![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlaamse bedrijven die plots niet meer aan Wallonië zouden mogen leveren is gewoon je reinste onzin. In enkele gevallen dat het waar is werkt dat twee kanten op en verplaatsen / herschikken zich wellicht een paar banen. En ook net alsof Walen niet meer naar het strand kunnen en Vlamingen niet meer in de Ardennen mogen wandelen. Wat zijn dat voor argumenten? Wat hebben wij nu te winnen bij een politieke supernova aan onze zuidgrens? Onze regio in de wereld komt op een slechte manier in de publiciteit.
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Om zijn zin kost wat kost door te drijven creëert de chanteur FOG (Fear, Obligation, Guilt). Vertaald betekent dit: Bang maken: doe wat ik zeg want anders... en een aantal bedreigingen volgt zoals: je moet dit doen want anders zal ik je verlaten, ophouden van je te houden, je afkeuren, niet meer met je spreken Jou verplicht doen voelen om iets te doen wat hij zegt: het is je plicht! B.v. een goede dochter gehoorzaamt haar vader, of op je werk: luister en gehoorzaam de baas Schuld op jou schuiven: jij bent een slecht persoon als je dat niet doet." FOG: niet toevallig wellicht het Engels voor 'mist' (zoals in 'mistgordijn'). Dat klinkt allemaal zo 'Belgisch': "Flaminganten zijn slechte mensen want ze hebben allemaal met den Duits gecollaboreerd, de neo-nazi's moeten een boot op, België mag niet splitsen omdat dat niet mag en omdat het slecht is voor de economie en het imago van ons landje, democratie = het einde van Belgique, meerderheid tegen minderheid = fascisme, splitsen BHV = etnische zuivering, ..." Ik blijf het echter ongemeen grappig vinden dat de verdedigers van een gewelddadig én ondemocratisch separatistisch project uit de 19e eeuw met steeds belachelijker argumenten menen te moeten afkomen om een vreedzaam democratisch streven naar een échte rechtstaat die naam waard de grond in te boren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik ook niet, het is kinderachtig, en dat weet je. Citaat:
Citaat:
Indien je Imperialistisch wil overkomen, hou dan je avatar, maar kom niet uithuilen dat je zwart gemaakt wordt wanneer mensen je er op beoordelen. Citaat:
En ja, dat doe je.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nét zo vernietigend.... Het mes snijdt aan twee zijden nietwaar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 mei 2010 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
sinds ik hier ben heb ik me aardig in België verdiept. Ben in die zoektocht door 180 jaar geschiedenis wel tot de conclusie gekomen dat België inherent instabiel is. De huidige gebeurtenissen zijn slechts kralen aan een ketting, en die ketting is nog niet op, sterker nog de kralen zullen groter worden net zolang tot de ketting breekt. Kortom, ik wil voorkomen dat dit ongecontroleerd gebeurd. Liever nu we er bij zijn en er twee verschillende kettinkjes van maken, zonder kralen te laten vallen. Vele handen maken licht werk.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 16 mei 2010 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij moet je dat niet chantage noemen. Dictatuur is misschien juister. Als dat dan nog ondersteund is door de meerderheid van het Vlaamse parlement weet je direct wat de bevolking in een toekomstig onafhankleijk vlaanderen te wachten staat: Zwijgen, knikken en belasting betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
je bent een èchte belgicist pajoske! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt misschien het best beginnen bij de F van Fear.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Maar het maakt me niet uit hoor. Je hebt de keuze gemaakt voor annexatie, aanvaard dan ook dat je er op afgerekend wordt. Citaat:
En kan je het verschil zien tussen de media en de politiek enerzijds en de Belgische bevolking anderzijds. Tot wanneer je op beide vragen positief kan antwoorden is je menig niets meer dan de bits op het internet.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 mei 2010 om 22:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan moeilijk geloven dat u er écht niets van hebt begrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Raar, onder wat val ik dan? Ik ben voorstander van de beïndiging van België omdat er teveel conflicten zijn tussen de gemeenschappen. Alles raakt direct communitair getint en een minderheid kand e wens van de meerderheid quasi eeuwig verhinderen (in politieke tijd). Of Vlaanderen nadien onafhankelijk blijft of aansluiting zoekt bij Nederland is niet zo belangrijk voor mij. Wat voor mij telt is dat daadkrachtig bestuur zonder eerst continu de taalgemeenschappen tegen elkaar uit te spelen werkelijkheid wordt.
|
![]() |
![]() |