Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 19:43   #41
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is dus duidelijk chantage.

WAt lees ik op een site over emotionele chantage....

Wie kan lezen heeft niet meer uitleg nodig.
dat is geen chantage.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 19:46   #42
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zielig als je het moet hebben van typvoutjes. (moest zijn 'jij bent')
oei oei, je overschot aan humor is soms wel flagrant afwezig.

Citaat:
Geen beschuldiging, gewoon vaststelling aan de hand van je avatar
Net als de term racisme behoeft ook een term als kolonialisme wel iets meer onderbouwing dan alleen jou visie over mijn mening. Het heeft een lading die helemaal niet van toepassing is op mijn mening over de Belgische staatsinrichting, en dat weet je maar al te goed. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat je mij zwart wilt maken.

Citaat:
Er zijn vele redenen, neem de posts van Jantje gerust even door.
Het is niet ondenkbaar en zelfs normaal dat buitenlandse bedrijven bij een destabilisatie van het land even een afwachtende houding zullen innemen, wat een verlies aan banen zal betekenen, wat een slechtere economie betekent, wat er voor zorgt dat bepaalde bedrijven zullen wegtrekken, wat terug banenverlies zal betekenen, enz...

Op dit moment moet de regering zorgen voor de economische stabiliteit van het land. Alle andere agenda's moeten even on hold geplaatst worden.
Politici die dat niet doen en hun heilige graal eerst zetten verliezen alle geloofwaardigheid.
Investeringen door buitenlandse bedrijven zijn al aardig teruggelopen juist door de politieke instabiliteit en impasse die jullie nu hebben. Ik twijfel er niet aan dat zowel Vlaanderen als Wallonië beter af zijn zonder de verlammende Belgische structuren. Edoch, dat is aan jullie om te kiezen, om welke redenen dan ook. Maar laat angst voor het onbekende niet de drijfveer zijn om hervormingen tegen te houden.
Vlaamse bedrijven die plots niet meer aan Wallonië zouden mogen leveren is gewoon je reinste onzin. In enkele gevallen dat het waar is werkt dat twee kanten op en verplaatsen / herschikken zich wellicht een paar banen. En ook net alsof Walen niet meer naar het strand kunnen en Vlamingen niet meer in de Ardennen mogen wandelen. Wat zijn dat voor argumenten?

Citaat:
Maar zoals ik al eerder schreef: Voor jou is het gemakkelijk. Je kan enkel maar winnen, maar wij kunnen verliezen.
Wat hebben wij nu te winnen bij een politieke supernova aan onze zuidgrens? Onze regio in de wereld komt op een slechte manier in de publiciteit.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:03   #43
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat is geen chantage.
Ah neen? Wat dan?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:05   #44
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ah neen? Wat dan?
uitvoering van een decreet goedgekeurd door héél het parlement en besproken met alle sportverenigingen.
Oud 16 mei 2010, 20:07   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus duidelijk chantage.

WAt lees ik op een site over emotionele chantage....

Wie kan lezen heeft niet meer uitleg nodig.
Uit wat u op die site heeft gelezen:

"Om zijn zin kost wat kost door te drijven creëert de chanteur FOG (Fear, Obligation, Guilt). Vertaald betekent dit:

Bang maken: doe wat ik zeg want anders... en een aantal bedreigingen volgt zoals: je moet dit doen want anders zal ik je verlaten, ophouden van je te houden, je afkeuren, niet meer met je spreken

Jou verplicht doen voelen om iets te doen wat hij zegt: het is je plicht! B.v. een goede dochter gehoorzaamt haar vader, of op je werk: luister en gehoorzaam de baas

Schuld op jou schuiven: jij bent een slecht persoon als je dat niet doet
."

FOG: niet toevallig wellicht het Engels voor 'mist' (zoals in 'mistgordijn').

Dat klinkt allemaal zo 'Belgisch':

"Flaminganten zijn slechte mensen want ze hebben allemaal met den Duits gecollaboreerd, de neo-nazi's moeten een boot op, België mag niet splitsen omdat dat niet mag en omdat het slecht is voor de economie en het imago van ons landje, democratie = het einde van Belgique, meerderheid tegen minderheid = fascisme, splitsen BHV = etnische zuivering, ..."

