Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 20:19   #41
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eh, jij weet duidelijk ni hoe het er aan toegaat in sommige moslimlanden, en Turkije is een lekenstaat he. Neem je vrouw maar eens mee naar Iran. Eens kijken hoe lang ze zal rondlopen zonder hoofddoek. En in Afganistan, onder de Taliban , was het NOG erger... Daar hebben de vrouwen NOG bang om zich normaal te kleden. Uit angst een kopje kleiner gemaakt te worden.
Tof he.
Promoteer die landen maar, want daar is het beter dan hier, nietwaar? Wel, ga daar wonen he.
Zo is dat.

Ben die onzin ook beu die sommigen hier uitkramen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:42   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Het boerkaverbod moet er inderdaad komen. Als je naar een moslimland gaat, dan zie je dat ze daar nogal houden van hun eigenheid. Ook de moslims die naar hier komen, of hun kinderen, houden nogal van hun eigenheid. Wel, wij ook.
Waarom zouden wij met lede ogen moeten aanzien dat onze eigen cultuur meer en meer verwaterd geraakt? Waarom moeten moislims meer rechten hebben dan onze eigen bevolking? Er is godsdienstvrijheid, en daar mag je gebruik van maken, maar kom ons niet beperken in onze eigen vrijheden.

Ook wij hebben recht om onze mening te uiten, ook al staat die sommigen van de moslims niet aan, en wordt er al gauw over beledigingen gesproken. Wel, de houding van die personen is een rechtstreekse belediging aan ONS, ons land, onze wetten en onze cultuur. DIT land is opgebouwd door ons en onze voorouders en heeft ons gemaakt tot wat wij zijn. Diegenen die het niet aanstaat, moeten maar wegblijven.

Als je het echt niet kan laten om een boerka te dragen, trek dan naar een land waar dat graag gezien wordt, en dat is duidelijk niet hier. Het is systeem "eigen schuld dikke bult". Hoe extremer en onaangepaster sommige moslims zich gedragen, hoe meer haat ze tegen zichzelf opwekken. En jammer: niet enkel tegen zichzelf, maar ook tegen hun geloofsgenoten die WEL moeite doen om zich aan te passen.
Ik vind dat ge groot gelijk hebt maar geloof me, we hebben er nog niet alles van gezien hoor, en ik vraag mij eigenlijk af, wanneer het van kwaad tot erger komt, gaan dan al onze multicul-lovers terug orde gaan scheppen of gaan ze gaan lopen en het vuile werk aan andere over laten?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 mei 2010 om 20:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:53   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Als je naar een moslimland gaat zet uw vrouw toch ook geen hoofddoek op. En als een moslima naar hier komt zet ze toch ook haar hoofddoek niet af.
Iedereen zijn zin.
Hangt er helemaal van af naar welk land. In Marokko niet nee, maar daar lopen de Marokkaanse vrouwen voor de meerderheid ook niet met een hoofddoek rond. Het is meer het, wat ze daar zelf ook als gespuis bestempelen, het gebroed van ginder dat hier zit die die kennelijk niet zonder doekje kan.

http://www.dailymotion.com/video/xd3...ne-taouil_news
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 23:31   #44
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik vind dat ge groot gelijk hebt maar geloof me, we hebben er nog niet alles van gezien hoor, en ik vraag mij eigenlijk af, wanneer het van kwaad tot erger komt, gaan dan al onze multicul-lovers terug orde gaan scheppen of gaan ze gaan lopen en het vuile werk aan andere over laten?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Ik denk niet dat gij ook maar één antwoord weet. Een organisatie die bekend staat om enkele grootschalige bomaanslagen in India spreekt zich uit over ons land om een totaal van de pot gerukte reden en gij begint over de boerka.

Dat is natuurlijk wel makkelijker dan de vraag te stellen welk crapuul die organisaties de macht en terreurervaring gegeven heeft die ze nu hebben. In dat opzicht ben je geen haar beter dan idioten als een EddyBal, die ook niet verder komen dan de vraag of de boerka moet verboden worden of niet. En dan maar insinueren dat de multicul-lovers (sic) een bedreiging zouden vormen voor uw 'orde'. Deze multicul-lovers (sic) meent tenminste dat die organisatie niet betaald, bewapend of getraind mag worden, ook al past zulks in de buitenlandse politiek van uw bondgenoten. Jij ontkent gewoon dat dit soort van organisaties het noodzakelijke product zijn van uw war-on-terror en een Westerse vraag naar terreuracties om enkele wars-by-proxy te kunnen uitvechten.

