dat ALLEEN verschaft mij het recht om uit het potje te gebruiken als ik het nodig heb.
Oud 13 mei 2004, 20:49   #46
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
hij is dan ook een Belg
Juist ja, hoe konden we dat toch vergeten. Omwille van het feit dat hij uit de juiste kut is komen te vallen, heeft hij meer rechten dan een ander, bedankt om ons daar nog eens aan te herinneren.
je drukt het ietwat plastisch uit in een licht gefrustreerde colère maar daar komt het eigenlijk op neer ja.
nationaliteit door afstamming is wettelijk bepaald.

8)
Oud 13 mei 2004, 20:58   #47
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen moeilijk een sociaal vangnet opbouwen voor heel de wereld. Sorry, het tegendeel is een naïve gedachte. Ik werk om de sociale zekerheid te financieren. Dat en dat ALLEEN verschaft mij het recht om uit het potje te gebruiken als ik het nodig heb.
Uw redenering gaat van geen kanten op, u hebt bijvoorbeeld nooit gewerkt om uw onderwijs te betalen, dat is een investering die de Belgische gemeenschap in u gemaakt heeft in de hoop dat u ooit wat zou gaan bijdragen in de toekomst. Die investering heeft de illegaal nooit gekregen, hij heeft dus een pak minder geparasiteerd als u.
Als je een idee wilt krijgen van de kost van studies, moet je maar eens het budget van onderwijs delen door het aantal kinderen in Belgie en vermenigvuldigen met het aantal jaar dat ge gestudeerd hebt. Ga wel eerst even zitten voor je dat doet.

Het is dus duidelijk: Elke Belg start hier met kansen gegeven door de gemeenschap, en geniet bovendien de zekerheid dat als hij mislukt, de gemeenschap een hangmat voor hem klaarliggen heeft. De allerlaatste waarop ge moet kakken is de illegaal, want die krijgt geen hulp.

Nu kan ik me best voorstellen dat het sociale zekerheidssysteem dat wij in Belgie hanteren hiervoor niet geschikt is, maar dan moeten we ook het probleem aanvatten bij de wortel en het sociale zekerheids systeem hervormen zodat het aangepast is aan een meer mobiele maatschappij.
Oud 13 mei 2004, 20:59   #48
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik heb trouwens ook hulp geboden aan knappe jonge vrouwen die 'pochten' met een al te braaf babytje op hun schoot. Maak mij niet wijs dat die vrouwen dat graag doen.
Ik heb dat dus ook al eens een paar keer gezien, 't is om misselijk van te worden. December, -5°c en da zit daar met nen baby op straat... Dan denk ik bij mijzelf : De politie zou dat kind moeten afpakken, zonder boe of ba, zonder gezwam tegenover dat mens, en in een weeshuis moeten steken ofzo... Zelfs weeshuizen in hun eigen land zijn beter (en dat zegt veel, maar ja) Alles is beter dan zoiets.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 21:00   #49
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uw redenering gaat van geen kanten op, u hebt bijvoorbeeld nooit gewerkt om uw onderwijs te betalen, dat is een investering die de Belgische gemeenschap in u gemaakt heeft in de hoop dat u ooit wat zou gaan bijdragen in de toekomst. Die investering heeft de illegaal nooit gekregen, hij heeft dus een pak minder geparasiteerd als u.
Als je een idee wilt krijgen van de kost van studies, moet je maar eens het budget van onderwijs delen door het aantal kinderen in Belgie en vermenigvuldigen met het aantal jaar dat ge gestudeerd hebt. Ga wel eerst even zitten voor je dat doet.

Het is dus duidelijk: Elke Belg start hier met kansen gegeven door de gemeenschap, en geniet bovendien de zekerheid dat als hij mislukt, de gemeenschap een hangmat voor hem klaarliggen heeft. De allerlaatste waarop ge moet kakken is de illegaal, want die krijgt geen hulp.

Nu kan ik me best voorstellen dat het sociale zekerheidssysteem dat wij in Belgie hanteren hiervoor niet geschikt is, maar dan moeten we ook het probleem aanvatten bij de wortel en het sociale zekerheids systeem hervormen zodat het aangepast is aan een meer mobiele maatschappij.
Maar WILLEN allochtonen dat onderwijs wel? Zie de thread over de vervroegde schoolplicht.
Oud 13 mei 2004, 21:01   #50
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
je drukt het ietwat plastisch uit in een licht gefrustreerde colère maar daar komt het eigenlijk op neer ja.
nationaliteit door afstamming is wettelijk bepaald.

8)
Het is wettelijk bepaald dat uw opinie en stemgedrag beiden strafbaar zijn. Het is bij deze dan ook aangetoond dat het niet is dat iets moreel juist is omdat iets wettelijk bepaald is.

Dies was trouwens niet in colere, ik weet waar hij die uitdrukking vandaan heeft gehaald.
Oud 13 mei 2004, 21:03   #51
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:

Maar WILLEN allochtonen dat onderwijs wel? Zie de thread over de vervroegde schoolplicht.
Maakt weinig uit, de school was slechts een voorbeeld van hoe elke Belg meer parasiet is dan een illegaal, de illegaal krijgt namelijk niets.
Oud 13 mei 2004, 21:06   #52
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Het is wettelijk bepaald dat uw opinie en stemgedrag beiden strafbaar zijn.
1) Heeft cassatie het beroep dan al verworpen?