Ik blijf het echter ongemeen grappig vinden dat de verdedigers van een gewelddadig én ondemocratisch separatistisch project uit de 19e eeuw met steeds belachelijker argumenten menen te moeten afkomen om een vreedzaam democratisch streven naar een échte rechtstaat die naam waard de grond in te boren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:16   #46
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
oei oei, je overschot aan humor is soms wel flagrant afwezig.
Nobody likes a spellingnazi.
Ik ook niet, het is kinderachtig, en dat weet je.

Citaat:
Net als de term racisme behoeft ook een term als kolonialisme wel iets meer onderbouwing dan alleen jou visie over mijn mening. Het heeft een lading die helemaal niet van toepassing is op mijn mening over de Belgische staatsinrichting, en dat weet je maar al te goed. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat je mij zwart wilt maken.
Wiki:
Citaat:
Imperialisme is het proces waarbij landen hun macht in andere delen van de wereld uit willen breiden door gebieden te veroveren en te beheersen.
Je avatar toont een annexatie van Belgisch Grondgebied bij Nederland.

Indien je Imperialistisch wil overkomen, hou dan je avatar, maar kom niet uithuilen dat je zwart gemaakt wordt wanneer mensen je er op beoordelen.

Citaat:
Wat hebben wij nu te winnen bij een politieke supernova aan onze zuidgrens? Onze regio in de wereld komt op een slechte manier in de publiciteit.
Waarom werk je er dan aan mee om die 'supernova' (lichte overdrijving, maar kom) te bewerkstelligen?
En ja, dat doe je.
Oud 16 mei 2010, 20:27   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het betekent zowiezo een mogelijke boycot vanwege de Franstaligen tegenover Vlaanderen met de rampzalige gevolgen die ik al u laat raden voor bijvoorbeld een regio zoals de Vlaamse Kust die van zijn toerisme leeft en waar de eerste klanten tot nu toe nog steeds de Franstaligen zijn. Ik zeg niet dat België niet moet splitsen maar het is toch duidelijk dat er gevolgen zullen zijn als België splitst : de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen zullen nog meer en meer onbestaand worden, daar ben ik zeker van! Vlamingen die naar Wallonië zullen gaan, zullen zeer snel merken dat ze er niet meer welkom zullen zijn. Vergeet niet dat de Franstaligen in hun grote meerderheid de splitsing van het land niet willen, wat hun volle recht is! Het zou dus echt naïef zijn te denken dat de Franstaligen niet zullen reageren als België splitst.
Mooi zo,en wat denkt U dan van een boycot vanwege de Vlamingen tegenover het toerisme in de ardennen mijn beste....

Nét zo vernietigend....

Het mes snijdt aan twee zijden nietwaar....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:37   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...915950-438.art

En uit de reeks je houdt het niet voor mogelijk:

Zouden dat daar ook allemaal flaminganten zijn, die architecten?
De Vlaamse Raad van de Orde van Architecten kan niet anders dan pleiten voor extra Vlaamse autonomie. De Orde is veel krediet verloren bij de architecten, en architectenfederatie NAV begint zich meer en meer op te werpen als de verdediger van de architectenbelangen i.p.v. de Orde. NAV pleit voor de complete opslitsing van de Orde in een Vlaamse en een Waalse Orde. Met de hete adem van NAV in haar nek, beseft de Vlaamse Raad van de Orde, dat het minimum minimorum dat ze moet afdwingen, extra Vlaamse autonomie binnen de nationale Orde is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 mei 2010 om 20:37.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:59   #49
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je avatar toont een annexatie van Belgisch Grondgebied bij Nederland.

Indien je Imperialistisch wil overkomen, hou dan je avatar, maar kom niet uithuilen dat je zwart gemaakt wordt wanneer mensen je er op beoordelen.
Grappig genoeg is dat slechts jouw interpretatie van mijn avatar. Ik zie de staatsgrens daar nog prima lopen. Overigens ben ik vóór samengaan van Vlaanderen met Nederland, maar dat kan prima zonder 'annexatie', zonder kolonisatie, zonder overheersing. En dat is nu net een beeld wat sommige angstzaaiers hier niet wil zien.