Laatst gewijzigd door Andy : 17 mei 2010 om 23:37.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 02:40   #45
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Je hebt duidelijk totaal geen kennis van je geschiedenis. Dat Belgie is opgebouwd door hen is idd een beetje overdreven, maar ze hebben wel een grote betekenis gehad. en zo weinig waren dat er zeker niet.
Neen, inderdaad, ik weet van niks

Citaat:
Wat betreft "moslims". In Nl is een studie gemaakt dat de bevolking bestaat uit 4% Turken en Marokkanen. In 10 jaar zal dat met 0.8% stijgen. Jouw "islam"-tsunami is dus duidelijk overdreven.
Een studie over de situatie in België?
Je kan Nederland niet vergelijken met ons land.
Ik weet wel dat de opkomst van Pim Fortuyn destijds en Geert Wilders nu, wel een reden heeft.
Daaruit zou dus volgen dat al die mensen die voor hun stemmen totaal
verkeerd bezig zijn? Als Pim niet was vermoord dan was die premier geworden.
Het enige wat Pim fout deed was zijn wijziging van mening i.v.m. de Joint Strike Fighter...
Maar ik ga hier afronden

Marion Van San heeft er wel eentje gemaakt voor ons land.
En die studie was duidelijk. Maar zo'n studie was niet nodig omdat iedereen
dit wist vanuit de praktijk. Behalve de politiek; die blijft blind.

Citaat:
Is je niet opgevallen dat terrorisme gepaard is gegaan met de oorlogen in het midden-oosten de voorbije jaren? Het is een idd een kip of het ei probleem, maar als je het doortrekt naar W01, is het wel duidelijk wie bij wie binnenvalt en als je kijkt naar diegene die er financieel wel bij varen, is het nog duidelijker.
Neen, inderdaad, ik weet van niks
Daar is nooit een kip en ei probleem geweest.
Zeker niet voor geloven: God heeft alle leven geschapen en bij mijn weten
heeft die nooit eieren gelegd. (en sorry voor de toon van mijn antwoord).

Amerika en Israël liggen aan de basis van de problemen in het Midden-Oosten.

En eentje die veel geld heeft verdiend aan de oorlog is Nederland.
Die hadden een fabriek waar cocaïne werd gemaakt en die hebben ze
met tonnen verkocht aan elk leger van die oorlog (WOII).

* veel vroeger had je het VOC en hun slavenhandel waar nu ook niemand
meer over praat.

En verder is er natuurlijk de Amerikaanse oorlogsindustrie die bakken geld
hebben binnen gehaald. (Irak en later).

Citaat:
Ik was altijd een trotse Vlaming en ik hou van mijn land. Als wielrenner was ik ook altijd trots om Vlaamse renner te zijn. Maar als ik sommige hun Vlaams Nationalisme zie uiten, dan schaam ik mij echt dood dat zij zich identificeren als één van "de mijne"....
Tja, het wielrenner is ook niet meer wat het was
We hebben geen Flandriens niet meer....

Ik denk ook niet dat een echte Vlaming iets te maken heeft met Vlaams Nationalisme.
Wat ik wel denk is dat Vlamingen steeds gekl... zijn geweest door de eeuwen heen. Vooral door hun eigen Vlaamse politici.
Wat ik ook denk is dat wat wij nu als Vlamingen hebben.... dat niet hebben gekregen....maar dat hebben de Vlamingen duur betaald.
Vlaming is een slechte stiel....
Oud 18 mei 2010, 05:48   #46
andy666
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als je naar een moslimland gaat zet uw vrouw toch ook geen hoofddoek op. En als een moslima naar hier komt zet ze toch ook haar hoofddoek niet af.
Iedereen zijn zin.
dan moet je misschien eens van het strand afkomen als je op vakantie gaat. als je bepaalde plaatsen gaat bezichtigen moet je als vrouw sowieso een hoofddoek dragen in Turkije en in andere (strengere) landen is het zelfs als vrouw niet toegelaten om een broek (lang of kort) te dragen...
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 10:10   #47
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666 Bekijk bericht
dan moet je misschien eens van het strand afkomen als je op vakantie gaat. als je bepaalde plaatsen gaat bezichtigen moet je als vrouw sowieso een hoofddoek dragen in Turkije en in andere (strengere) landen is het zelfs als vrouw niet toegelaten om een broek (lang of kort) te dragen...
En in sommige landen krijg je een boete als jouw auto vuil is....
En vrouwen die bij de paus op bezoek gaan moeten ook een hoofddoekje dragen.