2) Dus jij, tenminste, geeft toe dat de Blok-kiezers evenzeer geviseerd worden als de partij? Niet veel linksen die dat doen!
Oud 13 mei 2004, 21:06   #53
Tiger777
Burgemeester

Standaard

De definitie van parasiet is nog altijd dat hij zijn gastheer gebruikt zonder er meerwaarde aan te geven. De overheid gaf mij onderwijs, maar als dat zich niet terug betaalde, zou ze het gewoonweg niet KUNNEN doen.

voor onze sociale verworvendheden hebben onze ouders, onze grootouders, onze overgrootouders enzovoort gevochten. Help de mensen in landen met weinig sociale zekerheid vechten, maar laat ze toch niet meePROFITEREN van hetgeen wij op poten gezet hebben want dat kost het systeem de kop. En ik denk dat niemand van ons dat wilt.
Oud 13 mei 2004, 21:09   #54
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
welke opinie?
en hoe weet jij op wie ik stem?

Citaat:
Het is bij deze dan ook aangetoond dat het niet is dat iets moreel juist is omdat iets wettelijk bepaald is.
inderdaad. het migrantenstemrecht bijvoorbeeld.
Oud 13 mei 2004, 21:11   #55
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
en dan nog zonder kliklijn ik heb niet gebeld hoor

je moet niet vragen
inderdaad, het beste bewijs dat het systeem van opsporen wel degelijk lukt zonder dat een politieke partij zich er om eletorale redenen mee moet moeien

de reactis van mitgard en Kangoo spreken ook boekdelen...
Opsporen??? Ze stonden massaal op straat te bedelen lol.
Om de publieke opinie niet over hun kap te krijgen zo kort voor de verkiezingen moesten ze wel iets doen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 21:13   #56
Tiger777
Burgemeester

Standaard

MigrantenstemRECHT. Een fundamenteel verschil met de stemPLICHT. Via een truukje slaagde het parlement erin de raad van staate om te tuin te leiden en zo de wet grondwettelijk toch in orde te krijgen.
(kwam er eerst op basis van de fundamentele gelijkheid van inwoners niet door).

Maar bon, da's een ander onderwerp.
Oud 13 mei 2004, 21:19   #57
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De definitie van parasiet is nog altijd dat hij zijn gastheer gebruikt zonder er meerwaarde aan te geven. De overheid gaf mij onderwijs, maar als dat zich niet terug betaalde, zou ze het gewoonweg niet KUNNEN doen.
Welke meerwaarde leverde jij als kind? Verder ga je me nu toch niet komen vertellen dat de overheid geen Belgische parasieten financiert en dat iedere Belg (of zelfs Vlaming) meer opbrengt dan dat de staat er heeft in gestoken?

Ik zie geen enkele reden om dat niet uit te breiden naar iedereen die hier wenst te wonen.

Citaat:
voor onze sociale verworvendheden hebben onze ouders, onze grootouders, onze overgrootouders enzovoort gevochten. Help de mensen in landen met weinig sociale zekerheid vechten, maar laat ze toch niet meePROFITEREN van hetgeen wij op poten gezet hebben want dat kost het systeem de kop. En ik denk dat niemand van ons dat wilt.
Ik zie weinig verschil tussen u en een migrant buiten het feit dat we in u meer hebben geinvesteerd als maatschappij. De wereld is meer mobiel en migratie valt niet tegen te houden omdat je de drang van de mens om naar beter te streven niet kan wegnemen. De weg naar het betaalbaar houden van het sociale zekerheidssysteem ligt dan ook in het veranderen van dat systeem, niet in het beperken tot bepaalde bevolkingsgroepen.
Oud 13 mei 2004, 21:22   #58
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
welke opinie?
en hoe weet jij op wie ik stem?

Citaat:
Het is bij deze dan ook aangetoond dat het niet is dat iets moreel juist is omdat iets wettelijk bepaald is.
inderdaad. het migrantenstemrecht bijvoorbeeld.
Ik weet niet op wie jij stemt, maar ik kan wel proberen te raden. Het was dan ook maar een voorbeeldje. Blij dat we het eens zijn dat het legale aspect dan ook geen argumentatie is.
Oud 13 mei 2004, 21:22   #59
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:
1) Heeft cassatie het beroep dan al verworpen?

2) Dus jij, tenminste, geeft toe dat de Blok-kiezers evenzeer geviseerd worden als de partij? Niet veel linksen die dat doen!
Ook deze post maakt weinig uit. Zie Mitgart's reply for more info.

Ge moet eens aan GC en Solidarnosch gaan zeggen dat ik een linkse ben, ze zullen het graag horen dat ze in dezelfde groep als mij gecatalogeerd worden.
Oud 13 mei 2004, 21:24   #60
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Toch een naïef beeld dat je hebt van de mensen. Tijd om volwassen te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Citaat:
Marhabba Allah, hoeveel gaat ge er vandaag neerleggen mijne joeng?
Van die lelijke witte racisten ? Genoeg om van Brussel na afscheuring van Vlaanderen/Wallonië een moslimstaat te maken.
Dit staaft het feit dat niet alle immigranten naar hier komen om goed te doen. Stellen wij ons sociaal vangnet open voor iedereen over de hele wereld, zal ons sociaal vangnet snel ontrafeld zijn en zullen ze ons gewoon verlaten om naar een ander land te gaan waar dezelfde naïve gedachten heersen.

In plaats van gebruik te maken van het sociaal vangnet van bij ons, zouden ze er beter aan doen er eentje op te zetten in hun land van herkomst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be