Citaat:
Waarom werk je er dan aan mee om die 'supernova' (lichte overdrijving, maar kom) te bewerkstelligen?
En ja, dat doe je.
sinds ik hier ben heb ik me aardig in België verdiept. Ben in die zoektocht door 180 jaar geschiedenis wel tot de conclusie gekomen dat België inherent instabiel is. De huidige gebeurtenissen zijn slechts kralen aan een ketting, en die ketting is nog niet op, sterker nog de kralen zullen groter worden net zolang tot de ketting breekt. Kortom, ik wil voorkomen dat dit ongecontroleerd gebeurd. Liever nu we er bij zijn en er twee verschillende kettinkjes van maken, zonder kralen te laten vallen. Vele handen maken licht werk.

Laatst gewijzigd door Hollander : 16 mei 2010 om 20:59.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:38   #50
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
uitvoering van een decreet goedgekeurd door héél het parlement en besproken met alle sportverenigingen.
Opgelegd aan de sportbonden. Ttz als jullie geld subsidie willen moeten jullie een aparte Vlaamse afdeling maken. Ook alas dat nadelig is voor het algemeen belang vna uw leden.
Voor mij moet je dat niet chantage noemen. Dictatuur is misschien juister.
Als dat dan nog ondersteund is door de meerderheid van het Vlaamse parlement weet je direct wat de bevolking in een toekomstig onafhankleijk vlaanderen te wachten staat: Zwijgen, knikken en belasting betalen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:47   #51
Shadowke

Standaard

Citaat:
Opgelegd aan de sportbonden. Ttz als jullie geld subsidie willen moeten jullie een aparte Vlaamse afdeling maken. Ook alas dat nadelig is voor het algemeen belang vna uw leden.
Als dat dan nog ondersteund is door de meerderheid van het Vlaamse parlement weet je direct wat de bevolking in een toekomstig onafhankleijk vlaanderen te wachten staat: Zwijgen, knikken en belasting betalen.
en weer alles omdraaien om vlaanderen in een slecht daglicht te zetten.
je bent een èchte belgicist pajoske!
Oud 16 mei 2010, 21:58   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herlees nog eens dat stukje over chantage dat u hier gepost hebt.

U kunt misschien het best beginnen bij de F van Fear.

Oud 16 mei 2010, 22:06   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Euh, de belangrijkste groep toeristen aan de kust zijn nog steeds de Vlamingen hoor.

Ik zou maar niet te hard roepen, moesten de Vlamingen de Ardennen boycotten, zou dat voor Wallonie veel rampzaliger zijn!

Dit gezegd zijnde zijn dergelijke boycots volstrekt belachelijk natuurlijk. Schrik hebben we al zeker niet De Kust trekt trouwens steeds meer Duitse toeristen. Europa is groot hé.

Zoals ik al zei: zonder Vlaamse toeristen zal Wallonie nog meer failliet gaan dan het nu al is... Trouwens, de Luxemburgse en Franse Ardennen zijn er ook nog hé. En je rijdt er je auto niet kapot op de slechte wegen...

En wat gaan ze doen? Zelfmoordaanslag op de Meir in Antwerpen?

Belgie is dood. Tijd dat de Franstaligen dat eens accepteren en er ook naar handelen. Vandaag was er een betoging voor de "eenheid van Belgie" in Brussel. Eén grote flop was het: 1.850 aanwezigen (in 2007 waren dat er nog 35.000!). Waarvan hoogstwaarschijnlijk 95% Franstaligen.

