![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij in je leven al VEEL meer gratis hebt gekregen van de Belgische gemeenschap dan die 128 dat zijn opgepakt samen. Moeten we u dan ook maar deporteren?
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
is dat nu zo moeilijk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn het geen belgen die mensen van daar naar hier halen, het zijn nog altijd Roemenen die roemenen naar hier halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() We kunnen moeilijk een sociaal vangnet opbouwen voor heel de wereld. Sorry, het tegendeel is een naïve gedachte. Ik werk om de sociale zekerheid te financieren. Dat en dat ALLEEN verschaft mij het recht om uit het potje te gebruiken als ik het nodig heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
nationaliteit door afstamming is wettelijk bepaald. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Als je een idee wilt krijgen van de kost van studies, moet je maar eens het budget van onderwijs delen door het aantal kinderen in Belgie en vermenigvuldigen met het aantal jaar dat ge gestudeerd hebt. Ga wel eerst even zitten voor je dat doet. Het is dus duidelijk: Elke Belg start hier met kansen gegeven door de gemeenschap, en geniet bovendien de zekerheid dat als hij mislukt, de gemeenschap een hangmat voor hem klaarliggen heeft. De allerlaatste waarop ge moet kakken is de illegaal, want die krijgt geen hulp. Nu kan ik me best voorstellen dat het sociale zekerheidssysteem dat wij in Belgie hanteren hiervoor niet geschikt is, maar dan moeten we ook het probleem aanvatten bij de wortel en het sociale zekerheids systeem hervormen zodat het aangepast is aan een meer mobiele maatschappij.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Dies was trouwens niet in colere, ik weet waar hij die uitdrukking vandaan heeft gehaald. ![]()
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) Dus jij, tenminste, geeft toe dat de Blok-kiezers evenzeer geviseerd worden als de partij? Niet veel linksen die dat doen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() De definitie van parasiet is nog altijd dat hij zijn gastheer gebruikt zonder er meerwaarde aan te geven. De overheid gaf mij onderwijs, maar als dat zich niet terug betaalde, zou ze het gewoonweg niet KUNNEN doen.
voor onze sociale verworvendheden hebben onze ouders, onze grootouders, onze overgrootouders enzovoort gevochten. Help de mensen in landen met weinig sociale zekerheid vechten, maar laat ze toch niet meePROFITEREN van hetgeen wij op poten gezet hebben want dat kost het systeem de kop. En ik denk dat niemand van ons dat wilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
en hoe weet jij op wie ik stem? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de publieke opinie niet over hun kap te krijgen zo kort voor de verkiezingen moesten ze wel iets doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burgemeester
|
![]() MigrantenstemRECHT. Een fundamenteel verschil met de stemPLICHT. Via een truukje slaagde het parlement erin de raad van staate om te tuin te leiden en zo de wet grondwettelijk toch in orde te krijgen.
(kwam er eerst op basis van de fundamentele gelijkheid van inwoners niet door). Maar bon, da's een ander onderwerp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele reden om dat niet uit te breiden naar iedereen die hier wenst te wonen. Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Ge moet eens aan GC en Solidarnosch gaan zeggen dat ik een linkse ben, ze zullen het graag horen dat ze in dezelfde groep als mij gecatalogeerd worden. ![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||
Burgemeester
|
![]() Toch een naïef beeld dat je hebt van de mensen. Tijd om volwassen te worden.
Citaat:
In plaats van gebruik te maken van het sociaal vangnet van bij ons, zouden ze er beter aan doen er eentje op te zetten in hun land van herkomst. |
||
![]() |
![]() |