Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2010, 07:59   #41
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja een of andere lul in een film is ooit zo eens beginnen schieten, ... stupid fucks...

Nu met een wapen dat rechts uitwerpt schieten als linkshandige is ook niet altijd handig, op den duur krijgt ge wel een natuurlijk patser voor gloeiend hete hulzen, ... maar als ge er zo een in uwe nek krijgt doet dat toch geen deugd.
Ben dat eens tegengekomen bij een schietoefening. Collega loopt iets voor mij ( zo'n 1/2 m ) schiet en de huls vliegt recht mijn kraag binnen. Nie leuk.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 08:01   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Ben dat eens tegengekomen bij een schietoefening. Collega loopt iets voor mij ( zo'n 1/2 m ) schiet en de huls vliegt recht mijn kraag binnen. Nie leuk.
piekt he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 19:14   #43
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja een of andere lul in een film is ooit zo eens beginnen schieten, ... stupid fucks...

Nu met een wapen dat rechts uitwerpt schieten als linkshandige is ook niet altijd handig, op den duur krijgt ge wel een natuurlijk patser voor gloeiend hete hulzen, ... maar als ge er zo een in uwe nek krijgt doet dat toch geen deugd.
Wedstrijd 50m staand met grendelgeweerkes. Je hebt 60 schot lang de tijd om uit te zoeken hoe je je wapen moet kantelen en hoe hard je aan die grendel moet snokken voordat de hulzen recht tegen het gezicht van de ander vliegen.
Als er twee tegen mij vliegen, dan staat er een witte op zijn kaart. (ze moeten een mens gerust laten.)
Oud 20 mei 2010, 19:15   #44
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
piekt he, ...
Hangt van het kaliber en de ladingen af natuurlijk. Geweerpatronen kunnen wel lekker warm worden.
Oud 20 mei 2010, 21:23   #45
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Hangt van het kaliber en de ladingen af natuurlijk. Geweerpatronen kunnen wel lekker warm worden.
FNC, warm genoeg.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 08:26   #46
andy666
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

euh, nog nooit problemen mee gehad. Bij mijn weten hou je je wapen nog altijd voor jou en gebeurd de uitwerping dan rechts naar voor en niet rechts naar achter....
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 08:36   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht

Ik heb zo eens iemand gansta-style een huls tegen zijne kop weten krijgen
Geen wonder, hoe staat die daar ook? Ik ken mensen die zelfs met waterpistolen beter schieten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 08:59   #48
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666 Bekijk bericht
euh, nog nooit problemen mee gehad. Bij mijn weten hou je je wapen nog altijd voor jou en gebeurd de uitwerping dan rechts naar voor en niet rechts naar achter....
Bij het uitwerpen durft een huls wel eens wat naar achter vliegen. Trust me , ik ben ook linkshandig, it's damn F*** hot.
1 keer en vanaf dan altijd hoge kraag en dicht
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 08:43   #49
superLouis
Banneling

Standaard

effe terug on topic,

is dit de meest ideale (straat) gevechtshouding.???
nu herziende pica/uitleg.....>

1) Longen / hals. (en alles wat daar boven is)
2) Plexus-solaris.
3) Lever.
plekken 1 t/m 3 zijn veilig beschermd achter mijn vuisten en kom je niet bij. (vuisten 1 mtr 70 ideale stoothoogte)
4) Nieren.
5) Maag.
plekken 4 & 5 zijn makkelijk te beschermen met mijn armen / ellebogen en bovendien kan ik daar wel wat hebben en vormd ook geen gevaar.
6) Knie'en / scheenbenen / enkels.
plek 6 is door mijn lengte van 2 mtr 18 logischerwijs meestal het eerste doelwit maar ik draag veiligheidsschoenen, schenenschermers en uitstekende knie-beschermers zodat een aanval daarop weinig of niets uit kan halen.

En meer kwetsbare / zwakke plekken zijn er niet en dat maakt mij min of meer onverslaanbaar.
(er van uit gaande dat er geen wapens voor handen zijn)
Als je denkt dat dat niet zo is dan vertel maar en vooral graag WAAROM.!!

Laatst gewijzigd door Akira : 29 mei 2011 om 11:30.
superLouis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 10:28   #50
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Als ze zo:

of zo:

staan weet ik dat ik niet ga thuisgeraken. Hoe jij in eerste post voorstelt daar te staan loop je het risico dat de aanvallers zich doodlachen. Wat ook een taktiek is natuurlijk.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 11:22   #51
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superLouis Bekijk bericht
effe terug on topic,

is dit de meest ideale (straat) gevechtshouding.???
nu herziende pica/uitleg.....>

1) Longen / hals. (en alles wat daar boven is)
2) Plexus-solaris.
3) Lever.
plekken 1 t/m 3 zijn veilig beschermd achter mijn vuisten en kom je niet bij. (vuisten 1 mtr 70 ideale stoothoogte)
4) Nieren.
5) Maag.
plekken 4 & 5 zijn makkelijk te beschermen met mijn armen / ellebogen en bovendien kan ik daar wel wat hebben en vormd ook geen gevaar.
6) Knie'en / scheenbenen / enkels.
plek 6 is door mijn lengte van 2 mtr 18 logischerwijs meestal het eerste doelwit maar ik draag veiligheidsschoenen, schenenschermers en uitstekende knie-beschermers zodat een aanval daarop weinig of niets uit kan halen.

En meer kwetsbare / zwakke plekken zijn er niet en dat maakt mij min of meer onverslaanbaar.
(er van uit gaande dat er geen wapens voor handen zijn)
Als je denkt dat dat niet zo is dan vertel maar en vooral graag WAAROM.!!
Die foto... WHOEHAHAHAHAAAAA. Ik moest meteen aan die film van Mel Brooks denken: "Men in Tights".