Moet ik nog meer zeggen? C'est FINI.
België is inderdaad al dood maar die boycots zijn al ergens een realiteit zelfs als ik zal niet veralgemenen. U zal gemakkelijk Franstaligen vinden die weigeren naar de Vlaamse Kust te gaan vanwege de communautaire problemen van dit land. Ze willen hun geld niet meer spenderen bij "een volk dat ze toch haat" (woorden van de Franstaligen in kwestie). Waar gaan ze dan? In Frankrijk! Opaalkust om precies te zijn! Dat zegt genoeg, denk ik.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:10   #54
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is inderdaad al dood maar die boycots zijn al ergens een realiteit zelfs als ik zal niet veralgemenen. U zal gemakkelijk Franstaligen vinden die weigeren naar de Vlaamse Kust te gaan vanwege de communautaire problemen van dit land. Ze willen hun geld niet meer spenderen bij "een volk dat ze toch haat" (woorden van de Franstaligen in kwestie). Waar gaan ze dan? In Frankrijk! Opaalkust om precies te zijn! Dat zegt genoeg, denk ik.
Niemand haat Franstaligen. Men staat alleen wantrouwig tegenover Franstaligen die zijn blijven hangen in de 19e eeuw en delen van Vlaanderen willen annexeren/koloniseren. Jammer genoeg is dat een groot deel van de Franstaligen. Men weigert dit te begrijpen aan de andere kant van de taalgrens.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:25   #55
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig genoeg is dat slechts jouw interpretatie van mijn avatar. Ik zie de staatsgrens daar nog prima lopen. Overigens ben ik vóór samengaan van Vlaanderen met Nederland, maar dat kan prima zonder 'annexatie', zonder kolonisatie, zonder overheersing.
Ik vrees er voor.
Maar het maakt me niet uit hoor.
Je hebt de keuze gemaakt voor annexatie, aanvaard dan ook dat je er op afgerekend wordt.

Citaat:
Ben in die zoektocht door 180 jaar geschiedenis wel tot de conclusie gekomen dat België inherent instabiel is.
elk land is inherent instabiel, maar ik stel ook aan jou de vraag: Met hoeveel walen heb je al gepraat. Echt gepraat.
En kan je het verschil zien tussen de media en de politiek enerzijds en de Belgische bevolking anderzijds.

Tot wanneer je op beide vragen positief kan antwoorden is je menig niets meer dan de bits op het internet.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 mei 2010 om 22:27.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:34   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Niemand haat Franstaligen. Men staat alleen wantrouwig tegenover Franstaligen die zijn blijven hangen in de 19e eeuw en delen van Vlaanderen willen annexeren/koloniseren. Jammer genoeg is dat een groot deel van de Franstaligen. Men weigert dit te begrijpen aan de andere kant van de taalgrens.
Vlaams-Nationalisme is gebaseerd op gratis haat tegenover de Franstaligen. Daarom bestaat uw spel! Voor mij mag België nog vandaag splitsen, het kan mij niet schelen! Dit land interesseert me zowiezo niet meer en ik voel me zowiezo veel meer verbonden met Frankrijk dan met België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:51   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams-Nationalisme is gebaseerd op gratis haat tegenover de Franstaligen...
Ik vermoed dat u tot béter in staat bent, Everytime.

Ik kan moeilijk geloven dat u er écht niets van hebt begrepen.

Oud 16 mei 2010, 22:53   #58
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De haat van de Flaminganten tov de Franstaligen is gewoon een feit. Het is een fundamentalistische haat en gelukkig maar wordt dit met de dag duidelijker voor de Franstaligen in ons land. Hoog tijd om te splitsen en die haters definitief de rug toekeren.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:56   #59
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Hoog tijd om te splitsen en die haters definitief de rug toekeren.
OK.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:57   #60
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Vlaams-Nationalisme is gebaseerd op gratis haat tegenover de Franstaligen.
Raar, onder wat val ik dan? Ik ben voorstander van de beïndiging van België omdat er teveel conflicten zijn tussen de gemeenschappen. Alles raakt direct communitair getint en een minderheid kand e wens van de meerderheid quasi eeuwig verhinderen (in politieke tijd). Of Vlaanderen nadien onafhankelijk blijft of aansluiting zoekt bij Nederland is niet zo belangrijk voor mij. Wat voor mij telt is dat daadkrachtig bestuur zonder eerst continu de taalgemeenschappen tegen elkaar uit te spelen werkelijkheid wordt.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be