Die kleding van die vrouwen heeft ook de bedoeling om de mannen niet in
verleiding te brengen.
Toch heeft in Oosterse landen een man meerdere vrouwen.
Wat bedoel ik daarmee: het is zoals prof. Vermeersch zei en dat is dat de islam een godsdienst is die veel met seks bezig is....
Zelfs terroristen worden aldus beloond.
Mannen kunnen dus doen wat ze willen en vrouwen worden bij de minste
overtreding van de gangbare regels, gestraft.
Ik weet wel niet of er in de koran staat geschreven dat onze vrouwen
allemaal hoeren zijn omdat ze dus niet voldoen aan de islam-regels....
Oud 18 mei 2010, 10:23   #48
NOEKIE
Schepen

Standaard

Boerkaverbod moet doorgaan. Dat ze maar een bommetje plaatsen. Eens kijken hoeveel moslims op straat zullen komen om te fulmineren tegen hun eigen geloof. Ik gok op 0%.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 10:30   #49
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat vinden de westerlingen normaal. Dat is hun cultuur wij passen ons aan. Omgekeerd vinden ze dat niet nodig.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 18 mei 2010 om 10:31.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 10:43   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Turkije is de hoofddoek en de fez verboden. Onwetendheid troef hier precies.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2010 om 10:44.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 10:50   #51
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Dat vinden de westerlingen normaal. Dat is hun cultuur wij passen ons aan. Omgekeerd vinden ze dat niet nodig.
Bullshit. Als je naar zuid-frankrijk gaat zet je ook geen beret (hoewel nu praktisch niemand in frankrijk dat nog draagt) op.
Als je naar Indië gaat zet je toch ook geen tulband op of je vrouw een sarie. Etc.
Iedereen draagt waar hij zelf zin in heeft. Ook al irriteert het de plaatselijke extremisten.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2010 om 10:56.
Oud 18 mei 2010, 16:11   #52
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In Turkije is de hoofddoek en de fez verboden. Onwetendheid troef hier precies.
Zak door de grond van schaamte !!!!!!!!

"Turkije kent sinds 1989 een wet die het dragen van hoofddoeken (alsmede andere politieke symbolen, zoals bijvoorbeeld een t-shirt met hamer en sikkel) door studenten in openbare gebouwen zoals universiteiten verbiedt. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelde op 28 juni 2004 in een zaak die door twee studentes was aangespannen dat dat land onder bepaalde voorwaarden het dragen van hoofddoekjes mag verbieden. Begin 2008 werd dit verbod op initiatief van de conservatieve AKP opgeheven, maar sneuvelde het bij de goedkeuring door het Hooggerechtshof. Vele seculiere Turken vrezen een opgang van sociale druk op al die vrouwen die géén sluier willen dragen, desalniettemin draagt slechts 46,9% van de Turkse vrouwen tussen 18 en 27 jaar oud een hoofddoek."
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 20:10   #53
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht

"Turkije kent sinds 1989 een wet die het dragen van hoofddoeken (alsmede andere politieke symbolen, zoals bijvoorbeeld een t-shirt met hamer en sikkel) door studenten in openbare gebouwen zoals universiteiten verbiedt. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelde op 28 juni 2004 in een zaak die door twee studentes was aangespannen dat dat land onder bepaalde voorwaarden het dragen van hoofddoekjes mag verbieden. Begin 2008 werd dit verbod op initiatief van de conservatieve AKP opgeheven, maar sneuvelde het bij de goedkeuring door het Hooggerechtshof. Vele seculiere Turken vrezen een opgang van sociale druk op al die vrouwen die géén sluier willen dragen, desalniettemin draagt slechts 46,9% van de Turkse vrouwen tussen 18 en 27 jaar oud een hoofddoek."
Door de mand de linkse bende.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 22:02   #54
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Lees gewoon dit eens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Headsca...ersy_in_Turkey