Maar goed, door uw al dan niet vermeende tegenstanders middels uw clownspak een eeuwigdurende lachstuip te bezorgen, wint u natuurlijk wél uw straatgevecht.

Laatst gewijzigd door Akira : 29 mei 2011 om 11:30.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 11:57   #52
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Persies nie veel ervaring hé jong.

Begin eens met dit te bekijken.
http://www.youtube.com/watch?v=D3K-mrlYG7Y
Voor de rest is het zoals Cdude zegt. Er zijn géén regels.

Langs de andere kant. Heb jij wel raad nodig ter zake? Als je zo verschijnt loop je volgens mij niet veel gevaar voor de simpele reden dat ze hun eigen gaan k.o lachen.
Mooi filmpje
Oud 13 april 2011, 12:04   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Nee, en dan negeer ik voor het gemak even het hele gedoe met die broek.

Bij een gevecht moet je zowel bij zijwaartse bewegingen als bij bewegingen naar voor en achter je balans kunnen houden. Daarom raad ik je aan je ene voet enigzins schuin achter de andere te zetten. Probeer ook tijdens het bewegen en lopen altijd een beetje een diagonaal in je voeten te houden. Verder zit je blok op de verkeerde plek. In je buik geraakt worden is vervelend maar op je hoofd kan het nog veel vervelender aankomen. Bovendien zijn je armen vanuit een conventionelere bokshouding sneller, wat zowel als je iemand wil slaan als wanneer je iemand wil vastgrijpen en controleren van pas kan komen. Als je jezelf dan nog enigzins voorover buigt maak je jezelf nog wat kleiner waardoor je blok ook het grootste deel van je lichaam kan beschermen.

Om een lang verhaal kort te maken: er is toch wel enigzins nagedacht over de houding die de meeste vechtjassen aannemen.

Overigens is het grootste risico van schoppen tegen de knieën dat ze er bij wijze van spreken doorheen trappen, als een knie blokkeert staan er intern grote krachten op, en terwijl kniebeschermers je tegen blauwe plekken op je knie beschermen helpen ze nauwelijks tegen de interne schade die een gerichte trap kan aanrichten, probeer dus alsnog uit te stappen of indien je niet anders kan je been te buigen zodat je nog enige demping hebt.

Verder zou ik niet teveel opscheppen over hoe onverslaanbaar je bent op het internet, want gezien je naar eigen zeggen maar drie centimeter korter bent dan de langste man van Nederland (wel weer 12 cm korter dan de langste man van België) ben je waarschijnlijk nogal makkelijk op te sporen mocht je er ooit aan toe komen om echt namens Ajax in de voorhoede tegenover een ander stel geweldadige randdebielen te staan.

En @ de rest: Jup, ik ben weer eens aangespoeld.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 april 2011 om 12:07.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 14:10   #54
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Dat truitje van Ajax uitdoen voorkomt ook al veel miserie
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 14:11   #55
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
U heeft iets tegen Joden?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 14:13   #56
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, en dan negeer ik voor het gemak even het hele gedoe met die broek.

Bij een gevecht moet je zowel bij zijwaartse bewegingen als bij bewegingen naar voor en achter je balans kunnen houden. Daarom raad ik je aan je ene voet enigzins schuin achter de andere te zetten. Probeer ook tijdens het bewegen en lopen altijd een beetje een diagonaal in je voeten te houden. Verder zit je blok op de verkeerde plek. In je buik geraakt worden is vervelend maar op je hoofd kan het nog veel vervelender aankomen. Bovendien zijn je armen vanuit een conventionelere bokshouding sneller, wat zowel als je iemand wil slaan als wanneer je iemand wil vastgrijpen en controleren van pas kan komen. Als je jezelf dan nog enigzins voorover buigt maak je jezelf nog wat kleiner waardoor je blok ook het grootste deel van je lichaam kan beschermen.

Om een lang verhaal kort te maken: er is toch wel enigzins nagedacht over de houding die de meeste vechtjassen aannemen.

Overigens is het grootste risico van schoppen tegen de knieën dat ze er bij wijze van spreken doorheen trappen, als een knie blokkeert staan er intern grote krachten op, en terwijl kniebeschermers je tegen blauwe plekken op je knie beschermen helpen ze nauwelijks tegen de interne schade die een gerichte trap kan aanrichten, probeer dus alsnog uit te stappen of indien je niet anders kan je been te buigen zodat je nog enige demping hebt.

Verder zou ik niet teveel opscheppen over hoe onverslaanbaar je bent op het internet, want gezien je naar eigen zeggen maar drie centimeter korter bent dan de langste man van Nederland (wel weer 12 cm korter dan de langste man van België) ben je waarschijnlijk nogal makkelijk op te sporen mocht je er ooit aan toe komen om echt namens Ajax in de voorhoede tegenover een ander stel geweldadige randdebielen te staan.

En @ de rest: Jup, ik ben weer eens aangespoeld.
De langste man van België nog 12 centimeter langer???

http://www.ljbluesband.com/rob.html

Laatst gewijzigd door SDG : 13 april 2011 om 14:16.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 14:17   #57
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
U heeft iets tegen Joden?
Boooeeee!!!
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 14:43   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ge wilt'em in z'n bloot bovenlijf zien ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 14:45   #59
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ge wilt'em in z'n bloot bovenlijf zien ???
Tja, van zijn onderlijf hebben we al veel te veel gezien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2011, 09:59   #60
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Superlouis @ home moet iets dergelijks zijn : http://www.youtube.com/watch?v=KUehh...eature=related
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be