Citaat:
Turkey has been a secular state since it was founded by Mustafa Kemal Atatürk in 1923. He introduced the secularization of the state in the Turkish Constitution of 1924, alongside Atatürk's Reforms. These were in accordance with the Kemalist Ideology, with a strict appliance of laicite in the constitution. Atatürk saw headscarves as backward-looking and an obstacle to his campaign to secularize and modernize the new Turkish Republic. The issue of the headscarf debate has been very intense and controversial since it was banned.[1] Turkey is a secular country and over 95 per cent of its people are Muslims.[2] It has resulted in a clash between those favouring the secular principles of the state, such as the Turkish Army,[3] and those who are more conservative with their religious beliefs.

Banning of headscarves
With a constitutional principle of official secularism, the Turkish government has traditionally banned women who wear headscarves from working in the public sector. The ban applies to teachers, lawyers, parliamentarians and others working on state premises. The ban on headscarves in the civil service and educational and political institutions was expanded to cover non-state institutions. Female lawyers and journalists who refused to comply with the ban were expelled from public buildings such as courtrooms and universities.[4]

In late 1970s and early 1980s, the number of university students wearing headscarves increased substantially and in 1984, the first widespread application of headscarf ban came into effect at the universities, but throughout 1980's and 1990s, the ban was not uniformly enforced and many students were able to graduate. The headscarf ban in public spaces, including schools and universities (public and private), courts of law, government offices and other official institutions, is only for students, workers and public servants. Hence, mothers of pupils or visitors have no problems at all entering the primary schools, but they would not be able to work as teachers. Similarly, at the courts of law, the ban only involves judges, attorneys, lawyers and other workers. Wearing headscarves in photos on official documents like licenses, passports, and university enrollment documents is also prohibited. Universities and schools refused registering women students unless they submit ID photographs with bared hair and neck.[5]

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2010 om 22:03.
Oud 18 mei 2010, 22:10   #55
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet onnozel doen he,

Is de hoofddoek nu verboden in Turkije ja of nee?
Oud 18 mei 2010, 22:13   #56
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet onnozel doen he,

Is de hoofddoek nu verboden in Turkije ja of nee?
Ja net zoals de Fez. De uitzonderingen op de regel lees je in de tekst.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2010 om 22:16.
Oud 18 mei 2010, 22:21   #57
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar staat in je tekst dat de hoofdoek verboden is?

Ik lees enkel dat er een verbod is voor :

- The ban applies to teachers, lawyers, parliamentarians and others working on state premises

- the number of university students wearing headscarves increased substantially and in 1984, the first widespread application of headscarf ban came into effect at the universities, but throughout 1980's and 1990s, the ban was not uniformly enforced and many students were able to graduate.

The headscarf ban in public spaces, including schools and universities (public and private), courts of law, government offices and other official institutions, is only for students, workers and public servants.
Oud 18 mei 2010, 22:25   #58
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En zoek eens op google, wat de echtgenote van de nieuwe Turkse president draagt

Tip, naam van de president is "Hayrünnisa Gül".
Oud 18 mei 2010, 22:31   #59
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar staat in je tekst dat de hoofdoek verboden is?

Ik lees enkel dat er een verbod is voor :

- The ban applies to teachers, lawyers, parliamentarians and others working on state premises

- the number of university students wearing headscarves increased substantially and in 1984, the first widespread application of headscarf ban came into effect at the universities, but throughout 1980's and 1990s, the ban was not uniformly enforced and many students were able to graduate.

The headscarf ban in public spaces, including schools and universities (public and private), courts of law, government offices and other official institutions, is only for students, workers and public servants.
Het verbod op publiek terrein geldt dus voor iedereen die er werkt.

Plus je vergeet:

The ban on headscarves in the civil service and educational and political institutions was expanded to cover non-state institutions.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2010 om 22:35.
Oud 18 mei 2010, 22:32   #60
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En zoek eens op google, wat de echtgenote van de nieuwe Turkse president draagt

Tip, naam van de president is "Hayrünnisa Gül".
Kan zijn. Er staat ook dat het verbod dikwijls niet wordt bekrachtigd. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen verbod is.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2010 om 22:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be